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市場調査レポート
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1636608

プログラマティック広告:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Programmatic Advertisement - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 99 Pages
納期
2~3営業日
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プログラマティック広告:世界の市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 99 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のプログラマティック広告市場は予測期間中にCAGR 10.75%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 広告主は、使用する広告テクノロジーにより優れたパフォーマンスと機能を期待しています。コンテンツ・パブリッシャーやブランド・オーナーは、プログラマティック広告を活用して関連するメッセージを探し出し、適用することで、視聴者のデジタル・アウト・オブ・ホーム広告体験の価値と効果を向上させることができます。
  • プログラマティック広告の購入以前は、広告代理店がデジタル広告枠を交渉・提供し、メディア・バイヤーが時間とコストのかかる手順で購入していました。プロセスから無意味なステップを取り除き、人間の責任の一部をロボットに委ねることで、プログラマティック広告は広告購入システムの効率と費用対効果を改善します。
  • デジタル・アウト・オブ・ホーム(DOOH)広告スペースの自動化された購入、販売、配信は、プログラマティックDOOHと呼ばれます。他のインターネット広告と同様、プログラマティックDOOHは広告素材の販売と配信を自動化します。バイヤーは、プログラマティック取引を利用して、条件が満たされればDOOH広告枠を購入するという正確な条件を設定することができます。
  • さらに、AIエンタープライズSaaS広告プラットフォームであるALFIが2021年に実施した調査によると、自動化と機械学習技術を使用してデジタル広告を購入し、セグメント化されたオーディエンスにリアルタイムで表示することは、今後3年間で飛躍的に増加すると予測されています。
  • プログラマティック広告は、広告キャンペーンの効果に関するリアルタイムの洞察、ターゲティング機能の強化、広告在庫の透明性の向上、予算利用の改善、効果的な広告不正管理など、さまざまなメリットを提供し、これらすべてが市場の牽引役となっています。一方、プログラマティック広告費に対する理解不足が、予測期間中の業界の成長を妨げると予想されます。
  • IABの分析によると、3月にCOVID-19の第一波が襲ったとき、ブランドは一晩で最大30%の支出を削減し、4社に1社は活動を完全に停止しました。その結果、2008年の金融危機よりもはるかに深刻な事態になると多くの人が予想しました。2020年末に近づくにつれ、大半の企業が広告費を削減、場合によっては中止しています。

プログラマティック広告の市場動向

スマートフォンの普及が市場を牽引

  • 今日のモバイル・エンターテイメントやコンテンツ環境では、人々は常にマルチタスクをこなし、外出先でメディアをストリーミングしたり、ビデオを見たり、アプリケーションを活用したり、ネットサーフィンをしたりしています。これは、リアルタイム入札(RTB)モバイル広告にとってまたとない機会であり、危機感を生み出しています。
  • 適切なターゲティングツールと能力を持つ広告主だけが、最も焦点を絞った方法で広告を配信し、その結果、ミリ秒単位で入札が成立し、より大きな売上につながった。広告主はRTBを利用して、潜在的な顧客がモバイルを購入する準備が整ったまさにその時に広告を配信しています。
  • 2022年1月、米国を拠点とする機械学習企業は、2020年代にはモバイル広告がマーケティング担当者がターゲットオーディエンスにリーチする最も効果的な方法のひとつになるだろうとする戦略を報告しました。
  • しかし、市場は世界規模であり競合も激しいため、広告主は広告費に対して最大限のリターンを得なければ存続できないです。その結果、業界は最も重要なセグメントを獲得しコンバージョンするために、モバイルRTBとしても知られるリアルタイム入札への依存を強めています。
  • GSMA Mobile Economy Report 2021によると、世界のユニークモバイル加入者は53億人、モバイルインターネット加入者は42億人です。さらに、75%のスマートフォン接続が報告されており、スマートフォンの普及は拡大傾向にあるため、プログラマティック広告企業にとってはスマートフォンがターゲットとなります。

