|
市場調査レポート
商品コード
1300088
自動車用LED製品の世界市場:動向と地域別市場分析(2023年)2023 Global Automotive LED Product Trend and Regional Market Analysis |
||||||
自動車用LED製品の世界市場:動向と地域別市場分析(2023年) |
出版日: 2023年06月30日
発行: TrendForce
ページ情報: 英文 166 Page PDF and Excels
納期: 即日から翌営業日
|
イノベーションの黄金時代の到来を告げる
TrendForce の2023 年の自動車市場需要の分析によると、欧州と北米ではインフレが鈍化しつつあるもの、世界経済は引き続き低迷しています。自動車メーカーは販売促進のために車両価格を値下げしてきましたが、この行為により熾烈な価格競合が引き起こされています。自動車市場の熾烈な競合により、自動車用 LED の価格は著しく低下しており、その結果、LED 製品開発のいくつかのプロジェクトが遅れています。そうは言っても、ADB ヘッドライト、ミニ LED テールライト、全幅テールライト、ロゴ ランプ、および (インテリジェント) アンビエント ライトに関連する先進技術により、2023 年の自動車用 LED 市場価値は 33 億 700 万米ドルに達すると予想されます。
自動車用LEDヘッドライトの世界普及率は2022年に70%に達し、電気自動車用では92%に達しました。2022年の世界の自動車用ライトの市場規模は336億2,700万米ドルで、Koito、Valeo、Forvia Hella、Marelli、SL Corporationが自動車用ライトメーカー上位5社で合計61.5%の圧倒的な市場シェアを占めています。
マトリクス LED は ADB ヘッドライトの主流のデザインです。高性能 LED を独立して制御することで、マトリックス レイアウトにより夜間の 促進要因の視野が広がり、障害物を見たときの反応時間が短縮され、より良い道路照明が実現されます。グレアフリーハイビームは、前方車両や対向車の 促進要因の不快感を軽減し、歩行者のヘッドライトの眩しさを防ぎます。マイクロ LED ピクセル アレイを使用すると、ADB ヘッドライトで正確かつ独立したデジタル制御に使用できるピクセル数を 10,000 ~ 100,000 に増やすことができます。ピクセル数が大きいほど、照明領域の柔軟性が高まるため、運転の安全性が向上し、さまざまな地域や市場の法的要件に準拠する柔軟性が向上します。このようにして、自動車照明メーカーは、さまざまな地域や市場の開発、製造、物流コストを節約できます。 TrendForce の分析によると、ADB ヘッドライトの普及率は 2022 年にはわずか 3.7% でしたが、2027 年には 17.0% に跳ね上がる可能性があります。
テールライトはより革新的なデザインになります。全幅、ミニ LED、および OLED のようなテールライトは、現在、自動車メーカーと消費者の間でトップ 3 の人気です。自動車照明の将来の動向(パーソナライゼーション、通信、ADAS/自動運転) により、ミニ LED テールライトが誕生しました。高ピクセルのローカル調光機能を備えた Mini LED は、表示画像を変更することでテールライトを運転シナリオに動的に合わせることができるため、後続車の 促進要因が車を認識しやすくなり、自動車事故のリスクを軽減できます。車がアイドル状態のとき、テールライトは照明器具からディスプレイに変わり、車両関連情報 (充電状態など) を表示します。 TrendForceが報じたように、ミニ LED テールライトは IM Motors と GWM (SAR Mecha Dragon) に採用されており、アウディ (Q5) も同様にテールライトを使用する可能性があります。
グリルランプと全幅フロントストライプを採用している主要自動車メーカーには、Mercedes Benz (EQS)、Volkswagen (ID.3 / ID.4)、BYD、Xpeng (P5)、 Changan Ford (Mondeo)、Sony (VISION-S 02) 、BMW (i7)、Rolls-Royce (Spectre)、Ford、General Motors、Stellantis、Lucid、およびLi Autoなどがあります。 TrendForceの調査によると、多くのEVモデルは2023年にグリルランプを採用する予定です。グリルランプは直線的なデザインから全幅のフロントストライプデザインに移行しています。
欧州と中国の自動車メーカーは長年にわたってアンビエントライトを使用してきました。 2022年以降、 促進要因ICを内蔵したRGB LEDを搭載したインテリジェント・アンビエント・ライトがBMWの車両に適用され、他の欧州や中国のモデルにも徐々に拡大され、市場価値は年々増加すると予想されています。
インテリジェント・アンビエント・ライトを搭載した車: Hongqi H9、ZEEKR 001、Leapmotor C01、BMW iX / i7 / XM など。
欧州と北米のインフレは2023年に入って鈍化しましたが、世界経済は依然として低迷しています。自動車メーカーが支出を刺激するために車両価格を引き下げた結果、自動車市場全体で熾烈な価格競合が見られますが、一方でミニ LED / HDR 車載ディスプレイの開発の進捗も遅れています。代わりに、メーカーは自動車照明用途 (ヘッドライト、テールライト、グリル ランプ / 全幅フロント ストライプ) に注力するようになりました。 HDR、ローカルディミング、広色域、曲面スクリーンを備えたディスプレイのトレンドが高まる中、General Motors、Ford、BMW、Mercedes-Benz、Volvo、NIO、Roewe、Li Auto などを含む自動車メーカーは 2016 / 3030 / 2525 / 1515 LED を搭載し、ミニ LED / HDR ディスプレイの採用を競い合っています。
TrendForceの分析によると、ADASとスマートコックピットの着実な成長により、HUD市場の出荷台数は2022年に952万セットに達しました。 AR-HUD はカメラとセンサーの統合が必要なため、普及するにはさらに時間がかかります。 AR-HUD は 2027 年に 33% の市場シェアを獲得すると推定されており、欧州と中国のハイエンド/電気自動車が最初のターゲットとなります。
AR HUD の画像生成ユニット (PGU) テクノロジーには、TFT-LCD、DLP、レーザー ビーム スキャニング LBS (MEMS)、LCOS、マイクロ/ミニ LED が含まれます。 TFT-LCD は依然として主流のアプローチですが、DLP とマイクロ/ミニ LED が有望です。
世界の自動車用照明市場は2022年に336億2,700万米ドルと評価され、Koito、Valeo、Forvia Hella、Marelli、SL Corporationが自動車用照明メーカーの上位5社となり、合計で61.5%の圧倒的な市場シェアを獲得しました。
TrendForce が明らかにしたように、自動車用 LED メーカーの上位 3 社は 69.2% の市場シェアを確保しており、上位 10 社はなんと 97.6% のシェアを獲得しています。
Seoul Semiconductorの車載用 LED の売上高は、車載用バックライトの売上高の恩恵を受けて 14% 増加しました。 Samsung LED の PixCell LED が Tesla Model 3 / Y に搭載されたことで、自動車用 LED の収益が急増しました。車載用LEDの生産能力の強化により、Samsung LEDの2022年の車載用LED収益は35%加速しました。
TrendForce は、自動車用照明およびディスプレイ製品の動向、自動車用ランププレーヤーの収益と製品戦略、ランプの価格、LED プレーヤーの収益実績と製品戦略、LED 製品の価格の 5 つの観点から自動車用 LED 市場の発展を分析し、読者に提供しています。車載 LED 市場の動向を包括的に理解しています。
当レポートでは、世界の自動車用LED製品市場について調査し、市場の概要とともに、市場の収益と2027年までの予測、市場に参入する企業のランキングと製品戦略、地域別動向などについてまとめています。
Usher in Golden Era of Innovation
According to TrendForce's analysis of car market demand in 2023, the global economy remains weak although inflation is slowing down in Europe and North America. Car manufacturers have been cutting vehicle prices to stimulate sales, but the act has caused fierce price competition. Due to fierce competition in the vehicle market, prices of automotive LEDs have dropped noticeably, consequently delaying several projects for LED product development. That being said, advanced technologies related to ADB headlights, Mini LED taillights, full-width taillights, logo lamps, and (intelligent) ambient lights will jointly push the automotive LED market value to USD 3.307 billion in 2023.
As TrendForce reported, the global penetration rate of LED headlights for passenger vehicles reached 70% in 2022, while that for electric vehicles even hit 92%; the two rates will likely grow to 77% and 94% in 2023, respectively.
Matrix LED is the mainstream design for ADB headlights. Through independent control of high-performance LEDs, the matrix layout helps expand drivers' field of view at nighttime, reduce their reaction time when seeing an obstacle, and achieve better road lighting. Glare-free high beams help reduce discomfort for drivers of vehicles ahead, those of oncoming vehicles, and prevent pedestrians from being dazzled by headlights. With the use of Micro LED pixel array, the number of pixels available for accurate and independent digital control in an ADB headlight can be elevated to 10,000-100,000. The greater the pixel number, the more flexible the illumination area can be, hence an improvement in driving safety and flexibility for compliance with legal requirements among different regions and markets. In this way, automotive lighting manufacturers can save development, manufacturing, and logistics costs for different regions and markets. As TrendForce analyzes, the penetration rate of ADB headlights was only 3.7% in 2022, but it will likely jump to 17.0% in 2027.
Taillights will come with more innovative designs. Full-width, Mini LED, and OLED-like taillights are currently the top three favorites among automakers and consumer. Future trends for automotive lighting-personalization, communication, and ADAS / autonomous driving-have given rise to Mini LED taillights. With high-pixel local dimming, Mini LED enables the taillight to dynamically align with the driving scenario by changing displayed images, allowing drivers of vehicles behind to recognize the car more easily and reduce the risk of car accidents. When the car is idle, the taillight then turns from a luminaire to a display providing vehicle-related information (e.g., charging status). As TrendForce reported, Mini LED taillights have been adopted by IM Motors and GWM (SAR Mecha Dragon), while Audi (Q5) will likely use the taillights as well.
Leading car manufacturers adopting grille lamps and full-width front stripes include Mercedes Benz (EQS), Volkswagen (ID.3 / ID.4), BYD, Xpeng (P5), Changan Ford (Mondeo), Sony (VISION-S 02), BMW (i7), Rolls-Royce (Spectre), Ford, General Motors, Stellantis, Lucid, and Li Auto. According to TrendForce's survey, many EV models intend to adopt grille lamps in 2023. Grille lamp is moving from linear design towards full-width front stripe design.
Automakers in Europe and China have been using ambient lights for years. Since 2022, intelligent ambient lights featuring RGB LEDs as built-in driver ICs have been applied to BMW's vehicles and will be gradually extended to other European and Chinese models, with market value expected to grow year by year.
Cars equipped with intelligent ambient lights: Hongqi H9, ZEEKR 001, Leapmotor C01, BMW iX / i7 / XM, etc.
Although inflation in Europe and North America has slowed down entering 2023, the global economy remains weak. Fierce price competition can be seen in the entire vehicle market after car makers cutting down vehicle prices with an effort to stimulate spending, while they are also slowing down the progress of Mini LED / HDR automotive display development. Instead, the manufacturers turn to focus on automotive lighting applications (headlights, taillights, grille lamps / full-width front stripes). With the rising trend for displays featuring HDR, local dimming, wide color gamut, and a curved screen, automakers have been racing to adopt Mini LED / HDR displays, including General Motors, Ford, BMW, Mercedes-Benz, Volvo, NIO, Roewe, Li Auto, and so on, with 2016 / 3030 / 2525 / 1515 LEDs.
According to TrendForce's analysis, the HUD market shipment reached 9.52 million sets in 2022 thanks to steady growth in ADAS and smart cockpits. AR-HUD needs more time to thrive due to the requirement of camera and sensor integration. AR-HUD is estimated to capture a 33% market share in 2027, with high-end / electric vehicles in Europe and China being first targets.
AR HUD's Picture Generation Unit (PGU) technologies include TFT-LCD, DLP, laser beam scanning LBS (MEMS), LCOS, and Micro/Mini LED. TFT-LCD remains the mainstream approach, while DLP and Micro/Mini LED are promising.
The global automotive lighting market was valued at USD 33.627 billion in 2022, with Koito, Valeo, Forvia Hella, Marelli, and SL Corporation being the top five automotive lighting manufacturers totaling a dominating 61.5% market share.
As TrendForce reveals, the top three automotive LED manufacturers have secured a 69.2% market share, with the top ten claiming a whopping 97.6% share.
Seoul Semiconductor's automotive LED revenue increased 14%, benefited from automotive backlight revenue. As Samsung LED's PixCell LED has been installed in the Tesla Model 3 / Y, its automotive LED revenue surges. With enhanced production capacity of automotive LEDs, Samsung LED's automotive LED revenue for 2022 accelerated 35%.
TrendForce has analyzed the development in the automotive LED market from five perspectives-automotive lighting and display product trends, automotive lamp player revenue and product strategies, lamp prices, LED player revenue performance and product strategies, and LED product prices-so as to provide readers with a comprehensive understanding of trends in the automotive LED market.