デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1635420

中東とアフリカのプログラマティック広告:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Middle East and Africa Programmatic Advertising - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
中東とアフリカのプログラマティック広告:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

中東・アフリカのプログラマティック広告市場は予測期間中にCAGR 7.89%を記録する見込み

Middle East and Africa Programmatic Advertising-Market-IMG1

主要ハイライト

  • プログラマティック広告は、高度に自動化された広告形態であり、最適な活用が可能です。プログラマティック広告の利点の1つは、ユーザーが機械や製品を使用してインターネット広告ストックを売買できることであり、これが市場成長を促進します。
  • それは効果的にブランドキャンペーンで定期的に使用されているプレミアムインベントリセグメントに関与する手動実行プロセスを置き換えるので、プログラム保証は、地域におけるプログラマティック広告の成長のための主要な要因の一つです。この地域の主要な広告主は、広告の規模を拡大し、パフォーマンスを向上させるために、プログラマティック保証サービスを拡大しています。
  • さらに、デジタルプライバシープラクティスの変化に伴い、市場シェアを拡大するために、代理店によるコンテキスト・ターゲティングプラクティスの採用が増加しています。また、同地域における新たな規制法の施行に伴い、個人データ保護に対する懸念が高まり、企業はコンテンツ・マーケティングにおいて積極的なアプローチを取り始めています。
  • また、デジタル化の進展に伴い、顧客のデータ収集やプライバシーに対する意識も高まっています。こうした消費者データの収集・活用に対する意識の高まりが、プログラマティック広告市場の成長を抑制しています。
  • COVID-19パンデミックは、中東アフリカ地域のプログラマティック広告市場にプラスの影響を与えた欧州の企業や組織は、この地域で課された世界ロックダウンをきっかけにデジタル広告methodaにswticihngとしています。

中東・アフリカのプログラマティック広告市場動向

デジタル広告の採用増加

  • デジタル化が進むにつれ、パブリッシャーはデータと技術を組み合わせて活用し、適切なタイミングで適切な顧客層にアプローチするようになっています。最近では、プログラマティック広告のパブリッシャーはバイヤーのデータにアクセスできるようになり、ニーズやキャンペーンのパフォーマンスに関する重要な洞察を提供し、最適化を可能にしています。
  • デジタル広告の普及はメディアバイヤーに大きな影響を与え、エージェンシーはクリエイティブプランニングに高品質なユーザーデータを活用し、マイクロ対象広告を生成しています。プログラマティック広告で使用される技術は、ブランドキャンペーンを増幅させる。
  • 広告主、メディアエージェンシー、メディアオーナーは、利用可能なデータとオーディエンスを活用することで、データをキャンペーン目的にマッチさせ、オーディエンスデータを使ってクリエイティビティを強化し、キャンペーンデータを使ってキャンペーンパフォーマンスを最適化し、洞察を得て意思決定を行うことができます。
  • データ属性を見つけるオーディエンスディスカバリーアルゴリズム、そっくりターゲティング、あらゆるデータシグナルによるリアルタイムでのオーディエンス構築など、より洗練されたオーディエンスを作るためのツールが広告主に活用され、Tprogrammatic広告の市場を拡大しています。

市場成長を牽引するモバイルプログラマティック広告

  • モバイルプログラマティック広告は、モバイル広告を購入、販売、表示する自動化されたプロセスを指します。モバイル広告には、モバイルバナー広告、モバイル動画広告、モバイルネイティブ広告などが含まれます。
  • モバイルが様々なデータシグナルを提供することで、適切なユーザーに関連性の高いコンテンツをリアルタイムで広告配信することが可能になるため、同地域におけるモバイル普及率の上昇に伴い、モバイルプログラマティック広告の増加が見込まれています。
  • モバイルプログラマティック広告は正確なターゲティングを提供するため、広告主は特定のオーディエンスにリアルタイムでリーチすることができ、特定の指標やデモグラフィックを使用して適切なオーディエンスを指示することができます。
  • この地域のプログラマティック広告主のクライアントは、ROIや広告費に対するリターンを含む成果報酬を要求しています。さらに、モバイルアプリを通じた顧客エンゲージメントの増加が、同地域におけるモバイルプログラマティック広告の需要を高めています。

中東・アフリカのプログラマティック広告産業概要

中東・アフリカのプログラマティック広告市場の競争は中程度です。市場は適度に集中しているようで、参入企業は合併、買収、サービス革新などの主要戦略を採用しています。主要参入企業は、Tonic International、Mars Media Group、Exclusive Digital、Xaxisなどです。

  • 2022年8月-Huaweiのプログラマティック広告プラットフォームであるHuawei Adsは、中東・アフリカ(中東・アフリカ)のマーケター向けに2つの新しい月次インセンティブプログラムを開始しました。これらのプログラムでは、平均トラフィック量が500万を超えるパートナーに対して、2023年末までHuawei Adsからの収益化収益の10%を追加で享受できるなどのインセンティブが提供されます。2つ目のイニシアチブでは、2022年12月31日まで、高業績パートナーの上位10%が、マーケティング戦略の収益化を10%享受できます。
  • 2022年6月-InMobiは、中東・アフリカの企業と戦略的広告主をサポートするため、Microsoft Advertisingとのパートナーシップを拡大することを発表。InMobiは、Microsoft・アドバタイジングの検索・ネイティブディスプレイ機能と、InMobiの広告プラットフォームのモバイルアドテク機能を活用した統合ソリューションをマーケティング担当者に記載しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業利害関係者分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 中東・アフリカのプログラマティック広告市場へのCOVID-19の影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタルメディア広告の成長
    • プログラマティック広告におけるデータの活用
  • 市場課題
    • プログラマティック広告における熟練者の不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 取引プラットフォーム別
    • リアルタイム入札(RTB)
    • プライベート市場保証型
    • 自動保証
    • 固定レート
  • 広告媒体別
    • デジタルディスプレイ
    • モバイルディスプレイ
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Tonic International
    • Mars Media Group
    • Executive Digital
    • Boopin
    • Xaxis
    • Google
    • Amazon
    • Gamned!
    • InMobi

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91741

The Middle East and Africa Programmatic Advertising Market is expected to register a CAGR of 7.89% during the forecast period.