北米が主要シェアを占める

  • Internet Advertising Revenue Report 2021によると、米国のデジタル広告は急速なペースで成長しました。このセクターは、(2020年の第2四半期に減少した後)年間を通じてマーケティング予算の回復から利益を得ることができただけでなく、流行を通じて主要な接続としてデジタルメディアに依存した孤立した消費者の洪水。
  • 全体として、デジタル広告収入は前年比35.4%増と、2006年以降で最も速い伸び率を記録しました。デジタル市場全体が成長するにつれ、デジタル広告収入も成長しています。IABがハーバード・ビジネス・スクールに委託した報告書によると、インターネット経済は過去4年間で米国経済の7倍のスピードで上昇し、米国GDPの12%を占めています。
  • デジタルメディアに費やされる広告費は、デジタルメディアチャンネル、特にデジタルビデオ(CTV/OTTを含む)、デジタルオーディオ、ソーシャルメディア、検索に費やされる消費者の時間と注目度に同期して伸びています。広告主はまた、政府の景気刺激策と景気回復に後押しされ、2021年に支出を増やした消費者にアプローチする方法を探しました。
  • 2021年のもうひとつの成長の原動力は、新しい企業の出現に違いないです。国勢調査局によると、2021年は540万社が新たに設立され、過去最大の企業増加率を記録しました。新しい顧客を獲得し、継続的な製品やサービスを提供するために、これらの企業は、広告がサポートするインターネットに依存しています。

プログラマティック広告業界の概要

広告キャンペーンを実施する最も一般的な方法のひとつが、プログラマティック広告です。しかし、プログラマティック広告業界は複雑で、プログラマティック広告は不確実性に包まれています。マーケティング担当者は、プログラマティック広告とそれを取り巻くエコシステムに対してまだ懐疑的です。

  • 2022年3月-独立系プログラマティック・デジタル・アウト・オブ・ホーム(DOOH)アドテク企業として著名なHivestack社は、メディアマス社との戦略的世界・パートナーシップを発表しました。この提携により、メディアマス社のデマンドサイドプラットフォーム(DSP)は、OpenRTB標準に従って、ハイブスタック社のサプライサイドプラットフォーム(SSP)に統合され、メディアマス社とその広告主は、オープンエクスチェンジによるRTB取引を通じて、ハイブスタック社のプレミアムな世界DOOH在庫にアクセスできるようになります。
  • 2022年5月-PubMaticは、メディアバイヤーがオープンインターネット上でターゲットオーディエンスとシームレスにつながることを可能にする、包括的かつ完全に統合されたプラットフォームであるConnectのローンチを発表しました。このソリューションにより、ブランドとメディアバイヤーは、消費者のプライバシーを尊重しながら広告の関連性を向上させるアドレサビリティへのポートフォリオアプローチを有効にすることができ、エコシステムのサードパーティCookieからの移行に先んじることができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が世界のプログラマティック広告市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタルメディア広告の成長
    • 人工知能と機械学習の採用拡大
  • 市場の課題
    • プログラマティック広告のスキル不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 取引プラットフォーム別
    • リアルタイム入札(RTB)
    • プライベートマーケットプレース保証型
    • 自動ギャランティード
    • 固定レート
  • 広告媒体別
    • デジタルディスプレイ
    • モバイルディスプレイ
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • War Room Holdings, Inc
    • MediaMath
    • Digilant
    • Fyber N.V.
    • SmartyAds.
    • Choozle, Inc.
    • Zeta Global Corp.
    • Amazon

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91333

The Global Programmatic Advertisement Market is expected to register a CAGR of 10.75% during the forecast period.

Global Programmatic Advertisement - Market - IMG1

Key Highlights

  • Advertisers expect better performance and capabilities from the advertising technology they use. Content publishers and brand owners may utilise programmatic advertising to locate and apply the relevant messages to improve the value and effectiveness of a viewer's digital out-of-home advertising experience.
  • Before programmatic ad buying, ad agencies negotiated and offered digital ad slots, which media buyers subsequently purchased through a time-consuming and expensive procedure. By removing pointless steps from the process and giving some human responsibilities to robots, programmatic advertising improves the efficiency and cost-effectiveness of the ad purchasing system.
  • The automated purchasing, selling, and delivery of Digital Out-of-Home (DOOH) advertising space is referred to as programmatic DOOH. As with other internet advertising, programmatic DOOH automates the sale and distribution of ad material. Buyers can use programmatic transactions to create precise conditions that, if satisfied, will result in the purchase of a DOOH advertising slot.
  • Moreover, the use of automation and machine learning technology to purchase and show digital advertisements to segmented audiences in real-time is projected to climb drastically over the next three years, according to research conducted in 2021 from ALFI, an AI enterprise SaaS advertising platform.
  • Programmatic advertising provide various benefits, including real-time insights into the effectiveness of ad campaigns, enhanced targeting capabilities, increased transparency on ad inventory, improved budget usage, and effective ad fraud management, all of which helps to drive the market. On the other hand, a lack of understanding of programmatic advertising expenditure is expected to hamper industry growth during the projection period.
  • When the first wave of COVID-19 hit in March, according to an IAB analysis, brands cut spending by up to 30% overnight, with one in four suspending activity completely. Many expected that the consequences will be far worse than the financial crisis of 2008. As approached to the end of 2020, the majority of businesses have cut, or in some cases, ceased, their advertising expenditures.

Programmatic Advertisement Market Trends

Increased Penetration of Smart Phones Drives the Market

  • People are always multitasking, on the go, streaming media, watching Videos, utilizing applications, and surfing the web in today's mobile entertainment and content environment. This has generated a one-of-a-kind opportunity for Real-Time Bidding (RTB) mobile advertising and a sense of urgency.
  • Only advertisers with the correct targeting tools and abilities delivered advertising in the most focused way, resulting in greater sales, with bids fulfilled in milliseconds. Advertisers are using RTB to be present at the exact time when a potential client is ready to purchase a mobile, where immediate reigns supreme.
  • In January 2022, a United States-based Machine Learning company reported its strategy stating in the 2020s, mobile advertising will be one of the most effective ways for marketers to reach their target audiences.
  • Further added, however, because the market is worldwide and competition is fierce, advertisers must achieve the maximum possible return on ad expenditure to remain viable. As a result, the industry is increasingly relying on real-time bidding also known as mobile RTB to acquire and convert the most important segments.
  • As per GSMA Mobile Economy Report 2021, globally unique mobile subscribers account for 5.3 billion and 4.2 billion subscribed for mobile internet. Further, 75% smart phone connections were reported and the adoption of smartphones tend to grow which makes smartphones as target for programmatic advertisement firms.

North America Holds Major Share

  • As per the Internet Advertising Revenue Report 2021, digital advertising in the United States grew at a rapid pace. The sector has been able to profit from the rebound of marketing budgets throughout the year (after a decrease in Q2 of 2020) as well as the flood of isolated consumers who relied on digital media as their primary connection throughout the epidemic.
  • Overall, digital ad revenue grew 35.4% year over year, the fastest rate of growth since 2006. As the digital market as a whole has grown, so have digital ad revenues. According to a report commissioned by IAB from Harvard Business School, the internet economy has risen seven times faster than the US economy over the last four years, accounting for 12% of US GDP.
  • Advertising expenditures committed to digital media are growing in sync with consumer time spent and attention on digital media channels, particularly across the digital video (including CTV/OTT), digital audio, social media, and search. Advertisers also looked for ways to reach out to consumers who, boosted by government stimulus packages and a recovering economy, upped their spending in 2021.
  • An other growth driver in 2021 was surely the emergence of new firms. According to the Census Bureau, the year 2021 had the biggest increase in business growth in history, with 5.4 million new enterprises being established. To recruit new clients and provide continued products and services, these businesses rely on the ad-supported internet.

Programmatic Advertisement Industry Overview

One of the most popular ways to execute ad campaigns is through programmatic advertising. However, the programmatic advertising industry is complicated, and programmatic advertising is enclosed in uncertainty. Marketers are still skeptical about programmatic advertising and the ecosystem that surrounds it.

  • March 2022- Hivestack, prominent independent programmatic digital out of home (DOOH) ad tech company, announced a strategic global partnership with MediaMath. Through this partnership, MediaMath's Demand Side Platform (DSP) will be integrated into Hivestack's Supply Side Platform (SSP), following OpenRTB standards, which will allow for MediaMath and its advertisers to access Hivestack's premium global DOOH inventory through RTB transactions via open exchange.
  • May 2022 - PubMatic announced the launch of Connect, a comprehensive and fully integrated platform to enable media buyers to seamlessly connect with their target audiences across the open internet. The solution enables brands and media buyers to activate a portfolio approach to addressability to improve ad relevance while respecting consumer privacy, well ahead of the ecosystem's transition away from the third-party cookie.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Global Programmatic Advertising Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of Digital Media Advertisement
    • 5.1.2 Increased Adoption of Artificial Intelligence and Machine Learning
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Skill in Programmatic Advertisement

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Trading Platform
    • 6.1.1 Real Time Bidding (RTB)
    • 6.1.2 Private Marketplace Guaranteed
    • 6.1.3 Automated Guaranteed
    • 6.1.4 Unreserved Fixed-rate
  • 6.2 By Advertising Media
    • 6.2.1 Digital Display
    • 6.2.2 Mobile Display
  • 6.3 By Enterprise size
    • 6.3.1 SMB's
    • 6.3.2 Large Enterprises
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 War Room Holdings, Inc
    • 7.1.2 MediaMath
    • 7.1.3 Digilant
    • 7.1.4 Fyber N.V.
    • 7.1.5 SmartyAds.
    • 7.1.6 Choozle, Inc.
    • 7.1.7 Zeta Global Corp.
    • 7.1.8 Amazon

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market