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市場調査レポート
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1408097

オンラインアドベンチャーゲーム:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Online Adventure Games - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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オンラインアドベンチャーゲーム:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オンラインアドベンチャーゲーム市場は、前年度147億8,000万米ドルと評価され、予測期間中にCAGR 9.49%で成長し、今後5年間で259億4,000万米ドルになると予想されています。

市場を牽引しているのは、ゲームを通じて仮想体験を得るという動向です。ユーザーのキャラクターは、アドベンチャーゲームのジャンルで困難に直面しながら成長し、新しいスキルを身につけることを意図しており、参入企業はヒーローの旅を体験することができます。経験豊富なゲーマーは、お気に入りのジャンルの中で最高のアドベンチャーゲームを頻繁に評価しており、時代を超越したゲームプレイの魅力は常に変わらないようであることを示しています。

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主要ハイライト

  • VRやARのような新興技術は、ユーザーの体験水準を高めるために開発・設計されており、オンラインアドベンチャーゲーム市場を牽引しています。また、ユーザーの需要の変化に対応するため、技術も進歩しています。この技術革新により、ゲームの定期的なアップデートも可能になり、市場におけるゲームのビジネスに継続性が生まれています。Xbox Game Passのサブスクリプション開始後、XboxのゲームはiOS、Android、ウェブブラウザなどの他のプラットフォームでも利用できるようになった。例えば、「Dusk Falls」という全く新しいインタラクティブ犯罪ドラマアドベンチャーゲームがあります。
  • 人工知能、ビッグデータ分析、AR/VRソリューションのプロバイダーであるNewgenAppsの言葉を借りれば、VRとARゲームの国際的なユーザーベースは2億1,600万人に増加すると予想されます。2025年には116億米ドルの規模になるといわれています。さらに、技術企業幹部、新興企業創業者、投資家を対象とした世界規模の調査によると、回答者の59%が、VR(仮想現実)技術の開発に向けられる投資はゲームが主流になると考えています。
  • 世界中でインターネットの普及率が高まっていることが、オンラインアドベンチャーゲームの世界市場を牽引しています。世界中のほとんどの地域で5Gネットワークへの移行が進んでおり、ネットワーク速度が向上することで、ハイエンドゲームが究極のレベルで機能するようになっています。例えば、これまではゲームをプレイするためにダウンロードする必要があったが、5Gではゲーム体験を犠牲にすることなくクラウド上でゲームを楽しむことができます。これにより、消費者はパソコンやゲーム機、携帯端末の空き容量を確保できるようになります。ゲーマーにとってもう一つの大きな頭痛の種は、ビデオゲームのアップデートをダウンロードすることです。このアップデートは通常、5~10MBのアップデートよりもはるかに大規模(1GB)で、かなり時間がかかります。5Gでは、ダウンロードはずっと速くなります。5G Americasによると、2023年時点で、第5世代(5G)の契約数は全世界で推定19億件。この数字は2024年までに28億件、2027年までに59億件に増加すると予測されています。
  • スマートフォンやコンピュータの台数は増加傾向にあり、市場の成長をさらに後押ししています。良質なRAMをサポートするスマートフォンは、オンラインゲームをよりスムーズに動作させ、ユーザーは最高の体験を得ることができます。例えば、テーピング速度が1Gbpsを超え、待ち時間が10msのミドルセグメント携帯電話は、3,500MHzの大容量周波数帯に接続されています。そのため、ゲーマーと企業は、5G技術がオンラインアドベンチャーゲームの効果や楽しさに影響を与えることに同意しています。
  • IBEFによると、インドのスマートフォン市場の売上は最近380億米ドルを超え、前年比27%増となった。インドのスマートテレビ市場は2022年第2四半期に前年同期比74%増となり、Xiaomiが13%の市場シェアで主要企業となり、Samsungが12%で続いています。
  • オンラインゲームのユーザーは、ゲームをプレイするために認証情報を与える必要があり、円滑に機能させるためにアプリケーションへの特定のアクセスを提供する必要があります。このため、顧客のセキュリティやプライバシーが危険にさらされ、オンラインアドベンチャーゲームの世界市場は制限されています。例えば、このビジネスによると、サイバー犯罪者がソーシャル・エンジニアリングのテクニックを使ってRobloxの従業員から持ち出したとされる様々な内部文書を、ハッカーがオンラインで共有しました。攻撃者はRobloxフォーラムの投稿で4GBの書類ライブラリと数枚の写真を公開しました。Robloxは、ユーザーが他の人が作ったゲームに参加し、自分の世界を構築し、マイクロペイメントを使用して利益を得ることができるアプリケーションです。
  • COVID-19の流行期間中、ユーザーの参加と支出が増加したため、ゲームは流行期間中に最も人気のある娯楽のひとつとなった。特に若い世代、Z世代とミレニアル世代は、初期閉鎖、自宅待機命令、社会的孤立の中で時間をつぶす簡単な方法であったため、オンラインゲームに多くの時間を費やしました。このため、パンデミックはオンラインゲーム全体とオンラインアドベンチャーゲームの世界市場にプラスの影響を与えました。

オンラインアドベンチャーゲーム市場の動向

インターネット普及率の上昇と技術的に進歩した電子機器

  • 5Gはこの10年で最も永続的な技術であることは間違いないです。より高速で安定した信号強度により、オンラインゲームと携帯電話がつながる未来が見えます。この最先端技術は、おそらくモバイル機器でも利用可能になり、ゲーマーにラグのない体験をもたらすと思われます。例えば、SXSWでは、ベライゾンとダグ・リマン監督の『30 Ninjas』が、5Gウルトラワイドバンドの能力をフルに活用し、驚異的な没入感を体験できる拡大現実アドベンチャースリラーを共同制作していることを明らかにしました。フランスを拠点とする没入型スタジオ、ノベラブも参加します。
  • さらに、VR、AR、複合現実などの没入型技術の応用が進むことは、ゲーム機の礎となると思われます。ユーザーは、従来の代替案よりも20倍も楽しく便利な体験を向上させることができます。ZarkCentralreportによると、米国では49%がゲーム専用機を使ってゲームをプレイしています。しかし、専用ゲーム機を使用するゲーマーの数に関しては、同レポートで3位にランクインしています。さらに2022年2月、ソニーは大ヒットゲーム機「プレイステーション5」用の新しいVRヘッドセットを発表しました。このヘッドセットには、視野角110度、片目2000x2040の4K HDR解像度、90/120Hzのフレームレートを持つOLEDスクリーンが搭載されており、視線追跡による振動フィードバック没入型ゲームのための触覚フィードバックを与えるコントローラーもヘッドセットの一部となっています。
  • インテルやAMDのような企業は、より高い処理能力と優れたゲーム性能を提供するために、新しい技術や製品を開発しています。例えば、2022年1月、インテルとAMDはCES 2022で最新のモバイルCPUを発表しました。新しいCPUには、インテルの第12世代Alder Lake HシリーズとAMDのRyzen 6000モバイル・シリーズ・プロセッサーが含まれます。
  • 複数の通信事業者が5G接続のカバレッジを拡大するために周波数帯を取得し、遅延ラグを削減することで、スムーズなゲーム体験を提供しています。例えば、ベライゾンは最近、先日のCバンドオークションで取得した周波数帯を使用して5Gのカバレッジを拡大する計画を概説しました。また、T-モバイルも2024年までに5Gベースのホームネットワークを開始すると発表しました。米国では、これまで見過ごされていた農村部へのカバレッジ拡大を目指します。また、2022年2月、フォーカス・エンターテインメントは『メタルスラッグ・タクティクス』と『ローグ・ローズ』の開発会社LeikirStudioを買収しました。この買収はマルチプロダクション戦略を検証するもので、Leikirstudioはフォーカスエンターテインメント社に統合された5番目の開発スタジオとなります。
  • 世界中の参入企業は、課題的なオンラインゲーム体験ができます。さらに、世界中のゲーマーが同じ仮想環境に属していれば、メタバースを利用して互いに競い合うことができます。この技術を導入することで、ゲーム部門はその可能性を十分に発揮したいと考えています。ゲーマーは、メタバース・リアリティのおかげで、実際の世界を再現した独自の仮想空間をデザインできるようになります。
  • さらに、2022年1月、Microsoft Corpは、ゲーム開発とインタラクティブ・エンターテインメント・コンテンツの出版を手がけるActivision Blizzard Inc.を買収する計画を発表しました。この買収により、Microsoft Corpのゲーム事業は、モバイル、PC、コンソール、クラウドの各プラットフォームで拡大し、メタバース・ビルディング・ブロックを供給できるようになります。Microsoft Corpは、Activision Blizzard Inc.の現金を含む687億米ドルの全額現金取引で、1株当たり95.00米ドルを支払う。ウォークラフト、オーバーウォッチ、ディアブロ、コール・オブ・デューティ、キャンディクラッシュなど、Activision、Blizzard、King Studiosの伝説的なフランチャイズが買収され、メジャーリーグ・ゲーミングを通じて世界のeスポーツ事業が展開されます。
  • ゲームのハイテク技術は動向であり、ユーザーにリアルタイム体験を提供することで、世界のオンラインアドベンチャーゲーム市場を牽引しています。例えば、ゲームボーイアドバンスの超精密なハードウェアシミュレーションで、新しいGBAエミュレータであるSkyEmuは、他のプログラムでは実行できないゲームを実行できると主張しています。SkyEmuはバージョン1.0をリリースし、GitHubでアクセスできます。ゲームボーイアドバンスのハードウェアを"非常に正確に"エミュレートし、スクリーンショットのプレビューや巻き戻し機能を備えたセーブステートなどの優れた機能を謳っています。
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アジア太平洋が大きな市場シェアを占める見込み

  • アジア太平洋は、インドや中国などの新興経済国で構成されています。日本や韓国の技術進歩も同地域の市場拡大に拍車をかけています。スマートフォンの普及、インターネットの低価格化、バーチャルゲームの動向が、同地域のオンラインアドベンチャーゲーム市場を牽引しています。中国には豊かな歴史があり、現在、ゲーム会社は歴史に基づいて同国の市場を開拓するためにアドベンチャーゲームアプリを開発しています。2022年11月、中国のスタジオPapergamesは、PlayStation 5、PlayStation 4、PC、iOS、Android向けのオープンワールド着せ替えアドベンチャーゲーム「Infinity Nikki」を発表しました。
  • さらに、中国史における三国時代は西暦220年から280年まで続いた。Koei TecmoのDynasty Warriorsシリーズでお馴染みです。River City Sagaは、黄巾の乱から赤壁の戦いまでを全6巻で描いています。24人のキャラクターをアンロックしてプレイすることができます。チャイナヒーローズ」というボーナスモードがあり、4人のローカル協力プレイとオンライン協力プレイが可能なほか、2人のローカル協力プレイとオンライン協力プレイが可能なストーリーモードもあります。どちらのゲームモードもややユニークなゲームプレイを採用しており、ボーナスは純粋なアーケードスタイルのアドベンチャー、ストーリーはXPによるレベルアップなどアクションRPGの特徴を取り入れています。
  • インドと中国ではスマートフォンの売上が急増しており、同地域のオンラインアドベンチャーゲームの世界市場を牽引する可能性があります。ゲームにおけるVRやAIなど、同地域での技術導入の高まりも市場の成長を後押ししています。例えば、ビデオゲームをプレイする際に参入企業が得られる体験は、人工技術のイントロダクションよって間違いなく向上しています。これは、人間のゲーマーとNPCとの間の相互作用や競争がより大きなレベルになっているためです。このAIによる人間以外のペルソナは、より公平な競争をもたらし、活力とイノベーションを呼び込みます。しかし、人間同士の競争がオンラインゲームへの関心を低下させることはないです。
  • クラウド・ゲーミングは、ゲーム業界全体の新たな技術であり、ユーザーがタブレット、ノートパソコン、携帯電話などの携帯端末で、高速ネットワーク接続を利用してハイエンド・ゲームをストリーミングできるようにすることで、定期的なハードウェアのアップグレードやゲーム機、ノートパソコン、PCの必要性を排除しています。こうした要因が市場の成長に好影響を与えると予想されます。2022年1月、Celcomは初のクラウド・ゲーミング・サービスの導入を発表しました。CelcomはRadian ArcとBlacknutと提携し、Celcomユーザーに400以上のプレミアムクラウドゲームタイトルへのアクセスを月額わずか40リンギットで提供します。両社の提携は、ゲーム分野における新たな技術開発を後押しし、同地域の研究市場を牽引することになります。
  • 各地域のネットワーク・プロバイダーは、独自の5Gネットワークの助けを借りて、オンラインアドベンチャーゲームを含むゲーム製品ラインの開発にも乗り出しています。例えば、インド第3位の通信事業者は、モバイル加入者ベースの収益化を図るため、Nazaraと提携してゲームサービス「Vi Games」を開始しました。Viの消費者は、この深く統合された接続により、インドの数多くのブランドの有名ゲームタイトルを含む様々なゲーム材料に、同社のゲームプラットフォーム上でアクセスできるようになります。
  • さらに、日本は、中国、米国に次いで、世界のゲーム市場で著名な参入企業の1つです。技術適応の急速な成熟と、Nintendo、Sony、Konamiなど数十年にわたる多くの大手ゲーム会社の存在により、日本のアドベンチャーゲーム市場は進化しており、予測期間中に大幅に増加すると予想されます。また、日本のパブリッシャーであるセガは最近、Windows Azureクラウドサービスを利用してスーパーゲームプラットフォームを開発するため、マイクロソフトと提携しました。このプラットフォームにより、次世代のゲーム開発環境で大規模なゲーム開発が可能になります。
  • さらに、複数の世界企業が提携や買収などの投資機会を通じて市場に参入しています。例えば、2022年2月、ソニー・インタラクティブエンタテインメントはDestinyの開発元であるBungieを買収しました。この買収により、PlayStation Studiosは、PlayStation向けの新しいエンターテインメント・コンテンツを開発するために、Bungieのツールにアクセスし、協力することになります。
  • さらに、韓国のオンラインゲームがブロックチェーン上で動作するようになり、国際的に人気のある韓国のオンラインゲーム「Kingdom Under Fire」が2022年にブロックチェーン上で動作するようになります。また、このゲームを開発したBloom Technologyは、ゲームサーバーに依存することなく、Locus Chainと呼ばれる社内で作成した.ブロックチェーン上でゲームを運営することに成功しています。

