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市場調査レポート
商品コード
1751429

米国のグルテンフリー製品市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、セグメント予測、2025年~2030年

U.S. Gluten-free Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Bakery Products, Dairy/Dairy Alternatives, Meats/Meats Alternatives, Condiments, Seasonings, Spreads), By Distribution Channel, And Segment Forecasts, 2025 - 2030


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~10営業日
カスタマイズ可能
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米国のグルテンフリー製品市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別、流通チャネル別、セグメント予測、2025年~2030年
出版日: 2025年05月07日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

米国のグルテンフリー製品市場動向:

米国のグルテンフリー製品市場規模は2024年に22億7,000万米ドルと推計され、2025年から2030年にかけてCAGR 9.7%で成長すると予測されます。

グルテンフリー製品の人気は、健康意識と特定の食事ニーズの組み合わせに由来します。グルテンフリー製品が入手しやすくなり、味も改善されたことで、人々がグルテンフリー製品を選びやすくなり、魅力が増したことも大きく寄与しています。さらに、健康インフルエンサーや有名人による支持は、グルテンフリー食の正常化と普及に貢献し、消費者の行動に影響を与え、全米でグルテンフリーのパンやベーカリー製品の需要を牽引しています。

アメリカ人の約1%がセリアック病を患っており、深刻な腸障害を避けるために厳格なグルテン除去食を必要としています。さらに、人口の10~12%が非セリアック・グルテン過敏症を患っており、これもグルテンフリー製品の普及を後押ししています。さらに、診断ツールの進歩と認知度の向上により、グルテン関連疾患と診断される人が増え、グルテンフリー製品の需要がさらに高まっています。グルテンフリーの食事は健康全般に寄与すると考える人は、病的な症状を持つ人以外にも大勢います。このような認識は、グルテンフリーの生活がより健康的なライフスタイルの選択であると宣伝するソーシャルメディアのインフルエンサーや健康動向によって増幅されています。

市場を牽引するもう1つの動向は、植物由来のオーガニック・グルテンフリー製品の人気の高まりです。多くの消費者は現在、菜食主義、ベジタリアン、オーガニックダイエットなど、複数の健康動向に沿った製品を求めています。Awesome Health, LLCの2024年5月のレポートによると、世界で8,800万人近く、米国では970万人がビーガンまたはベジタリアンであると認識しています。このため、植物性タンパク質やオーガニック食材など、こうしたニーズにも応えるグルテンフリー製品が急増しています。

この動向は、健康志向のソーシャルメディアインフルエンサーや、グルテンフリー生活を推進する健康志向のセレブリティの影響によってさらに加速しています。特にミレニアル世代やZ世代にグルテンフリーの食生活が広まっています。さらに、大手食品ブランドや小売業者がグルテンフリーの商品を拡大し、主要食料品店での入手しやすさと品揃えが向上しました。グルテンフリーのパンやスナックから、すぐに食べられる食事やベーキングミックスに至るまで、今や市場は食生活のニーズだけでなく利便性にも対応しています。多くのグルテンフリー製品が添加物や保存料を使用していないことを売りにしているため、クリーンラベル運動や透明で自然な原材料への需要もシフトに拍車をかけています。例えば、ウォルマートは、グルテンフリーを含む様々な商品を提供するベターグッズプレミアムフードラインを立ち上げ、幅広い顧客層を獲得しました。

目次

第1章 調査手法と範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 米国のグルテンフリー製品市場の変数、動向、範囲

  • 市場系統の見通し
    • 米国のグルテンフリー製品市場規模と成長率、2018年~2030年
  • 浸透と成長の見込みマッピング
  • 業界バリューチェーン分析
    • 原材料動向の見通し
    • 製造業と技術の動向
    • 販売/小売チャネル分析
    • 利益率分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
    • 市場機会
    • 市場の課題
  • 業界分析-
    • ポーターのファイブフォース分析
    • PESTEL分析
  • 市場参入戦略

