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市場調査レポート
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1627878

ゲーム機市場:予測(2025~2030年)

Gaming Console Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 144 Pages
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即日から翌営業日
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ゲーム機市場:予測(2025~2030年)
出版日: 2024年12月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
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概要

世界のゲーム機市場は、予測期間中にCAGR 10.12%で成長し、2025年の560億1,800万米ドルから2030年には906億8,300万米ドルに増加すると予測されています。

ゲーム機はビデオゲームをプレイするために設計されたデバイスであり、コンピュータやモバイルデバイスでゲームをプレイするよりも没入感のあるゲーム体験を提供します。市場力学はダイナミックで競争の激しい業界であり、近年著しい成長を遂げています。

世界の家電需要の拡大も、ゲーム機の市場シェアを押し上げるでしょう。ゲーム機は、テレビやパソコンなど複数のデバイスでゲームをプレイする機能をユーザーに提供します。さらに、ジャイロセンサーを搭載したゲーム機など、新しい技術の導入により、ゲーム機のシェアも大きく伸びると思われます。

一般社団法人電子情報技術産業協会(JEITA)は年次報告書の中で、家電製品の販売台数が国内で大きく伸びたと述べています。2022年4月の家電製品の総生産額は285億1,500万円であったが、2023年4月には350億2,400万円に増加しました。

ゲーム機市場の促進要因

  • ゲーム分野の需要増加

ゲーム機の世界市場を牽引する主な要因は、ゲーム分野に対する世界の需要の高まりです。3Dや4Dゲーム、没入型ゲーム技術などの新しいゲーム技術の導入が、世界のゲーム市場を大きく押し上げています。

ゲームソリューションの最大手開発企業の1つであるMicrosoft Corporationは、その年次報告書の中で、ゲーム部門の収益が過去数年間で大幅に増加したと述べています。同社は、2021年にゲーム部門から合計153億7,000万米ドルの収益を獲得し、それが162億3,000万米ドルに増加し、2023年には154億6,600万米ドルに収縮したと述べています。同様に、Nintendoのゲーム分野での収入もここ数年で大幅に増加しています。同社によれば、2022年のニンテンドースイッチプラットフォームの販売による同社の総収益は1兆5,092億200万円を記録し、2023年には1兆5,324億3,800万円に増加しました。

ゲーム機市場の地理的展望

  • 米国が予測期間において大きなシェアを占めるとみられます。

米国におけるゲーム機市場は、いくつかの要因により拡大しています。特に人気フランチャイズと結びついた特定の専用ゲームの魅力が、ゲーム機の嗜好に大きな役割を果たしています。さらに、eスポーツやオンラインマルチプレイヤーゲームの人気による動向の高まりもあり、競合ゲームやソーシャルゲームが登場しています。デジタル配信の台頭は、膨大なゲームカタログやダウンロードコンテンツをオンデマンドで入手できるようにすることで、ユーザーの利便性とインタラクションを高め、米国での需要を増加させています。

さらに、デジタル化されたコンテンツと高速インターネットにより、消費者はインターネットを通じてビデオゲームにアクセスし、プレイすることさえ容易になりました。同国はゲーム市場が拡大しており、米国には大手ゲーム会社がいくつも進出しています。

さらに、米国内には注目すべきプロeスポーツリーグやチームが多数存在し、E3やPAXといった重要なゲームフェスティバルも定期的に開催されています。米国のゲーム機産業は、このような背景から盛り上がっています。

さらに、米国のゲーム機市場は、ゲームYouTuberやストリーマーの成長によって大きな影響を受けています。ゲームYouTuberは、今日、ゲームサークル内で最も求められている活動家として認識されており、彼らの推奨や意見は、消費者の購入に大きなウェイトを占めています。視聴者が特定のビデオゲームやゲーム機を購入するかどうかを決定するのを支援するために、何人かのYouTuberはゲームプレイ、ビデオウォークスルー、ゲームレビューを指向したコンテンツを作成しています。

その結果、米国のゲーム機市場は、YouTubeの登録者数が示すように、米国を拠点とするゲームYouTuberの人気上昇の恩恵を受けています。さらに、プレイヤーの29%は50歳以上です。プレイヤーの53%は男性、46%は女性です。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域をカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要プレイヤーが採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データ&予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に主な動向など)

ゲーム機市場は以下のセグメントに分けて分析されています

タイプ別

  • 家庭用ゲーム機
  • 携帯型ゲーム機
  • ハイブリッドゲーム機

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • イスラエル
  • サウジアラビア
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • 韓国
  • インド
  • タイ
  • 台湾
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス
  • データ検証

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ゲーム機市場:販売、仕様、機能比較

第6章 世界のゲーム機市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 家庭用ゲーム機
  • 携帯型ゲーム機
  • ハイブリッドゲーム機

第7章 世界のゲーム機市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Sony Group Corp.
  • Nintendo Co., Ltd.
  • Microsoft Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • ASUSTeK Computer Inc.
  • Lenovo
  • SAMSUNG
  • Advanced Micro Devices, Inc.
  • Atari SA
目次
Product Code: KSI061610194

The global gaming console market is projected to grow at a CAGR of 10.12% over the forecast period, increasing from US$56.018 billion in 2025 to US$90.683 billion by 2030.

Gaming consoles are devices designed to play video games and offer a more immersive gaming experience than playing games on a computer or mobile device. The gaming console market is a dynamic and highly competitive industry that has seen significant growth in recent years.

The growing global consumer electronics demand will also boost the gaming console's market share. The gaming console offers the users the ability to play games on multiple devices, like televisions and computers. Moreover, with the introduction of new technologies, like gyroscopic gaming consoles, the share of gaming consoles will also grow significantly.

In its annual report, the Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA) stated that the sales of consumer electronics products witnessed massive growth in the nation. The agency stated that in April 2022, the total production of consumer electronics products in the nation was recorded at Yen 28,515 million, which increased to YEN 35,024 million in April 2023.

Gaming console market growth drivers

  • Rising demand for the gaming sector.

A major factor propelling the global gaming console market is the increasing global demand for the gaming sector. The introduction of new gaming technologies, like 3D and 4D gaming, and immersive gaming technologies boost the global gaming market significantly.

Microsoft Corporation, one of the biggest developers of gaming solutions, in its annual report, stated that its gaming segment's revenue increased significantly over the past few years. The company stated that in 2021, it earned a total of US$15,370 million in revenue from the gaming segment, which increased to US$16,230 million, and contracted back to US$15,466 million in 2023. Similarly, the revenue of Nintendo has also increased significantly in its gaming segment over the past few years. The company stated that in 2022, the company's total revenue from the sale of Nintendo Switch Platform was recorded at YEN 1,509,202 million, which increased to YEN 1,532,438 million in 2023.

Gaming console market geographical outlook

  • The United States is expected to hold substantial share in the projected period.

The market for gaming consoles in the US is expanding due to several factors. The attractiveness of particular exclusive games, especially those tied to popular franchises, plays a major role in console preferences. Moreover, there has been a rising trend due to the popularity of e-sports and online multiplayer games, which has brought about competitive and social gaming. The rise of digital distribution has increased user convenience and interaction by allowing them access to a huge catalogue of games and downloadable content on demand, increasing its demand in the United States.

Furthermore, due to digitized content and fast internet, it has become easier for consumers to access and even play video games through the Internet. The country has an expansive gaming market, and several large video gaming companies are based in the United States.

In addition, there are many notable professional eSports leagues and teams within the country, and significant gaming festivals like E3 and PAX are regularly conducted here. The US game console industry has received a boost from this.

Moreover, the US gaming console market has been significantly impacted by the growth of gaming YouTubers or streamers. Gaming YouTubers are recognized today as the most sought-after activists within the gaming circle, with their recommendations and opinions carrying significant weight toward the purchases of consumers. To assist the audience in deciding whether to purchase a certain video game or a gaming console, several YouTubers create content oriented towards gameplay, video walkthroughs, and game reviews.

As a result, the US gaming console market has benefited from the growing popularity of US-based gaming YouTubers, as indicated by their YouTube subscriber counts. Additionally, 29% of players are 50 years of age or older. 53% of the players identify as male, while 46% identify as female.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The gaming console market is analyzed into the following segments:

By Console

  • Home Console
  • Handheld Consoles
  • Hybrid Console

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Israel
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Thailand
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process
  • 2.3. Data Validation

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GAMING CONSOLE SALES, SPECIFICATIONS, AND FEATURE COMPARISON

6. GLOBAL GAMING CONSOLE MARKET BY TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Home Console
  • 6.3. Handheld Consoles
  • 6.4. Hybrid Consoles

7. GLOBAL GAMING CONSOLE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Country
      • 7.2.2.1. United States
      • 7.2.2.2. Canada
      • 7.2.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Country
      • 7.3.2.1. Brazil
      • 7.3.2.2. Argentina
      • 7.3.2.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Country
      • 7.4.2.1. Germany
      • 7.4.2.2. France
      • 7.4.2.3. United Kingdom
      • 7.4.2.4. Italy
      • 7.4.2.5. Spain
      • 7.4.2.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Country
      • 7.5.2.1. Israel
      • 7.5.2.2. Saudi Arabia
      • 7.5.2.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Country
      • 7.6.2.1. China
      • 7.6.2.2. Japan
      • 7.6.2.3. India
      • 7.6.2.4. South Korea
      • 7.6.2.5. Thailand
      • 7.6.2.6. Indonesia
      • 7.6.2.7. Taiwan
      • 7.6.2.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Sony Group Corp.
  • 9.2. Nintendo Co., Ltd.
  • 9.3. Microsoft Corporation
  • 9.4. NVIDIA Corporation
  • 9.5. ASUSTeK Computer Inc.
  • 9.6. Lenovo
  • 9.7. SAMSUNG
  • 9.8. Advanced Micro Devices, Inc.
  • 9.9. Atari SA