![]() |
市場調査レポート
商品コード
1690803
欧州のクラフトスピリッツ市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Europe Craft Spirits - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
欧州のクラフトスピリッツ市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
|
欧州のクラフトスピリッツ市場規模は2025年に43億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは12.66%で、2030年には78億3,000万米ドルに達すると予測されます。
エスニック・プレミアムスピリッツ、スーパー・プレミアムスピリッツ、フレーバースピリッツ(工芸品や職人品種を含む)の需要が欧州の消費者の間で増加しました。これがここ数年のクラフトスピリッツ市場の成長を後押ししました。クラフトスピリッツ・ブームは、何千もの新しいブランドで市場に溢れかえり、それらは刺激的なデザインと手作りの感性によって品質を約束する包装・デザインを活用することで、自らのニッチを切り開くことに成功しています。欧州の消費者は、通常のスピリッツの選択肢に比べ、よりエキサイティングで新しいものを求める人が増えており、クラフトスピリッツ市場の収益を押し上げています。
伝統的製法で製造された独創的な発明品を持つクラフトスピリッツ・ムーブメントは、ワインのパイオニア文化と、自分が何を飲んでいるのかを知りたがる顧客と密接に結びついた目利き能力から生まれました。ウイスキー、ジン、ウォッカ、ラム、数多くのリキュールからなるクラフトスピリッツという新しいクラスの導入により、蒸留酒産業も同じ変容を遂げると予想されています。アルコール飲料に関心のあるミレニアル世代など、新しいフレーバーを求める特定の市場セグメントにより、これらの配合の原料や複雑な伝統的製造方法について常に最新情報を得ることが求められ、特定の提案が人気を集めています。
この地域では蒸留酒のプレミアム化が進み、小規模蒸留所の商業化が進んでいることが、クラフトスピリッツ市場の成長を加速させている要因です。ドイツでは、草の根レベルでクラフト蒸溜の伝統があります。市場は、酒精強化ワインの斬新でユニークな風味への関心の高まりに押されています。国家統計局(英国)によると、蒸留酒の販売額は昨年約51億4,600万英ポンドに達しました。欧州中のほとんどの消費者は、大麦と麦芽の比率を高めた「より少ないがより良い」アルコールを飲み始めています。世界の足跡を増やし、プレミアムアルコール飲料市場へのアクセスを得るため、市場の大手企業は戦略的に醸造所を買収し、製品の多様化を図っています。
クラフトスピリッツは、より多くの独立系蒸留所が幅広い製品を提供するために門戸を開き、着実に市場シェアを拡大しています。主要成長要因は、消費者、特に若い層の間で職人技を駆使したスピリッツの人気が高まっていることだと考えられます。バラエティへのニーズ、可処分所得の増加、風味への嗜好、スピリッツの品質、これらすべてが職人技によるスピリッツの消費動向に影響を与えています。バラエティに対する消費者のニーズの高まりは、クラフトスピリッツビジネスの拡大と表裏一体の関係にあります。
地ビール、エスニック・プレミアム、スーパープレミアムスピリッツ、クラフトや職人的品種を含むフレーバースピリッツへの需要が欧州の消費者の間で増加しました。これがここ数年のクラフトスピリッツ市場の成長を後押ししています。クラフトスピリッツ・ブームは、何千もの新しいブランドで市場に溢れかえり、刺激的なデザインと手作りの感性によって品質を約束する包装・デザインを活用することで、自らのニッチを切り開くことに成功しました。
欧州のクラフトスピリッツ市場には有利なビジネス機会があるため、様々な地域や海外の参入企業が、欧州全域で高まるクラフトスピリッツの需要に応えるため、欧州全域で製品を提供しています。英国歳入関税庁(HM Revenue and Customs)によると、2021年に英国で消費されたスピリッツベースのRTDの年間出荷量は、純アルコールで3,519万8,000ヘクトリットルに達しました。したがって、上記の機会のおかげで、様々な参入企業が研究市場に投資し、拡大しています。例えば、Radico Khaitanは、英国植民地時代のインドにおけるジントニックの起源を記念して、英国でJaisalmer Indian Craft Ginを提供しています。アルコール度数43%のこのジンには、コリアンダーやベチバー、オレンジピール、キューベブペッパーベリー、レモングラス、ダージリン緑茶葉、レモンピールといったインドの植物原料のほか、アンジェリカルート、リコリス、キャラウェイシード、ジュニパーベリーといった他の植物原料が使われています。
市場競争は激しく、小規模蒸留所から様々なブランドが職人技を駆使した製品を提供しています。小規模な独立系蒸留酒メーカーが台頭し、この地域の市場シェアを奪っているため、参入企業の市場ポジショニングはダイナミックです。クラフトスピリッツの新ブランドは定期的に発売されています。同市場で事業展開する参入企業が最も用いる企業戦略には、製品の発売や買収が含まれます。市場の上位企業には、Pernod Ricard、Diageo PLC、Suntory Holdings Limited、Bacardi Limited、Remy Cointreauなどがあります。多国籍蒸留酒メーカーは、クラフトスピリッツの主要消費者アピールのひとつが、原料の品質へのこだわり、生産の真正性、シンプルさ、透明性であることに気づき、これらの要素に焦点を当てたマーケティングキャンペーンで対応し始めています。
The Europe Craft Spirits Market size is estimated at USD 4.31 billion in 2025, and is expected to reach USD 7.83 billion by 2030, at a CAGR of 12.66% during the forecast period (2025-2030).
The demand for ethnic premium, super-premium spirits, and flavored spirits, which include craft and artisanal varieties, increased among European consumers. This fuelled the growth of the craft spirits market in the past couple of years. The craft spirits boom has flooded the market with thousands of new brands that have successfully carved out a niche for themselves by leveraging package designs that promise quality through evocative design and hand-crafted sensibilities. An increasing number of European consumers are looking for new, more exciting offerings compared to their usual spirit options, thus pushing up revenue generation in the craft spirits market.
The craft spirits movement, with its independent creative inventions manufactured using traditional methods, emerged out of the pioneering culture of wine and its tight link with connoisseurship, paired with customers who want to know what they are drinking. With the introduction of a new class of craft spirits that comprises whiskey, gin, vodka, rum, and a lengthy list of liqueurs, the spirits industry is now anticipated to go through the same metamorphosis. Due to certain market segments, such as millennials interested in alcoholic beverages, who demand new flavors and to stay current with and be well informed about the ingredients and intricate traditional production methods of these formulas, certain propositions are gaining ground and have become popular.
The ongoing premiumization of spirits and commercialization of micro-distilleries in the region are the factors accelerating the growth of the craft spirits market. There is a tradition of craft distilling in Germany at a grass-roots level. The market is being pushed by the rise in interest in fortified wine's novel and unique flavors. According to the Office for National Statistics (UK), the sales value of spirits distilleries amounted to approximately GBP 5,146 million last year. Most consumers across Europe are beginning to drink alcohol that is "less but better," typically with increased barley and malt percentages. To increase their global footprint and gain access to the premium alcoholic beverage market, the leading market players are strategically acquiring breweries to diversify their product offerings.
Craft spirits have been steadily expanding their market share as more independent distilleries open their doors to offer a wide range of products. The primary growth factor is thought to be the rising popularity of artisan spirits among consumers, particularly the younger demographic. The need for variety, more disposable income, a preference for flavor, and the quality of the spirit are all factors influencing the trend toward artisan spirits consumption. The rise in consumer need for variety is inextricably linked to the expansion of the craft spirits business.
The increasing demand for microbreweries, ethnic premium, super-premium spirits, and flavored spirits, which include craft and artisanal varieties, increased among European consumers. This fuelled the growth of the craft spirits market in the past couple of years. The craft spirits boom has flooded the market with thousands of new brands that have successfully carved out a niche for themselves by leveraging package designs that promise quality through evocative design and hand-crafted sensibilities.
Due to the lucrative opportunities available in the European craft spirits market, various regional and overseas players have been offering their products across Europe to cater to the growing demand for craft spirits across the region. According to the HM Revenue and Customs, in 2021, the annual volume of spirit-based RTD cleared for consumption in the United Kingdom amounted to 35,198 thousand hectoliters of pure alcohol. Hence, owing to the above opportunities, various players have been investing and expanding into the market studied. For example, Radico Khaitan offers Jaisalmer Indian Craft Gin in the United Kingdom to celebrate the origin of the gin and tonic in British Colonial India. The 43% ABV drink utilizes Indian botanical ingredients, such as coriander and vetiver, orange peel, cubeb pepper berries, lemongrass, Darjeeling green tea leaves, and lemon peel, as well as other botanicals, such as angelica root, licorice, and caraway seeds, and juniper berries.
The market studied is competitive, with a wide range of brands from micro-distilleries offering artisanal products. The market positioning of players is dynamic, as small, independent distillers are emerging and taking the market share in the region. New brands of craft spirits are launched regularly. The most used corporate strategies used by the players operating in the market include product launches and acquisitions. The top players in the market include Pernod Ricard, Diageo PLC, Suntory Holdings Limited, Bacardi Limited, and Remy Cointreau. Multinational producers of spirits, on realizing that one of the key consumer appeals of craft spirits is the focus on quality in terms of ingredients, as well as the authenticity, simplicity, and transparency of production, have begun to react with marketing campaigns focusing on these elements.