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市場調査レポート
商品コード
1481819
サービスアナリティクスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測Global Service Analytics Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032 |
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カスタマイズ可能
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サービスアナリティクスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測 |
出版日: 2024年05月07日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 288 Pages
納期: 即日から翌営業日
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サービスアナリティクス市場の世界需要は、2023年の90億2,000万米ドルから2032年には約722億5,000万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは26.01%です。
サービスアナリティクスには、顧客とのやり取り、サービス要求、業務活動から生成されたデータを収集、分析、解釈して、サービス提供の最適化、顧客満足度の向上、業績向上を図ることが含まれます。サービス・分析には、大量の構造化・非構造化データから洞察やパターンを抽出するための、データ鉱業、予測モデリング、機械学習、センチメント分析など、さまざまな技術や手法が含まれます。これら洞察は、組織が顧客のニーズ、好み、行動を理解し、サービス動向と機会を特定し、サービス品質、効率性、有効性を高めるためのデータ主導の意思決定を行うのに役立ちます。IT・通信、銀行、小売、医療、ホスピタリティなどさまざまな業界で、サービスプロセスの最適化、顧客体験のパーソナライズ、顧客生涯価値の最大化に活用されています。
サービス提供モデルの複雑化と、複数のタッチポイントで生成される顧客データの増大により、実用的な洞察を導き出し、サービスパフォーマンスを改善するための高度な分析ソリューションの必要性が高まっています。さらに、サービス業界における競争の激化と、競争上の差別化要因としての顧客体験の重要性の高まりが、顧客満足度、ロイヤルティ、顧客維持を強化するためのサービスアナリティクスへの投資を企業に促しています。さらに、機械学習(ML)、人工知能(AI)、ビッグデータ分析などのデータ分析技術の進歩により、組織は膨大な量の構造化データと非構造化データを活用して、隠れたパターン、動向、サービスの最適化と革新の機会を発見することができます。さらに、サービス業界では成果ベースやサブスクリプションベースのビジネスモデルへのシフトが進んでおり、顧客のニーズを予測し、リソース配分を最適化し、サービス価値を最大化するための予測的・処方的分析機能の必要性が高まっています。データプライバシー、セキュリティ、コンプライアンスに関する規制要件と業界標準が、データ保護とガバナンスを確保するサービスアナリティクスソリューションの採用を企業に促し、市場の成長と普及をさらに促進しています。しかし、データプライバシーと規制コンプライアンスに関する懸念は、今後数年間のサービスアナリティクス市場成長の課題となる可能性があります。
この調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析を扱っています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、競合の魅力を世界レベルで評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはサービスアナリティクスの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。サービスアナリティクス産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを記載しています。
Service Analytics市場レポートのこのセクションでは、国と地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略家が今後の機会とともに、それぞれの製品やサービスの対象層を特定するのに役立ちます。
本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるサービスアナリティクス市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。
カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。
The global demand for Service Analytics Market is presumed to reach the market size of nearly USD 72.25 Billion by 2032 from USD 9.02 Billion in 2023 with a CAGR of 26.01% under the study period 2024-2032.
Service analytics involves collecting, analyzing, and interpreting data generated from customer interactions, service requests, and operational activities to optimize service delivery, improve customer satisfaction, and drive business performance. It includes a range of techniques and methodologies such as data mining, predictive modeling, machine learning, and sentiment analysis to extract insights and patterns from large volumes of structured & unstructured data. These insights help organizations understand customer needs, preferences, and behaviors, identify service trends and opportunities, and make data-driven decisions to enhance service quality, efficiency, and effectiveness. It is used across various industries, such as telecommunications, banking, retail, healthcare, and hospitality, to optimize service processes, personalize customer experiences, and maximize customer lifetime value.
The increasing complexity of service delivery models and the growing volume of customer data generated across multiple touchpoints drive the need for advanced analytics solutions to derive actionable insights and improve service performance. Additionally, the rising competition in the service industry and the growing importance of customer experience as a competitive differentiator drive organizations to invest in service analytics to enhance customer satisfaction, loyalty, and retention. Moreover, advancements in data analytics technologies, including machine learning (ML), artificial intelligence (AI), and big data analytics, allow organizations to leverage vast amounts of structured & unstructured data to uncover hidden patterns, trends, and opportunities for service optimization and innovation. Furthermore, the shift towards outcome-based and subscription-based business models in the service industry is driving the need for predictive and prescriptive analytics capabilities to anticipate customer needs, optimize resource allocation, and maximize service value. Regulatory requirements & industry standards for data privacy, security, and compliance drive organizations to adopt service analytics solutions that ensure data protection and governance, further fueling market growth and adoption. However, data privacy and regulatory compliance concerns may challenge the service analytics market growth in the coming years.
The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Service Analytics. The growth and trends of Service Analytics industry provide a holistic approach to this study.
This section of the Service Analytics market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.
This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Service Analytics market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.
The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Service Analytics market include Agile CRM, Aureus Analytics, BlueFletch, Centina Systems, ClickSoftware Technologies, Datahero Inc., Field Squared, Helpshift, ICharts, Microsoft Corporation, Microstrategy Incorporated, Mobi, Numerify Inc., Oracle, Paskon Inc., Salesforce.Com Inc. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.
In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.