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市場調査レポート
商品コード
1444012
シロップ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)Syrup - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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シロップ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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シロップ市場規模は2024年に30億7,000万米ドルと推定され、2029年までに40億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.83%のCAGRで成長します。
シロップ市場は、さまざまな食品にシロップが広く使用されているため、需要が急増しています。市場は主に、食品、特にコンビニエンス食品やインスタント食品と一緒に消費されるシロップの需要の増加によって牽引されています。シロップ配合の柔軟性は、風味増強剤および甘味料としての製品の使用を促進するのに役立つ重要な要素です。市場には甘い風味のシロップの他に、風味豊かな風味のシロップもあり、消費者の嗜好の変化に対応しています。
シロップは食品や飲料に使用できるため、市場での範囲がさらに広がります。モクテル、カクテル、飲むヨーグルトなど、さまざまな飲料に希釈して使用できます。すべてのシロップの中で、フルーツシロップは飲料に広く使用されているため、最大のシェアを占めています。市場は飲料の新しいフレーバーの需要によって動かされています。しかし、市場を阻害する大きな課題の1つは、スプレッドなど、すぐに利用できる代替手段の存在です。
消費者は味とは別に機能的な利点を持つ食品をますます重視するようになり、その結果、健康的で自然な有機シロップの需要が増加しています。これらの有機代替食品は市場の成長にプラスの影響を与えています。
健康意識の高まりと食品源への懸念により、消費者は継続的に食品ラベルに注目し、健康的でクリーンなラベルの成分を含む製品を好むようになっています。このラベルを意識する人口の増加により、特に先進国市場において、天然および有機シロップメーカーが市場に参入する道が開かれました。
消費者の間で有機シロップやフレーバーシロップに対する需要が高まっており、メーカーは新しいフレーバー付き有機シロップを導入するようになっています。たとえば、2022年8月、シンギングドッグバニラは米国市場で有機バニラシロップを発売しました。同社は、バニラ有機シロップが紅茶、ラテ、アイスコーヒー、その他の飲料製品に純粋で複雑な風味を加えると主張しています。
北米はあらゆる種類のシロップ市場全体をリードしており、米国とカナダがこの地域で最大の市場シェアを保持しています。この高いシェアは、この地域での生産と消費の割合が高いことと、シロップが世界中に輸出されているためです。この地域の消費者はさまざまな朝食のオプションを好むため、フレーバーシロップの高い需要が支えられています。
この地域の消費者は、朝食アイテムや温かい飲料や冷たい飲料と一緒にシロップを好みます。さらに、容易に入手できるスナック菓子のトッピングとしてシロップを使用する傾向が増加しており、この地域でのシロップの需要の急増につながっています。
幸福、健康、環境に対する関心の高まりにより、有機農産物はアメリカの消費者の間で支持されています。このように、北米市場は、米国とカナダを先頭に、有機シロップと天然甘味料の革新をリードしています。有機製品は主流チャネルに完全に参入し、買い物客の注目を集め続けていますが、有機セグメントは市場全体に革新的な機会を提供しており、それが予測期間中の成長を促進する可能性があります。たとえば、2021年5月、Nickel Dime Cocktail Syrupsは米国市場で4つの新しいフレーバーのシロップを発売しました。これらのシロップは天然成分から調製されており、アルコールとグルテンを含みません。
シロップ市場は本質的に競争が激しく、多数の国内および多国籍企業がかなりの市場シェアを争っています。市場は、細分化されています。
さらに、企業は合併、拡大、買収、他の企業とのパートナーシップなどの共通戦略を実行して、自社の存在感を高め、市場を活性化させています。市場の主要企業は、世界の存在感を拡大し、さまざまな地域のさまざまな顧客ニーズに応えるとともに、製品ラインを拡大しています。たとえば、2021年12月、パンケーキシロップを製造するMrs. Butterworthは、食品製造販売会社Postと提携し、シリアル風味のパンケーキシロップを発売しました。このフルーティーペブルズフレーバーのパンケーキシロップは、フルーティーペブルズシリアルの味があり、ワッフル、粥、パンケーキと一緒に摂取できるように特別に配合されています。
The Syrup Market size is estimated at USD 3.07 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.07 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.83% during the forecast period (2024-2029).
The syrup market is witnessing an upsurge in demand due to the wide usage of syrups in different food items. The market is largely driven by the increasing demand for syrups to be consumed with food products, especially convenience and ready-to-eat food. The flexibility in syrup formulation is an important factor that helps in boosting the use of the product as a taste enhancer and sweetener. Apart from sweet-flavored syrups, the market also has savory-flavored syrups, thus catering to the changing consumer preferences.
Syrups can be used with food and beverage items, further expanding their scope in the market. They can be used in diluted forms in different beverages like mocktails, cocktails, drinkable yogurt, and others. Among all the syrups, fruit syrup accounts for the largest share due to its wide usage in beverages. The market is driven by the demand for new flavors in beverages. However, one of the major challenges restraining the market is the presence of readily available substitutes, such as spreads.
Increasingly, consumers are placing more value on food with functional benefits apart from taste, thereby increasing the demand for healthy, natural, and organic syrups. These organic food alternatives are positively impacting the market's growth.
Due to increasing health awareness and concerns regarding food sources, consumers are continuously focusing on food labels and preferring products with healthy and clean-labeled ingredients. This increasing label-conscious population has paved the way for natural and organic syrup manufacturers to enter the market, especially in developed markets.
The demand for organic and flavored syrups is increasing among consumers, encouraging manufacturers to introduce new flavored organic syrups. For instance, in August 2022, Singing Dog Vanilla launched an organic vanilla syrup in the US market. The company claims that the vanilla organic syrup will add pure and complex flavor to tea, lattes, iced coffee, and other beverage products.
North America leads the overall market for syrups of all kinds, with the United States and Canada holding the largest market share in the region. This high share is due to the high rate of production and consumption in the region and the export of syrups worldwide. The consumers in the region prefer to have a variety of breakfast options, supporting the high demand for flavored syrups.
Consumers in the region prefer syrups with breakfast items and hot and cold beverages. Moreover, the increasing trend of using syrups as toppings in readily available snacking items has led to an upsurge in demand for syrups in the region.
Organic produce has been witnessing support among American consumers due to increasing concerns for well-being, health, and the environment. Thus, the North American market is leading innovation in organic syrups and natural sweeteners, with the United States and Canada at the forefront. Although organic products have fully entered mainstream channels and continue to gain traction with shoppers, the organic segment offers innovative opportunities across the market, which may drive growth during the forecast period. For instance, in May 2021, Nickel Dime Cocktail Syrups launched four new flavors of syrups in the US market. These syrups are prepared from natural ingredients and are alcohol- and gluten-free.
The syrup market is highly competitive in nature, with a large number of domestic and multinational players competing for a sizeable market share. The market is fragmented with global players like Nestle SA, Conagra Brands Inc., The Hershey Company, The J.M. Smucker Company, and The Kraft Heinz Company.
Additionally, companies are implementing common strategies like mergers, expansions, acquisitions, and partnerships with other companies to enhance their presence and boost the market. The key players in the market are extending their product lines, along with expanding their global presence and catering to different customer needs in different regions. For instance, in December 2021, Mrs. Butterworth, a company that prepares pancake syrups, collaborated with Post, a food manufacturer and distributor, and launched cereal-flavored pancake syrup. This Fruity Pebbles Flavored Pancake Syrup has the taste of Fruity Pebbles cereal, specially formulated to be consumed with waffles, porridge, and pancakes.