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市場調査レポート
商品コード
1515902

バーチャルリアリティハードウェアの業界別予測

Virtual Reality Hardware Forecasts by Vertical

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 14 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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バーチャルリアリティハードウェアの業界別予測
出版日: 2024年06月20日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 14 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、バーチャルリアリティハードウェアの市場を調査し、VRハードウェアの出荷数・インストールベース・収益の予測、産業・地域など各種区分別の内訳、主要動向・市場影響因子の分析などをまとめています。

実用的なメリット:

  • ハードウェアおよびソフトウェアデータの垂直区分を通じて、バーチャルリアリティ (VR) 市場の定量的知識を習得できます
  • ハードウェア、ソフトウェア、サービスなど、成長と機会の鍵となる市場区分を特定できます
  • 現在および将来の市場規模と影響力のある動向を理解し、それが市場の定量的要素をどのように形成するかを理解できます

主な質問への回答:

  • ハードウェアとソフトウェアのVR市場全体の規模は?
  • この規模は産業別でどのように異なるか?
  • VRハードウェアの出荷タイプにおける産業別の違いは?
  • これらの違いの原動力となる動向は何か、また市場全体にどのように浸透しているか?

調査ハイライト:

  • 11の垂直市場別の分析 (ヘッドマウントディスプレイ (HMD) はフォームファクター別を含む)
  • 産業・地域・年別の出荷数、インストールベース、収益のインタラクティブダッシュボード
  • ピボットテーブルと生データがすべてのデータポイントに含まれ、ユーザー別の操作と分析が可能
  • きめ細かな手法と定義により、データベース内および市場全体の分類と差別化の明確な理解が可能

目次

主な調査結果

新着情報

調査手法

市場予測

目次
Product Code: MD-VRMD-101

Actionable Benefits:

  • Acquire quantitative knowledge of the Virtual Reality (VR) market through vertical segmentation of hardware and software data.
  • Identify key market segments for growth and opportunity, including hardware, software, and services.
  • Understand present day and forward-looking market size and impactful trends, and how that shapes quantitative elements of the market.

Critical Questions Answered:

  • What is the overall size of the VR market for both hardware and software?
  • How does this size differ by vertical?
  • How do verticals differ in VR hardware shipment types?
  • What are the driving trends of these differences and how do they permeate throughout the market?

Research Highlights:

  • Vertical segmentation of the market across 11 verticals, including sub-segmentation by Head-Mounted Display (HMD) form factor.
  • Interactive dashboard for shipments, installed base, and revenue by vertical, region, and year.
  • Pivot tables and raw data included for all data points to allow for user manipulation and analysis.
  • Granular methodology and definitions to clearly understand segmentation and differentiation used within the database, as well as the wider market.

Who Should Read This?

  • Decision makers for those actively implementing VR or looking to do so in the future, especially for content and network enablers, tech suppliers, and potential VR customers.
  • Product managers wanting quantitative backup for VR device, partnership, or implementation roadmaps.
  • Innovation leaders invested in the overall digitization space wanting to understand intra-market VR software and services dynamics.

TABLE OF CONTENTS

Key Findings

What's New

Methodology

Market Forecasts