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市場調査レポート
商品コード
1300762
ゲーム機の世界市場規模調査&予測:タイプ別、最終用途別、用途別、地域別分析、2023-2030年Global Gaming Console Market Size study & Forecast, by Type (Home Console, Handheld Console) by End-use (Residential, Commercial), by Application (Gaming, Non-Gaming) and Regional Analysis, 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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ゲーム機の世界市場規模調査&予測:タイプ別、最終用途別、用途別、地域別分析、2023-2030年 |
出版日: 2023年06月27日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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ゲーム機は、ディスプレイシステムにビデオを送信し、1人または複数の人がそれを使って利用可能なゲームをプレイできるようにする電気コンピューティングデバイスまたはガジェットです。
現在では、コンピュータは単なるゲーム機ではなく、エンターテインメント機となっているが、この用語は、その主な機能を定義するために頻繁に使用されます。これらのデバイスは、プレイヤーに格段に優れたプレイ体験を提供し、アーケードゲームなどの従来の同等品よりもはるかに小型です。人気のゲーム機の例としては、プレイステーション、Xbox、ニンテンドースイッチなどがあります。市場成長を促進する主な要因は、4K解像度の機能を備えたワイヤレス・3Dゲーム機に対する需要の高まりと、市場成長を支援するための投資の増加です。また、eスポーツ人気の高まりも市場成長を後押しすると予想されます。
さらに、eスポーツ人気の高まりは、より多くの観客を生み出し、高実績ゲームハードウェアの需要を促進することで、ゲーム機市場の成長を支えています。eスポーツがメインストリームで認知され、多くのファンを魅了するにつれ、より多くの個人が競合ゲームに興味を持ち、ゲーム体験を向上させるためにゲーム機に投資するようになっています。このように、高度なグラフィックス、処理能力、マルチプレイヤー機能を備えたゲーム機への需要が高まっていることが、市場の成長に寄与しています。Statistaによると、2020年の世界のeスポーツ視聴者数は4億3,570万人、2022年には5億3,200万人に達し、2025年には6億4,080万人に達すると予測されています。その結果、esports人気の高まりが予測期間中の市場成長をサポートすると予想されます。さらに、オンラインユーザー数の増加は、予測期間中に市場に有利な機会を創出すると予想されます。しかし、熟練した専門家の不足と違法コピー率の増加が、2023-2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害します。
ゲーム機の世界市場調査で考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。北米は、AR/VRプラットフォーム、Bluetooth、クラウドサービス、3D技術などの先進技術に基づくゲーム機に対する需要の高まりとゲームユーザーの増加により、2022年の市場を独占しました。アジア太平洋地域は、主要な市場プレイヤーの存在、ゲーム機の技術的進歩や開拓、オンラインゲームストリーミングが同地域の市場成長をサポートすると予想されるなどの要因により、予測期間中に大きく成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面を盛り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
Global Gaming Console Market is valued approximately at USD XXX billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2023-2030. Gaming consoles are electrical computing devices or gadgets that transmit video to a display system so that one or more people may use it to play the games that are available on it. Although computers are now much more than simply gaming consoles and are instead entertainment consoles, the term is frequently used to define their primary function. These devices offer a significantly better playing experience for the players and are far smaller than their conventional equivalents, such as arcade games. Examples of popular gaming consoles include the PlayStation, Xbox, and Nintendo Switch. The key factor driving the market growth is rising demand for wireless and 3D gaming console with 4k resolutions capabilities and increasing investment to aid market growth. Also, the rising popularity of e-sports is anticipated to support the market growth.
Moreover, the rising popularity of e-sports is supporting the growth of the gaming console market by creating a larger audience and driving demand for high-performance gaming hardware. As e-sports gain mainstream recognition and attract a larger following, more individuals are becoming interested in competitive gaming and investing in gaming consoles to enhance their gaming experience. This increased demand for gaming consoles, which offer advanced graphics, processing power, and multiplayer capabilities, is contributing to market growth. According to Statista, in 2020, the global eSports audience was 435.7 million; in 2022 the number reached 532 million and it is anticipated to reach 640.8 million by 2025. As a result, the rising popularity of esports is anticipated to support the market growth during forecast period. Additionally, rising number of online users is anticipated to create the lucrative opportunity for the market during forecast period. However, the lack of skilled professionals and increasing piracy rate stifles market growth throughout the forecast period of 2023-2030.
The key regions considered for the Global Gaming Console Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Middle East & Africa. North America dominated the market in 2022 owing to the rising demand for gaming consoles based on advanced technologies such as AR/VR platform, Bluetooth, cloud services, 3D technology and others and growing number of gaming users. Asia Pacific is expected to grow significantly during the forecast period, owing to factors such as presence of key market players, technological advancement and development in gaming console, and online gaming streaming is anticipated to support the market growth in the region.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below: