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市場調査レポート
商品コード
1296844
プログラマティック広告の世界市場2023-2030Global Programmatic Advertising Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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プログラマティック広告の世界市場2023-2030 |
出版日: 2023年05月24日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のプログラマティック広告市場は、予測期間中(2023-2030年)にCAGR 30.1%で成長すると予測されています。プログラマティック広告は、デジタル広告スペースの自動売買に使用される自動化ソフトウェアです。通信網の整備と相まってスマートフォンの普及が進んでいることが、世界の市場の成長を支える主要因となっています。Pew Research Centerによると、2023年5月現在、全世界のスマートフォンユーザーは約68億4,000万人に上る。また、高速インターネット接続が利用可能になったことも、スマートフォンの利用をさらに促進しています。そのため、市場プレーヤーはスマートフォンベースのプログラマティック広告ソリューションの導入にも注力しており、市場の成長をさらに後押しすることになると思われます。例えば、2020年10月、Tech MahindraはInMobiと共同で動画広告ソリューションを開発しました。
業種別では、BFSIサブセグメントが世界のプログラマティック広告市場でかなりのシェアを占めると予想されています。このセグメントの成長は、世界人口の財政支出に複数のソーシャルメディアプラットフォームの影響力が高まっていることに起因しています。そのため、BFSI業界の主要企業は、組織のための効果的なプログラマティック広告ソリューションへの投資に注力しています。例えば、2022年11月、Orange BankはJellyfishのデジタル支援とともに、メディアバイヤーDV360でフランス初のプログラマティックデジタルアウトオブホーム(DOOH)キャンペーンを開始しました。このキャンペーンは約2,000のクリアチャンネルで実施され、2週間のOOHキャンペーンとして成功しました。キャンペーンの目的は、KPIの結果を評価しながら、DV360を通じたバイイングの技術的な実現可能性を検証することでした。
地域の展望
すべての地域の中で、アジア太平洋地域は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予想されています。この地域の成長は、経済発展や技術強化に起因しています。インドや中国を含む国々は世界中で最も人口の多い国であり、スマートフォン人口も最も多い国となっています。インドでは、1日に約210分をスマートフォンでオンラインコンテンツの視聴やオンラインゲームに費やしています。その結果、プログラマティック広告を通じて、インドの人々にオンライン上のブランドを選択するよう説得することが容易になります。したがって、Forbes Indiaによると、国は毎年プログラマティック広告で70%の成長を経験しています。
したがって、プログラマティック広告市場ソリューションの採用に向けて国のかなりのシフトがあります。インドの世界マーケティングソリューションプロバイダーInmobiによると、ブランドの90%が基本的な限られた知識でプログラマティックを自社で実行することを計画しています。この限られた知識にもかかわらず、広告主の80%がプログラマティックバイイングで効率的な利益を見ています。さらに、約73%の広告主がすでにプログラマティック広告から利益を得ており、残りの27%はプログラマティックの導入を計画しています。
Title:Global Programmatic Advertising Market Size, Share & Trends Analysis Report by Transaction Mode (Real-Time Bidding, Private Marketplace, and Automated Guaranteed), by Advertisement Format (Desktop Display, Desktop Video, Mobile Desktop, and Mobile videos), and by Industry Vertical (BFSI, Automotive, Healthcare, Manufacturing, IT and Telecommunication, and Others), Forecast Period (2023-2030).
The global programmatic advertising market is anticipated to grow at a CAGR of 30.1% during the forecast period (2023-2030). Programmatic advertising is an automated software used for automatic buying and selling of the digital advertising space. The growing adoption of smartphones coupled with the improving communication network is the key factor supporting the growth of the market globally. According to the Pew Research Center, as of May 2023, there are around 6.84 billion smartphone users across the globe. Additionally, owing to the availability of high-speed internet connectivity has further propelled the usage of smartphones. Hence, the market players are also focusing on introducing smartphone-based programmatic advertising solutions which will further bolster the market growth. For instance, in October 2020, Tech Mahindra collaborated with InMobi to develop video advertising solution, which aims to allow and push advertisers for creating advertising solutions for mobile phones.
The global programmatic advertising market is segmented on the transaction mode, advertisement format, and enterprise size. Based on the transaction mode, the market is sub-segmented into real-time bidding, private marketplace, and automated guaranteed. Based on the advertisement format, the market is sub-segmented into desktop display, desktop video, mobile display, and mobile desktop. Further, on the basis of industry verticals, the market is sub-segmented into BFSI, automotive, healthcare, manufacturing, IT and telecommunication, and others. Among the advertisement format, the mobile display sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market owing to the rise in development of engaging and innovative video advertisements on mobile phones.
Among the industry vertical, the BFSI sub-segment is expected to hold a considerable share of the global programmatic advertisement market. The segmental growth is attributed to the growing influence of the several social media platforms on financial expenditures of the global population. Owing to which major businesses of the BFSI industry are focusing on investing in effective programmatic advertising solutions for their organizations. For instance, in November 2022, Orange Bank along with the digital assistance of Jellyfish launched first French programmatic Digital Out-of-Home (DOOH) campaign on media buyer DV360. The campaign is successfully running on around 2,000 clear channels and is a 2 week OOH campaign. The campaign goal was to validate the technical feasibility of buying through DV360 while evaluating KPI results.
Regional Outlook
The global programmatic advertising market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America. Among these, North America is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the high concentration of the market solution vendors including IBM Corp., Google Inc., Microsoft Corp., and others.
Global Programmatic Advertising Market Growth, by Region 2023-2030
Source: OMR Analysis
Among all regions, the Asia-Pacific regions is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to economic developments and technological enhancements. Countries including India and China are the most populous countries across the globe making it countries with the highest smartphone population too. In a day, Indian population approximately spends 210 minutes on their smartphones using internet for watching online content or playing online games. Resultantly, it becomes easy to convince the Indian population to opt for any brand online through programmatic advertising. Thus, according to the Forbes India, the country experiences a growth of 70% in programmatic advertising every year.
Hence, there is considerable shift of the country towards the adoption of the programmatic advertising market solutions. According to the Indian global marketing solutions provider Inmobi, 90% of brands are planning to run programmatic in-house with the basic and limited knowledge. Despite this limited knowledge, 80% of advertisers have seen efficient gains with programmatic buying. Additionally, around 73% of advertisers are already seeing benefits from programmatic advertising, and the remaining 27% are planning to adopt programmatic.
Market Players Outlook
The major companies serving the programmatic advertising market include Adobe Systems Incorporated, Google Inc. (DoubleClick), AOL Inc. (Verizon Communications Inc.), Yahoo Inc., Beeswax, and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in September 2022, Wise Equity acquired OneTag a programmatic advertising organization. Furthermore, the Wise Equity also acquired 55% stakes in partnership with OneTag's founding partner, which holds 45% stakes of the company.
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