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市場調査レポート
商品コード
1631610

北米のチャットボット:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Chatbot - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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北米のチャットボット:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

北米のチャットボット市場は予測期間中に26.6%のCAGRで推移する見込みです。

North America Chatbot-Market-IMG1

主なハイライト

  • 同市場は、運用コスト削減を目的とした企業におけるカスタマーケアサービスの採用拡大、メッセージングサービスの大幅な増加、自然言語処理(NLP)およびAI技術の開発など、いくつかの主な動向が顕在化しており、予測期間中に目覚ましい成長を示すと見られています。
  • 高度に会話化されたチャットボットアプリにより、企業は様々なデジタルチャネルやデバイス上でやり取りする摩擦のないカスタマージャーニーを作成することができます。いくつかの開発チャットボットプラットフォームは、企業が顧客の声を理解するために会話全体をキャプチャして分析することを可能にします。
  • 最高のAIチャットボットシステムは、企業がビジネスプロセスを合理化し、生産性を向上させることを可能にします。例えば、ロボティック・プロセス・オートメーション(RPA)やその他のAI資産をチャットボットに統合し、大量のプロセスに「ゼロ介入」ソリューションを提供するケースが増えています。
  • COVID-19の流行は、北米のチャットボット市場にプラスの影響を与えています。北米で政府が発表した封鎖措置により、ヘルスケア、BFSI、小売&eコマースなど、さまざまな業種の問い合わせの膨大な負担を解決するためのチャットボットの採用が増加しました。さらに、チャットボットは、複数の組織が安定したリモートワークの条件を設定するのに役立ちました。これにより、チャットボットの需要が増加し、市場全体が成長しました。
  • さらに、対話型AIチャットボットを使用することで、ミスコミュニケーションやエラーの可能性が減少するため、精度の向上とより良い結果につながります。ボットは音声とテキストでコミュニケーションでき、アプリケーション、ウェブサイト、Whatsapp、Facebook Messenger、Twitterなどのメッセージング・チャネルに展開できます。

北米のチャットボット市場動向

BSFIは大幅な成長が見込まれる

  • チャットボットは操作を簡素化し、顧客が会話形式で様々な金融操作を安全に行えるようガイドします。消費者は、口座の確認、盗難カードの報告、支払い、保険の更新、払い戻しの管理など、簡単な操作を単独で行うことができます。
  • 顧客エンゲージメントの成功手段としてライブチャットが受け入れられ、チャットボット技術が普及した結果、市場プロバイダーにとって多くの新しい機会が生まれています。
  • バンキング・チャットボットは、専用のモバイル・バンキング・アプリに含めることも、銀行のウェブサイトに独立した機能として組み込むこともできます。チャットボットは、その起源によって、パーソナライズされたものと既製のものがあります。カスタムAIアシスタントは、ボットが統合される金融機関の緊密な管理の下で、正確な仕様に基づいて構築されるため、より効果的で安全です。レディメイドボットは、ある程度のカスタマイズを可能にしつつ、可能な限り汎用性を持たせるように設計された汎用ボットです。
  • いくつかの企業は、対話型AI技術を採用するための戦略的措置を講じています。例えば、バンク・オブ・アメリカは、ユーザーに通知を送ったり、残高を知らせたり、節約を勧めたり、信用報告書の最新情報を提供したりするチャットボットを立ち上げました。
  • 今年8月、ウェストパックとFISは、AIチャットボット企業Kasistoに1,550万米ドルのシリーズC資金調達ラウンド拡張投資を行い、デジタル・バンキング機能全体で金融サービス向けデジタル体験プラットフォームであるKAIテクノロジーを活用し、デジタル消費者インタラクションを人間化すると発表しました。
  • さらに、昨年9月には、銀行や信用組合向けのAI搭載チャットボット・プラットフォームであるFinn AIが、同社の対話型AIチャットボットがGenesys AppFoundryのプレミアム・クライアント・アプリケーションとして利用可能になったと発表しました。

米国が最も高い市場シェアを占める

米国では、ヘルスケアチャットボットや金融チャットボットへの大規模な投資とイノベーションが行われており、市場はAIチャットボットや音声認識チャットボット技術へと向かっています。様々なベンダーがチャットボットで同国の顧客サービスの強化を目指しています。

  • ソーシャルメディア管理はeコマースとカスタマーケアの新しいインターフェースであり、市場ベンダーは世界中のマーケティング、セールス、サポートチームにAI機能を提供し、大規模で重要な体験を提供できるようにしています。例えば、昨年8月、ソーシャルメディア管理企業のHootsuiteは、人工知能チャットボット企業のHeydayを6,000万米ドルで買収しました。
  • 同様に、昨年9月、AI主導のコンピテンシー・エンゲージメントとコミュニケーション・プラットフォーム・ソリューションの著名なプロバイダーであるセンスは、リクルート用のAIチャットボットの発売を発表しました。センスのAIチャットボットは、ホワイトグローブでパーソナライズされた候補者に焦点を当てた体験を提供しながら、より有能な候補者を迅速にチャネルし、監視するスムーズな統合を提供します。
  • チャットボットは、COVID-19、プロトコル、ユーザーの地域で行われている作業、オプションサービスに関する情報など、よくある質問に対する回答を提供することができます。さらに、市場のベンダーは、顧客サービス体験を強化するためのサービスの進化に注力しています。今年7月、米国の完全規制の電力会社であるNIPSCOは、顧客体験の向上を提供するためにチャットボットとライブチャット技術の立ち上げを発表しました。
  • 多くのスタートアップ企業が、組織のより良いコミュニケーションを支援するためにチャットボット市場に参入しています。例えば今年3月、inFeedoはシリーズA資金調達で1,200万米ドルを調達したと発表しました。inFeedoは従業員と上司の橋渡し役として、同社が"チーフ・リスニング・オフィサー"と呼ぶアンバーと呼ばれるチャットボットが調査を実行します。

北米のチャットボット業界の概要

  • 北米のチャットボット市場は非常に断片化されており、かなりの数の世界および地域のプレーヤーで構成されています。これらのプレーヤーは市場のかなりのシェアを占めており、世界中の顧客基盤の拡大に注力しています。予測期間中に競争力を維持するために、これらの企業は研究開発、戦略的提携、その他の有機的および無機的成長戦略に投資します。
  • 2022年10月、世界なクラウドコミュニケーションプラットフォームであり、オムニチャネル・エンゲージメントのリーダーであるInfobip社は、ウーバー向けにAIを搭載したチャットボットを発表しました。このチャットボットは、WhatsAppを通じて乗車予約ができる世界初のものです。これにより、乗車予約が簡単になります。
  • 2022年6月、ニューヨークを拠点とするフィンテックのグリアは、銀行や信用組合向けの人工知能搭載チャットボットプラットフォームであるフィンAIの買収を発表しました。この買収により、グリアはバーチャルアシスタントを金融サービス企業の「主流」にすることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • COVID-19が市場に与える影響
  • 市場促進要因
    • メッセンジャーアプリケーションの台頭
    • 消費者分析への需要の高まり
  • 市場の課題
    • 認識不足と統合の複雑さ
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 主要技術動向

第5章 市場セグメンテーション

  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • 業界別
    • 小売
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • IT・通信
    • 旅行・ホスピタリティ
    • その他エンドユーザー業界別
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amplify.ai
    • Beep Boop
    • Bottr
    • Chatfuel
    • Conversable
    • Google
    • Gubshup
    • IBM
    • ManyChat
    • Microsoft
    • Nuance Communications Inc.
    • Octane.ai
    • Pandorabots
    • Pypestream
    • Recime
    • Reply.ai
    • Semantic Machines
    • Yekaliva.ai
    • Meya.ai

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 72309

The North America Chatbot Market is expected to register a CAGR of 26.6% during the forecast period.

North America Chatbot - Market - IMG1

Key Highlights

  • The market is set to display impressive growth during the forecast period with some key trends emerging, such as the growing adoption of customer care services in enterprises to reduce operational costs, a significant rise in messaging services, and development in Natural language processing (NLP) and AI technologies.
  • Highly conversational chatbot apps allow enterprises to create frictionless customer journeys as they interact over various digital channels and devices. Some development chatbot platforms enable enterprises to capture and analyze entire conversations to understand the voice of the customer.
  • The best AI chatbot systems enable enterprises to streamline business processes and increase productivity allowing organizations to do more without increasing headcount. For example, robotic process automation (RPA) and other AI assets are increasingly integrated into chatbots to deliver 'zero intervention' solutions for high-volume processes.
  • The covid-19 pandemic has positively affected the North American Chatbot market. Due to the lockdown announced by the government in North America, the adoption of chatbots to solve the huge burden of queries in various verticals such as healthcare, BFSI, retail & e-commerce, among others, has increased. In addition, the chatbot helped multiple organizations set up stable remote work conditions. This led to the increased demand for chatbots and growth in the overall market.
  • Moreover, by using Conversational AI chatbots, the chances of miscommunication and errors reduce, thus, leading to improved accuracy and better results. Bots can communicate through voice and text and can be deployed across applications, websites, and messaging channels, such as Whatsapp, Facebook Messenger, or Twitter.

North America Chatbot Market Trends

BSFI is expected to witness a significant growth

  • Chatbots simplify operations and guide customers to perform various financial operations conversationally and with complete safety. The consumer can do simple operations independently, such as checking an account, reporting stolen cards, making payments, renewing a policy, and managing a refund.
  • A number of new opportunities are emerging for market providers as a result of the growing acceptance of live chats as a successful means of client engagement and chatbot technologies.
  • Banking chatbots can be included in dedicated mobile banking apps or as a standalone feature on a bank's website. Chatbots can be personalized or ready-made, depending on their origin. Custom AI assistants are more effective and secure since they are built to exact specifications and under the close control of the financial institution into which the bot will be integrated. Ready-made bots are generic bots designed to be as versatile as possible while allowing for some customization.
  • Several companies are taking strategic measures to adopt conversational AI technology. For instance, Bank of America launched a chatbot that sends users notifications, informs them about their balances, makes recommendations for saving money, provides updates to credit reports, and so on.
  • In August this year, Westpac and FIS announced their investment of USD 15.5m Series C funding round extension in AI chatbot company Kasisto to leverage their KAI technology, a digital experience platform for financial services across their digital banking capabilities, to humanize digital consumer interactions.
  • Moreover, in September last year, Finn AI, the AI-powered chatbot platform for banks and credit unions, announced that its conversational AI chatbot is now available as a premium Client Application on Genesys AppFoundry.

United States to Hold the Highest Market Share

The United States is witnessing significant investments and innovations for health care chatbots and financial chatbots, and the market is driving towards AI chatbots and voice recognition chatbot technology. Various vendors are aiming to enhance customer service in the country with chatbots.

  • Social media management is the new interface of e-commerce and customer care, and market vendors are providing AI capabilities to marketing, sales, and support teams worldwide, allowing them to deliver significant experiences at scale. For instance, in August last year, Hootsuite, a social media management company, acquired Heyday, an artificial intelligence chatbot company, for USD 60 million.
  • Similarly, in September last year, sense, the prominent provider of AI-driven competency engagement and communication platform solutions, announced the launch of an AI chatbot for recruiting. The Sense AI Chatbot provides a smooth integration that channels and monitors more qualified candidates quickly while still providing white-glove, personalized candidate-focused experiences.
  • The chatbots can provide answers to frequently asked questions, such as information about COVID-19, protocols, work taking place in the user's area, and optional services. Further, market vendors are focusing on service advancements for an enhanced customer service experience. In July this year, NIPSCO, a fully-regulated utility company in the United States, announced the launch of chatbots and live chat technologies to provide an improved customer experience.
  • Many start-ups are stepping into the chatbot market in order to help organizations better communicate. For instance, in March this year, inFeedo announced that it had raised USD 12 million in Series A funding. inFeedo will act as a bridge between employees and their managers, with surveys executed by a chatbot called Amber, which the company refers to as a "chief listening officer."

North America Chatbot Industry Overview

  • The North America Chatbot market is highly fragmented and consists of a significant number of global and regional players. These players account for a considerable share of the market and focus on expanding their client base across the globe. To remain competitive during the forecast period, these companies will invest in R&D, strategic alliances, and other organic and inorganic growth strategies.
  • In October 2022, Infobip, a global cloud communication platform and leader in omnichannel engagement, announced the launch of an AI-powered chatbot for Uber. The chatbot is a world first because it lets people book rides through WhatsApp. This makes booking rides easy.
  • In June 2022, Glia, a New York-based fintech, announced the acquisition of Finn AI, the artificial intelligence-powered chatbot platform for banks and credit unions. The acquisition will enable Gila to make virtual assistants "mainstream" for financial services companies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Rising domination of Messenger Applications
    • 4.3.2 Increasing Demand for Consumer Analytics
  • 4.4 Market Challenges
    • 4.4.1 Lack of Awareness and Integration Complexities
  • 4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porters Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Key Technology Trends

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Enterprise Size
    • 5.1.1 Small and Medium Enterprise
    • 5.1.2 Large Enterprises
  • 5.2 By End-User Vertical
    • 5.2.1 Retail
    • 5.2.2 BFSI
    • 5.2.3 Healthcare
    • 5.2.4 IT and Telecom
    • 5.2.5 Travel and Hospitality
    • 5.2.6 Other End-User Verticals
  • 5.3 By Country
    • 5.3.1 United States
    • 5.3.2 Cananda

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amplify.ai
    • 6.1.2 Beep Boop
    • 6.1.3 Bottr
    • 6.1.4 Chatfuel
    • 6.1.5 Conversable
    • 6.1.6 Google
    • 6.1.7 Gubshup
    • 6.1.8 IBM
    • 6.1.9 ManyChat
    • 6.1.10 Microsoft
    • 6.1.11 Nuance Communications Inc.
    • 6.1.12 Octane.ai
    • 6.1.13 Pandorabots
    • 6.1.14 Pypestream
    • 6.1.15 Recime
    • 6.1.16 Reply.ai
    • 6.1.17 Semantic Machines
    • 6.1.18 Yekaliva.ai
    • 6.1.19 Meya.ai

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET