![]() |
市場調査レポート
商品コード
1689834
クラフトスピリッツ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Craft Spirits - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
クラフトスピリッツ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
|
クラフトスピリッツの市場規模は2025年に213億8,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは10.51%で、2030年には352億4,000万米ドルに達すると予測されています。
COVID-19の規制により、クラフトスピリッツ市場は莫大な損失に直面し、すべてのバー、レストラン、小売店を閉鎖し、売上が減少しました。各国間の商品の輸出入も制限され、市場関係者は大きな問題に直面しました。しかし、パンデミック後は、味覚の嗜好が変化し、さまざまな風味のスピリッツに対する需要が急増したため、市場は徐々に成長しました。クラフトスピリッツを消費する若年層の増加が市場を牽引しています。例えば、2022年1月、バカルディは、アムステルダムを拠点とするバーテンダーと共同で、カクテルをデザインした新しいノンアルコール・スピリッツ・ブランド「パレット」の発売を発表しました。
世界の消費者の間では、エスニック・プレミアム、スーパー・プレミアム、フレーバード・スピリッツ(クラフトやアーティザナルを含む)の需要が増加しました。この需要の増加が、調査期間中のクラフトスピリッツ市場の成長を促進しました。クラフトスピリッツ・ブームは、刺激的なデザインと手作りの感性によって品質を約束するパッケージ・デザインを活用することで、ニッチを切り開くことに成功した多くの新製品を登場させました。1980年代から2000年代にかけて生まれた人々は、バーやホテル、パブを頻繁に訪れる消費者の大部分を占めているため、市場にとっては多くの買い手となります。人々はより意識的になり、居心地の良いレベルから一歩踏み出そうとする傾向にあります。そのため、大手メーカーは革新的なパッケージで、親しみやすく、楽しく、美味しいスピリッツを作ることで、改良と革新を進めています。そのため、飲料の専門家たちは、消費者の高まる需要に応えるため、創造的なアプリケーションを通じてこれらのスピリッツをカクテルに取り入れています。
ウイスキーにフレーバーを付けるという現在の動向に伴い、革新的で個性的なフレーバーのクラフトスピリッツを提供するパブ、バー、レストランは需要を獲得する可能性が高いです。クラフトスピリッツは、ジン、ラム、ブランデー、テキーラ、ウイスキー、フレーバー・リキュールなど、市場で簡単に入手できます。消費者は、天然スパイス、ボタニカル、フレッシュシトラスフレーバー、バニラ、ラズベリーなどの天然またはオーガニックフレーバーを使った製品を好みます。しかし、小規模ブランドは、非遺伝子組み換え穀物や湧水のようなクリーンラベルの原料を宣伝・販売し、地元の協会で使命感あふれる取り組みを放送しています。特に社交の場や会社の集まりで酒を飲む傾向が強まっていることが、クラフトスピリッツ市場の成長を加速させています。ウイスキーのようなクラフトスピリッツは、バーでの人気により広く成長を示しています。革新的で新鮮な風味のクラフトスピリッツを高品質で製品化する動向が、クラフトスピリッツ市場の開拓を後押ししています。
北米は、クラフトスピリッツに対する需要の高まりと、頻繁に製品を発売している地域全体のクラフト蒸留所の数の増加により、最大の市場シェアを占めています。また、同地域におけるクラフトスピリッツ蒸留所の増加は、クラフトスピリッツや職人的品種を含むエスニック・プレミアム・スピリッツやスーパー・プレミアム・スピリッツに対する需要の高まりとともに、同スピリッツの輸入を数カ国に促しており、同地域における市場の成長をさらに促進しています。ディスティルド・スピリッツ・カウンシルが2022年2月に発表した報告書によると、米国のスピリッツ市場は2億米ドルの経済活動を生み出しています。米国のクラフトスピリッツ市場は、いくつかの巨大メーカーがクラフトスピリッツを使った革新的で創造的なカクテルを提供し、同国における「カクテル文化」の高まりを背景に超高級テキーラやウォッカを生産していることから、大きく成長しています。
同市場は、レミー・コアントロー、ウィリアム・グラント&サンズ・リミテッド、ペルノ・リカール、ディアジオPLC、ローグ・エールズ&スピリッツなどの主要企業が存在し、競争が激しいです。クラフトスピリッツ市場で事業を展開する企業が採用する主な戦略は、製品の革新、M&A、事業拡大です。しかし、クラフトスピリッツに対する需要の高まりは、予測期間中の主な動向であると予想され、市場の活性化を高める可能性があります。高度な流通網と製造の専門知識は、世界中に製品の範囲を拡大するためにメーカーに優位性を与えます。
The Craft Spirits Market size is estimated at USD 21.38 billion in 2025, and is expected to reach USD 35.24 billion by 2030, at a CAGR of 10.51% during the forecast period (2025-2030).
Due to COVID-19 restrictions, the craft spirit market faced a huge loss, shut down all the bars, restaurants, and retail shops, and sales were reduced. Import and export of goods between the countries were also restricted, due to which the market players faced significant issues. After the pandemic, however, the market slowly grew owing to the change in taste preferences and a massive demand for different flavored spirits. The growing number of younger people consuming craft spirits was driving the market. For instance, In January 2022, Bacardi announced the launch of a new non-alcoholic spirit brand Palette, which was created, in collaboration with Amsterdam-based bartenders and designed with cocktails.
The demand for ethnic premium, super-premium, and flavored spirits, which include craft and artisanal varieties, increased among global consumers. This increased demand fuelled the growth of the craft spirits market during the study period. The craft spirits boom introduced many new products that have successfully carved out a niche for themselves by leveraging package designs that promise quality through evocative design and hand-crafted sensibilities. The people born between the 1980s and 2000s are a large portion of consumers who visit bars, hotels, and pubs more often; therefore, they are a large number of buyers for the market. People are becoming more conscious and inclined to step out of their comfort level, which is why major producers are modifying and innovating by creating accessible, fun, and delicious spirits with innovative packaging. Thus, beverage professionals have been incorporating these spirits in cocktails through creative applications to cater to the rising demand from consumers.
With the current trend of having flavored whiskey, pubs, bars, and restaurants that offer innovative and distinctive ranges of flavored craft spirits have a higher chance of garnering demand. Craft spirits are easily accessible in the market, including gin, rum, brandy, tequila, whiskey, and flavored liqueurs. Consumers prefer products made up using natural or organic flavors such as natural spices, botanicals, fresh citrus flavors, vanilla, and raspberry. However, small-scale brands promote and market clean-label ingredients like non-GMO grains and spring water and broadcast their mission-driven initiatives in their local associations. The growing trend of drinking liquor, especially in social or corporate gatherings, is accelerating the growth of the crafts spirit market. Craft spirits such as whiskey have been witnessing widespread growth due to their popularity in bars. The trend of having innovative, fresh-flavored craft spirit in high quality and product craftsmanship is boosting the development of the craft spirits market.
North America held the largest market share due to the growing demand for craft spirits and the rising number of craft distilleries across the region with frequent product launches. Also, the increasing number of craft distillers in the region, along with the rising demand for ethnic premium and super-premium spirits, including craft and artisanal varieties, is prompting several countries to import the same, further fueling the market's growth in the region. As per the report published by the Distilled Spirit Council in February 2022, the US spirits market generates USD 200 million in economic activity. The US craft spirits market is growing significantly as several giant manufacturers are offering innovative, creative cocktails with craft spirits and producing super-premium tequila and vodka due to the increasing 'cocktail culture' in the country.
The market is highly competitive with the presence of key players, such as Remy Cointreau, William Grant & Sons Limited, Pernod Ricard, Diageo PLC, and Rogue Ales & Spirits. The major strategies adopted by the companies operating in the craft spirits market are product innovations, mergers and acquisitions, and expansion. However, the growing demand for craft spirits is expected to be the main trend over the forecast period, which may increase the market's activity. Advanced distribution network and manufacturing expertise give an upper edge to the manufacturers to expand their range of products worldwide.