第4章 米国のグルテンフリー製品市場:消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購買行動に影響を与える要因
  • 消費者向けサービス導入動向
  • 主な観察と発見

第5章 米国のグルテンフリー製品市場:製品別推定・動向分析

  • 米国のグルテンフリー製品市場(製品別):主なポイント
  • 製品別変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 製品別、2018年~2030年
    • ベーカリー製品
    • 乳製品/乳製品の代替品
    • 肉類/肉類代替品
    • 調味料、シーズニング、スプレッド
    • デザートとアイスクリーム
    • 調理済み食品
    • パスタとライス
    • その他

第6章 米国のグルテンフリー製品市場:流通チャネル別の推定・動向分析

  • 米国グルテンフリー製品市場(流通チャネル別):主なポイント
  • 流通チャネル別変動分析と市場シェア、2024年と2030年
  • 流通チャネル別、2018年~2030年
    • コンビニエンスストア
    • スーパーマーケットとハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン
    • その他

第7章 競合分析

  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
    • 収益
    • 売上原価
    • 粗利益率(%)
    • EBIT/EBITDA
    • 地域別収益内訳
    • 事業セグメント別収益内訳(年次報告書による)
  • 製品ベンチマーク
  • 企業市場シェア分析、2024年(%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
  • 企業プロファイル
    • Conagra Brands, Inc.
    • The Hain Celestial Group
    • General Mills Inc.
    • Kellogg Co.
    • The Kraft Heinz Company
    • Siete Foods
    • Barilla G. e R. Fratelli SpA
    • Seitz glutenfree
    • Dr. Schar
    • Ecotone
図表

List of Tables

  • Table 1 U.S. gluten-free products market - Key market driver analysis
  • Table 2 U.S. gluten-free products market - Key market restraint analysis
  • Table 3 U.S. gluten-free products market estimates & forecast, by product (USD Million)
  • Table 4 U.S. gluten-free products market estimates & forecast, by distribution channel (USD Million)
  • Table 5 Recent developments & impact analysis by key market participants
  • Table 6 Company market share, 2024
  • Table 7 Company heat map analysis
  • Table 8 Companies undergoing key strategies

List of Figures

  • Fig. 1 US gluten-free products market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Primary research pattern
  • Fig. 4 Primary research approaches
  • Fig. 5 Primary research process
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Product snapshot
  • Fig. 8 Distribution channel snapshot
  • Fig. 9 Regional snapshot
  • Fig. 10 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 11 U.S. gluten-free products market size, 2018 to 2030 (USD Million)
  • Fig. 12 U.S. gluten-free products market size, 2018 to 2030 (Thousand Units)
  • Fig. 13 U.S. gluten-free products market: Penetration & growth prospect mapping
  • Fig. 14 U.S. gluten-free products market: Value chain analysis
  • Fig. 15 U.S. gluten-free products market: Profit margin analysis
  • Fig. 16 U.S. gluten-free products market: Market dynamics
  • Fig. 17 UU.S. gluten-free products market: Porter's five forces analysis
  • Fig. 18 Factors influencing buying decisions for US gluten-free products
  • Fig. 19 U.S. gluten-free products market, by product: Key Takeaways
  • Fig. 20 U.S. gluten-free products market: Product movement analysis, 2024 & 2030 (%)
  • Fig. 21 U.S. bakery products market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 U.S. dairy/dairy alternatives market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 U.S. meat/meat alternatives market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 U.S. condiments, seasonings, spreads market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 U.S. desserts & ice-creams market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 26 U.S. prepared food market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 27 U.S. pasta and rice market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 U.S. others market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 U.S. gluten-free products market, by distribution channel: Key Takeaways
  • Fig. 30 U.S. gluten-free products market: Distribution channel movement analysis, 2024 & 2030 (%)
  • Fig. 31 U.S. gluten-free products market estimates and forecasts through convenience stores, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 32 U.S. gluten-free products market estimates and forecasts through supermarkets & hypermarkets, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 33 U.S. gluten-free products market estimates and forecasts through specialty stores, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 U.S. gluten-free products market estimates and forecasts through online, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 U.S. gluten-free products market estimates and forecasts through others, 2018 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 36 U.S. gluten-free products market: Regional outlook, 2024 & 2030, (USD Million)
  • Fig. 37 Key company categorization
  • Fig. 38 Company market share analysis, 2024
  • Fig. 39 Strategic framework of US gluten-free products market
目次
Product Code: GVR-4-68040-569-1