オンラインアドベンチャーゲーム業界概要

オンラインアドベンチャーゲーム市場は、多くの参入企業が優れた製品を積極的に投入しているため、非常に細分化されており、競争も激しいです。また、各社とも顧客の需要に合わせて定期的に新バージョンを開発しているため、市場開拓は熾烈を極めています。各社は市場競争を優位に進めるため、研究開発に多額の投資を行っています。

  • 2022年7月-Inspired Entertainment, Inc.は、モバイルとウェブ向けに3つの新しいスロットゲームを追加したことを発表しました。ローンチゲームは「フルーツミックス」、「アニマルアンティクス」、「トーテムサンダー」の3つで、それぞれアドベンチャーゲームやゲームプレイのジャンルが用意されています。
  • 2022年7月-Nuvei Corporationと呼ばれる決済プラットフォームは、オンラインゲーム会社Eyas Gamingとの提携を拡大し、同社のすべてのiゲームブランドで完全な決済ソリューションを提供すると発表しました。Eyas Gamingの参入企業は、Nuveiと英国を拠点とするダイレクトキャリア課金サービスプロバイダーFonixとの提携により、モバイルデバイスに直接デポジットを請求できるようになりました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • バリューチェーン分析
  • マクロ経済動向の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 新しく革新的なゲーム体験に対する膨大な需要
    • インターネット普及率の上昇、5Gと技術の進歩
    • 発展途上地域の経済成長
  • 市場抑制要因
    • プライバシーとセキュリティの問題と政府規制

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 広告
    • アプリ内課金
    • 有料アプリ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • イタリア
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Roblox Corportation
    • Genshin Impact(miHoyo)
    • Activision Blizzard
    • Nintendo
    • Electronic Arts
    • Ubisoft
    • Zynga
    • Rockstar Games, Inc.
    • Square Enix
    • EPIC GAMES
    • PLARIUM
    • Tencent Holdings Ltd.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91866
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Online Adventure Games Market is valued at USD 14.78 billion in the previous year and is expected to grow at a CAGR of 9.49% during the forecast period to become USD 25.94 billion by the next five years. The market is driven by the trend of obtaining virtual experiences through gaming. The Users' characters intentions develop and pick up new skills as they face difficulties in the adventure game genre, allowing players to experience their heroes' journey. Experienced gamers frequently rate the best adventure games among their favorite genres, demonstrating that the appeal of their timeless gameplay always seems to remain the same.

