表紙:BIおよびアナリティクス市場:現状分析と予測(2022-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1290941

BIおよびアナリティクス市場:現状分析と予測(2022-2028年)

BI and Analytics Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 143 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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BIおよびアナリティクス市場:現状分析と予測(2022-2028年)
出版日: 2023年05月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

BIおよびアナリティクス市場は、クラウドコンピューティング、ビッグデータ分析、ビジネスインテリジェンスツールの導入が進んでいることから、予測期間中に約9%のCAGRで大きく成長すると予想されます。さらに、デジタル技術の採用拡大、企業間の競争激化、意思決定の改善に対する需要の高まり、企業における費用対効果や顧客満足度の向上に対するニーズの高まりは、市場の成長を促進する最も顕著な要因の一つとなっています。また、クラウドコンピューティングへの投資の高まりも、市場の高い成長率に貢献しています。例えば、Googleによると、世界のテクノロジーおよびビジネスリーダーの41.4%が、現在の経済情勢を理由に、クラウドコンピューティング(主にクラウドベースのサービスおよび製品)への投資を増やす予定であることが判明しています。

コンポーネントに基づき、市場はソリューションとサービスに二分されます。ソリューションとサービスのうち、2021年の市場では、ソリューション部門が大きなシェアを占めています。これは、BIおよびアナリティクスソリューションに関連する、動向やパターンの特定、業務効率の改善、収益や業績の向上、情報に基づく意思決定などの利点によるものです。BIおよびアナリティクスは、企業が新しい機会を見つけ、より賢く戦略を立てることを支援することで、競争力を高めることができます。すべてのデータの助けを借りて、企業は市場動向を特定し、企業の利益率を向上させることができます。

市場は産業別に、情報通信技術、銀行・金融サービス、製造、小売・eコマース、その他に分類されます。2021年のBIおよびアナリティクス市場では、銀行・金融サービス業界が大きなシェアを占めており、予測期間中も大幅なCAGRで成長すると予想されます。これは、BIおよびアナリティクスによって金融機関がより良い顧客維持の方針を立てることができるためです。利用状況、パターン、トランザクションをより深く理解することで、組織は顧客により良い体験を提供することができます。

BIおよびアナリティクス業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州地域)、アジア太平洋(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他世界の国々における、その存在に基づいて分析しています。BIおよびアナリティクスの需要が北米地域で伸びているのは、主にいくつかの理由によります。膨大な量のデータを生成するデジタル技術が様々な業界で採用されるようになったことが、主要な促進要因の1つとなっています。BIおよびアナリティクスツールは、企業にこのデータの意味を理解し、業務に対する洞察を得て、データ駆動型の意思決定を行う能力を提供します。さらに、速いペースで変化する市場で競争力を維持する必要性が高まっており、BIおよびアナリティクスは、企業が動向や機会を迅速に把握するのに役立ちます。さらに、データのプライバシーとセキュリティがますます重視されるようになり、企業はデータの安全性を確保するために、より洗練されたBIおよびアナリティクスツールを採用するようになりました。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 世界のBIおよびアナリティクス市場新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第6章 世界のBIおよびアナリティクス市場収益、2020-2028年

第7章 市場洞察:コンポーネント別

  • ソリューション
  • サービス

第8章 市場洞察:産業別

  • 情報通信技術
  • 銀行および金融サービス
  • 製造業
  • 小売とeコマース
  • その他

第9章 市場洞察:地域別

  • 北米のBIおよびアナリティクス市場
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州のBIおよびアナリティクス市場
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋のBIおよびアナリティクス市場
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • その他アジア太平洋地域
  • その他地域のBIおよびアナリティクス市場

第10章 BIおよびアナリティクスの市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第11章 BIおよびアナリティクスの市場機会

第12章 BIおよびアナリティクスの市場動向

第13章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第14章 バリューチェーン分析

第15章 価格分析

第16章 戦略的洞察

第17章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第18章 企業プロファイル

  • Adobe
  • Google
  • IBM
  • Oracle
  • SAS Institute Inc.
  • Salesforce, Inc.
  • Micro Focus
  • Cloud Software Group, Inc.
  • SAP SE
  • QlikTech International AB

第19章 免責事項

目次
Product Code: UMTE2118056

BI and analytics include the applications, infrastructure, tools, and best practices that enable information to be accessed and analyzed to improve and optimize decision-making and performance. A primary use of BI is to enable business units, managers, executives, and other operational staff to make more informed decisions backed by accurate data. It helps you find new business opportunities, reduce costs, and identify inefficient processes that need to be reviewed.

The BI and analytics market is expected to grow at a strong CAGR of around 9% during the forecast period owing to the increasing adoption of cloud computing, big data analytics, and business intelligence tools. Moreover, the growing adoption of digital technologies, fierce competition between businesses, increasing demand for improved decision-making, and rising need for cost-effectiveness and improved customer satisfaction among businesses are some of the most prominent factors driving the growth of the market. In addition, the rising investment in cloud computing is also helping the market to grow at a strong growth rate. For instance, according to Google, 41.4% of global technology and business leaders are planning to increase their investment in cloud computing (mostly cloud-based services and products) due to the current economic climate.

Based on component, the market is bifurcated into solutions and services. Amongst solutions and services, the solutions segment catered to a significant share of the market in 2021. This is due to the benefits associated with BI and analytics solutions such as identifying trends & patterns, improved operational efficiency, driving revenue & performance, making informed decisions, etc. BI and analytics help companies gain a competitive edge by helping them find new opportunities and strategize smarter. With the help of all the data, businesses can identify market trends and improve corporate profit margins

On the basis of industry, the market is segmented into information & communication technology, banking & financial services, manufacturing, retail & e-commerce, and others. The banking & financial services industry held a significant share of the BI and analytics market in 2021 and is expected to grow at a substantial CAGR during the forecasted period. This is because BI and analytics allow financial institutions to create better customer retention policies. With a better understanding of their usage, patterns, and transactions, an organization can offer a better experience to the customer

For a better understanding of the market adoption of the BI and analytics industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Italy, Spain, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The demand for BI and analytics is growing in the North America region mainly due to several reasons. The growing adoption of digital technologies across various industries, which generates a massive amount of data is one of the key drivers. BI and analytics tools provide companies with the ability to make sense of this data, gain insights into their operations, and make data-driven decisions. Additionally, there is a growing need for businesses to remain competitive in a fast-paced market, and BI and Analytics can help them identify trends and opportunities quickly. Further on, the increasing emphasis on data privacy and security is driving companies to adopt more sophisticated BI and analytics tools to ensure the safety of their data

Some of the major players operating in the market include: Adobe; Google; IBM, Oracle; SAS Institute Inc.; Salesforce, Inc.; Micro Focus; Cloud Software Group, Inc.; SAP SE; and QlikTech International AB

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the BI and Analytics Market
  • 2.2. Research Methodology of the BI and Analytics Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 GLOBAL BI AND ANALYTICS MARKET COVID-19 IMPACT

6 GLOBAL BI AND ANALYTICS MARKET REVENUE, 2020-2028F

7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENT

  • 7.1. Solutions
  • 7.2. Services

8 MARKET INSIGHTS BY INDUSTRY

  • 8.1. Information & Communication Technology
  • 8.2. Banking & Financial Services
  • 8.3. Manufacturing
  • 8.4. Retail & E-commerce
  • 8.5. Others

9 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America BI and Analytics Market
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe BI and Analytics Market
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. U.K.
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Italy
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific BI and Analytics Market
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. India
    • 9.3.3. Japan
    • 9.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 9.4. Rest of the World BI and Analytics Market

10 BI AND ANALYTICS MARKET DYNAMICS

  • 10.1. Market Drivers
  • 10.2. Market Challenges
  • 10.3. Impact Analysis

11 BI AND ANALYTICS MARKET OPPORTUNITIES

12 BI AND ANALYTICS MARKET TRENDS

13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 13.1. Demand Side Analysis
  • 13.2. Supply Side Analysis

14 VALUE CHAIN ANALYSIS

15 PRICING ANALYSIS

16 STRATEGIC INSIGHTS

17 COMPETITIVE SCENARIO

  • 17.1. Competitive Landscape
    • 17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

18 COMPANY PROFILED

  • 18.1. Adobe
  • 18.2. Google
  • 18.3. IBM
  • 18.4. Oracle
  • 18.5. SAS Institute Inc.
  • 18.6. Salesforce, Inc.
  • 18.7. Micro Focus
  • 18.8. Cloud Software Group, Inc.
  • 18.9. SAP SE
  • 18.10. QlikTech International AB

19 DISCLAIMER