U.S. Gluten-free Products Market Trends:

The U.S. gluten-free products market size was estimated at USD 2.27 billion in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 9.7% from 2025 to 2030. The popularity of gluten-free products derives from a combination of health awareness and specific dietary needs. The increased availability and improved taste of gluten-free products have also contributed significantly, making it easier and more appealing for people to choose these alternatives. Moreover, endorsements from health influencers and celebrities have helped normalize and popularize gluten-free diets, influencing consumer behavior and driving demand for gluten-free bread and bakery items across the country.

Approximately 1% of Americans have celiac disease, requiring a strict gluten-free diet to avoid severe intestinal damage. Additionally, 10-12% of the population experiences non-celiac gluten sensitivity, which also drives gluten-free product adoption. Additionally, advances in diagnostic tools and increased awareness have led to more people being diagnosed with gluten-related conditions, further fueling demand for gluten-free products. Beyond those with medical conditions, a significant portion of the population believes that a gluten-free diet contributes to overall health and wellness. This perception has been amplified by social media influencers and health trends promoting gluten-free living as a healthier lifestyle choice.

Another trend driving the market is the growing popularity of plant-based and organic gluten-free products. Many consumers are now seeking products that align with multiple health trends, such as veganism, vegetarianism, or organic diets. According to Awesome Health, LLC's May 2024 report states that nearly 88 million people worldwide and 9.7 million people in the U.S. identify as vegans or vegetarians. This has led to a surge in gluten-free products that also cater to these needs, including plant-based proteins and organic ingredients.

The trend is further amplified by the influence of wellness-focused social media influencers and health-conscious celebrities who promote gluten-free living. This has popularized the diet among millennials and Gen Z consumers in particular. Additionally, major food brands and retailers have expanded their gluten-free offerings, improving accessibility and variety in mainstream grocery stores. From gluten-free breads and snacks to ready-to-eat meals and baking mixes, the market now caters to convenience as well as dietary needs. The clean-label movement and demand for transparent, natural ingredients have also fueled the shift, as many gluten-free products are marketed as free from additives and preservatives. For instance, Walmart launched the Bettergoods premium food line, offering a variety of products, including gluten-free options, to attract a broader customer base.

U.S. Gluten-free Products Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at the regional, and country levels and provides an analysis of the latest industry trends and opportunities in each of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has segmented the U.S. gluten-free products market report based on product and distribution channel.

  • Product Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Bakery Products
  • Dairy/dairy Alternatives
  • Meats/meats Alternatives
  • Condiments, Seasonings, Spreads
  • Desserts & Ice-creams
  • Prepared Food
  • Pasta and Rice
  • Others
  • Distribution Channel Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Convenience Stores
  • Supermarkets & Hypermarket
  • Specialty Stores
  • Online
  • Others

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Product Outlook
  • 2.3. Distribution Channel Outlook
  • 2.4. Competitive Landscape Outlook

Chapter 3. U.S. Gluten-free Products Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. U.S. Gluten-free Products Market Size & Growth Rate, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
    • 3.3.1. Raw Material Trends Outlooks
    • 3.3.2. Manufacturing and Technology Trends
    • 3.3.3. Sales/ Retail Channel Analysis
    • 3.3.4. Profit Margin Analysis
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market Driver Analysis
    • 3.4.2. Market Restraint Analysis
    • 3.4.3. Market Opportunities
    • 3.4.4. Market Challenges
  • 3.5. Industry Analysis -
    • 3.5.1. Porter's Five Forces Analysis
    • 3.5.2. PESTEL Analysis
  • 3.6. Market Entry Strategies

Chapter 4. U.S. Gluten-free Products Market: Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Influencing Buying Behavior
  • 4.4. Consumer Service Adoption Trends
  • 4.5. Key Observations & Findings

Chapter 5. U.S. Gluten-free Products Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. U.S. Gluten-free Products Market, by Product: Key Takeaways
  • 5.2. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, by Product, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.1. Bakery Products
      • 5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.2. Dairy/dairy Alternatives
      • 5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.3. Meats/meats Alternatives
      • 5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.4. Condiments, Seasonings, Spreads
      • 5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.5. Desserts & Ice-creams
      • 5.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.6. Prepared Food
      • 5.3.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.7. Pasta and Rice
      • 5.3.7.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.8. Others
      • 5.3.8.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. U.S. Gluten-free Products Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. U.S. Gluten-free Products Market, by Distribution Channel: Key Takeaways
  • 6.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 6.3. Market Estimates & Forecasts, by Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.1. Convenience Stores
      • 6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. Supermarkets & Hypermarket
      • 6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3. Specialty Stores
      • 6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.4. Online
      • 6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.5. Others
      • 6.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Analysis

  • 7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 7.2. Company Categorization
  • 7.3. Participant's Overview
  • 7.4. Financial Performance
    • 7.4.1. Revenue
    • 7.4.2. COGS
    • 7.4.3. Gross Profit Margin (%)
    • 7.4.4. EBIT/EBITDA
    • 7.4.5. Regional Revenue Breakdown
    • 7.4.6. Business Segment Revenue Breakdown (as per annual report)
  • 7.5. Product Benchmarking
  • 7.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
  • 7.7. Company Heat Map Analysis
  • 7.8. Strategy Mapping
  • 7.9. Company Profiles
    • 7.9.1. Conagra Brands, Inc.
      • 7.9.1.1. Company Overview
      • 7.9.1.2. Financial Performance
      • 7.9.1.3. Product Portfolios
      • 7.9.1.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.2. The Hain Celestial Group
      • 7.9.2.1. Company Overview
      • 7.9.2.2. Financial Performance
      • 7.9.2.3. Product Portfolios
      • 7.9.2.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.3. General Mills Inc.
      • 7.9.3.1. Company Overview
      • 7.9.3.2. Financial Performance
      • 7.9.3.3. Product Portfolios
      • 7.9.3.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.4. Kellogg Co.
      • 7.9.4.1. Company Overview
      • 7.9.4.2. Financial Performance
      • 7.9.4.3. Product Portfolios
      • 7.9.4.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.5. The Kraft Heinz Company
      • 7.9.5.1. Company Overview
      • 7.9.5.2. Financial Performance
      • 7.9.5.3. Product Portfolios
      • 7.9.5.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.6. Siete Foods
      • 7.9.6.1. Company Overview
      • 7.9.6.2. Financial Performance
      • 7.9.6.3. Product Portfolios
      • 7.9.6.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.7. Barilla G. e R. Fratelli S.p.A
      • 7.9.7.1. Company Overview
      • 7.9.7.2. Financial Performance
      • 7.9.7.3. Product Portfolios
      • 7.9.7.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.8. Seitz glutenfree
      • 7.9.8.1. Company Overview
      • 7.9.8.2. Financial Performance
      • 7.9.8.3. Product Portfolios
      • 7.9.8.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.9. Dr. Schar
      • 7.9.9.1. Company Overview
      • 7.9.9.2. Financial Performance
      • 7.9.9.3. Product Portfolios
      • 7.9.9.4. Strategic Initiatives
    • 7.9.10. Ecotone
      • 7.9.10.1. Company Overview
      • 7.9.10.2. Financial Performance
      • 7.9.10.3. Product Portfolios
      • 7.9.10.4. Strategic Initiatives