市場調査レポート
商品コード
1354788
チャットボット市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年Chatbot Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented By Type, By Application, By Product, By Organization Size, By Vertical, By Region, Competition |
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チャットボット市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年 |
出版日: 2023年09月05日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のチャットボット市場は、運営コストを削減するために多くの企業で顧客サービス活動の採用が増加しているため、予測期間中に急増すると予測されています。
チャットボットは、人工知能(AI)技術のルールを使用して開発された対話型アプリケーションです。テキスト会話による対話プロセスを通じて人間と対話するようにプログラムされており、さまざまなメッセージングサービスに組み込まれているため、さまざまな分野のユーザーを支援します。人工知能と機械学習技術の数多くの進歩は、チャットボットの能力を向上させると予想されます。これが予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。
市場概要 | |
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予測期間 | 2024~2028年 |
2022年の市場規模 | 38億米ドル |
2028年の市場規模 | 130億9,000万米ドル |
CAGR 2023~2028年 | 22.6% |
急成長セグメント | サービス |
最大市場 | 北米 |
決済ゲートウェイは、世界のチャットボット市場成長の大きな動向です。PayPalを含むいくつかの決済サービスは、2020年に決済ゲートウェイとデジタルウォレットにチャットボットを組み込んでいます。近代化の進展に伴い、チャットボットの用途はもはや単なる顧客サービスにとどまらないです。インテリジェントなチャットボットが、最終的な支払いまでのプロセスを案内するのです。
会話型人工知能(AI)の進化と音声主導型検索の利用が、今後数年間、市場を飛躍的に押し上げます。音声ボット技術は、基本的に高度なAI技術によって動作する次世代技術です。消費者の多くは、メッセージングプラットフォーム上のテキストベースのインターフェースよりも、音声クローンベースのインターフェースを好みます。音声やテキストで消費者を支援する会話ボットの利用動向が高まっています。教育、旅行、保険の分野では、音声ボットがシームレスなユーザー体験を提供するチャットボットの採用を拡大すると予想されています。
感情的にインテリジェントなボットに対する需要の高まりは、より新しく画期的な技術で徐々にチャットボットのトレンドになりつつあります。例えば、顔の特徴検出AIソフトウェアは、人の感情を検出することができます。さらに、感情知能を備えたチャットボットは、テキスト行動のパターンを分析することで、ユーザーの気分を把握することができます。この技術は、大文字、句読点、音声コマンドを分析し、いくつかの感情を予測します。ソフトスキルを備えた会話型AIは、ビジネスや顧客とのやり取りをさらに人間的なものにすると期待されています。
自然言語処理(NLP)によって駆動されるチャットボット技術は、優れたカスタマーサービス体験を持つ企業にとって画期的なものです。この技術は、ユーザーの意図を把握し、顧客との過去の会話から分析した技術からそれに応じて応答を生成し、正確な応答を提供することができます。例えば、Royal Bank of Scotland(RBS)はすでにNLPを搭載したチャットボットを取り入れ、顧客体験を向上させています。都市化の進展に伴い、感情を高度にモニタリングする必要性が組織に求められており、その結果、NLPベースのチャットボットを採用して会話を改善しようとしています。
出現しつつあるチャットボット動向の1つは、人間味のあるボットです。チャットボットは、顧客が問い合わせを入力すると、人工知能を使って選択肢を提案します。チャットボットは人間の会話を模倣するという点でますます洗練されてきています。その技術は、問い合わせの背後にある正しい意図を識別し、対話から学習することによって、その問い合わせに対して正確な応答を提供するように進歩しています。チャットボットはユーザーの行動パターンを拾い始めています。そのため、チャットボットはインパクトのある会話に欠かせない存在となりつつあり、世界的にチャットボット市場を牽引すると期待されています。
TechSci Researchは、所定の市場データを使用して、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。レポートでは以下のカスタマイズが可能です。
(注:企業リストは、クライアントの要件に基づいてカスタマイズすることができます)
Global chatbot market is predicted to proliferate during the forecast period due to the growing adoption of customer service activities among numerous enterprises in order to decrease the operating costs. The chatbot is an interactive application developed using rules of artificial intelligence (AI) technology. It is programmed to interact with humans through the textual conversation interaction process and is incorporated with various messaging services, thereby aiding users in multiple sectors. Numerous advancements in artificial intelligence and machine learning technologies are expected to improve the capabilities of chatbots. This is expected to drive market growth over the forecast period.
In the historical years, the chatbot market has grown significantly. The increased need for providing 24x7 customer service and lowering operational costs by assigning jobs to the chatbot system, as well as the rise in consumer demand for self-service operations, has resulted in increased service demand. This can be attributed to people's growing preference for messaging apps over social networking sites. Chatbots designed for integration with messaging apps are also expected to be in high demand in the future. Furthermore, as businesses automate their sales and customer service, chatbots are gaining popularity. Chatbots enable organisations to provide timely services at lower costs. According to Global Statistics, 23% of customer service companies currently use AI chatbots, and 80% of people have interacted with a chatbot at some point.
Market Overview | |
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Forecast Period | 2024-2028 |
Market Size 2022 | USD 3.8 Billion |
Market Size 2028 | USD 13.09 Billion |
CAGR 2023-2028 | 22.6% |
Fastest Growing Segment | Service |
Largest Market | North America |
The payment gateways are the major trend for the growth of the chatbot market globally. Several payment services, including PayPal, have incorporated chatbots in their payment gateways and digital wallets in 2020. With the growing modernization, the application of chatbots is no longer limited to just customer service. The intelligent chatbot would walk them through the process until the final payment.
The advancement in the conversational artificial intelligence (AI) with the usage of voice-driven search is propelling the market at a drastic rate for the upcoming years. Voice bot technology is the next generation technology which basically operates through advanced AI technology. Most of the consumers prefer voice cloning based interfaces over text-based interfaces on messaging platforms. The trend of using conversational bots to assist consumers over voice and text is rising. In education, travel, and insurance sectors, voice bots are expected to grow the adoption of chatbots with a seamless user experience.
The rising demand for emotionally intelligent bots is slowly becoming a chatbot trend with newer, groundbreaking technology. For instance, facial feature detection AI software can detect a person's feelings. Additionally, chatbots with emotional intelligence can figure out the moods of the user by analyzing the patterns of the texting behavior. The technology analyses capitalization, punctuation, and the voice commands to predict several emotions. Conversational AI with soft skills is expected to further humanize business and customer interactions.
Chatbot technology driven by natural language processing (NLP) is groundbreaking for businesses with excellent customer service experiences. The technology can figure out the user's intent and generate responses accordingly from the technology analyses from past conversations with the customer to provide accurate responses. For instance, the Royal Bank of Scotland (RBS) has already incorporated NLP-powered chatbots to enhance its customer experience. With the rising urbanization, the need for advanced monitoring of emotions is needed for organizations which in turn is adopting NLP-based chatbots to improve conversations.
One of the emergent chatbot trends is bots with a human touch. Chatbots use artificial intelligence to suggest options when customers type in their inquiries. Chatbots are becoming increasingly sophisticated in terms of mimicking human conversation. The technology is advanced in such a manner that it identifies the right intent behind a query and provides an accurate response to that query by learning from interactions. Chatbots are beginning to pick up patterns in user behavior. Thus, chatbots are becoming indispensable for high-impact conversations, which in turn is expected to drive the chatbot market globally.
On the basis of type, the market is segmented into standalone, web-based and messenger-based. On the basis of application, the market is segmented into service, social media, payments, marketing, and others. On the basis of product, the market is further bifurcated into artificial intelligence and human intelligence. Based on organization size, the market is segmented into small & medium enterprises (SMEs) and large enterprises. On the basis of vertical, the market is further split into healthcare, retail, Banking Financial Services & Insurance (BFSI), media & entertainment, travel & tourism, e-commerce, and others. The market analysis also studies the regional segmentation to devise regional market segmentation, divided among North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa.
Amazon Web Services, Inc., Artificial Solutions, AIVO, Creative Virtual Ltd., eGain Corporation, Inbenta Holdings Inc., IBM Corporation, Google LLC, Haptik Technologies Limited, Microsoft Corporation, are among the major players that are driving the growth of the global chatbot market.
In this report, the global chatbot market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global Chatbot market.
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)