表紙:ステビア市場:現状分析と予測(2023-2030年)
市場調査レポート
商品コード
1408704

ステビア市場:現状分析と予測(2023-2030年)

Stevia Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 146 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ステビア市場:現状分析と予測(2023-2030年)
出版日: 2023年12月30日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ステビアは植物由来の甘味料で、砂糖より甘く、カロリーはゼロです。食品および飲料製品の甘味料としての使用に加えて、砂糖ベースの原料の天然で低カロリーの代替品としてパーソナルケア製品にも使用されています。研究により、ステビアには血圧の低下やインスリン感受性の改善などの潜在的な健康上の利点がある可能性があることが示されています。肥満、糖尿病、およびその他の類似の病気の頻度により、政府は健康に対する取り組みを余儀なくされており、これが予測期間中に市場の成長を促進する重要な要因となっています。世界保健機関 (WHO) によると、2021年、糖尿病は世界中で9番目に多い死因となっています。このため、消費者は低カロリーで血糖値を維持できる手頃な価格の砂糖の代替品を見つける傾向があります。

加えて、ステビア製品の需要増加も、健康上の利点に対する意識の高まりと、より健康的なライフスタイルを選択する消費者の増加によってもたらされました。低糖質の消費動向の高まりは、消費者に砂糖という形で健康的な代替品を求めるよう促しています。飲食品分野では、ステビアを製品に採用するようメーカーに働きかけています。

ステビア市場は、無糖製品の使用増加により、予測期間中8.6%のCAGRで力強い成長が見込まれています。例えば、Arboreal Steviaは、健康的な砂糖の代替品を普及させ、インドにステビア社を設立するために、ステビアの統合サプライチェーンを確立することで、150の飲食品会社に対応する現地ソリューションを打ち出しました。

市場はタイプ別に、ホールリーフ、粉末、液体に区分されます。全葉セグメントは予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されます。粉末や液体と比較して、飲食品メーカーや加工業者による需要が多いです。

用途に基づき、市場は飲食品、乳製品・冷菓、包装食品、卓上甘味料、その他に二分されます。乳製品セグメントは2022年に市場で大きなシェアを占めたが、これは小児肥満を減らし、砂糖含有製品をステビアに置き換えることで売上を伸ばす取り組みが行われているためです。例えば、Howtian社は、乳製品への応用を強化し、より健康的で自然な乳製品を求める消費者の需要の高まりに応えるために特別に調合されたステビア製品群であるSoPure Galaxy-Seriesを発売しました。

ステビアの由来別セグメントは、オーガニックとレギュラーの2つに分かれています。レギュラーのセグメントが貢献の大半を占めています。レギュラーのステビアが市場シェアの大半を占める主な理由は、入手のしやすさにあります。通常のステビアは、短期間で高収量のステビアを生産し、葉の変色などの病気の蔓延を阻止するために、様々な化学肥料を使用して栽培されています。

流通チャネルに基づき、市場はオンライン流通チャネルとオフライン流通チャネルに区分されます。オフラインのセグメントは、食料品店やコンビニエンスストア、専門店、小売店、百貨店などの実店舗の形態での小売事業を包含しているため、オフライン流通のセグメントが大きな割合を占めており、予測期間中に成長する見込みです。

業界におけるステビアの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。アジア太平洋地域がステビアの最大市場シェアを占めているのは、社会の健康意識が高まり、飲食品業界からの需要が増加していることに加え、一部の人工甘味料に対する規制があるためです。さらに、中国はステビアの世界の主要生産国であり、主要輸出国となっています。インドでは、Peopsico、Coco Cola、Danone、Nestle、Heinzなどのブランドが製品にステビアを使用し始めています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19がステビア市場に与える影響

第6章 世界のステビア市場収益 、2020-2030年

第7章 タイプ別の市場洞察

  • 葉全体
  • 粉末状
  • 液体

第8章 用途別の市場洞察

  • 食品
  • 飲料
  • 乳製品とフォーゼンのデザート
  • 包装食品
  • 卓上甘味料
  • その他

第9章 由来別の市場洞察

  • オーガニック
  • 天然

第10章 流通別の市場洞察

  • オフライン流通
  • オンライン流通

第11章 地域別の市場洞察

  • 北米のステビア市場
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州のステビア市場
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋ステビア市場
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • その他地域のステビア市場

第12章 ステビア市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第13章 ステビア市場機会

第14章 ステビア市場動向&洞察

第15章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第16章 バリューチェーン分析

第17章 価格分析

第18章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第19章 企業プロファイル

  • Cargill, Incorporated
  • Tate & Lyle
  • ADM
  • Sunwin Stevia International Inc
  • GLG LIFE TECH CORP.
  • Ingredion
  • DSM
  • S&W Seed Co.
  • Layn Natural Ingredients
  • Pyure Organic

第20章 免責事項

目次
Product Code: UMCG212516

Stevia is a plant-based sweetener, sweeter than sugar but has zero calories. In addition to its use as a sweetener in food and beverage products, it is also used in personal care products as a natural, low-calorie alternative to sugar-based ingredients. Research has shown that stevia may have potential health benefits, such as reducing blood pressure and improving insulin sensitivity. The frequency of obesity, diabetes, and other similar diseases has forced the government to take initiatives toward health, which are the key factors driving market growth during the forecasted period. In 2021, as per World Health Organisation (WHO), diabetes is the ninth leading cause of death across the world. Because of this, consumers tend to find an affordable replacement for sugar having low calories and maintaining blood sugar levels.

In addition, a rise in stevia product demand was also driven by increased awareness of its health benefits and the growing number of consumers that have chosen to live healthier lifestyles. The growing trend of low sugar consumption has encouraged consumers to seek healthy alternatives in the form of sugars. In the food and beverage sector, This is encouraging manufacturers to adopt Stevia in their products.

The Stevia Market is expected to grow at a strong CAGR of 8.6% during the forecast period owing to the increase in the use of sugar-free products. For Instance, In order to promote healthy sugar alternatives and to create a stevia company in India, Arboreal Stevia has come up with a local solution to cater to 150 food and beverage companies through the establishment of an integrated supply chain of stevia.

By type, the market is segmented into whole leaf, powdered, and liquid. The whole leaf segment is expected to grow with a significant CAGR during the forecasted period. In comparison to powdered and liquid, their demand by food & beverage manufacturers and processors is more.

Based on application, the market is bifurcated into food, beverage, dairy & frozen desserts, packaged food products, tabletop sweeteners, and others. The dairy segment held a significant share of the market in 2022 because of the efforts to reduce childhood obesity and boost sales of sugar-containing products by replacing them with stevia. For instance, the company Howtian has launched SoPure Galaxy-Series, a stevia product range specifically formulated to enhance dairy applications and meet growing consumer demand for healthier and more natural dairy products.

The segment by nature of stevia is divided into two parts, namely organic and regular. The segment regular holds the majority of contributions. The main reason why regular stevia accounted for the majority of the market share is due to the ease of access to it. Regular stevia is growing using a variety of chemical fertilizers to produce high-yield stevia in a short time frame and stop the spread of diseases like leaf discoloration.

Based on the Distribution Channel, the market is segmented into online and offline distribution channels. The segment of offline distribution held a significant proportion and is poised to grow in the forecasted period since the offline segment encompasses retail operations in the form of physical stores, including grocery and convenience stores, specialty stores, and retail stores, as well as department stores.

For a better understanding of the market adoption of stevia in the industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific region accounts for the largest market share of stevia because of the more health consciousness among the society and increased demand from the food & beverage industry, and regulatory restrictions on some artificial sweeteners. Furthermore, China has become the leading producer and major exporter of stevia around the world, and within India, brands such as Peopsico, Coco Cola, Danone, Nestle, and Heinz have started using Stevia in their products.

Some of the major players operating in the market include: Cargill, Incorporated; Tate & Lyle; ADM; Sunwin Stevia International Inc; GLG LIFE TECH CORP; Ingredion; DSM; S&W Seed Co.; Layn Natural Ingredients; Pyure Organic

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Stevia Market
  • 2.2. Research Methodology of the Stevia Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE STEVIA MARKET

6 GLOBAL STEVIA MARKET REVENUE, 2020-2030F

7 MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. Whole Leaf
  • 7.2. Powdered
  • 7.3. Liquid

8 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 8.1. Food
  • 8.2. Beverages
  • 8.3. Dairy & Forzen Desserts
  • 8.4. Packaged Food Products
  • 8.5. Tabletop Sweetners
  • 8.6. Others

9 MARKET INSIGHTS BY NATURE

  • 9.1. Organic
  • 9.2. Natural

10 MARKET INSIGHTS BY DISTRIBUTION

  • 10.1. Offline Distribution
  • 10.2. Online Distribution

11 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 11.1. NORTH AMERICA STEVIA MARKET
    • 11.1.1. United States
    • 11.1.2. Canada
    • 11.1.3. Rest of North America
  • 11.2. EUROPE STEVIA MARKET
    • 11.2.1. Germany
    • 11.2.2. France
    • 11.2.3. U.K.
    • 11.2.4. Italy
    • 11.2.5. Spain
    • 11.2.6. Rest of Europe
  • 11.3. ASIA PACIFIC STEVIA MARKET
    • 11.3.1. China
    • 11.3.2. Japan
    • 11.3.3. India
    • 11.3.4. Rest of Asia Pacific
  • 11.4. REST OF THE WORLD STEVIA MARKET

12 STEVIA MARKET DYNAMICS

  • 12.1. Market Drivers
  • 12.2. Market Challenges
  • 12.3. Impact Analys

13 STEVIA MARKET OPPORTUNITIES

14 STEVIA MARKET TRENDS & INSIGHTS

15 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 15.1. Demand Side Analysis
  • 15.2. Supply Side Analysis

16 VALUE CHAIN ANALYSIS

17 PRICE ANALYSIS

18 COMPETITIVE SCENARIO

  • 18.1. Competitive Landscape
    • 18.1.1 Porter's Five Forces Analysis

19 COMPANY PROFILED

  • 19.1. Cargill, Incorporated
  • 19.2. Tate & Lyle
  • 19.3. ADM
  • 19.4. Sunwin Stevia International Inc
  • 19.5. GLG LIFE TECH CORP.
  • 19.6. Ingredion
  • 19.7. DSM
  • 19.8. S&W Seed Co.
  • 19.9. Layn Natural Ingredients
  • 19.10. Pyure Organic

20 DISCLAIMER