Key Highlights

  • Emerging technologies like VR and AR are developed and designed to increase the experience standard of users, which is driving the Online Adventure Games Market. Technology is also advancing in the market to keep pace with the changing demand of users. The regular update of the games can also be possible through this technological modification, which creates continuity in the business for the games in the market. Following the launch of the Xbox Game Pass subscription, Xbox games have also been more widely available on other platforms, such as iOS, Android, and web browsers. For example, a brand-new interactive crime drama adventure game called Dusk Falls.
  • In the words of NewgenApps, a provider of Artificial Intelligence, Big Data Analytics, and AR/VR solutions, the international user base of VR and AR games is anticipated to increase to 216 million users. It will be worth USD 11.6 billion by 2025. Further, according to a worldwide survey of technology company executives, startup founders, and investors, 59% of the respondents believe that gaming will dominate the investment directed to developing VR (Virtual Reality) technology.
  • The increasing penetration rate of the Internet across the globe is driving the Global Online Adventure Games Market. Most of the regions around the world are transitioning toward a 5G network because of which, with better network speed, high-end games are functioning at their ultimate level. For example, 5G allows users to enjoy games on the cloud without sacrificing their gaming experience, while previously, users had to download the games to play them. This will enable consumers to free up space on their computers, consoles, and mobile devices. Another major headache for gamers is downloading video game updates, which are typically much more extensive (1 GB) than the standard 5-10 MB updates and take considerably longer. With 5G, downloads will be much faster. According to 5G Americas, as of 2023, there are an estimated 1.9 billion fifth-generation (5G) subscriptions worldwide. This figure is forecast to increase to 2.8 billion by 2024 and 5.9 billion by 2027.
  • The number of smartphones and Computers is rising, further enhancing the market growth. Smartphones with good-quality RAM support make online games run smoother, and users gain the best experience. For example, Mid-segment cell phones with taping rates of over 1 Gbps and a latency of 10 ms were connected to a 3500 MHz high-capacity spectrum band. Therefore, gamers and companies have agreed that 5G technology would affect the effectiveness and enjoyment of online adventure games.
  • According to IBEF, India's smartphone market revenue crossed USD 38 billion recently with a 27% YoY growth, with the significant player being Xiaomi with a 24% shipment share. India's smart TV market grew by 74% yearly in the second quarter of 2022, with Xiaomi being the major player with a 13% market share, followed by Samsung at 12%.
  • Online game users need to give credentials for playing games, and they must provide specific access to the application for smooth functioning. Because of this, the security and privacy of the customers are at risk, limiting the Global Online Adventure Games Market. For example, according to the business, A hacker shared various internal documents online that were allegedly taken from a Roblox employee by cybercriminals using social engineering techniques. The attacker published a 4GB library of papers and several photos in a Roblox forum post. Roblox is an application where users can engage in games created by others, build worlds of their own and use micropayments to profit from them.
  • As user participation and spending increased throughout the COVID-19 pandemic, gaming swiftly became one of the most popular pastimes during the outbreak. Particularly younger generations, Gen Z and Millennials spent more time playing online games because it was an easy way to pass the time amid initial lockdowns, stay-at-home orders, and social isolation. Because of this, the Pandemic has positively impacted the overall Online gaming and the Global Online Adventure Games Market.

Online Adventure Games Market Trends

Increasing Internet Penetration Rate and Technologically Advanced Electronic Devices

