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市場調査レポート
商品コード
1666264
北米の会話型AI市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - コンポーネント別、タイプ別、展開タイプ別、産業別North America Conversational AI Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Component, Type, Deployment Type, and Industry |
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北米の会話型AI市場:2031年までの予測 - 地域別分析 - コンポーネント別、タイプ別、展開タイプ別、産業別 |
出版日: 2024年12月31日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 103 Pages
納期: 即納可能
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北米の会話型AI市場は、2022年に32億3,560万米ドルとなり、2031年までには144億8,137万米ドルに達すると予測され、2023年から2031年までのCAGRは20.6%と推定されます。
eコマース分野の成長が北米の会話型AI市場を後押し
COVID-19の大流行以来、世界中でオンラインショッピングが急増しています。国際航空運送協会(IATA)によると、2021年には21億4,000万人(すなわち世界人口の27.6%)がオンライン・ポータルから商品を購入しています。2024年11月、米国商務省国勢調査局は、2024年第3四半期の米国小売eコマース売上高は推定3,001億米ドルであると発表しました。これは、2024年第2四半期から2.6%の増加です。さらに、2024年第3四半期のeコマース売上高は、前年同期比で7.4%増加しました。2024年第3四半期のeコマース売上高は、全小売売上高の16.2%を占めました。オンラインショッピングの需要の高まりは、会話型コマースの需要を高めています。インテリジェントなAIを搭載したショッピングボットは、顧客と対話し、パーソナライズされたガイダンスを提供し、さらに売上を促進することで、eコマース業界に革命をもたらしています。また、機械学習と自然言語処理を活用することで、会話型AIは有意義な対話を支援し、顧客のニーズを理解し、リアルタイムでリードを育成します。このように、eコマース分野の成長が会話型AI市場の成長を後押ししています。
北米の会話型AI市場概要
北米の会話型AI市場は、米国、カナダ、メキシコにセグメント化されています。大手ハイテク企業によるAI対応ソリューションやサービスの研究開発への多額の投資が、米国における継続的な革新的開発を促進しています。また、同国におけるスマートフォン端末の普及率の高さも、米国の会話型AI市場の成長を後押ししています。GSMA(Global System for Mobile Communications Association)によると、米国におけるスマートフォンの普及率は2022年には84%であり、2031年には89%に増加すると予想されています。また、運用コストを増加させることなく、優れた顧客体験、苦情対応、技術サポート、顧客エンゲージメントを求める声が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。その結果、市場プレーヤーは、広大なエンドユーザー業界向けに数多くの革新的でインタラクティブなチャットボットベースのソリューションを一貫して開発しており、これが米国の会話型AI市場の成長を促進しています。
北米の会話型AI市場の収益と2031年までの予測(金額)
北米の会話型AI市場セグメンテーション
北米の会話型AI市場は、コンポーネント、タイプ、展開タイプ、産業、国に分類されます。
コンポーネントに基づいて、北米の会話型AI市場はプラットフォームとサービスに区分されます。2023年の北米の会話型AI市場シェアでは、プラットフォームセグメントが大きなシェアを占めています。
タイプ別では、北米の会話型AI市場はチャットボットとインテリジェントバーチャルアシスタントに二分されます。2023年の北米の会話型AI市場では、チャットボットセグメントがより大きなシェアを占めました。
展開タイプ別では、北米の会話型AI市場はオンプレミスとクラウドに二分されます。2023年の北米の会話型AI市場では、オンプレミスセグメントが大きなシェアを占めました。
産業別では、北米の会話型AI市場は、小売・eコマース、ヘルスケア・ライフサイエンス、旅行・ホスピタリティ、BFSI、IT・通信、メディア・エンターテインメント、その他に区分されます。2023年の北米の会話型AI市場シェアでは、小売・eコマースセグメントが最大シェアを占めました。
国別では、北米の会話型AI市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2023年の北米の会話型AI市場シェアは米国が独占しました。
Alphabet Inc、Amazon.com Inc、Artificial Solutions International AB、Cognigy GmbH、International Business Machines Corp、Kore.ai Inc、Microsoft Corp、Oracle Corp、Rasa Technologies Inc、SAP SEは、北米の会話型AI市場で事業を展開する主要企業です。
The North America conversational AI market was valued at US$ 3,235.60 million in 2022 and is expected to reach US$ 14,481.37 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 20.6% from 2023 to 2031.
Growing E-Commerce Sector Fuels North America Conversational AI Market
Since the COVID-19 pandemic, there has been a surge in online shopping across the world. According to the International Air Transport Association (IATA), in 2021, 2.14 billion people (i.e., ~ 27.6% of the world ' s population) bought products from online portals. In November 2024, the Census Bureau of the Department of Commerce announced that the estimated US retail e-commerce sales for Q3 of 2024 were US$ 300.1 billion. This represents an increase of 2.6% from the Q2 of 2024. Further, in Q3 of 2024, e-commerce sales increased by 7.4% compared to the same quarter in 2023. E-commerce sales in Q3 of 2024 accounted for 16.2% of all retail sales. The growing demand for online shopping is raising the demand for conversational commerce. Intelligent AI-powered shopping bots are revolutionizing the e-commerce industry by interacting with their customers, providing personalized guidance, and further driving sales. Also, by leveraging machine learning and natural language processing, conversational AI helps engage meaningful dialogues, understand customer needs, and nurture leads in real time. Thus, the growing e-commerce sector propels the conversational AI market growth.
North America Conversational AI Market Overview
The North America conversational AI market has been segmented into the US, Canada, and Mexico. Substantial investments by leading tech giants in research and development of AI-enabled solutions and services have facilitated continuous innovative developments in the US. Also, the high penetration of smartphone devices in the country propels the US conversational AI market growth. According to the Global System for Mobile Communications Association (GSMA), smartphone adoption in the US was 84% in 2022 and is expected to increase to 89% by 2031. In addition, the growing demand for superior customer experience, grievances addresses, technical support, and customer engagement without an increase in operational costs fuels the market growth. As a result, the market players are consistently developing numerous innovative and interactive chatbot-based solutions for their vast end-user industries, which propels the growth of the US conversational AI market.
North America Conversational AI Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America Conversational AI Market Segmentation
The North America conversational AI market is categorized into component, type, deployment type, industry, and country.
Based on component, the North America conversational AI market is segmented into platform and service. The platform segment held a larger share of the North America conversational AI market share in 2023.
By type, the North America conversational AI market is bifurcated into chatbots and intelligent virtual assistants. The chatbots segment held a larger share of North America conversational AI market in 2023.
In terms of deployment type, the North America conversational AI market is bifurcated into on-premise and cloud. The on-premise segment held a larger share of North America conversational AI market in 2023.
Based on industry, the North America conversational AI market is segmented into retail & e-commerce, healthcare & life sciences, travel & hospitality, BFSI, IT & telecom, media & entertainment, and others. The retail & e-commerce segment held the largest share of the North America conversational AI market share in 2023.
By country, the North America conversational AI market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US dominated the North America conversational AI market share in 2023.
Alphabet Inc; Amazon.com Inc.; Artificial Solutions International AB; Cognigy GmbH; International Business Machines Corp; Kore.ai Inc.; Microsoft Corp; Oracle Corp; Rasa Technologies Inc; and SAP SE are some of the leading companies operating in the North America conversational AI market.