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市場調査レポート
商品コード
1764336
自動車用LEDの世界市場(2025年)- 照明とディスプレイ製品動向2025 Global Automotive LED Market- Lighting and Display Product Trend |
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自動車用LEDの世界市場(2025年)- 照明とディスプレイ製品動向 |
出版日: 2025年06月30日
発行: TrendForce
ページ情報: 英文 196 Page PDF plus Two Excels
納期: 即日から翌営業日
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自動車用LEDの世界市場(2025年)- 照明とディスプレイ製品動向によると、経済全体の不確実性が続いているため、2025年には価格下落圧力が強まると予測されています。しかし、TrendForceの自動車用LEDメーカーの手持ち受注に関する分析によると、自動車生産台数は25年後半に再び回復すると予想されています。また、2026年の自動車モデルには先進技術が引き続き搭載されることから、2025年の自動車用LEDと自動車用照明の市場規模は34億5,100万米ドルと357億2,900万米ドルに成長すると予測されています。
ADBヘッドライトは、高性能LEDの独立制御により、ドライバーの夜間視界を広げ、障害物を発見した際に反応する時間を増やし、より良い道路照明を実現します。まぶしさを感じさせないハイビームは、先行車や対向車のドライバーの不快感を軽減し、歩行者がヘッドライトに眩惑されるのを防ぎます。TrendForceの分析によると、世界経済の不確実性が高まっているため、ADBヘッドライト市場の普及率の伸びは鈍化しているが、それでも2029年には21.6%に達する可能性があります。
ADBヘッドライトにはMicro/Mini LEDピクセル化モジュールがますます使用されるようになっており、ピクセルの独立したデジタル制御によって照射面積を調整し、運転の安全性を高めることができます。SamsungのPixCell LED(COB技術)を利用したMini LEDピクセルモジュールは、Tesla Model 3/YとNIO ES6に搭載され、成功を収めています。また、Volkswagen、Porsche、SAICVolkswagen、NIO、Opel、Audiは、2025年にMicro LEDヘッドライト・ソリューションを採用する自動車メーカーをリードしています。
ADBヘッドライトは、小型発光面(LES)、高輝度、高コントラストを重視した時代のトレンドです。TrendForceによると、自動車メーカーはMicro LED ADBヘッドライトに平均2万画素を要求しています。今後のMicro LEDピクセルアレイの製品動向は、3,000~4,000ピクセルを使用する低ピクセル製品と、7万~10万ピクセルを使用するプレミアム製品の2つの方向に向かって発展する機会があります。OEMはヘッドライト1個当たり10万画素を目標に掲げています。そのため、ams OSRAMと日亜は、自動車メーカーの要求と目標に応えるため、Micro LEDピクセルアレイのピクセル数を継続的に増やしていく予定です。
自動車照明のパーソナライゼーション、コミュニケーションディスプレイ、ドライバーアシスト、安全性向上の動向は、Mini LEDテールライト(リア)とRGB Mini LEDコミュニケーションディスプレイ(フロント)を生み出しました。これらの製品は、IM Motors、GWM(SAR Mecha Dragon)、Changan(NEVO CD07)の車両に搭載されています。TrendForceの分析によると、現在の主流設計は主にP3-P4ディスプレイを搭載し、コストと消費電力を考慮して100W仕様となっています。
ams OSRAMはALIYOS技術を革新的に開発し、スリムで柔軟な透明箔上に配置された目立たない金属ワイヤーでMini LEDを接続しています。ALIYOSは、Mini LEDアレイの配置に大きな柔軟性を提供します。また、個別にアドレス指定可能なユニットとしてあらゆる形状を形成することができ、ブロックベースの光制御を実現するため、スタイリング、メッセージング、警告のためにシンボル、言葉、画像、抽象的な絵を動的に表示することができます。ams OSRAMは、世界中の主要な自動車部品メーカーおよびOEMと協力し、自動車の内装および外装照明における新たな可能性を追求しています。
TrendForceの分析によると、装飾照明には、アンビエントライト、グリルランプ、フルワイドフロントストリップ、ADSマーカーランプなどが含まれます。装飾照明の市場規模は、2024年から2029年までのCAGRが28%で、2029年までに3億1,100万米ドルに跳ね上がる可能性が高いです。特に、インテリジェントアンビエントLED市場の2024~2029年のCAGRは、なんと69%になります。
インテリジェントアンビエントライトは、内蔵ドライバICで駆動するRGB LEDを搭載しています。ISELEDアライアンスの認証を受けたインテリジェントアンビエントライト以外にも、ams OSRAMとDominantがオープンシステムプロトコル(OSP)を搭載したインテリジェントアンビエントライトを相次いで発売しています。ams OSRAMのインテリジェントアンビエントライトは、ZEEKR MIX(2024)モデルに搭載されており、欧米の自動車メーカーに採用される見込みです。
自動車メーカーは、RGB LEDソリューションに加え、読書灯、ルーフライト、メイクアップミラー、フットルーム照明に、高演色性(CRI 95以上)、色温度調整可能(2,700~6,500K)を特徴とする白色LEDソリューションを採用する意向です。SunLike技術を採用したソウル半導体の周囲白色LED製品は、業界をリードしています。この製品は、Volvo Polestar 3/EX90への組み込みに成功しています。その1W周囲白色LEDは、最大100 lmの明るさ(CRI 95以上)を達成しています。