  • 5G is certainly the most enduring technology of this decade. The future appears to connect online games and cell phones with their faster and more stable signal strength. This cutting-edge technology will likely be available on mobile devices, giving gamers a lag-free experience. For example, At SXSW, Verizon and Doug Liman's 30 Ninjas revealed that they are collaborating on an augmented reality adventure thriller that will fully utilize the capabilities of the 5G Ultra-Wideband for an incredibly immersive experience. Novelab, a France-based immersive studio, will also be involved.
  • Further, the increasing application of immersive technologies, such as VR, AR, and mixed reality, will be a cornerstone for the console. Users can improve their experience by 20 times more enjoyable and convenient than traditional alternatives. According to ZarkCentralreport, 49 % of the US people use dedicated gaming consoles to play games. But the consoles ranked third in their report regarding the number of gamers using dedicated consoles. In addition, in February 2022, Sony announced its new VR headset for the smash-hit game console, PlayStation 5. The headset contains a 110-degree field of view with a 4K HDR resolution of 2000x2040 per eye using an OLED screen with a 90/120 Hz frame rate and vibrating feedback with eye-tracking Controllers to give haptic feedback for immersive games are also part of the headset.
  • Companies like Intel and AMD are developing new technologies and products to provide higher processing and better gaming performance. For instance, in January 2022, Intel and AMD launched their latest mobile CPUs at CES 2022. The new CPUs include Intel's 12th Gen Alder Lake H-Series and AMD's Ryzen 6000 Mobile Series processors.
  • Multiple telecom operators are acquiring spectrums to increase their 5G connection coverage in reducing the latency lag, thus, providing a smooth gaming experience. For instance, Verizon has recently outlined its plans to expand 5G coverage using the spectrum obtained in the recent C-band auction. In addition, T-Mobile also announced that it will launch a 5G-based By 2024, the home network will be available. In the United States, this aims at expanding coverage to previously overlooked rural areas.. Also, in February 2022, Focus Entertainment acquired Metal Slug Tactics and Rogue Lords developer LeikirStudio. This acquisition validates the multi-production strategy and makes the Leikirstudio the 5th developing studio integrated into the Focus Entertainment company.
  • Players from all over the world are in for a challenging online gaming experience. Additionally, gamers worldwide can compete with one another by utilizing the metaverse if they are all a part of the same virtual environment. By implementing this technology, the gaming sector hopes to realize its potential fully. Gamers will be able to design their own virtual spaces that replicate the actual world thanks to the metaverse reality.
  • Further, In January 2022, Microsoft Corp announced plans to acquire Activision Blizzard Inc., a game development and interactive entertainment content publishing company. This acquisition will enable Microsoft's game business to expand across mobile, PC, console, and cloud platforms and supply metaverse building blocks. Microsoft will pay USD 95.00 per share for Activision Blizzard in an all-cash deal for USD 68.7 billion, including Activision Blizzard's cash. Warcraft, Overwatch, Diablo, Call of Duty, and Candy Crush are among the legendary franchises from Activision, Blizzard, and King Studios that will be acquired and global eSports operations through Major League Gaming.
  • High-tech technology for the game is in trend and driving the Global Online Adventure Game Market by giving more real-time experiences to the users. For example, with its hyper-accurate hardware simulation of the Game Boy Advance, SkyEmu, a new GBA emulator, claims to be able to run games that other programs cannot. SkyEmu has released version 1.0 and is accessible on GitHub. It claims a "very accurate" emulation of Game Boy Advance hardware and great features like save states with screenshot previews and rewind capability.
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Asia Pacific is Expected to Hold the Significant Market Share

  • The Region consists of rising economies such as India and China. The technological advancement in Japan and South Korea is also fuelling the market expansion in the Region. The rising usage of smartphones, cheaper internet, and the current trend of virtual games are driving the Online Adventure Games Market in the Region. China has a rich history, and at present, gaming companies are developing adventure game apps to tap the market in the country based on history. In November 2022, Chinese studio Papergames announced Infinity Nikki, an open-world dress-up adventure game for PlayStation 5, PlayStation 4, PC, iOS, and Android.
  • Further, the Three Kingdoms period in Chinese history lasted from 220 to 280 AD. Seasoned gamers are probably most familiar with it because of the Dynasty Warriors series from Koei Tecmo. Most of the time span is covered by River City Saga, which covers the events from the Yellow Turban Rebellion through the Battle of the Red Cliffs in six volumes. 24 characters may be unlocked and played. In addition to a Bonus Mode named "China Heroes" that enables a 4-player local and online co-op, the game has a Story Mode with a 2-player local and online co-op. Both game modes employ somewhat unique gameplay, with Bonus being purely an arcade-style adventure and Story incorporating action RPG features like leveling up through XP.
  • Smartphone sales are skyrocketing in India and China, which can drive the Region's Global Online Adventure Games Market. The rising technology adoption in the Region, such as VR and AI in gaming, is also helping the market growth. For example, the experience that players get when playing video games has undoubtedly been enhanced with the introduction of artificial technologies. This is since there is a greater level of interaction and competition between human gamers and NPCs. This AI-driven non-human persona provides more equitable competition and invites vitality and innovation. However, competition between people can never reduce interest in online gaming.
  • Cloud gaming is an emerging technology across the gaming industry, which permits the user to stream high-end games across hand-held devices, such as tablets, laptops, and mobiles, with fast network connectivity, thereby eliminating the necessity for a regular hardware upgrade or a gaming console or laptop or PC. Such factors are expected to impact the market's growth favorably. In January 2022, Celcom announced introducing its first cloud gaming service. Celcom has partnered with Radian Arc and Blacknut to offer Celcom users access to over 400 premium cloud game titles for only RM40 per month, a first in Malaysia. Collaborations by the companies will boost the new technical developments in the gaming sector, which will drive the studied market in the Region.
  • The network providers in various regions, with the help of their own 5G networks, are also emerging in developing their games product line, which includes Online Adventure Games also. For example, the third-largest telecom provider in India has partnered with Nazara to launch its gaming service, Vi Games, to monetize its mobile subscriber base. Vi consumers will have access to various gaming materials, including well-known game titles from numerous brands in India, on its gaming platform thanks to this deeply integrated connection.
  • Moreover, Japan is one of the prominent players in the gaming market in the world after China and the United States. With the rapid maturation of technological adaption and the existence of many leading gaming companies, such as Nintendo, Sony, Konami, and others, for decades in the country, the country's adventure gaming market is evolving and is anticipated to increase significantly during the forecast period. In addition, the Japanese publisher Sega has recently entered into a collobration with Microsoft in order to develop its Super Games Platform using Windows Azure cloud services. This platform allows major game development to take place in the next generation of environment for developing games.
  • Furthermore, several global players have entered the market through investment opportunities such as partnerships and acquisitions. For instance, in February 2022, Sony Interactive Entertainment acquired Destiny developer Bungie. This acquisitions PlayStation Studios to collaborate and gain access to Bungie tools to develop new entertainment content for PlayStations.
  • Moreover, South Korean online video games to run on a blockchain, Kingdom Under Fire, an internationally popular South Korean online video game, will be operated on blockchain in 2022. Also, Bloom Technology, the game's creator, had successfully run the game on an internally created .blockchain called Locus Chain without depending on game servers.

Online Adventure Games Industry Overview

The Online Adventure Games Market is highly fragmented and extremely competitive because many players are coming up aggressively with good products. In addition, all the companies are developing newer versions regularly to match the customers' demand, making the market fiercer. Companies are investing heavily in research and development to have a competitive advantage to gain market share.

  • July 2022 - Three new slot games for mobile and the web have been added, Inspired Entertainment, Inc. is pleased to announce. The three launch games are Fruit Mix, Animal Antics, and Totem Thunder, and they each offer a variety of adventure games and gameplay genres.
  • July 2022 - A payment platform called Nuvei Corporation stated that it is expanding its collaboration with online gaming company Eyas Gaming to offer the operator a complete payment solution across all its iGaming brands. Players at Eyas Gaming can now bill deposits directly to their mobile devices thanks to a partnership between Nuvei and UK-based direct carrier billing service provider Fonix.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption And Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment Impact of Macroeconomic Trends on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 The Enormous Demand For New And Innovative Gaming Experiences
    • 5.1.2 Rising Internet Penetration, 5G And Technology advancement
    • 5.1.3 Economic Growth in the developing regions
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Privacy and Security Issues And Government Regulations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Advertising
    • 6.1.2 In-App Purchase
    • 6.1.3 Paid App
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 Italy
      • 6.2.2.4 France
      • 6.2.2.5 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
      • 6.2.3.1 India
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 South Korea
      • 6.2.3.4 Rest of the Asia Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Roblox Corportation
    • 7.1.2 Genshin Impact (miHoyo)
    • 7.1.3 Activision Blizzard
    • 7.1.4 Nintendo
    • 7.1.5 Electronic Arts
    • 7.1.6 Ubisoft
    • 7.1.7 Zynga
    • 7.1.8 Rockstar Games, Inc.
    • 7.1.9 Square Enix
    • 7.1.10 EPIC GAMES
    • 7.1.11 PLARIUM
    • 7.1.12 Tencent Holdings Ltd.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET