デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1378394

デジタルファーストのCEO:デジタルビジネスへの道

The Digital-First CEO: Route for the Digital Business

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 18 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.98円
デジタルファーストのCEO:デジタルビジネスへの道
出版日: 2023年11月06日
発行: IDC
ページ情報: 英文 18 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ラテンアメリカの企業は、デジタルトランスフォーメーションをビジネスイニシアティブとして考えることから、デジタライゼーション戦略を組織の基本的な特性として考えることへと移行しつつあります。これは、CEOとC-Suiteの本質的な参加を意味します。CIOは、ESG戦略の適用、新しい製品やサービスの設計、手続きの近代化、セキュリティやリスク軽減の重視だけでなく、人を中心とした新しい考え方や戦略の確立においてCEOをサポートすることが不可欠です。デジタルビジネスの目標は、安全で、ユニークで、極めて満足度の高い体験を通じて顧客の信頼とロイヤルティを育むことにより、デジタル世界で成長し、競争することです。ラテンアメリカのカスタムソリューションの副社長、Alejandro Floreanは、「私たちは、企業がデジタル世界に向けたビジネスプランを設計しなければならないこの世の瞬間に生きています。 ラテンアメリカの組織はこのように考える必要があります。なぜなら、この概念は、デジタル世界での戦略の一環としてビジネスの継続的な近代化を生み出すプロジェクトとしてデジタルトランスフォーメーションを位置づけているからです。」と、述べています。

エグゼクティブスナップショット

状況の概要

  • デジタルビジネスの定義
    • デジタルビジネスとは何ですか?
    • デジタルファーストのCEOの定義
  • デジタルファーストの世界におけるデジタルCEOのテクノロジーアジェンダ
    • 課題とディスラプションの嵐を乗り越える
    • 新しいビジネスモデルを実現するデジタルファーストの文化、ビジョン、戦略
    • 人と人:顧客と従業員のエクスペリエンスを再定義する
    • リーダーシップとデジタルドリームチーム
    • IT領域とLOB領域のバランス
      • パートナーシップを活用してデジタルスキルのギャップを克服する
    • 世界クラスの技術リーダーの育成
      • オフィスはもはやオフィスではない
    • テクノロジーの成果を強化するために調整されるITとビジネスのアーキテクチャ
    • サイバーセキュリティ
    • 明確なESG実行計画
  • デジタル収益に向けたデジタルビジネスモデル
  • より迅速なROIを実現するイノベーション

テクノロジーバイヤーへの提言

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: LA50412523

Companies in Latin America are transitioning from conceiving digital transformation as a business initiative to considering digitalization strategies as a fundamental characteristic of the organization. This implies the intrinsic participation of the CEO and the C-Suite. It is essential that CIOs support CEOs in the establishment of a new people-centric mindset and strategy, as well as the application of ESG strategies, the design of new products and services, the modernization of procedures, and the focus on security and risk mitigation. The digital business goal is to grow and compete in a digital world by nurturing customer trust and loyalty through safe, unique, and extremely satisfactory experiences."We live in a global moment where companies must design their business plan for a digital world. Organizations in Latin America must see it this way because this concept leaves aside digital transformation as a project to give rise to the continuous modernization of the business as part of its strategy in a digital world," Alejandro Florean, Vice President of Custom Solutions for Latin America.

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Defining a Digital Business
    • What is a Digital Business?
    • Defining a Digital-First CEO
  • Digital CEOs Tech Agenda in a Digital-First World
    • Navigating Challenges and Storms of Disruption
    • A Digital-First Culture, Vision, and Strategy to Deliver a New Business Model
    • People to People: Redefining Customer and Employee Experience
    • Leadership and a Digital Dream Team
    • Balance IT and LOB Areas
      • Overcome the Digital Skills Gap Aided with Partnerships
    • Developing World Class Tech Leadership
      • Offices Are No Longer Offices
    • IT and Business Architectures Align to Embolden Technology Outcomes
    • Cybersecurity
    • Clear ESG Execution Plan
  • Digital Business Models Towards Digital Revenue
  • Innovation for Faster ROI

Advice for the Technology Buyer

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis