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市場調査レポート
商品コード
1636612

アジア太平洋地域のプログラマティック広告:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Programmatic Advertising - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋地域のプログラマティック広告:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のプログラマティック広告市場規模は、2025年に272億米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは17.61%で、2030年には612億1,000万米ドルに達すると予測されています。

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Carousell Media GroupがIAB SEAおよびインドと共同で実施した調査によると、回答者の99%が今後1年間に小売メディアへの支出を増やす予定であることがわかった。中国のAlibaba.comとJD.comは世界最大の小売メディアネットワークであり、小売メディアへの支出は同国の全デジタル広告支出の40.7%を占めています。アジア太平洋地域(APAC)地域では、小売メディアへの支出が大きく伸びると予想されており、フィリピンでは20%、ベトナムでは18%の増加が見込まれています。

主なハイライト

  • アドテク企業は、ブランド・キャンペーンでしばしば採用されるプレミアム・インベントリー・セクターで必要とされる人的な実行方法を不要にするプログラム・ベースのアプリケーションの採用に成功しています。これは、手作業によるタグベースの予約よりも効果的かつ効率的であるため、APAC地域におけるプログラマティック広告の台頭を促進する重要な要因の一つです。
  • 特に、MOCAのような広告イノベーターはアジア市場に焦点を当て、中国、インド、インドネシア、ベトナムに現地チームを設立しました。ユーザー獲得、ブランディング、ソーシャルメディア、CTV、美容、天気予報、その他カスタマイズされた広告ソリューションのために、世界のトップパブリッシャーと協力するためです。
  • しかし、プログラマティック広告市場は、マーケティング成果の測定、クロスチャネルキャンペーンの最大化、クッキーの廃止など、依然として大きな課題に直面しています。グーグルやAppNexusのような企業はすでに、不正クリックがクライアントの分析に現れたり予算が消費されたりする前に検出するプラットフォームの開発と改良に取り組んでいます。
  • COVID-19の流行はアジア太平洋地域のプログラマティック広告市場を急速に変えました。例えば、グーグルはトピックスAPIソリューションを開発し、クローム・ブラウザを通じて、その週のトップユーザーの興味を表す、一握りのユーザーの興味を特定しました。これらの興味はさらに、広告目的で個人を匿名のグループに分類するために利用されました。

アジア太平洋地域のプログラマティック広告市場動向

プログラマティック広告におけるAIとMLの利用が成長を牽引。

  • AIとMLは、あらゆる業界のほぼすべての領域で混乱を引き起こし、技術的状況を変革しているが、マーケティング業界はこの変化を採用するためにまだ追いついていないです。AIベースのマーケティングは、購買パターンや行動に関する詳細な情報を活用します。グーグルのような企業は、AIを統合し、音声認識や言語理解のような技術を導入することで、自社製品を刷新し、現実世界の会話を作り出しています。
  • 広告主は、人工知能プラットフォームを利用することで、データをより効率的に活用し、ビジネス成果を高めることができます。広告主は、プログラマティック・マーケティングで人工知能を利用することで、ターゲティングの精度を高め、広告をより適切に配置し、キャンペーンの効果を高めることができます。
  • AI/MLアルゴリズムは、大量のデータを分析し、データ主導の意思決定を人間よりも迅速かつ正確に行うために使用されます。これは、広告のターゲティングだけでなく、メディア購入効率の向上にも貢献すると思われます。個々のユーザーにとって、AIMLはその行動、嗜好、興味に応じて受け取る広告を調整するのに役立ちます。これにより、エンゲージメント率が向上し、より良い顧客体験が得られると思われます。
  • 人工知能を使用することで、プログラマティック広告はキャンペーン目標に対応したトップパフォーマンスのオーディエンスセグメントを生成し、コンバージョンの最有力候補であるユーザーに広告を配信することができます。これによりキャンペーンの効果が高まると判断された場合にのみ、プログラマティック・アルゴリズムはターゲットオーディエンスを分類できるようになります。

市場成長を牽引するモバイルプログラマティック広告

  • モバイルプログラマティック広告は、ソフトウェアASによるモバイル広告インベントリーの自動売買であり、提案依頼(RFP)プロセス、対面交渉、インサーション・オーダー(I/O)システムに取って代わるものです。
  • この技術により、広告主はアドエクスチェンジを通じて幅広い広告在庫にアクセスできるため、より効果的かつ手頃な価格で広告を購入できるようになります。さらに、価値を最大化するために、可能な限り高い在庫価格をいつでも見つけることができます。
  • アジア太平洋地域全域でデジタル化が進み、デジタルマーケティングが大きく成長しています。モバイルアプリは、APACにおけるデジタルマーケティングの主要チャネルです。東南アジアだけでも4億6,000万人のインターネットユーザーがいるため、ブランドが小売メディアを活用して新たな消費者にアクセスする機会は膨大です。
  • checkout.comが実施した調査によると、回答者の63%が主なオンラインショッピング手段としてモバイルアプリを利用しています。この数字は、アジアにおけるスマートフォンの普及とともにさらに伸び、2025年には78%に達すると予想されています。
  • Instagram、TikTok、Pinterest、Facebookなどのソーシャルメディアやオンラインコンテンツプラットフォームの人気の高まりは、ソーシャルコマースと呼ばれる新しいビジネスモデルの開発につながった。
  • 2023年2月-FoodpandaはGroup Mとともに、foodpandaアプリ、デジタルマーケティング資産、新しいパートナーシッププログラムなどの統合広告機能一式を発表しました。Foodpandaのアプリ内広告やその他のメディア資産を活性化することで、GroupMのクライアントは急成長するモバイルプログラマティック広告の成長を体験することになります。

アジア太平洋地域のプログラマティック広告業界の概要

アジア太平洋地域のプログラマティック広告市場は、より多くのブランドがモバイル領域に参入し、プログラマティック広告に真剣に取り組むようになるにつれて細分化されており、同市場におけるプログラマティック広告プロバイダーのビジネスチャンスは増え続けています。市場の既存プレーヤーは、新規参入者に対抗するため、提供する製品の幅を広げています。革新的なツールやソリューションの助けを借りて、プログラマティック広告プロバイダーは、広告キャンペーンの可能性を最大化するために適切な場所を選択し、適切な人々をターゲットにすることができます。InMobi、Arki、Inspire Asiaなどの著名なリーダーが市場を独占しています。

  • 2023年3月-Winkel Mediaは、プログラマティック・デジタル・アウト・オブ・ホーム(DOOH)ソリューションのチャンピオンであるHivestackと提携。ウィンケル・メディアのAIを駆使したデータ主導のDOOHスクリーンは、小売店舗でインパクトのある測定可能なキャンペーンを実現するよう戦略的に設計されており、世界中の広告主がオープンエクスチェンジやプライベートマーケットプレース(PMP)を通じてキャンペーンを活性化できます。
  • 2022年12月-電通プログラマティックは、戦略的プログラマティック供給ソリューション「Dentsu Curate」をインドで開始しました。同ソリューションは、強固な評価メカニズムにより、広告主がブランドセーフで不正のない環境で、メディア全体のデジタル在庫を購入できるよう支援します。AD開発会社は、供給を統合し、より深い統合を行うことで、メディアの質を向上させる計画です。
  • 2022年4月-InMobiはAnzuと協業し、世界中の広告主にAnzuのプレミアムモバイルプログラマティック在庫への直接アクセスを提供します。Anzuのゲーム内広告ソリューションは、ゲームプレイを補完するように設計された広告を提供し、ゲーマーを尊重し、多くの場合、ゲームプレイ体験を向上させる。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界利害関係者分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19がアジア太平洋地域のプログラマティック広告市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタルメディア広告の成長
    • プログラマティック広告におけるAIとMLの利用拡大
  • 市場の課題
    • プログラマティック広告における熟練者の不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 取引プラットフォーム別
    • リアルタイム入札(RTB)
    • プライベートマーケットプレース保証型
    • 自動保証
    • 固定レート
  • 広告媒体別
    • デジタル・ディスプレイ
    • モバイルディスプレイ
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • InMobi
    • ASIAPAC NET MEDIA LIMITED.
    • Inspire Asia Co., Ltd.
    • Aarki, Inc.
    • Google
    • Integral Ad Science, Inc.
    • Smaato, Inc.
    • Hivestack Inc.
    • Amazon

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91531

The Asia-Pacific Programmatic Advertising Market size is estimated at USD 27.20 billion in 2025, and is expected to reach USD 61.21 billion by 2030, at a CAGR of 17.61% during the forecast period (2025-2030).

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Based on a survey conducted by Carousell Media Group in collaboration with IAB SEA and India, it was found that 99% of respondents plan to increase their retail media spending over the next year. China's Alibaba.com and JD.com are the largest retail media networks globally, with retail media spending accounting for 40.7% of all digital ad spending in the country. Asia-Pacific (APAC) region is expected to see strong growth in retail media spending, with an anticipated increase of 20% in the Philippines and 18% in Vietnam.

Key Highlights

  • Ad-techs successfully adopted program-based applications that eliminate the need for human execution methods required with premium inventory sectors often employed by brand campaigns. It is one of the key factors driving the rise of programmatic advertising in APAC region, as it is more effective and efficient than manual tag-based reservations.
  • In particular, AD innovators like MOCA focused on Asian markets, setting up local teams in China, India, Indonesia, and Vietnam. It is to collaborate with top global publishers for user acquisition, branding, social media, CTV, beauty, weather, and other customized advertising solutions.
  • However, the Programmatic Advertising Market still faces significant challenges, such as measuring marketing results, maximizing cross-channel campaigns, and deprecating cookies. Companies like Google and AppNexus are already working to develop and refine platforms that detect fraudulent clicks before they appear in client analysis or consume their budget.
  • The COVID-19 pandemic rapidly changed the Asia-Pacific programmatic advertising market. For instance, Google developed the Topics API solution to identify a handful of user interests via the Chrome browser, representing their top interests for that week. These interests were further utilized to categorize individuals into anonymous groups for advertising purposes.

Asia-Pacific Programmatic Advertising Market Trends

Increasing use of AI & ML for Programmatic Advertising drives the growth.

  • AI and ML are causing disruptions and transforming the technological landscape in almost all domains of every industry, and the marketing industry is still catching up to adopt this change. AI-based marketing utilizes detailed information on buying patterns and behavior. Companies like Google are reinventing their products by integrating AI and introducing techniques like speech recognition and language understanding to create real-world conversations.
  • Advertisers are empowered to make data work more efficiently and increase business results through the use of artificial intelligence platforms. Advertisers can benefit from increased precision in targeting, more appropriate placement of advertisements and a greater campaign effectiveness through the use of artificial intelligence in programmatic marketing..
  • AI/ML algorithms are used to analyze large amounts of data and make data-driven decisions faster and more accurately than humans. This would contribute to an improvement in media purchasing efficiency as well as the targeting of advertising. For individual users, AIML can help them to tailor the advertising that they receive according to their behaviour, preferences and interests. This would increase the rate of engagement and better customer experience.
  • Using artificial intelligence, programmatic advertising is able to produce top performing audience segments that correspond with your campaign goals and serve ads to users who are the best candidates for conversion. Only if it is determined that this increases the effectiveness of campaigns willmatic algorithms be able to classify a target audience.

Mobile Programmatic Advertisements to Drive the Market Growth

  • Mobile programmatic advertising is an automatic buying and selling of mobile ad inventory with software AS It replaces the request for proposal (RFP) process, in person negotiation and the insertion order (I/O) system.
  • This technology will enable advertisers to purchase ads more effectively and at an affordable price, because they can access a broad range of advertising inventory through ad exchanges. In addition, it allows the highest possible inventory prices to be found at any given moment in order to maximise value.
  • Increased digitization across Asia-Pacific is driving significant growth in digital marketing. Mobile apps are the key channel for digital marketing in APAC. There are 460 million internet users in Southeast Asia alone, so the opportunities for brands to leverage retail media to access new consumers are vast.
  • A survey conducted by checkout.com outlined that 63% of respondents use mobile apps as their primary online shopping method. This number is expected to grow further along with smartphone penetration in Asia, reaching up to 78% by 2025.
  • The rising popularity of social media and online content platforms like Instagram, TikTok, Pinterest, and Facebook resulted in the development of a new business model called Social commerce, which provides small businesses with a direct and affordable path to their clients.
  • February 2023 - Foodpanda unveiled a suite of integrated advertising features, including the foodpanda app, digital marketing assets, and new partnership programs, along with Group M. By activating Foodpanda's in-app advertising and other media assets, GroupM clients will experience a fast-growing Mobile Programmatic Advertisements Growth.

Asia-Pacific Programmatic Advertising Industry Overview

The Asia-pacific programmatic advertising market is fragmented as more brands enter the mobile space and become serious about programmatic advertising, the opportunities for Programmatic Advertising Providers in the market continue to increase. The existing players in the market are expanding their range of product offerings to compete with the new entrants. With the help of innovative tools and solutions, programmatic advertising providers can select the right place and target the right people to maximize the potential of ad campaigns. Prominent leaders such as InMobi, Arki, and Inspire Asia Co., Ltd. dominate the market.

  • March 2023- Winkel Media partnered with Hivestack, a programmatic digital out-of-home (DOOH) solutions champion. Winkel Media's AI-powered, data-driven DOOH screens are strategically designed to deliver impactful and measurable campaigns in retail stores, enabling advertisers worldwide to activate campaigns via open exchange and private marketplace deals (PMP).
  • December 2022- Dentsu Programmatic launched its strategic programmatic supply solution, 'Dentsu Curate,' in India. The solution will assist advertisers in buying digital inventory across media in a brand-safe and fraud-free environment through robust evaluation mechanisms. The AD developer plans to improve media quality by consolidating supply and involving deeper integrations.
  • April 2022- InMobi collaborated with Anzu to provide its advertisers with direct access to Anzu's premium mobile programmatic inventory across the globe. Anzu's in-game advertising solution provides ads designed to complement the gameplay, respecting gamers and, in many cases, enhancing the gameplay experience.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Programmatic Advertising Market in Asia-Pacific

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of Digital Media Advertisement
    • 5.1.2 increasing use of AI & ML for Programmatic Advertising
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Skilled personel in Programmatic Advertisement

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Trading Platform
    • 6.1.1 Real Time Bidding (RTB)
    • 6.1.2 Private Marketplace Guaranteed
    • 6.1.3 Automated Guaranteed
    • 6.1.4 Unreserved Fixed-rate
  • 6.2 By Advertising Media
    • 6.2.1 Digital Display
    • 6.2.2 Mobile Display
  • 6.3 By Enterprise size
    • 6.3.1 SMB's
    • 6.3.2 Large Enterprises

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 InMobi
    • 7.1.2 ASIAPAC NET MEDIA LIMITED.
    • 7.1.3 Inspire Asia Co., Ltd.
    • 7.1.4 Aarki, Inc.
    • 7.1.5 Google
    • 7.1.6 Integral Ad Science, Inc.
    • 7.1.7 Smaato, Inc.
    • 7.1.8 Hivestack Inc.
    • 7.1.9 Amazon

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market