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市場調査レポート
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1644480

北米と欧州のチャットボット:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North America and Europe Chatbot - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 183 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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北米と欧州のチャットボット:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米と欧州のチャットボット市場規模は、2025年に84億9,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは34.61%で、2030年には375億4,000万米ドルに達すると予測されます。

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企業は常に顧客とつながり、前向きなコミュニケーションを確保する機会を求めています。会話型チャットボットは、より顕著なコミュニケーション・プラットフォームを開発する必要性が高まる中、企業の優先事項となりつつあります。パンデミックの間、多くの企業が顧客サービスを自動化するためにチャットボット導入を選択しました。

主なハイライト

  • チャットボットなどの自動化ソリューションに投資することで、企業は顧客サービスを強化することができます。メッセンジャー・アプリケーションの利用が増加しているため、チャットボットをメッセンジャー・アプリケーションに統合することで、顧客が好むアプリケーション上で顧客にアプローチすることでユーザー・エクスペリエンスが向上し、高い投資収益率が得られています。
  • チャットボットはまた、消費者分析も可能にします。顧客の行動を洞察することで、企業は営業、マーケティング、製品開発戦略に変更を加え、顧客獲得を促進し、顧客満足度を向上させ、ビジネスを継続的に成長させることができます。チャットボットは、企業の規模に関係なく、BFSI、小売、ヘルスケア、ホスピタリティなど、さまざまな業界のソーシャルメディア・プラットフォームやウェブサイトと簡単に統合することができます。
  • メッセンジャーアプリケーションの利用が増加しているため、チャットボットをメッセンジャーアプリケーションに統合することで、顧客が好むアプリケーション上で顧客にアプローチすることでユーザーエクスペリエンスが向上し、より高い投資収益率を得ることができます。さらに、メッセンジャーアプリケーションは、チャットボットがユーザー体験をパーソナライズし、ユーザーに関する実用的な洞察を得ることを可能にする将来の目的のために、ユーザーのチャット履歴を保存することができます。
  • 多くの企業はまだチャットボットを使用する必要性と方法を理解する上で問題に直面しています。提供されるメリットや、顧客満足度を高め、消費者分析を達成するためのチャットボットの必要性に関する認知度の低さがその理由です。
  • COVID-19パンデミックの発生中、チャットボットは、顧客の問い合わせやその他の関連情報に応答するために、様々な組織でますます展開されています。さまざまな組織が州/国で課されたロックダウンのためにリモートワークを採用しているように、同社は、顧客サービス従業員の最小限の可用性のために顧客問い合わせの負担を軽減するためにチャットボットに大きく依存しています。

北米と欧州のチャットボット市場動向

メッセンジャーアプリの普及が市場を牽引

  • メッセージングアプリ上のチャットボットにより、組織やブランドは、すでに多くの時間を費やしているプラットフォーム上で人々と個人的に大規模に関わることができます。さらに、チャットボットはAPIを介してさまざまなデータソースに接続し、オンデマンドで情報やサービスを提供することができます。チャットボットが顧客体験を向上させる可能性があることから、企業は消費者と対話する新しい方法としてチャットボットに投資しています。
  • 人間を合理的に模倣する能力を持つチャットボットによって、ブランドはこうした成長中のメッセージング・プラットフォームで消費者をより効率的に取り込むことができます。
  • メッセンジャーアプリケーションの利用が増加しているため、チャットボットをメッセンジャーアプリケーションに統合することで、顧客が好むアプリケーション上で顧客にアプローチすることでユーザーエクスペリエンスが向上し、より高い投資収益率を得ることができます。チャットボット上で行われる問い合わせのほとんどは、返品ポリシー、注文履歴など、A.I.を搭載したチャットボットを使用して回答できる日常的なものです。場合によっては、ブランドはメッセージングを使用して製品に関する情報を共有し、顧客の発見プロセスを支援することもできます。
  • さらに、メッセンジャーアプリケーションは、チャットボットがユーザー体験をパーソナライズし、ユーザーに関する実用的な洞察を得ることを可能にする将来の目的のために、ユーザーのチャット履歴を保存することができます。このように、簡単な統合と高いリターンのために、メッセンジャーアプリケーション上のチャットボットの使用は、予測期間中に増加すると予想されます。

イタリアはチャットボットの急成長が予測される

  • イタリアでは、小売、ヘルスケア、銀行、通信、公益事業など、顧客と接する幅広い業界において、コスト削減と業務効率向上のためにチャットボットを活用する動きが活発化しており、さまざまなイノベーションと資金調達活動が行われています。
  • 同国ではヘルスケアとホスピタリティの需要が増加しており、さらに市場ではアフターパンデミックの旅行状況を考慮したチャットボットの技術革新が進んでいます。例えば、2021年2月、Hotelwayはイタリアの顧客向けのホスピタリティ・チャットボットを発表しました。同社は、Hotelwayチャットボットでゲストのニーズに応えるため、イタリアで旅行が再開された後の市場を資本化する準備ができています。
  • 市場ベンダーは様々なプラットフォームでイタリアの顧客向けにチャットボットを積極的に発表しています。例えば、2021年2月、リード・イットはチャットボットのイタリア語版のリリースを発表しました。このチャットボットは、5つの異なるプロンプトの質問を行い、ウェブブラウザとTelegramメッセンジャーサービスアプリからアクセスできます。このチャットボットは、放送大学のアレッシオ・アントニーニ博士(KMi)が、英語とクリエイティブ・ライティング(OU)の同僚と共同で作成しました。
  • 同様に2021年3月、イタリアで1型・2型糖尿病患者とその家族を対象とした新しいチャットボットAIDAが発売されました。H-ノボ・ファームのノルディスク・チャットボットは、紹介医に取って代わることなく、治療や情報に具体的な手を差し伸べようとしています。
  • 同国では予測期間中、ヘルスケアとミュージアムのためのチャットボットの採用が増加しています。さらに、市場ベンダーはiOSとAndroidの両方に対応するチャットボットを設計しています。例えば、2021年2月、イタリアのデジタルヘルス技術スタートアップであるPatchAiとヘルスケアプロバイダーのRocheは、がん患者と関わり、ケアを改善するためのバーチャルアシスタントを発表しました。PatchAi for Smart Health Companion(SHC)は、iOSとAndroidで利用可能なモバイルアプリです。適切なセルフケアを促し、医師ががん患者の治療を続ける際に参照できる関連医療記録を収集するチャットボットが含まれています。
  • 国内ではAIチャットボットへの需要が高まっており、これらの自動顧客サービス・チャットボットは会話を開始し、提案を提供します。その結果、顧客の要求はますますパーソナライズされ、AIを搭載したチャットボットは、個々の顧客に関するデータをマイニングし、より本格的な顧客体験を創造し、顧客維持率を高める可能性があります。

北米と欧州のチャットボット産業の概要

北米と欧州のチャットボット市場は、非常に断片化され、競争しています。同業界は、AI市場の大手・老舗企業数社と、小規模な顧客を対象に事業を展開する中小・地元企業で構成されています。

  • 2021年2月-PersoneticsがWarburg Pincusから7,500万米ドルの投資を受け、金融機関向けのAI主導のパーソナライゼーションとエンゲージメント・ソリューションの世界展開を加速。
  • 2021年1月- マイクロソフトが、人をチャットボットとしてデジタル的に生まれ変わらせるという興味深い可能性を提起する特許を申請。Ubergizmoによって発見されたマイクロソフトの特許は、幅広いユーザーサンプルの会話や資料を使用してチャットボットを訓練する従来の方法を使用する代わりに、特定の人の出力からチャットボットを作成する可能性を提起しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • チャットボットの歴史と進化

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • メッセンジャーアプリケーションの台頭
    • 消費者分析への需要の高まり
  • 市場の課題
    • 認識不足と統合の複雑さ
  • 主な動向と機会
  • チャットボットプラットフォーム選択の共通基準
  • コスト分析
  • COVID-19が市場に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー業界別
    • 小売
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • IT・通信
    • 旅行・ホスピタリティ
    • その他エンドユーザー業界別
  • 国別- 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 国別- 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • フランス
    • その他欧州

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amplify.ai
    • Intercom
    • Personetics
    • Chatfuel
    • Conversable
    • Google
    • Gubshup
    • IBM Corporation
    • ManyChat
    • Microsoft Corporation
    • Nuance Communications Inc
    • Octane.ai
    • Pandorabots
    • Pypestream
    • Creative Virtual LTD
    • Reply.ai
    • Mindmeld
    • Ibenta
    • Meya.ai
    • CM.com
    • FlowXO
    • Rasa NLU
    • Cognigy

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 72348

The North America and Europe Chatbot Market size is estimated at USD 8.49 billion in 2025, and is expected to reach USD 37.54 billion by 2030, at a CAGR of 34.61% during the forecast period (2025-2030).

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Businesses are constantly seeking opportunities to connect with customers and ensure positive communication. Conversational chatbots are becoming companies' priority with the increasing need to develop more prominent communication platforms. During the pandemic, many enterprises opted for chatbot implementation to automate customer service.

Key Highlights

  • Investing in automation solutions such as chatbots enables organizations to enhance customer service. Due to the rising use of messenger applications, the integration of chatbots into them has yielded a higher return on investment as approaching the customers on their preferred application improves user experience.
  • Chatbot also allows organizations with consumer analytics. Insight into customers' behaviors can help businesses make changes to their sales, marketing, and product development strategies to boost customer acquisition, improve customer satisfaction, and continue growing the business. Chatbots can easily be integrated with social media platforms and websites for various industries, like BFSI, retail, healthcare, hospitality, etc., irrespective of the size of the enterprise.
  • Due to the rising use of messenger applications, integration of chatbots into them yield a higher return on investment as approaching the customers on their preferred application improves user experience. Moreover, messenger applications allow chatbots to save the user's chat history for future purposes that enable chatbots to personalize the user experience and gain actionable insights about the user.
  • Many enterprises still face troubles in understanding the need and method to use a chatbot. Low awareness regarding the benefits provided and the need for chatbots to enhance customer satisfaction and achieve consumer analytics are the reason for the same.
  • During the outbreak of the COVID-19 pandemic, the chatbot has been increasingly deployed by various organizations to respond to customer queries and other related information. As different organization has adopted remote working due to the lockdown imposed in states/countries, the company are heavily dependent on chatbots to reduce the burden of customer query due to the minimal availability of customer service employees.

North America and Europe Chatbot Market Trends

Increasing Domination of Messenger Application is Driving the Market

  • Chatbots on messaging apps allow organizations and brands to personally engage at a high scale with people on the platforms where they're already spending a lot of time. Moreover, chatbots can be connected to a variety of data sources via APIs to deliver information and services on demand. The potential for chatbots to improve customer experiences has companies investing in them as a new way of interacting with consumers.
  • Chatbots with the ability to reasonably mimic humans allow brands to engage consumers more efficiently on these growing messaging platforms.
  • Due to the rising use of messenger applications, integration of chatbots into them yield a higher return on investment as approaching the customers on their preferred application improves user experience. Most inquiries conducted on chatbots are routine ones like return policy, order history, etc. that can be answered using A.I.-powered chatbots. In some cases, brands can also use messaging to share information about products and help customers with the discovery process.
  • Moreover, messenger applications allow chatbots to save the user chat history for future purposes that enable chatbots to personalize the user experience and gain actionable insights about the user. Thus, due to easy integration and higher returns, usage of chatbots over messenger applications is expected to increase over the forecast period.

Italy is Anticipated to Have Rapid Growth of Chatbots

  • In Italy, chatbots are increasingly being used to reduce costs and improve operational efficiencies in a wide range of customer-facing industries, including retail, healthcare, banking, telecommunications, and utilities, with various innovations and funding activities.
  • The country is witnessing increased demand for Healthcare and Hospitality, and further, the market is innovating chatbots considering the after-pandemic travel situations. For instance, in February 2021, Hotelway announced a hospitality chatbot in Italy for Italian customers. The company is ready to capitalize market after travel resumes in Italy to cater to guests' needs with the Hotelway chatbot.
  • The market vendors are actively launching chatbots for Italian customers on various platforms. For instance, in February 2021, The READ-IT announced the release of the chatbot's Italian version. The chatbot asks a series of five different prompt questions and can be accessed through a web browser and the Telegram messenger service app. The chatbot was created by Dr. Alessio Antonini (KMi) of The Open University in collaboration with colleagues in English and Creative Writing (OU).
  • Similarly, in March 2021, AIDA, a new chatbot launched in Italy, aimed at people with type 1 and 2 diabetes and their families. H-Novo Farm's Nordisk chatbot seeks to provide a tangible hand in the treatment and information without replacing the referring physician.
  • The country is witnessing increased adoption of chatbots for healthcare and museums during the forecasted period. Further, the market vendors are designing chatbots that are compatible with both iOS and Android. For instance, in February 2021, PatchAi, an Italian digital health tech startup, and Roche, a healthcare provider, launched a virtual assistant to engage with cancer patients and improve care. PatchAi for Smart Health Companion (SHC) is a mobile app available on iOS and Android. It includes a chatbot that encourages proper self-care and collects relevant medical records that doctors can consult as they continue to treat a cancer patient.
  • There is an increasing demand for AI chatbots in the country, and these Automated customer service chatbots initiate a conversation and provide suggestions. As a result, the customer's request is increasingly personalized, and AI-powered chatbots may mine data about individual customers, create more authentic customer experiences, and increase customer retention rate.

North America and Europe Chatbot Industry Overview

North American and Europe Chatbot Market is highly fragmented and competitive. The industry comprises several large and established players from the AI market and the smaller, local companies operating with smaller clientele.

  • February 2021 - Personetics secures a USD 75 million investment from Warburg Pincus to accelerate the global expansion of its AI-driven personalization and engagement solutions for financial institutions.
  • January 2021 - Microsoft filed a patent that raises the intriguing possibility of digitally reincarnating people as a chatbot. Instead of using the conventional method of training chatbots using conversations and material from a wide sample of users, Microsoft's patent - as spotted by Ubergizmo - raises the possibility of creating a chatbot from the output of a specific person.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 History and Evolution of Chatbots

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Domination of Messenger Applications
    • 5.1.2 Increasing Demand for Consumer Analytics
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Awareness and Integration Complexities
  • 5.3 Key Trends and Opportunities
  • 5.4 Common Criteria for Selecting a Chatbot Platform
  • 5.5 Cost Analysis
  • 5.6 Impact of COVID-19 on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Enterprise Size
    • 6.1.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.1.2 Large Enterprises
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 BFSI
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 IT and Telecom
    • 6.2.5 Travel and Hospitality
    • 6.2.6 Other End-user Verticals
  • 6.3 By Country - North America
    • 6.3.1 United States
    • 6.3.2 Canada
  • 6.4 By Country - Europe
    • 6.4.1 United Kingdom
    • 6.4.2 Germany
    • 6.4.3 Italy
    • 6.4.4 France
    • 6.4.5 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amplify.ai
    • 7.1.2 Intercom
    • 7.1.3 Personetics
    • 7.1.4 Chatfuel
    • 7.1.5 Conversable
    • 7.1.6 Google
    • 7.1.7 Gubshup
    • 7.1.8 IBM Corporation
    • 7.1.9 ManyChat
    • 7.1.10 Microsoft Corporation
    • 7.1.11 Nuance Communications Inc
    • 7.1.12 Octane.ai
    • 7.1.13 Pandorabots
    • 7.1.14 Pypestream
    • 7.1.15 Creative Virtual LTD
    • 7.1.16 Reply.ai
    • 7.1.17 Mindmeld
    • 7.1.18 Ibenta
    • 7.1.19 Meya.ai
    • 7.1.20 CM.com
    • 7.1.21 FlowXO
    • 7.1.22 Rasa NLU
    • 7.1.23 Cognigy

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET