市場調査レポート
商品コード
1630312

広告サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Advertising Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 133 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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広告サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 133 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

広告サービス市場は予測期間中にCAGR 16%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • インターネットの急速な発展と新興経済諸国におけるインターネットユーザーの増加による商業利用の拡大という技術開発が、さまざまな広告モードを通じて広告サービスの進化を形成してきました。コンピュータへのアクセスが容易になったことで、スマートフォンの利用が増加し、世界各国の近代化により、人々はより頻繁に、より便利にインターネットを利用する機会を得ました。
  • ソーシャルメディア広告サービスの需要の高まりは、それによって利用可能な広告の中で最も費用対効果の高い、対象を絞った形態を活用し、ソーシャルメディア上ですぐに結果を生成するのに役立ちます。ソーシャルネットワーキングは、最も人気のあるオンライン活動の一つです。Facebookは、アクティブな使用に基づいて、最も人気のあるオンラインネットワークの一つです。Facebook(Meta)によると、2021年第4四半期時点の月間アクティブユーザー数は約29億1,000万人。2021年10月現在、フェイスブックの利用者数はインドが最も多く、約3億5,000万人、次いで米国が約1億9,300万人となっています。
  • さらに、インターネット時代の到来に伴い、デジタル広告代理店によるオンデマンドサービスが拡大しており、消費者の関心は従来のメディア形態からよりデジタルなフォーマットへと乖離しています。オンラインプラットフォーム経由の広告は、強力な産業として台頭してきました。新しい企業や技術の流入により、広告費は今も増加の一途をたどっています。
  • Facebookは、毎日約15億人のデイリーアクティブユーザーが平均41分間このプラットフォームに滞在しており、すべてのソーシャルメディアプラットフォームの中で最大かつ最も熱心なユーザーベースの一つであると述べています。その利用者を効果的に収益化するために、同社は広告主のために最高のターゲティングツールと最も費用対効果の高い広告を構築しました。ブランドや代理店がオーガニックなリーチの減少を懸念する中、インスタグラムのようなプラットフォームは、インスタグラムのエクスプローラーページでの有料掲載を含む広告提供を拡大し続けています。これにより、販売できる広告の量が効果的に増加しました。
  • さらに、世界のさまざまな新興経済圏で携帯電話ユーザーが増加していることから、オンラインベースの広告サービスの需要が高まると予想されています。Ericssonによると、世界のスマートフォン契約数は約60億。今後数年間でさらに数億台増加し、2027年には76億台に達すると予想されています。スマートフォンの利用者が最も多い国は、中国、インド、米国などです。
  • さらに、6秒の広告フォーマットは、さまざまなソーシャルメディアプラットフォームでますます人気を集めています。広告研究財団(Advertising Research Foundation)の新しい調査によると、テレビでの6秒の短編広告は、長い広告よりも1秒あたり8%から11%多くの注目を集めています。
  • 2022年5月、Microsoft広告はラテンアメリカとアジア太平洋の32カ国に新たに進出しました。この広告機会は、欧州とアフリカで29の新市場への参入を発表したわずか数ヶ月後のことであり、今年の世界展開の第一段階を示すものです。この第2段階は、世界の存在感をさらに大きくするものです。これは、Workdayコンシューマーというユニークなコミュニティの拡大したリーチから広告主が利益を得ることを可能にする重要なアプローチです。
  • COVID-19のパンデミックは、短期的には広告支出を減少させたかもしれないが、それは企業が将来的に広告やマーケティングの未踏領域に目を向けるようになると考えられます。封鎖中でさえ、多くの組織がオンライン広告やマーケティングツールを使って視聴者にリーチしようとしました。COVID-19後の消費者は屋内におり、オンラインで利用可能であるため、マーケティング戦略のパラダイムシフトは、中小企業や大企業にとって必須となっています。

広告サービス市場の動向

小売産業が市場で大きなシェアを占める見込み

  • 小売産業における広告費は、オンラインプラットフォームの採用やeコマース時代の到来とともに急速に増加しています。さらに、eコマースやMコマースの動向の上昇は、より多くの人々がインターネットを閲覧し、インターネットベースのショッピングサービスを楽しむために携帯電話を使用するように、モバイルプラットフォーム上のインターネット広告の成長をさらに推進しました。
  • 小売産業では、企業による事業拡大活動や提携など、さまざまな開発が行われてきました。例えば、2022年2月、Criteo SAは北米の美術工芸品専門小売店Michaelsとの小売メディア広告パートナーシップを発表しました。この提携により、Michaelsは、スポンサー付き商品、ディスプレイ、オフサイト広告など、一連のソリューションと機能を備えたリテールメディアプログラムの規模を拡大することができます。
  • さらに、Albertsonsは2021年11月、CPG企業向けにデジタル広告やその他のブランドコンテンツを開発するリテールメディアネットワークを立ち上げました。Albertsons Media Collectiveはクリスティ・アーギランが率い、2022年2月から広告キャンペーンを開始します。
  • 小売産業の主要企業は、様々な地域に店舗を増やすことでフットプリントの拡大に注力しており、その結果、市場機会も拡大しています。2022年9月、Costcoは拡大を続けており、2022年5月のユタ州リバートンから2022年8月の韓国慶尚南道金海まで、少なくとも11店舗が今後数ヶ月の間に追加オープンする予定です。(Costcoはすでに海外でも大きな存在感を示している)。
  • さらに、2021年7月、Publicis Groupeは、小売業者のウェブサイト内でブランドのマーケティングパフォーマンスを直接最適化するSaaS(Software-as-a-Service)プラットフォームであるCitrusAdの買収を発表しました。

