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市場調査レポート
商品コード
1634623
グルテンフリー製品市場:現状分析と将来予測(2024年~2032年)Gluten-Free Products Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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グルテンフリー製品市場:現状分析と将来予測(2024年~2032年) |
出版日: 2024年12月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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グルテンフリー製品市場は約8.4%の成長率を示すと予測されています。この背景には、セリアック病の有病率の増加があります。また、この業界における研究開発、投資、製品の進歩、提携の増加がグルテンフリー製品市場を牽引しています。例えば、2021年11月、スーパーマーケットチェーンのHy-Vee, Inc.は、グルテンフリー製品のフルレンジを特徴とする新しいプライベートブランド、Good Gracesを発表しました。Good Gracesには現在30のグルテンフリー製品があり、さらに60のアイテムが開発中です。
市場は製品別に、ベーカリー製品、スナック&RTE製品、ピザ&パスタ、デザート&アイスクリーム、その他に区分されます。ベーカリー製品カテゴリーがグルテンフリー製品市場で最大のシェアを占めると予想されます。多用途に使用できる製品の需要が高いためです。これには、グルテン不耐症患者や敏感な体質の人の基本的なニーズに合わせたパン、ケーキ、ペストリー、クッキー、ビスケットなどのベーカリー食や、健康志向の顧客の要求に応えるものが含まれます。新しい粉の組み合わせや加工方法によって、グルテンフリーのパン作りの選択肢は魅力的なものとなり、その品質はさらに向上しています。この分野は消費者の間で消費の飽和度が高く、頻繁に消費されるカテゴリーであるため、この市場タイプの成長を高めています。
供給源に基づいて、市場は動物性供給源と植物性供給源に二分されます。このうち、動物性供給源セグメントはグルテンフリー製品産業への貢献度が最も高いです。これらの製品は、肉、鶏肉製品、卵、乳製品という形で幅広いタンパク質を提供しています。グルテン摂取を避ける患者や、植物性食品の代わりに栄養豊富な食品を摂取したい消費者をターゲットにしています。過去数年間で、高タンパク食に対する消費者の意識と関心が高まり、グルテンフリー製品が動物性グルテンフリー食品に貢献しました。さらに、グルテンフリーの加工肉や乳糖フリーの乳製品の増加など、他のさまざまな加工肉製品にも技術革新が進み、市場が拡大しています。この分野はまた、グルテンや動物性食品と一線を画すケトジェニックダイエットやパレオダイエットの取り込み増加の影響も受けています。
流通チャネルに基づき、市場はコンビニエンスストア、スーパーマーケット&ハイパーマーケット、専門店、オンライン、その他に区分されます。中でもスーパーマーケットとハイパーマーケットは、グルテンフリー製品市場において最も重要な流通チャネルの一つです。スーパーマーケットとハイパーマーケットは、様々なグルテンフリー製品を提供することで、市場で大きな役割を果たしています。売り場、キャンペーン、ブランドおよびプライベートオプションによって、小売チャネルは極めて重要な存在となっています。コンビニエンスストアやワンストップストアは、焼きたてのグルテンフリー製品で安定した売上を確保しています。
グルテンフリー製品の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。中でも北米のグルテンフリー製品市場は比較的新しく、活気に満ちています。グルテン障害の人気が高まり、健康志向の消費者がより健康的な選択肢としてグルテンフリー製品に目を向けているためです。米国だけで消費の3分の1以上を占めているため、グルテンフリー食品の世界最大の市場となっており、そのほとんどはベーカリー製品、スナック、調理済み食品に分類されます。新たな原動力としては、製品供給の改善、新開発のグルテンフリー食品の導入、品質表示などが挙げられます。また、オンラインショップやグルテンフリー製品に特化したショップの増加も、病気の人々だけでなく市場の需要を高めています。
市場に参入している主な企業には、The Hain Celestial Group、General Mills, Inc.、Kellanova、The Kraft Heinz Company、Barilla G. e R. F.lli S.p.A.、Spaichinger Nudelmacher (ALB-GOLD Group)、Arnott's Group (Kohlberg Kravis Roberts & Co. L.P.)、Ecotone、Alara Wholefoods Ltd、PepsiCo, Inc.などがあります。
The gluten-free products market has also grown globally mainly because consumers are being made aware of gluten-related diseases such as Celiac disease and gluten sensitivity. The request for healthier snacks through conscious consumers has also contributed to market growth. Many companies have added gluten-free products from baked foods to snacks and drink products because of developments in food technology and product innovation. Strategic drivers that have been driving the growth of this market include the increased use of gluten products for lifestyle purposes and increased availability channels including supermarkets, online presence, and gluten stores. North America and European countries are showing this trend mostly, but the Asia-Pacific region can be identified as a potential market because of the increasing urban population and focus on their diet plans.
The gluten-free products market is set to show a growth rate of about 8.4%. This is due to the increasing prevalence of Celiac disease. Also, increasing R&D, investment, product advancements, and collaborations in this industry drive the Gluten-Free Products market. For instance, in November 2021, Hy-Vee, Inc., a supermarket chain, introduced Good Graces, a new private brand featuring a full range of gluten-free products. Good Graces currently includes 30 gluten-free products with an additional 60 items in development.
Based on product, the market is segmented into bakery products, snacks & RTE products, pizzas & pasta, desserts & ice creams, and others. The bakery products category is expected to have the largest market share of the gluten-free products market. Owing to the high demand for products that can be used in multiple ways. These include bakery meals such as breads, cakes, pastries, cookies, and biscuits tailored to the basic human needs of gluten intolerance patients or sensitive system individuals as well as providing for the requirements of health-conscious customers. New flour combinations and processing methods have made choices of gluten-free baking appealing, enhancing their quality even further. This segment has highly saturated consumption among consumers and is an often-consuming category which enhances the growth of this market type.
Based on the source, the market is bifurcated into animal sources and plant sources. Among these, the animal sources segment is the largest contributor to the gluten-free products industry. These products offer an extensive range of proteins in the form of meat, poultry products, eggs, and dairy products. They target patients avoiding gluten in their diets and other consumers who want to take nutrient-rich foods instead of plant-based products. Over the past years, consumer awareness and interest in high-protein diet, and gluten-free products have contributed to animal-based gluten-free foods. Further, there has been more innovation in different other processed meat products such as gluten-free processed meats and an increase in lactose-free dairy products has broadened the market. This segment is also affected by an increase in the uptake of ketogenic and paleo diets which are in line with gluten and animal-based foods.
Based on the distribution channel, the market is segmented into convenience stores, supermarkets & hypermarkets, specialty stores, online, and others. Among these, supermarkets and hypermarkets are among the most significant distribution channels in the gluten-free products market. Supermarkets and hypermarkets play a major role in the markets by offering a variety of gluten-free products. Sections, campaigns, and branded and private options make the retail channels crucial. Being convenient foods and one-stop stores, they guarantee steady sales with freshly baked gluten-free products.
For a better understanding of the market adoption of gluten-free products, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Among these, the North American gluten-free products market is relatively new and vibrant due to the growing popularity of gluten disorders and health-conscious consumers turning to gluten-free products as healthier options. The United States alone accounts for more than one-third of consumption thus making it the world's largest market for gluten-free foods most of which fall under bakery products, snacks, and ready-to-eat meals. New drivers include a better product supply, the introduction of newly developed gluten-free food products, and quality labeling. The increase in online stores and shops focused solely on gluten-free products also increases the demand in the market, not only for sick people.
Some major players running in the market include The Hain Celestial Group; General Mills, Inc.; Kellanova; The Kraft Heinz Company; Barilla G. e R. F.lli S.p.A.; Spaichinger Nudelmacher (ALB-GOLD Group); Arnott's Group (Kohlberg Kravis Roberts & Co. L.P.); Ecotone; Alara Wholefoods Ltd; PepsiCo, Inc.