表紙:チャットボット市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年
市場調査レポート
商品コード
1354788

チャットボット市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年

Chatbot Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented By Type, By Application, By Product, By Organization Size, By Vertical, By Region, Competition

出版日: | 発行: TechSci Research | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 2~3営業日

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チャットボット市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年
出版日: 2023年09月05日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のチャットボット市場は、運営コストを削減するために多くの企業で顧客サービス活動の採用が増加しているため、予測期間中に急増すると予測されています。

チャットボットは、人工知能(AI)技術のルールを使用して開発された対話型アプリケーションです。テキスト会話による対話プロセスを通じて人間と対話するようにプログラムされており、さまざまなメッセージングサービスに組み込まれているため、さまざまな分野のユーザーを支援します。人工知能と機械学習技術の数多くの進歩は、チャットボットの能力を向上させると予想されます。これが予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

チャットボット経由の決済増加が市場成長を後押し

市場概要
予測期間 2024~2028年
2022年の市場規模 38億米ドル
2028年の市場規模 130億9,000万米ドル
CAGR 2023~2028年 22.6%
急成長セグメント サービス
最大市場 北米

決済ゲートウェイは、世界のチャットボット市場成長の大きな動向です。PayPalを含むいくつかの決済サービスは、2020年に決済ゲートウェイとデジタルウォレットにチャットボットを組み込んでいます。近代化の進展に伴い、チャットボットの用途はもはや単なる顧客サービスにとどまらないです。インテリジェントなチャットボットが、最終的な支払いまでのプロセスを案内するのです。

音声ボットの普及が市場成長を牽引

会話型人工知能(AI)の進化と音声主導型検索の利用が、今後数年間、市場を飛躍的に押し上げます。音声ボット技術は、基本的に高度なAI技術によって動作する次世代技術です。消費者の多くは、メッセージングプラットフォーム上のテキストベースのインターフェースよりも、音声クローンベースのインターフェースを好みます。音声やテキストで消費者を支援する会話ボットの利用動向が高まっています。教育、旅行、保険の分野では、音声ボットがシームレスなユーザー体験を提供するチャットボットの採用を拡大すると予想されています。

感情的インテリジェントボットの需要増加が市場成長を刺激

感情的にインテリジェントなボットに対する需要の高まりは、より新しく画期的な技術で徐々にチャットボットのトレンドになりつつあります。例えば、顔の特徴検出AIソフトウェアは、人の感情を検出することができます。さらに、感情知能を備えたチャットボットは、テキスト行動のパターンを分析することで、ユーザーの気分を把握することができます。この技術は、大文字、句読点、音声コマンドを分析し、いくつかの感情を予測します。ソフトスキルを備えた会話型AIは、ビジネスや顧客とのやり取りをさらに人間的なものにすると期待されています。

NLP搭載チャットボット別顧客サービス体験の拡大が市場成長を後押し

自然言語処理(NLP)によって駆動されるチャットボット技術は、優れたカスタマーサービス体験を持つ企業にとって画期的なものです。この技術は、ユーザーの意図を把握し、顧客との過去の会話から分析した技術からそれに応じて応答を生成し、正確な応答を提供することができます。例えば、Royal Bank of Scotland(RBS)はすでにNLPを搭載したチャットボットを取り入れ、顧客体験を向上させています。都市化の進展に伴い、感情を高度にモニタリングする必要性が組織に求められており、その結果、NLPベースのチャットボットを採用して会話を改善しようとしています。

人間味のあるチャットボットの動向が市場成長を牽引

出現しつつあるチャットボット動向の1つは、人間味のあるボットです。チャットボットは、顧客が問い合わせを入力すると、人工知能を使って選択肢を提案します。チャットボットは人間の会話を模倣するという点でますます洗練されてきています。その技術は、問い合わせの背後にある正しい意図を識別し、対話から学習することによって、その問い合わせに対して正確な応答を提供するように進歩しています。チャットボットはユーザーの行動パターンを拾い始めています。そのため、チャットボットはインパクトのある会話に欠かせない存在となりつつあり、世界的にチャットボット市場を牽引すると期待されています。

利用可能なカスタマイズ

TechSci Researchは、所定の市場データを使用して、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。レポートでは以下のカスタマイズが可能です。

企業情報

  • 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

目次

第1章 サービス概要

第2章 調査手法

第3章 COVID-19が世界のチャットボット市場に与える影響

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 顧客の声

第6章 チャットボットの世界市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • タイプ別(スタンドアロン、ウェブベース、メッセンジャーベース)
    • 用途別(サービス、ソーシャルメディア、決済、マーケティング、その他)
    • 製品別(人工知能、人間知能)
    • 組織規模別(中小企業、大企業)
    • 業界別(医療、小売、金融サービス&保険(BFSI)、メディア&エンターテインメント、旅行&観光、eコマース、その他)
    • 地域別
  • 企業別(2022年)
  • 市場マップ

第7章 北米のチャットボット市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • タイプ別
    • 用途別
    • 製品別
    • 組織規模別
    • 業界別
    • 国別
  • 北米:国別分析
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ

第8章 アジア太平洋のチャットボット市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • タイプ別
    • 用途別
    • 製品別
    • 組織規模別
    • 業界別
    • 国別
  • アジア太平洋:国別分析
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
    • オーストラリア

第9章 欧州のチャットボット市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • タイプ別
    • 用途別
    • 製品別
    • 組織規模別
    • 業界別
    • 国別
  • 欧州:国別分析
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン

第10章 南米のチャットボット市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • タイプ別
    • 用途別
    • 製品別
    • 組織規模別
    • 業界別
    • 国別
  • 南米:国別分析
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア

第11章 中東・アフリカのチャットボット市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • タイプ別
    • 用途別
    • 製品別
    • 組織規模別
    • 業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ:国別分析
    • イスラエル
    • トルコ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア

第12章 市場力学

  • 促進要因
    • インスタントメッセージングプラットフォームの台頭
    • 顧客サービスの向上
    • 広告とプロモーションのためのチャットボットの利用の増加
  • 課題
    • 企業の理解不足
    • セキュリティやプライバシーに関する懸念

第13章 市場動向と発展

  • チャットボットによる決済の増加
  • 音声ボットの人気の高まり
  • 感情インテリジェントボットへの需要の高まり
  • NLP搭載チャットボットによる顧客サービス体験の拡大
  • 人間味のあるチャットボットの動向

第14章 企業プロファイル

  • Amazon Web Services, Inc.
  • Artificial Solutions
  • AIVO
  • Creative Virtual Ltd.
  • eGain Corporation
  • Inbenta Holdings Inc.
  • IBM Corporation
  • Google LLC
  • Haptik Technologies Limited
  • Microsoft Corporation

第15章 戦略的提言

第16章 調査会社について・免責事項

(注:企業リストは、クライアントの要件に基づいてカスタマイズすることができます)

目次
Product Code: 14720

Global chatbot market is predicted to proliferate during the forecast period due to the growing adoption of customer service activities among numerous enterprises in order to decrease the operating costs. The chatbot is an interactive application developed using rules of artificial intelligence (AI) technology. It is programmed to interact with humans through the textual conversation interaction process and is incorporated with various messaging services, thereby aiding users in multiple sectors. Numerous advancements in artificial intelligence and machine learning technologies are expected to improve the capabilities of chatbots. This is expected to drive market growth over the forecast period.

In the historical years, the chatbot market has grown significantly. The increased need for providing 24x7 customer service and lowering operational costs by assigning jobs to the chatbot system, as well as the rise in consumer demand for self-service operations, has resulted in increased service demand. This can be attributed to people's growing preference for messaging apps over social networking sites. Chatbots designed for integration with messaging apps are also expected to be in high demand in the future. Furthermore, as businesses automate their sales and customer service, chatbots are gaining popularity. Chatbots enable organisations to provide timely services at lower costs. According to Global Statistics, 23% of customer service companies currently use AI chatbots, and 80% of people have interacted with a chatbot at some point.

Increasing Payments via Chatbots is Fueling the Market Growth

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD 3.8 Billion
Market Size 2028USD 13.09 Billion
CAGR 2023-202822.6%
Fastest Growing SegmentService
Largest MarketNorth America

The payment gateways are the major trend for the growth of the chatbot market globally. Several payment services, including PayPal, have incorporated chatbots in their payment gateways and digital wallets in 2020. With the growing modernization, the application of chatbots is no longer limited to just customer service. The intelligent chatbot would walk them through the process until the final payment.

Growing Popularity of Voice Bots is Driving the Market Growth

The advancement in the conversational artificial intelligence (AI) with the usage of voice-driven search is propelling the market at a drastic rate for the upcoming years. Voice bot technology is the next generation technology which basically operates through advanced AI technology. Most of the consumers prefer voice cloning based interfaces over text-based interfaces on messaging platforms. The trend of using conversational bots to assist consumers over voice and text is rising. In education, travel, and insurance sectors, voice bots are expected to grow the adoption of chatbots with a seamless user experience.

Rising Demand for Emotionally Intelligent Bots is Stimulating the Market Growth

The rising demand for emotionally intelligent bots is slowly becoming a chatbot trend with newer, groundbreaking technology. For instance, facial feature detection AI software can detect a person's feelings. Additionally, chatbots with emotional intelligence can figure out the moods of the user by analyzing the patterns of the texting behavior. The technology analyses capitalization, punctuation, and the voice commands to predict several emotions. Conversational AI with soft skills is expected to further humanize business and customer interactions.

Expanding Customer Service Experience via NLP-Powered Chatbots is Pushing the Market Growth

Chatbot technology driven by natural language processing (NLP) is groundbreaking for businesses with excellent customer service experiences. The technology can figure out the user's intent and generate responses accordingly from the technology analyses from past conversations with the customer to provide accurate responses. For instance, the Royal Bank of Scotland (RBS) has already incorporated NLP-powered chatbots to enhance its customer experience. With the rising urbanization, the need for advanced monitoring of emotions is needed for organizations which in turn is adopting NLP-based chatbots to improve conversations.

Trend of Chatbots with a Human Touch is Driving the Market Growth

One of the emergent chatbot trends is bots with a human touch. Chatbots use artificial intelligence to suggest options when customers type in their inquiries. Chatbots are becoming increasingly sophisticated in terms of mimicking human conversation. The technology is advanced in such a manner that it identifies the right intent behind a query and provides an accurate response to that query by learning from interactions. Chatbots are beginning to pick up patterns in user behavior. Thus, chatbots are becoming indispensable for high-impact conversations, which in turn is expected to drive the chatbot market globally.

Market Segmentation

On the basis of type, the market is segmented into standalone, web-based and messenger-based. On the basis of application, the market is segmented into service, social media, payments, marketing, and others. On the basis of product, the market is further bifurcated into artificial intelligence and human intelligence. Based on organization size, the market is segmented into small & medium enterprises (SMEs) and large enterprises. On the basis of vertical, the market is further split into healthcare, retail, Banking Financial Services & Insurance (BFSI), media & entertainment, travel & tourism, e-commerce, and others. The market analysis also studies the regional segmentation to devise regional market segmentation, divided among North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa.

Company Profiles

Amazon Web Services, Inc., Artificial Solutions, AIVO, Creative Virtual Ltd., eGain Corporation, Inbenta Holdings Inc., IBM Corporation, Google LLC, Haptik Technologies Limited, Microsoft Corporation, are among the major players that are driving the growth of the global chatbot market.

Report Scope

In this report, the global chatbot market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Chatbot Market, By Type:

  • Standalone
  • Web-based
  • Messenger-Based

Chatbot Market, By Application:

  • Service
  • Social Media
  • Payments
  • Marketing
  • Others

Chatbot Market, By Product:

  • Artificial Intelligence
  • Human Intelligence

Chatbot Market, By Organization Size:

  • Small Enterprises
  • Medium Enterprises
  • Large Enterprises

Chatbot Market, By Vertical:

  • Healthcare
  • Retail
  • Banking Financial Services & Insurance (BFSI)
  • Media & Entertainment
  • Travel & Tourism
  • E-commerce
  • Others

Chatbot Market, By Region:

  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • Australia
    • South Korea
  • North America
    • United States
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • United Kingdom
    • Germany
    • France
    • Spain
    • Italy
  • Middle East & Africa
    • Israel
    • Turkey
    • Saudi Arabia
    • UAE
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Colombia

Competitive Landscape

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global Chatbot market.

Available Customizations

With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Service Overview

2. Research Methodology

3. Impact of COVID-19 on Global Chatbot Market

4. Executive Summary

5. Voice of Customers

6. Global Chatbot Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Type (Standalone, Web-based, Messenger-Based)
    • 6.2.2. By Application (Service, Social Media, Payments, Marketing, Others)
    • 6.2.3. By Product (Artificial Intelligence, Human Intelligence)
    • 6.2.4. By Organization Size (Small & Medium Enterprises (SMEs), Large Enterprises)
    • 6.2.5. By Vertical (Healthcare, Retail, Banking Financial Services & Insurance (BFSI), Media & Entertainment, Travel & Tourism, E-commerce, Others)
    • 6.2.6. By Region
  • 6.3. By Company (2022)
  • 6.4. Market Map

7. North America Chatbot Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Product
    • 7.2.4. By Organization Size
    • 7.2.5. By Vertical
    • 7.2.6. By Country
  • 7.3. North America: Country Analysis
    • 7.3.1. United States Chatbot Market Outlook
      • 7.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.1.1.1. By Value
      • 7.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.1.2.1. By Type
        • 7.3.1.2.2. By Application
        • 7.3.1.2.3. By Product
        • 7.3.1.2.4. By Organization Size
        • 7.3.1.2.5. By Vertical
    • 7.3.2. Canada Chatbot Market Outlook
      • 7.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.2.1.1. By Value
      • 7.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.2.2.1. By Type
        • 7.3.2.2.2. By Application
        • 7.3.2.2.3. By Product
        • 7.3.2.2.4. By Organization Size
        • 7.3.2.2.5. By Vertical
    • 7.3.3. Mexico Chatbot Market Outlook
      • 7.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.3.3.1.1. By Value
      • 7.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.3.3.2.1. By Type
        • 7.3.3.2.2. By Application
        • 7.3.3.2.3. By Product
        • 7.3.3.2.4. By Organization Size
        • 7.3.3.2.5. By Vertical

8. Asia-Pacific Chatbot Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By Product
    • 8.2.4. By Organization Size
    • 8.2.5. By Vertical
    • 8.2.6. By Country
  • 8.3. Asia-Pacific: Country Analysis
    • 8.3.1. China Chatbot Market Outlook
      • 8.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.1.1.1. By Value
      • 8.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.1.2.1. By Type
        • 8.3.1.2.2. By Application
        • 8.3.1.2.3. By Product
        • 8.3.1.2.4. By Organization Size
        • 8.3.1.2.5. By Vertical
    • 8.3.2. Japan Chatbot Market Outlook
      • 8.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.2.1.1. By Value
      • 8.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.2.2.1. By Type
        • 8.3.2.2.2. By Application
        • 8.3.2.2.3. By Product
        • 8.3.2.2.4. By Organization Size
        • 8.3.2.2.5. By Vertical
    • 8.3.3. South Korea Chatbot Market Outlook
      • 8.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.3.1.1. By Value
      • 8.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.3.2.1. By Type
        • 8.3.3.2.2. By Application
        • 8.3.3.2.3. By Product
        • 8.3.3.2.4. By Organization Size
        • 8.3.3.2.5. By Vertical
    • 8.3.4. India Chatbot Market Outlook
      • 8.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.4.1.1. By Value
      • 8.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.4.2.1. By Type
        • 8.3.4.2.2. By Application
        • 8.3.4.2.3. By Product
        • 8.3.4.2.4. By Organization Size
        • 8.3.4.2.5. By Vertical
    • 8.3.5. Australia Chatbot Market Outlook
      • 8.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.3.5.1.1. By Value
      • 8.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.3.5.2.1. By Type
        • 8.3.5.2.2. By Application
        • 8.3.5.2.3. By Product
        • 8.3.5.2.4. By Organization Size
        • 8.3.5.2.5. By Vertical

9. Europe Chatbot Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Application
    • 9.2.3. By Product
    • 9.2.4. By Organization Size
    • 9.2.5. By Vertical
    • 9.2.6. By Country
  • 9.3. Europe: Country Analysis
    • 9.3.1. Germany Chatbot Market Outlook
      • 9.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.1.1.1. By Value
      • 9.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.1.2.1. By Type
        • 9.3.1.2.2. By Application
        • 9.3.1.2.3. By Product
        • 9.3.1.2.4. By Organization Size
        • 9.3.1.2.5. By Vertical
    • 9.3.2. United Kingdom Chatbot Market Outlook
      • 9.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.2.1.1. By Value
      • 9.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.2.2.1. By Type
        • 9.3.2.2.2. By Application
        • 9.3.2.2.3. By Product
        • 9.3.2.2.4. By Organization Size
        • 9.3.2.2.5. By Vertical
    • 9.3.3. France Chatbot Market Outlook
      • 9.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.3.1.1. By Value
      • 9.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.3.2.1. By Type
        • 9.3.3.2.2. By Application
        • 9.3.3.2.3. By Product
        • 9.3.3.2.4. By Organization Size
        • 9.3.3.2.5. By Vertical
    • 9.3.4. Italy Chatbot Market Outlook
      • 9.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.4.1.1. By Value
      • 9.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.4.2.1. By Type
        • 9.3.4.2.2. By Application
        • 9.3.4.2.3. By Product
        • 9.3.4.2.4. By Organization Size
        • 9.3.4.2.5. By Vertical
    • 9.3.5. Spain Chatbot Market Outlook
      • 9.3.5.1. Market Size & Forecast
        • 9.3.5.1.1. By Value
      • 9.3.5.2. Market Share & Forecast
        • 9.3.5.2.1. By Type
        • 9.3.5.2.2. By Application
        • 9.3.5.2.3. By Product
        • 9.3.5.2.4. By Organization Size
        • 9.3.5.2.5. By Vertical

10. South America Chatbot Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Type
    • 10.2.2. By Application
    • 10.2.3. By Product
    • 10.2.4. By Organization Size
    • 10.2.5. By Vertical
    • 10.2.6. By Country
  • 10.3. South America: Country Analysis
    • 10.3.1. Brazil Chatbot Market Outlook
      • 10.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.1.1.1. By Value
      • 10.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.1.2.1. By Type
        • 10.3.1.2.2. By Application
        • 10.3.1.2.3. By Product
        • 10.3.1.2.4. By Organization Size
        • 10.3.1.2.5. By Vertical
    • 10.3.2. Argentina Chatbot Market Outlook
      • 10.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.2.1.1. By Value
      • 10.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.2.2.1. By Type
        • 10.3.2.2.2. By Application
        • 10.3.2.2.3. By Product
        • 10.3.2.2.4. By Organization Size
        • 10.3.2.2.5. By Vertical
    • 10.3.3. Colombia Chatbot Market Outlook
      • 10.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.3.3.1.1. By Value
      • 10.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.3.3.2.1. By Type
        • 10.3.3.2.2. By Application
        • 10.3.3.2.3. By Product
        • 10.3.3.2.4. By Organization Size
        • 10.3.3.2.5. By Vertical

11. Middle East & Africa Chatbot Market Outlook

  • 11.1. Market Size & Forecast
    • 11.1.1. By Value
  • 11.2. Market Share & Forecast
    • 11.2.1. By Type
    • 11.2.2. By Application
    • 11.2.3. By Product
    • 11.2.4. By Organization Size
    • 11.2.5. By Vertical
    • 11.2.6. By Country
  • 11.3. Middle East & Africa: Country Analysis
    • 11.3.1. Israel Chatbot Market Outlook
      • 11.3.1.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.1.1.1. By Value
      • 11.3.1.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.1.2.1. By Type
        • 11.3.1.2.2. By Application
        • 11.3.1.2.3. By Product
        • 11.3.1.2.4. By Organization Size
        • 11.3.1.2.5. By Vertical
    • 11.3.2. Turkey Chatbot Market Outlook
      • 11.3.2.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.2.1.1. By Value
      • 11.3.2.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.2.2.1. By Type
        • 11.3.2.2.2. By Application
        • 11.3.2.2.3. By Product
        • 11.3.2.2.4. By Organization Size
        • 11.3.2.2.5. By Vertical
    • 11.3.3. UAE Chatbot Market Outlook
      • 11.3.3.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.3.1.1. By Value
      • 11.3.3.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.3.2.1. By Type
        • 11.3.3.2.2. By Application
        • 11.3.3.2.3. By Product
        • 11.3.3.2.4. By Organization Size
        • 11.3.3.2.5. By Vertical
    • 11.3.4. Saudi Arabia Chatbot Market Outlook
      • 11.3.4.1. Market Size & Forecast
        • 11.3.4.1.1. By Value
      • 11.3.4.2. Market Share & Forecast
        • 11.3.4.2.1. By Type
        • 11.3.4.2.2. By Application
        • 11.3.4.2.3. By Product
        • 11.3.4.2.4. By Organization Size
        • 11.3.4.2.5. By Vertical

12. Market Dynamics

  • 12.1. Drivers
    • 12.1.1. Rise of instant messaging platforms
    • 12.1.2. Improved customer service
    • 12.1.3. Increasing usage of chatbots for advertising and promotion
  • 12.2. Challenges
    • 12.2.1. Lack of understanding among businesses
    • 12.2.2. Concerns regarding security and privacy

13. Market Trends & Developments

  • 13.1. Increasing Payments via chatbots
  • 13.2. Growing popularity of voice bots
  • 13.3. Rising demand for emotionally intelligent bots
  • 13.4. Expanding customer service experience via NLP-powered chatbots
  • 13.5. Trend of Chatbots with a human touch

14. Company Profiles

  • 14.1. Amazon Web Services, Inc.
    • 14.1.1. Business Overview
    • 14.1.2. Key Revenue (If Available)
    • 14.1.3. Recent Developments
    • 14.1.4. Key Personnel
    • 14.1.5. Key Product/Service Offered
  • 14.2. Artificial Solutions
    • 14.2.1. Business Overview
    • 14.2.2. Key Revenue (If Available)
    • 14.2.3. Recent Developments
    • 14.2.4. Key Personnel
    • 14.2.5. Key Product/Service Offered
  • 14.3. AIVO
    • 14.3.1. Business Overview
    • 14.3.2. Key Revenue (If Available)
    • 14.3.3. Recent Developments
    • 14.3.4. Key Personnel
    • 14.3.5. Key Product/Service Offered
  • 14.4. Creative Virtual Ltd.
    • 14.4.1. Business Overview
    • 14.4.2. Key Revenue (If Available)
    • 14.4.3. Recent Developments
    • 14.4.4. Key Personnel
    • 14.4.5. Key Product/Service Offered
  • 14.5. eGain Corporation
    • 14.5.1. Business Overview
    • 14.5.2. Key Revenue (If Available)
    • 14.5.3. Recent Developments
    • 14.5.4. Key Personnel
    • 14.5.5. Key Product/Service Offered
  • 14.6. Inbenta Holdings Inc.
    • 14.6.1. Business Overview
    • 14.6.2. Key Revenue (If Available)
    • 14.6.3. Recent Developments
    • 14.6.4. Key Personnel
    • 14.6.5. Key Product/Service Offered
  • 14.7. IBM Corporation
    • 14.7.1. Business Overview
    • 14.7.2. Key Revenue (If Available)
    • 14.7.3. Recent Developments
    • 14.7.4. Key Personnel
    • 14.7.5. Key Product/Service Offered
  • 14.8. Google LLC
    • 14.8.1. Business Overview
    • 14.8.2. Key Revenue (If Available)
    • 14.8.3. Recent Developments
    • 14.8.4. Key Personnel
    • 14.8.5. Key Product/Service Offered
  • 14.9. Haptik Technologies Limited
    • 14.9.1. Business Overview
    • 14.9.2. Key Revenue (If Available)
    • 14.9.3. Recent Developments
    • 14.9.4. Key Personnel
    • 14.9.5. Key Product/Service Offered
  • 14.10. Microsoft Corporation
    • 14.10.1. Business Overview
    • 14.10.2. Key Revenue (If Available)
    • 14.10.3. Recent Developments
    • 14.10.4. Key Personnel
    • 14.10.5. Key Product/Service Offered

15. Strategic Recommendations

16. About Us & Disclaimer

(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)