市場調査レポート
商品コード
1473231

乳製品と代替乳製品のデマンドスペース - 主要動向と業界の考察

Dairy and Dairy Alternative Demand Spaces - Top Trends and Industry Insights

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 53 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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乳製品と代替乳製品のデマンドスペース - 主要動向と業界の考察
出版日: 2024年02月05日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 53 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

2024年の乳製品と代替乳製品の主要動向は、健康、価格の手頃さ、信頼と信用をめぐるコンセプトに大きく焦点が当てられています。ブランドはまた、よりハイテクな配合や、ブランドと製品のストーリーを高める再注目マーケティングを通じて、複雑な消費者の需要に応えようとしています。インフレや規制強化といった外的圧力が、こうした動向の背景にある変化の多くを促進しています。

当レポートでは、乳製品・代替乳製品市場について調査分析し、2024年に注目すべき消費者部門の主要動向がどのように、またなぜ起こっているかを解説しています。また、各動向で起こっているブランドの行動、消費者心理、市場の発展、イノベーション情勢を明らかにしています。

範囲

  • 乳製品における健康動向は、消費者が専門的な栄養効果を標準として期待するようになり、より洗練されたものになってきています。
  • 製品の革新は、消費者の健康/ウェルネスのニーズと時間的/金銭的制約をいかに両立させるかに注目しています。
  • 価格が上がっているにもかかわらず、消費者は乳製品の品質を妥協したがらないため、高性能な先進の配合への投資が価値あるものとなっています。
  • 歴史的に、乳製品のマーケティングに対する消費者エンゲージメントは低かったですが、各ブランドは現在、さまざまな層をターゲットにし、ESG問題を扱い、製品体験を向上させるため、より慎重に検討したアプローチを取っています。

目次

  • TrendSightsとデマンドスペース、乳製品と代替乳製品
  • ターゲットを絞った健康
  • 健康的な軽食
  • 価値の懐疑的な見方
  • 常温保存可能
  • 次世代配合
  • グリーンハッシング
  • ストーリーテリング
  • 向上した味わい
  • 要点

付録

目次
Product Code: GDCG240002HT

This report is part of a series on the top trends and key demand spaces for consumers sectors to focus on in 2024. It explains how and why these trends are happening using GlobalData's TrendSights and demand space analytical frameworks. The report identifies the consumer sentiment, market development, innovation landscape, and brand actions happening within each trend.

Top trends in dairy and alternatives for 2024 are heavily focused on concepts around health, affordability, and trust and reliability. Brands are also looking to cater to complex consumer demands through more high-tech formulations and refocused marketing that elevates the brand and product story. External pressures such as inflation and stricter regulation are driving much of the change behind these trends.

Scope

  • Health trends in dairy are becoming much more sophisticated as consumer increasingly expect specialist nutritional benefits as standard.
  • Product innovation is focusing on how to balances consumer's health and wellness needs with time and money constraints.
  • Despite rising prices consumers are unwilling to compromise quality in dairy, making investments into high-performing, advanced formulations worthwhile.
  • Historically there has been low consumer engagement with dairy marketing, but brands are now taking a more careful considered approach to better target different demographics, handle ESG issues, and elevate product experiences.

Reasons to Buy

  • Understand and identify how to leverage the top trends in dairy and alternatives in 2024.
  • Gain insight into how competitors and the innovation landscape are responding to this trend.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct future decision-making and inform new product and service development.

Table of Contents

Table of Contents

  • TrendSights and Demand Space Dairy and Dairy Alternatives
  • Targeted health
  • Healthy snacking
  • Value skepticism
  • Shelf-stable
  • Next-generation formulation
  • Green hushing
  • Story-telling
  • Elevated flavors
  • Take-outs

Appendix