Middle East and Africa Programmatic Advertising - Market - IMG1

Key Highlights

  • Programmatic Advertising is a highly automated form of advertising that makes the best use. One of the advantages of programmatic advertising is that it lets users buy and sell internet advertising stock by using a machine or a product, which propels market growth.
  • Programmatic guaranteed is one of the major drivers for the growth of programmatic advertisements in the region as it effectively replaces the manual execution processes involved in the premium inventory segment that is regularly used by brand campaigns. Major regional advertisers are expanding their Programmatic Guaranteed offerings to scale their advertising further and increase their performance.
  • Further, with changes to digital privacy practices, contextual targeting practices are increasing in adoption by agencies to increase their market share. Also, with the implementation of new regulatory laws in the region, concern over personal data protection has increased, and companies have started taking aggressive approaches in content marketing.
  • Also, with increasing digitalization, customers are becoming increasingly aware of data collection and privacy. This increasing awareness of the collection and utilization of consumer data is restricting the growth of the Programmatic advertising market.
  • The Covid-19 pandemic had a positive effect on the Programmatic Advertising Market in the Middle East and Afric region as businesses and organizations in Europe are swticihng to digital advertising methoda in the wake of global lockdown imposed in the region.

MEA Programmatic Advertising Market Trends

Increase in adoption of Digital Advertising

  • With the rising digitalization, publishers are utilizing a combination of data and technology to reach out to the right customer base at the right time. In recent times, programmatic advertisement publishers have access to buyers' data, which provides significant insights into the needs and campaign performances and enables optimization.
  • The increased adoption of digital advertising significantly impacted the media buyers as agencies are utilizing high-quality user data for creative planning to generate micro-targeted ads. The technology used in programmatic advertising amplifies brand campaigns.
  • Advertisers, media agencies, and media owners can utilize the data and audiences available to match data to campaign objectives, enhance creativity using audience data, optimize campaign performance using campaign data, gain insights and make decisions.
  • Tools such as audience discovery algorithms that find data attributes, look-alike targeting, and building audiences in real-time based on all data signals to create more sophisticated audiences are being utilized by the advertisers, which increases the market for tprogrammatic advertising.

Mobile Programmatic Advertisements to Drive the Market Growth

  • Mobile Programmatic Advertisement refers to the automated process of buying, selling, and displaying mobile ads. Mobile Ads include mobile banner ads, mobile video ads, mobile native ads, and many more.
  • With the increase in mobile penetration in the region, mobile programmatic advertisement is expected to increase as mobiles provide various data signals which enable real-time ad serving with relevant content to the right user.
  • Mobile Programmatic Advertising provides precise targeting, allowing advertisers to reach their specific audience in real-time and dictate the right audience using certain metrics and demographics.
  • The clients of programmatic advertisers in the region demand payments by results which include ROI and return on ad spending. Further, increasing customer engagement through mobile apps increases the demand for mobile programmatic advertisements in the region.

MEA Programmatic Advertising Industry Overview

The Middle East and Africa Programmatic Advertising Market is moderately competitive. The market appears to be moderately concentrated, with players adopting key strategies like mergers, acquisitions, and service innovation. Some of the major players in the market are Tonic International, Mars Media Group, Exclusive Digital, Xaxis, etc. Some of the recent developments are:

  • August 2022 - Huawei Ads, the programmatic advertising platform of Huawei, launched two new monthly incentive programs for marketers in the Middle East and Africa region (MEA). These programs offer incentives such as allowing partners with an average traffic volume of over five million to enjoy an additional 10 percent of their monetization revenue from Huawei Ads until the end of 2023. The second initiative enables the top 10 percent of the high-performing partners to enjoy a 10 percent monetization revenue for their marketing strategies until 31 December 2022.
  • June 2022 - InMobi announced expanded its partnership with Microsoft Advertising to support enterprise and strategic advertisers in Middle East, and Africa. InMobile will offer marketers an integrated solution to power their campaigns built on the search and native display capabilities of Microsoft Advertising and mobile ad tech capability of InMobi's advertising platforms.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Programmatic Advertising Market in Middle East and Africa

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of Digital Media Advertisement
    • 5.1.2 Better use of Data for Programmatic Advertising
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Skilled personel in Programmatic Advertisement

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Trading Platform
    • 6.1.1 Real Time Bidding (RTB)
    • 6.1.2 Private Marketplace Guaranteed
    • 6.1.3 Automated Guaranteed
    • 6.1.4 Unreserved Fixed-rate
  • 6.2 By Advertising Media
    • 6.2.1 Digital Display
    • 6.2.2 Mobile Display
  • 6.3 By Enterprise size
    • 6.3.1 SMB's
    • 6.3.2 Large Enterprises

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Tonic International
    • 7.1.2 Mars Media Group
    • 7.1.3 Executive Digital
    • 7.1.4 Boopin
    • 7.1.5 Xaxis
    • 7.1.6 Google
    • 7.1.7 Amazon
    • 7.1.8 Gamned!
    • 7.1.9 InMobi

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market