北米が大きなシェアを占める見込み

  • 北米地域の広告費は、スマートフォンやインターネットの普及が進み、消費者がオンラインで商品やサービスを購入するようになったため、急速に増加しています。
  • このため、広告主は多様で厳密なキャンペーンを実施するようになり、予測期間中、同地域全体の市場成長を促進するとみられています。さらに、モバイルアプリケーションのみで事業を展開する企業が多数存在することから、企業はマーケティング戦略を再定義し、商品やサービスのオンラインプロモーションを行うようになっています。
  • 広告費のデジタルメディアへの移行は、同地域の変化を促し続けており、特に検索、ソーシャル、モバイルを含むデジタル広告がテレビ広告収入を上回っています。国内では、メディアとエンターテインメントへの支出が継続的に増加しています。
  • この地域には、Walmart、Costco、Amazonなど、世界の主要小売企業が多数進出しています。これらの企業の売上の大半は国内市場で生み出されているため、アメリカの小売産業においても圧倒的な強さを誇っています。特にAmazonは、米国におけるeコマースの増加に伴い、収益が極めて高い水準で伸びています。
  • 米国の小売産業は、広告費全体に占める割合が高いです。したがって、広告支出の増加は、広告サービス市場の需要を促進することが予測されます。米国国勢調査局によると、2021年末までに同国の小売総売上高は約6兆6,000億米ドルに達し、前年から約10億米ドル増加しました。
  • この地域では、サービスを世界に展開することに注力する参入企業は少なく、市場能力を高めるのに役立っています。例えば、2022年5月、サンフランシスコを拠点とするInstacartは、広告事業を海外に拡大する計画を発表しました。Instacart Adsは現在カナダで利用可能で、CPGブランドやメディアエージェンシーは、カナダの消費者が商品を検索・発見する際にエンゲージすることができます。
  • 2022年8月、Microsoftはブログで9つの新しいアップグレードを発表しました。新しいAutomotive Ads、バーティカル広告、その他の機能が追加されました。北米と欧州でのテストに続き、アジア太平洋とラテンアメリカマーケターにも数週間後に広告が提供される予定です。

広告サービス産業概要

広告サービス市場は適度な競争状態にあり、複数の大手企業で構成されています。現在、市場シェアの面で市場を独占している参入企業もいます。しかし、様々な広告サービスの進歩に伴い、新たな参入企業は新興経済圏に事業拠点を拡大するために国際的な参入企業と協力し、市場での存在感を高めています。

  • 2022年6月-Walmart Connectは、広告主がWalmartのサイトやアプリ、実店舗、ウェブを通じてWalmartの買い物客にリーチできるようにする、米国有数の小売業者のクローズドループ型オムニチャネルメディア事業であり、オムニコムグループ社のメディアサービス部門であるOmnicom Media Groupとの戦略的提携を発表しました。この提携は、Walmart Connectとエージェンシーホールディング企業との間で初めてとなります。
  • 2022年2月-WPPはInstacartと、オンライン食料品プラットフォームの最新広告フォーマットへの早期アクセスをクライアントに提供する契約を締結。WPPとInstacartは、Instacart Adsエージェンシー認定プログラムを共同開発し、エージェンシーの人材が同プラットフォームのアプリや製品を使いこなせるようにします。
  • 2021年9月-Roku, Inc.は、カナダのテレビ広告サービスにOneView広告プラットフォームを追加すると発表しました。OneViewは、RokuストリーミングプラットフォームのTV識別データを活用し、TVストリーミング、デスクトップ、モバイルのキャンペーンを横断的に広告管理するセルフサービスプラットフォームを広告主に記載しています。IPGの関連会社であるMatterkindは、Rokuのカナダ初のOneViewキャンペーンパートナーに指名されました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ソーシャルメディア・エンゲージメントの需要拡大
    • 従来のチャネルからデジタルチャネルへの需要のシフト
  • 市場抑制要因
    • ブランド価値向上による運用互換性
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • プラットフォーム別
    • オンライン
    • オフライン
  • サービスチャネル別
    • ソーシャルメディア・パブリッシング
    • ラジオCM
    • テレビ広告
    • ダイレクトメール
    • 印刷メディア
    • その他
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • eコマース
    • 旅行・観光
    • メディア&エンターテイメント
    • その他
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • WPP Plc(Ogilvy, Y&R, Grey)
    • The Interpublic Group of Companies Inc.(McCann Worldgroup, MullenLowe U.S.)
    • Omnicom Group Inc(BBDO, DDB Worldwide)
    • Dentsu Aegis Network Ltd.(Dentsu Inc.)
    • MDC Partners Inc.
    • Lamar Advertising Company(Lamar Media Corp.)
    • Publicis Groupe SA
    • Wieden+Kennedy Inc
    • Havas SA
    • Droga5 LLC

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67330

The Advertising Services Market is expected to register a CAGR of 16% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Technological developments in regard to the rapid growth of the internet combined with its increasing commercial use due to the growing number of Internet users across emerging economies have shaped the evolution of advertising services through different Modes of advertising. Easier access to a computer increased the utilization of smartphones, and the modernization of countries around the world gave people the opportunity to use the internet more frequently and with more convenience.
  • The growing demand for social media advertising services helps generate immediate results on social media, thereby leveraging the most cost-effective and targeted form of advertising available. Social networking is one of the most popular online activities. Facebook is one of the most popular online networks based on active usage. According to Facebook (Meta), there were around 2.91 billion monthly active users as of Q4 2021. As of October 2021, Facebook's audience base was highest in India, with almost 350 million users, followed by the United States, with approximately 193 million users.
  • Furthermore, there are growing on-demand services from digital advertising agencies with the rise of the Internet era, which has led to a divergence of consumer attention away from traditional forms of media toward more digital formats. Advertising via online platforms has emerged as a powerful industry. Ad spending is still on the rise owing to the influx of new companies and technologies.
  • With almost 1.5 billion daily active users who spend an average of 41 minutes on the platform every day, Facebook stated that it has one of the largest and most engaged user bases out of all the social media platforms. To effectively monetize its audience, the company built the best targeting tools and the most cost-effective ads for advertisers. As brands and agencies worry about declining organic reach, platforms such as Instagram have continued to expand their ad offerings to include paid placement on the Instagram Explore page. This effectively increased the volume of ads they could sell.
  • Additionally, the increasing number of mobile phone users across various emerging economies in the world is expected to drive the demand for online-based advertisement services. According to Ericsson, the number of smartphone subscriptions worldwide is around six billion. It is expected to grow further by several hundred million in the next few years, reaching 7.6 billion by 2027. The countries with the highest smartphone users include China, India, and the United States.
  • Moreover, a 6-second ad format is increasingly gaining popularity on various social media platforms. According to new research by the Advertising Research Foundation, short-form, six-second ads on TV capture 8% to 11% more attention per second than longer ads.
  • In May 2022, Microsoft Advertising expanded into 32 new countries in Latin America (LATAM) and Asia Pacific (APAC). This advertising opportunity comes just a few months after they announced the debut of 29 new markets in Europe and Africa, marking the first phase of their global expansion this year. This second phase delivers even more significant growth in the worldwide presence. It is a critical approach in which we enable advertisers to benefit from the expanded reach of a unique community of Workday Consumers.
  • The COVID-19 pandemic might have reduced the ad spending in the short term, but it would make companies look into unexplored areas of ads and marketing in the future. Even during the lockdown, many organizations tried to reach their audience using online ads and marketing tools. The post-COVID-19 consumer is indoors and available online, making the paradigm shift in marketing strategy a must for small and big businesses.

Advertising Services Market Trends

Retail Segment is Expected to Have Significant Share in the Market

  • Advertising spending in the retail industry has been increasing rapidly with the introduction of online platforms and the eCommerce era. Moreover, the rise in the trend of e-commerce and m-commerce further propelled the growth in internet advertising on the mobile platform as more people use their mobile phones to browse the internet and enjoy internet-based shopping services.
  • There have been various developments by companies in the retail industry, such as expansion activities and partnerships. For instance, in February 2022, Criteo SA announced a retail media advertising partnership with Michaels, a specialty arts and crafts retailer in North America. The partnership authorizes Michaels to scale its retail media program with a full suite of solutions and capabilities, including sponsored products, display, and off-site advertising.
  • Moreover, In November 2021, Albertsons launched its retail media network to develop digital ads and other branded content for CPG companies. The Albertsons Media Collective will be led by Kristi Argyilan and will begin running ad campaigns in February 2022.
  • The key players in the Retail Industry are focusing on expanding their footprints by increasing their stores across various regions, also resulting in increasing the market opportunities. In September 2022, Costco is expanding, with at least 11 additional shops set to open in the next months, ranging from Riverton, Utah, in May 2022 to Gimhae, South Gyeongsang Province, South Korea, in August 2022. (Costco already has a large international presence.)
  • Moreover, In July 2021, Publicis Groupe announced the acquisition of CitrusAd, a software as a service (SaaS) platform optimizing brands' marketing performances directly within retailer websites.

North America is Expected to Hold Significant Share

  • The advertising spending in the North America region is increasing rapidly, owing to the ascending smartphone and internet penetration and consumers' willingness to purchase goods and services online.
  • It is encouraging advertisers to run diverse and rigorous campaigns, that is expected to drive market growth across the region over the forecast period. Moreover, with the plethora of companies having their operation solely based on mobile applications, the companies are redefining their marketing strategies and online promotion of their products and services.
  • The migration of ad spending to digital media continued to drive change in the region, especially from digital ads, including search, social, and mobile, which has surpassed TV ad revenue. There is a continual increase in the expenditure on media and entertainment in the country.
  • The region is home to many of the leading retail companies in the world, including Walmart, Costco, and Amazon. Most of these companies' sales are generated within their domestic market, and as such, they are the dominating players within the American retail industry as well. Amazon, in particular, hasseen extreme levels of growth in revenue in tandem with the increase of e-commerce in United States.
  • The retail industry in the United states has a higher percentage of total spend on advertising. Therefore, the rise in advertisement spending is predicted to fuel the demand for the advertising services market. According to the US Census Bureau, by the end of 2021, total retail sales in the country reached approximately USD 6.6 trillion, around USD one billion increase from the year before.
  • Few players in this region focus on expanding their services globally, which assists them in increasing their market capability. For instance, In May 2022, Based in San Francisco, Instacart announced plans to expand its advertising business abroad. Instacart Ads is now available in Canada, allowing CPG brands and media agencies to engage with Canadian consumers as they search and discover products.
  • In August 2022, Microsoft announced nine new upgrades on its blog. New Automotive Ads, vertical-based ads, and other features have been added. Following a test in North America and Europe, the ads will be made available to marketers in the Asia Pacific and Latin America in the following weeks.

Advertising Services Industry Overview

The advertising services market is moderately competitive and consists of several significant players. Some of the players currently dominate the market in terms of market share. However, with the advancement in various advertisement services, new players are increasing their market presence, collaborating with international players to expand their business footprint across emerging economies.

  • June 2022 - Walmart Connect, America's prominent retailer's closed-loop omnichannel media business that allows advertisers to reach Walmart shoppers on Walmart's site and app, across its physical locations, and across the web, announced a strategic partnership with Omnicom Media Group, the media services division of Omnicom Group Inc. The collaboration is the first of its kind between Walmart Connect and an agency holding firm.
  • February 2022 - WPP entered an agreement with Instacart that provides clients early access to the online grocery platform's latest ad formats. WPP and Instacart co-developed an Instacart Ads agency certification program to ensure the agency workforce is up to snuff navigating the platform's app and products.
  • September 2021 - Roku, Inc. announced the addition of the OneView advertising platform to its Canadian TV advertising offering. OneView offers advertisers a self-service platform for managing advertising across TV streaming, desktop, and mobile campaigns, leveraging TV identification data from the Roku streaming platform. Matterkind, an IPG affiliate company, was named Roku's first Canadian OneView campaign partner.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand of the Social Media Engagement
    • 4.2.2 Shifting Demand from Traditional to Digital Channels
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Operational Compatibility Due to Growing Brand Value
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Platform
    • 5.1.1 Online
    • 5.1.2 Offline
  • 5.2 By Channel of Service
    • 5.2.1 Social Media Publishing
    • 5.2.2 Radio Commercials
    • 5.2.3 TV Ads
    • 5.2.4 Direct Mail
    • 5.2.5 Print Media
    • 5.2.6 Other Types
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 Retail
    • 5.3.2 Ecommerce
    • 5.3.3 Travel & Tourism
    • 5.3.4 Media & Entertainment
    • 5.3.5 Other End-user Industry
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 WPP Plc (Ogilvy, Y&R, Grey)
    • 6.1.2 The Interpublic Group of Companies Inc. (McCann Worldgroup, MullenLowe U.S.)
    • 6.1.3 Omnicom Group Inc (BBDO, DDB Worldwide)
    • 6.1.4 Dentsu Aegis Network Ltd. (Dentsu Inc.)
    • 6.1.5 MDC Partners Inc.
    • 6.1.6 Lamar Advertising Company (Lamar Media Corp.)
    • 6.1.7 Publicis Groupe SA
    • 6.1.8 Wieden + Kennedy Inc
    • 6.1.9 Havas SA
    • 6.1.10 Droga5 LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS