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市場調査レポート
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1471978

対話型AIの市場規模・予測、世界・地域シェア、動向、成長機会分析レポート:コンポーネント別、タイプ別、展開タイプ別、産業別

Conversational AI Market Size and Forecast, Global and Regional Share, Trend, and Growth Opportunity Analysis Report Coverage: By Component, Type, Deployment Type, and Industry


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
1~5営業日
価格
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対話型AIの市場規模・予測、世界・地域シェア、動向、成長機会分析レポート:コンポーネント別、タイプ別、展開タイプ別、産業別
出版日: 2024年04月01日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 1~5営業日
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概要

対話型AIの市場規模は、2022年の84億5,000万米ドルから成長し、2030年には395億5,000万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは21.3%を記録すると予測される2022年の13億6,000万米ドルから2030年には38億5,000万米ドルに達すると予測され、2022年から2030年までのCAGRは13.9%を記録すると予測されます。

対話型AIは、チャットボットやインテリジェントなバーチャルエージェントと組み合わせて使用することで、複雑なシステムとのインタラクションをより迅速かつ信頼性の高いものにします。さらに、対話型AIは、人間とコンピュータの相互作用におけるパーソナライゼーション、文脈、関連性を組み合わせたデジタル・アプリケーションを作り出すために、科学と芸術の融合を必要とします。対話型AIでは、自然言語処理(NLP)と機械学習(ML)の技術が組み合わされています。AIアルゴリズムを継続的に改善するために、NLPは機械学習MLプロセスと連続的なループに流れるようになっています。その結果、機械アルゴリズムは学習を通じて、時間とともに応答品質を向上させる。

対話型AIの市場シェアは、AIを活用したカスタマーサポートサービスの需要増加やチャットボットソリューションの需要急増により、予測期間中に大きく成長すると予測されています。また、オムニチャネルアプローチの導入が急増していることも、予測期間を通じて対話型AI市場の成長を促進する可能性が高いです。さらに、今後数年間における対話型AI市場の成長を後押しする主な理由の1つは、自動車、マーケティング、eラーニング、小売、eコマース分野におけるAIを活用した会話型ソリューションの導入です。世界のeコマース・プラットフォームの需要は増加しており、音声アシスタントやチャットボットなどの対話型AIソリューションに改善の圧力がかかっています。さらに、米国、中国、ドイツ、日本などの新興経済諸国は、複数の業界にわたって次世代対話型AIソリューションの開発と展開を模索しています。さらに、ソーシャルメディアプラットフォームを介した顧客エンゲージメントの増加は、予測期間を通じて対話型AI市場の成長に魅力的な見通しを与える可能性が高いです。

本レポートには、現在の対話型AI市場の動向と予測期間中の予測可能な影響による成長見通しが含まれています。世界の対話型AI産業は、既存ベンダーの数が多いため非常に競争が激しいです。市場の需要に応える能力があるため、資金力と技術力を自由に使える対話型AIベンダーは、競合他社を凌駕すると予想されます。市場の競合情勢は、技術的進歩の拡大、新製品の提供、主要サプライヤーによる多様な戦術の結果、さらに激しくなると予想されます。例えば、2023年10月、対話型AI技術の大手プロバイダーであるRasa社は、新しいGenerative AIネイティブの企業向け会話プラットフォームの発売を発表しました。この新しい対話型AIプラットフォームにより、同社はAIアシスタント構築の複雑さを最小限に抑え、プロコードとローコード開発を組み合わせて最大の生産性を実現します。また、このプラットフォームにより、同社は自動化を通じて自然な音声によるインタラクションを提供する機会を捉え、顧客エンゲージメントとエクスペリエンスの向上を提供します。

"対話型AI市場分析"は、さまざまな地域にまたがる市場の主要プレイヤーを特定し評価することによって実施されます。Amazon Web Services Inc、IBM Corporation、Google LLC、Oracle、SAP SE、Microsoft Corp、Artificial Solutions International AB、Cognigy、Kore.ai Inc、Rasa Technologies Incは、対話型AI市場レポートでプロファイリングされた主要プレイヤーの1つです。対話型AI市場レポートでは、市場とそのエコシステムの全体像を把握するために、他のいくつかの主要企業も調査・分析しています。

2023年10月、NoBrokerはリンクトインの投稿で、企業が顧客とのやり取りを分析するのを支援する目的で、会話型人工知能(AI)プラットフォームCallZen.AIの立ち上げを発表しました。さらに、CallZenは、ビジネスリードの生成、詐欺検出、ビジネスプロセス管理などの機能も提供しています。

2023年9月、セールスフォースはAI技術であるアインシュタインの次世代版を発表しました。アインシュタインには、すべてのセールスフォース・アプリケーションのユーザーエクスペリエンスに組み込まれた、新しく信頼できるすぐに使える対話型AIアシスタント、アインシュタイン・コパイロットが含まれるようになった。アインシュタイン・コパイロットは、ユーザーのワークフローを支援し、ユーザーが自然言語で質問し、Salesforce Data Cloudから安全な企業独自のデータに基づいた、適切で信頼できる回答を受け取ることを可能にすることで、生産性の向上を支援します。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 主要洞察
  • 市場魅力度分析

第3章 調査手法

第4章 対話型AIの市場情勢

  • PEST分析
  • エコシステム分析
    • バリューチェーンのベンダー一覧

第5章 対話型AI市場- 主な市場力学

  • 主な市場促進要因
  • 主な市場抑制要因
  • 主な市場機会
  • 今後の動向
  • 促進要因と抑制要因の影響分析

第6章 対話型AI市場:世界市場分析

  • 対話型AI-世界市場概要
  • 対話型AIの世界市場と2031年までの予測

第7章 対話型AI市場- 収益分析- コンポーネント別、2021年~2031年

  • プラットフォーム
  • サービス

第8章 対話型AI市場- 収益分析- タイプ別、2021年~2031年

  • チャットボット
  • バーチャルアシスタント

第9章 対話型AI市場- 収益分析- 展開タイプ別、2021年~2031年

  • クラウド
  • オンプレミス

第10章 対話型AI市場- 収益分析- 産業別、2021年~2031年

  • 小売・eコマース
  • ヘルスケアとライフサイエンス
  • 旅行・ホスピタリティ
  • BFSI
  • IT・通信
  • メディア・娯楽
  • その他

第11章 対話型AI市場- 収益分析- 地域分析、2021年~2031年

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • 英国
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東とアフリカ
  • 中南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他中南米

第12章 業界情勢

  • 合併と買収
  • 契約、提携、合弁事業
  • 新製品の上市
  • 事業拡大とその他の戦略的展開

第13章 競合情勢

  • 主要プレーヤーによるヒートマップ分析
  • 各社のポジショニングと集中度

第14章 対話型AI市場-主要企業プロファイル

  • IBM Corporation Amazon Web Services, Inc.
  • Google, Inc.
  • Oracle
  • SAP SE
  • Microsoft
  • Artificial Solutions International AB
  • Artificial Solutions International AB
  • Cognigy
  • Kore.ai Inc
  • Rasa Technologies Inc.

第15章 付録

目次
Product Code: TIPRE00004278

The conversational AI market size is expected to grow from US$ 8.45 billion in 2022 and is anticipated to reach US$ 39.55 billion by 2030; it is estimated to record a CAGR of 21.3% from 2022 to 2030US$ 1.36 billion in 2022 to US$ 3.85 billion by 2030; it is estimated to record a CAGR of 13.9% from 2022 to 2030.

Conversational artificial intelligence (AI) is meant to be used in conjunction with chatbots or intelligent virtual agents to provide faster and more dependable interactions with complicated systems. Moreover, applied conversational artificial intelligenceAI necessitates the fusion of science and art to produce a digital application that combines personalization, context, and relevance in human-computer interaction. Natural language processing (NLP) and machine learning (ML) technologies are combined in conversational artificial intelligenceAI. In order to continuously improve AI algorithms, NLP is made to flow into a continuous loop with machine learning ML processes. As a result, machine algorithms increase their response quality over time through learning.

The conversational AI market share is predicted to grow significantly during the forecast period, owing to increased demand for AI-powered customer support services and increase in upsurged demand for chatbot solutions. Also, a spike in the implementation of omnichannel approaches is likely to fuel the conversational AI market growth throughout during the forecast period. In addition, one of the main reasons propelling the growth of the conversational AI market in the coming years is the implementation of AI-powered conversational solutions in the automotive, marketing, e-learning, retail, and e-commerce sectors. Global e-commerce platform demand is increasing, which is putting pressure on conversational AI solutions like such as voice assistants and chatbots to be improved. Moreover, major economies, such as including the US, China, Germany, and Japan, seek to develop and deploy next-generation conversational AI solutions across multiple industries. Furthermore, the increase in customer engagement via social media platforms is likely to give attractive prospects for the growth of the conversational AI market growth throughout during the forecast period.

The report includes growth prospects owing to the current conversational AI market trends and their foreseeable impact during the forecast period. The worldwide global conversational AI industry is very competitive due to the large number of existing vendors. Due to their ability to meet market demands, conversational AI vendors who have financial and technical resources at their disposal are expected to outperform their competitors. The market's competitive landscape is anticipated to get even more intense as a result of growing technical advancements, new product offerings, and varied tactics used by major suppliers. For instance, in October 2023, Rasa, a leading conversational AI technology provider, announced the launch of its new Generative AI-native enterprise conversational platform. With this new conversational AI platform, the company will help reduce AI assistant building complexity to a minimum and combine pro-code and low-code development for maximum productivity. Also, with this platform, the company is seizing the opportunity to provide natural-sounding interactions through automation, providing enhanced customer engagement and experience.

"The conversational AI market analysis" is carried out by identifying and evaluating key players in the market across different regions. Amazon Web Services Inc, IBM Corporation, Google LLC, Oracle, SAP SE, Microsoft Corp, Artificial Solutions International AB, Cognigy, Kore.ai Inc, and Rasa Technologies Inc are among the key players profiled in the conversational AI market report. Several other major players were also studied and analyzed in the conversational AI market report to get a holistic view of the market and its ecosystem.

In October 2023, NoBroker announced the launch of a conversational artificial intelligence ( AI) platform, CallZen.AI, with an aim to help businesses analyze their customer interactions in a LinkedIn post. In addition, CallZen also provides features like such as business lead generation, fraud detection, and business process management.

In September 2023, Salesforce introduced the next generation of Einstein, its AI technology. Einstein now includes Einstein Copilot, a new and trusted out-of-the-box conversational AI assistant built into the user experience of every Salesforce application. It will help drive productivity by assisting users with their workflow, enabling them to ask questions in natural language and receive relevant and trustworthy answers that are grounded in secure proprietary company data from Salesforce Data Cloud.

Table Of Contents

1. Introduction

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition, Assumptions and Limitations
  • 1.3 Market Segmentation

2. Executive Summary

  • 2.1 Key Insights
  • 2.2 Market Attractiveness Analysis

3. Research Methodology

4. Conversational AI Market Landscape

  • 4.1 Overview
  • 4.2 PEST Analysis
  • 4.3 Ecosystem Analysis
    • 4.3.1 List of Vendors in the Value Chain

5. Conversational AI Market - Key Market Dynamics

  • 5.1 Key Market Drivers
  • 5.2 Key Market Restraints
  • 5.3 Key Market Opportunities
  • 5.4 Future Trends
  • 5.5 Impact Analysis of Drivers and Restraints

6. Conversational AI Market - Global Market Analysis

  • 6.1 Conversational AI - Global Market Overview
  • 6.2 Conversational AI - Global Market and Forecast to 2031

7. Conversational AI Market - Revenue Analysis (USD Million) - By Component, 2021-2031

  • 7.1 Overview
  • 7.2 Platform
  • 7.3 Services

8. Conversational AI Market - Revenue Analysis (USD Million) - By Type, 2021-2031

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Chatbots
  • 8.3 Intelligent Virtual Assistants

9. Conversational AI Market - Revenue Analysis (USD Million) - By Deployment Type, 2021-2031

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Cloud
  • 9.3 On-Premise

10. Conversational AI Market - Revenue Analysis (USD Million) - By Industry, 2021-2031

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Retail and E commerce
  • 10.3 Healthcare and Life Sciences
  • 10.4 Travel and Hospitality
  • 10.5 BFSI
  • 10.6 IT and Telecom
  • 10.7 Media and Entertainment
  • 10.8 Others

11. Conversational AI Market - Revenue Analysis (USD Million), 2021-2031 - Geographical Analysis

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 North America Conversational AI Market Overview
    • 11.1.2 North America Conversational AI Market Revenue and Forecasts to 2031
    • 11.1.3 North America Conversational AI Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Component
    • 11.1.4 North America Conversational AI Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Type
    • 11.1.5 North America Conversational AI Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Deployment Type
    • 11.1.6 North America Conversational AI Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Industry
    • 11.1.7 North America Conversational AI Market Revenue and Forecasts and Analysis - By Countries
      • 11.1.7.1 United States Conversational AI Market
        • 11.1.7.1.1 United States Conversational AI Market, by Component
        • 11.1.7.1.2 United States Conversational AI Market, by Type
        • 11.1.7.1.3 United States Conversational AI Market, by Deployment Type
        • 11.1.7.1.4 United States Conversational AI Market, by Industry
      • 11.1.7.2 Canada Conversational AI Market
        • 11.1.7.2.1 Canada Conversational AI Market, by Component
        • 11.1.7.2.2 Canada Conversational AI Market, by Type
        • 11.1.7.2.3 Canada Conversational AI Market, by Deployment Type
        • 11.1.7.2.4 Canada Conversational AI Market, by Industry
      • 11.1.7.3 Mexico Conversational AI Market
        • 11.1.7.3.1 Mexico Conversational AI Market, by Component
        • 11.1.7.3.2 Mexico Conversational AI Market, by Type
        • 11.1.7.3.3 Mexico Conversational AI Market, by Deployment Type
        • 11.1.7.3.4 Mexico Conversational AI Market, by Industry

Note - Similar analysis would be provided for below mentioned regions/countries

  • 11.2 Europe
    • 11.2.1 Germany
    • 11.2.2 France
    • 11.2.3 Italy
    • 11.2.4 United Kingdom
    • 11.2.5 Russia
    • 11.2.6 Rest of Europe
  • 11.3 Asia-Pacific
    • 11.3.1 Australia
    • 11.3.2 China
    • 11.3.3 India
    • 11.3.4 Japan
    • 11.3.5 South Korea
    • 11.3.6 Rest of Asia-Pacific
  • 11.4 Middle East and Africa
    • 11.4.1 South Africa
    • 11.4.2 Saudi Arabia
    • 11.4.3 U.A.E
    • 11.4.4 Rest of Middle East and Africa
  • 11.5 South and Central America
    • 11.5.1 Brazil
    • 11.5.2 Argentina
    • 11.5.3 Rest of South and Central America

12. Industry Landscape

  • 12.1 Mergers and Acquisitions
  • 12.2 Agreements, Collaborations, Joint Ventures
  • 12.3 New Product Launches
  • 12.4 Expansions and Other Strategic Developments

13. Competitive Landscape

  • 13.1 Heat Map Analysis by Key Players
  • 13.2 Company Positioning and Concentration

14. Conversational AI Market - Key Company Profiles

  • 14.1 IBM Corporation Amazon Web Services, Inc.
    • 14.1.1 Key Facts
    • 14.1.2 Business Description
    • 14.1.3 Products and Services
    • 14.1.4 Financial Overview
    • 14.1.5 SWOT Analysis
    • 14.1.6 Key Developments

Note - Similar information would be provided for below list of companies

  • 14.2 Google, Inc.
  • 14.3 Oracle
  • 14.4 SAP SE
  • 14.5 Microsoft
  • 14.6 Artificial Solutions International AB
  • 14.7 Artificial Solutions International AB
  • 14.8 Cognigy
  • 14.9 Kore.ai Inc
  • 14.10 Rasa Technologies Inc.

15. Appendix

  • 15.1 Glossary
  • 15.2 About The Insight Partners
  • 15.3 Market Intelligence Cloud