HDR、ローカルディミング、広色域、曲面スクリーン設計の動向を受けて、自動車メーカーは2024年に車載用Mini LEDディスプレイの採用を開始し、これにはNIO、General Motors、Li Auto、BYD、Ford、Geely、Stellantisが含まれます。Xiaomi、BMW、Mercedes-Benz、HKMC、BAIC、GWM、Sonyは、2025年から2029年の間にMini LEDディスプレイを搭載した自動車を発売すると予想されています。また、パノラマHUDやホログラフィックHUDは、コントラスト比を高めるためにMini LED技術を採用し始め、車載ディスプレイ市場の成長モメンタムを促進すると予想されます。
TrendForceによると、NEVに牽引され、2024年の世界自動車販売台数は8,855万台に達し、NEV普及率は25%に達します。しかし、自動車用照明メーカーが価格圧力、在庫枯渇、為替変動などの影響を受けたため、自動車用照明市場額は346億5,800万米ドルとわずかに減少しました。2024年、自動車照明の上位10社は、Koito、Valeo、Forvia Hella、Marelli、Stanley、SL Corporation、Xingyu、HASCO Vision、ZKW、OPmobilityでした。
2024年の自動車用LEDメーカー上位5社は、ams OSRAM、Nichia、Lumileds、Seoul Semiconductor、Dominantです。ams OSRAMは、製品の安定した品質、卓越した発光効率、お買い得感により、世界の高級車メーカーやNEVメーカーに選ばれるサプライヤーとなっています。ソウル半導体の販売実績は、主に韓国と中国での受注増加によるものでした。また、中国、欧州、韓国での需要増加により、Everlightは2024年に車載用LEDの売上高が40%以上急増しました。Brightekは自動車市場用途に特化し、コミュニケーションと没入体験のための光センシングをターゲットとし、顧客に統合的な付加価値サービスを提供することを目指しています。
TrendForceは、自動車用LED市場の開拓を7つの観点から分析しています:
このようにして、読者に車載用LED市場のマーケティング力学の全体像を提供します。
According to TrendForce "2025 Global Automotive LED Market- Lighting and Display Product Trend, towards 2025", due to the ongoing uncertainty in the overall economy, greater downward pricing pressure is anticipated in 2025. However, according to TrendForce's analysis on automotive LED manufacturers' orders on hand, car production is expected to recover again in 2H25. Additionally, with advanced technologies continuing to be incorporated into car models of 2026, the automotive LED and automotive lighting market value is forecasted to grow to USD 3.451 billion and USD 35.729 billion in 2025.
Through independent control of high-performance LEDs, the ADB headlights help expand drivers' nighttime field of view, giving them more time to react when seeing an obstacle and achieving better road lighting. Glare-free high beams help reduce discomfort for drivers of vehicles ahead, those of opposing vehicles, and prevent pedestrians from being dazzled by headlights. As TrendForce analyzes, increasing global economic uncertainty has slowed the growth of the ADB headlight market penetration rate, but still has the potential to reach 21.6% by 2029.
As Micro/Mini LED pixelated module is increasingly used for ADB headlights, the area of illumination can be adjusted for better driving safety through independent digital control of pixels. Mini LED pixelated modules utilized by Samsung's PixCell LED (COB technology) have been successfully implemented in the Tesla Model 3 / Y and the NIO ES6. In addition, Volkswagen, Porsche, SAIC Volkswagen, NIO, Opel, and Audi have been leading car makers in adopting Micro LED headlight solutions in 2025.
ADB headlights are the trend of the times, with an emphasis on a small light emitting surface (LES), high brightness, and high contrast. According to TrendForce, automakers require an average pixel count of 20,000 for Micro LED ADB headlights. The future product trend of Micro LED pixel arrays will have the opportunity to develop towards two polarizations: one is low-pixel products, using 3,000-4,000-pixels; the other is premium products, using 70,000-100,000-pixels. OEMs have set a target of 100,000 pixels per headlight. Therefore, ams OSRAM and Nichia plan to continually increase the pixel count of its Micro LED pixel array to meet automaker demands and goals.
The increasing trend towards personalization, communication display, driver assistance, and safety upgrading for automotive lighting has given rise to Mini LED taillights (rear) and RGB Mini LED communication displays (front). These products have been installed in the vehicles of IM Motors, GWM (SAR Mecha Dragon), and Changan (NEVO CD07). According to TrendForce's analysis, current mainstream designs mainly incorporate P3-P4 displays and a 100W specification for cost and power consumption concerns.
ams OSRAM has innovatively developed its ALIYOS technology, connecting Mini LEDs with unnoticeable metal wires that are arranged on a slim, flexible, and transparent foil. ALIYOS offers great flexibility for the arrangement of Mini LED arrays. It can also form any shape as individually addressable units, achieving block-based light control, hence the ability to display symbols, words, images, and abstract pictures dynamically for styling, messaging, and warning. ams OSRAM is working with leading Tier 1 automotive suppliers and OEMs worldwide to explore new possibilities in both interior and exterior automotive lighting.
As TrendForce analyzes, decorative lights include ambient lights, grill lamps, full-width front strips, and ADS marker lamps. The decorative light market scale is likely to jump to USD 311 million by 2029, with a 28% CAGR from 2024 to 2029. Specifically, the 2024-2029 CAGR for the intelligent ambient LED market will be a whopping 69%.
Intelligent ambient lights are equipped with RGB LEDs powered by built-in driver ICs. Beyond the intelligent ambient lights certified by the ISELED Alliance, ams OSRAM and Dominant have successively launched intelligent ambient lights with the Open System Protocol (OSP). The microcontroller can send commands to lighting units individually and obtain their status, enabling high-precision color calibration and temperature compensation. ams OSRAM's intelligent ambient lights are installed on the ZEEKR MIX (2024) model and is expected to be adopted by European and American automakers.
In addition to RGB LED solutions, automakers intend to adopt white LED solutions featuring high color rendering (CRI greater than or equal to 95), and adjustable color temperature (2,700-6,500K) for reading lights, roof lights, make-up mirrors, and foot room illumination. Seoul Semiconductor's ambient white LED product featuring SunLike technology leads the industry. The product has been successfully integrated into Volvo Polestar 3 / EX90. Its 1W ambient white LED achieves a brightness of up to 100 lm (CRI greater than or equal to 95).
Following the trend towards HDR, local dimming, wide color gamut, and curved screen design, car manufacturers began adopting automotive Mini LED displays in 2024, including NIO, General Motors, Li Auto, BYD, Ford, Geely, and Stellantis. Xiaomi, BMW, Mercedes-Benz, HKMC, BAIC, GWM, and Sony are expected to release vehicles equipped with Mini LED displays between 2025 and 2029. Additionally, panoramic HUDs and holographic HUDs will start adopting Mini LED technology to enhance contrast ratio, which is expected to drive growth momentum for the automotive display market.
According to TrendForce, driven by NEVs, global car sales in 2024 hit 88.55 million units, with the NEV penetration rate reaching 25%. However, as automotive lighting manufacturers were affected by pricing pressure, inventory depletion, and exchange rate fluctuations, the automotive lighting market value slightly dropped to USD 34.658 billion. In 2024, the top ten automotive lighting players were Koito, Valeo, Forvia Hella, Marelli, Stanley, SL Corporation, Xingyu, HASCO Vision, ZKW, and OPmobility.
The top five automotive LED manufacturers in 2024 include ams OSRAM, Nichia, Lumileds, Seoul Semiconductor, and Dominant. Thanks to the stable quality, exceptional luminous efficacy, and good value of its products, ams OSRAM has become the preferred supplier for premium vehicle and NEV manufacturers worldwide. Seoul Semiconductor's sales performance was mainly benefited from order increases in Korea and China. In addition, thanks to the rising demand in China, Europe, and South Korea, Everlight saw its automotive LED revenue surge more than 40% in 2024. Brightek specializes in automotive market applications and has regarded light sensing for communication and immersive experiences as its target, aiming to offer integrated value-added services for its customers.
TrendForce has analyzed developments in the automotive LED market from seven perspectives:
In this way, we provide readers with a comprehensive picture of marketing dynamics in the automotive LED market.