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市場調査レポート
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1645157

欧州のプログラマティック広告:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Programmatic Advertising - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のプログラマティック広告:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のプログラマティック広告の市場規模は、2025年に1,082億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは7.22%で、2030年には1,533億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 欧州のプログラマティック広告市場は急速に拡大しており、今後も拡大が見込まれます。プログラマティック広告の利点の1つは、ユーザーが機械や製品を使用してインターネット広告ストックを売買できることであり、これが市場の成長を促進しています。
  • プログラマティック広告の動画は、主にプログラマティックマーケットプレースを通じて取引されています。さらに、自動保証された購入方法が増加しています。さらに、最適なメディアコンポーネントを選択し、プログラマティック広告分野で目標を進めるためにメディア購入を行うという動的なサイクルを自動化するのに役立ちます。
  • IAB欧州の調査によると、2021年のプログラマティック投資の促進要因として、データのより良い活用が挙げられました。同調査によると、エージェンシーとパブリッシャーは、プログラマティック広告のためのデータのより良い利用を増やしており、エージェンシーによるデータのより良い利用は2020年の75%から2021年には94%に、パブリッシャーによるデータのより良い利用は2020年の48%から2021年には62%に増加しています。
  • さらに、デジタルプライバシー慣行の変化に伴い、市場シェアを拡大するために、代理店によるコンテクスト・ターゲティング慣行の採用が増加しています。強力なオーディエンスターゲティングは、プログラマティック広告キャンペーンを最適化し、メディア予算を効率的に使用するための重要な方法です。
  • また、デジタル化が進むにつれ、顧客のデータ収集やプライバシーに対する意識も高まっています。このような消費者データの収集と活用に対する意識の高まりが、プログラマティック広告市場の成長を抑制しています。
  • COVID-19パンデミックは、欧州の企業や組織は、この地域で課された世界のロックダウンをきっかけにデジタル広告methodaにswticihngているとして、欧州のプログラマティック広告市場にプラスの影響を与えました。また、App ads.txt、Sellers.json、Buyers.json、Supply Path Object、Demand Path Objectなどの業界標準の採用が増加しています。

欧州のプログラマティック広告市場動向

プログラマティック広告へのデータ活用が成長を牽引。

  • プログラマティック広告とは、リアルタイム入札のことで、広告やメディア取引のマシンツーマシンによる自動化を利用して、広告在庫があるときはいつでも、複数の広告主が同じスポットで広告の入札を行うことを意味します。
  • プログラマティック広告では、広告主は広告主、パブリッシャー、サードパーティの3つのデータを使用します。これらのデータを利用することで、広告主は何十億という広告インプレッションの中から最適なオーディエンスを見つけ、プログラマティック広告の効率を高めることができます。
  • 消費者と広告主がやり取りするたびに、多くのデータが生成されます。この生成されたデータは、顧客の興味、意思決定、接触ポイント、エンゲージメントの瞬間に関連する活動、認識されたニーズ、主要な人口統計学的および行動的背景、その他多数で構成されます。このようなデータは、顧客に関するインサイトを構築し、パーソナライズされたマーケティング・コンテンツを作成するための強固なプラットフォームとして機能します。
  • 広告主は、新しいターゲティングセグメントを特定するために、コンバージョンしたユーザーに対して過剰なインデックスを持つデータ属性を見つけるオーディエンス発見アルゴリズム、そっくりさんターゲティング、より洗練されたオーディエンスを作成するためにすべてのデータシグナルに基づいてリアルタイムでオーディエンスを構築するなどのツールを活用しています。
  • 広告主、メディアエージェンシー、メディアオーナーは、利用可能なデータとオーディエンスを活用することで、データとキャンペーン目標のマッチング、オーディエンスデータを活用したクリエイティビティの強化、キャンペーンデータを活用したキャンペーンパフォーマンスの最適化、インサイトの獲得、意思決定を行うことができます。

市場成長を牽引するモバイルプログラマティック広告

  • モバイルプログラマティック広告とは、モバイル広告を購入、販売、表示する自動化されたプロセスを指します。モバイル広告には、モバイルバナー広告、モバイル動画広告、モバイルネイティブ広告などが含まれます。
  • モバイル・プログラマティックは、デマンドサイドプラットフォーム(DSP)とサプライサイドプラットフォーム(SSP)の間の協力が必要であり、モバイル・プログラマティック広告を自動化します。モバイル・プログラマティック広告では、ジオロケーション、オペレーションシステム、ターゲットオーディエンスのスマートフォンのタイプなど、システムがオーディエンスをターゲティングするために必要な特性を定義します。
  • モバイル-プログラマティック広告は、広告主がリアルタイムで特定の聴衆に到達し、特定のメトリックと人口統計を使用して適切な聴衆を指示することができ、正確なターゲティングを提供します。
  • また、Ericcson社によると、欧州のモバイル契約数は2021年に約10億9,000万件、2027年には11億1,000万件に増加すると予想されており、さらに個人がテレビなどの従来のスクリーンよりもモバイルデバイスに費やす時間が長いため、モバイル・プログラマティック広告はリーチを拡大し、ユーザー獲得率を高めるための優れたチャネルです。

欧州のプログラマティック広告業界の概要

欧州のプログラマティック広告市場の競争は緩やかです。市場は適度に集中しているようで、プレーヤーは合併、買収、サービス革新などの主要戦略を採用しています。

  • 2022年4月-シングテルの完全子会社で広告テクノロジーの世界的リーダーであるAmobeeは、Amobeeプラットフォームに革新的なストリーミング広告テクノロジーをもたらす提携を発表しました。この提携により、ブランドは同社のプログラマティック・エコシステムにおいて、SeenThisのテクノロジーを利用した高品質の動画アセットのストリーミング配信が可能になります。
  • 2022年4月- フランクフルト空港のマーケティングエージェンシーMedia Frankfurtは、テクニカルパートナーのVIOOHと提携しました。この提携により、同社は空港広告向けの新しいプログラマティック・メディア・ソリューションを立ち上げることができました。この新システムにより、デジタルクライアントのキャンペーンを空港全体でより正確かつ柔軟にコントロールできるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が欧州プログラマティック広告市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタルメディア広告の成長
    • プログラマティック広告におけるデータの活用
  • 市場の課題
    • プログラマティック広告における熟練者の不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 取引プラットフォーム別
    • リアルタイム入札(RTB)
    • プライベートマーケットプレース保証型
    • 自動保証
    • 固定レート
  • 広告媒体別
    • デジタルディスプレイ
    • モバイルディスプレイ
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Yieldbird Sp. z o.o.
    • MediaMath
    • The ADEX
    • Adform
    • Amobee, Inc.
    • IPONWEB Limited.
    • Eskimi DSP
    • PubMatic, Inc.
    • Teads SA.
    • Digital East GmbH

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91332

The Europe Programmatic Advertising Market size is estimated at USD 108.23 billion in 2025, and is expected to reach USD 153.36 billion by 2030, at a CAGR of 7.22% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The market for programmatic advertising in Europe is expanding swiftly and will do so in the next years. It is a highly automated form of advertising that makes the best use. one of the advatnages of programmatic advertising is that it lets users buy and sell internet advertising stock by using a machine or a product, which is proplling the market growth.
  • Programmatic Advertisement videos are mainly traded through Programmatic marketplaces. Further, there has been an increase in automated guaranteed buying methods. Additionally, it aids in automating the dynamic cycle of selecting the optimal media component and making the media purchase to advance a goal in the programmatic advertising sector.
  • According to a survey by IAB Europe, better use of data acted as an accelerator for programmatic investments in 2021. The survey states that Agencies and Publishers have increased better use of data for programmatic advertisement as better usage of data by agencies increased from 75% in 2020 to 94% in 2021, and better usage of data by publishers increased from 48% in 2020 to 62% in 2021.
  • Further, with changes to digital privacy practices, contextual targeting practices are increasing in adoption by agencies to increase their market share. A strong audience targeting is a crucial way to optimize programmatic advertising campaigns and efficiently use the media budget.
  • Also, with increasing digitalization, customers are becoming increasingly aware of data collection and privacy. This increasing awareness of the collection and utilization of consumer data is restricting the growth of the Programmatic advertising market.
  • The Covid-19 pandemic had a positive effect on the Programmatic Advertising Market in Europe as businesses and organizations in Europe are swticihng to digital advertising methoda in the wake of global lockdown imposed in the region. Also the adoption of industry standards such as App ads.txt, Sellers.json, Buyers.json, Supply Path Object, Demand Path Object, has increased.

Europe Programmatic Advertising Market Trends

Better use of Data for Programmatic Advertising drives the growth.

  • Programmatic advertising refers to real-time bidding, which means multiple advertisers bidding for advertising at the same spot whenever an ad inventory is available using machine-to-machine automation of advertising and media transactions.
  • In programmatic advertising, advertisers use three data types: advertisers, publishers, and third-party data. Using this data, advertisers can find the most suitable audiences among billions of ad impressions and increase the efficiency of Programmatic advertising.
  • With every interaction between the consumer and advertiser, there is a lot of data being generated. This generated data comprises customer interests, decisions, points of contact, activities relative to those moments of engagement, perceived needs, the key demographic and behavioral background, and many more. Such data serves as a robust platform to build insights about customers and create personalized marketing content.
  • Advertisers are utilizing tools such as audience discovery algorithms that find data attributes that over-index for those users that have converted to identify new targeting segments, look-alike targeting, and building audiences in real-time based on all data signals to create more sophisticated audiences.
  • Advertisers, media agencies and media owners can utilize the data and audiences available to match data to campaign objectives, enhance creativity using audience data, optimise campaign performance using campaign data, gain insights and make decisions.

Mobile Programmatic Advertisements to Drive the Market Growth

  • Mobile Programmatic Advertisement refers to the automated process of buying, selling, and displaying mobile ads. Mobile Ads include mobile banner ads, mobile video ads, mobile native ads, and many more.
  • Mobile Programmatic necissates cooperation between the Demand-side platform (DSP) and supply-side platform (SSP) and automates mobile programmatic advertising. Mobile Programmatic advertising will define the characteristics according to which the system needs to target audiences such as geolocation, operational system, and type of smartphone of your target audience and many more.
  • Mobile Programmatic Advertising provides precise targeting which allows advertisers to reach their specific audience in real-time and dictate right audience using certain metrics and demographics.
  • Also the mobile programmatic advertisement is a great channel for expanding reach and increasing user acquisition rate as Europe has nearly 1,090 million mobile subscription in 2021 and it is expected to increase to 1,110 million by 2027 according to Ericcson, and further individuals spend more time on their mobile devices than on conventional screens such as television.

Europe Programmatic Advertising Industry Overview

The Europe Programmatic Advertising Market is moderatively competitive. The market appears to be moderately concentrated, with players adopting key strategies like mergers, acquisitions, and service innovation. Some of the major players in the market are Yieldbird Sp. z o.o., MediaMath, The ADEX, Adform, etc. Some of the recent developments are:

  • April 2022 - Amobee, a wholly owned subsidiary of Singtel and global leader in advertising technology announced a partnership which brings innovative streaming ad technology to the Amobee platform. The partnership allows brands to stream their high-quality video assets using SeenThis technology across the programmatic ecosystem of the company.
  • April 2022 - Frankfurt Airport marketing agency Media Frankfurt has partnered with technical partner VIOOH. This partnership enabled the company to launch a new programmatic media solution for airport advertising. This new system will enable digital client campaigns to be controlled more precisely and flexibly across the airport.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Europe Programmatic Advertising Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of Digital Media Advertisement
    • 5.1.2 Better use of Data for Programmatic Advertising
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Skilled personel in Programmatic Advertisement

6 Market Segmentation

  • 6.1 By Trading Platform
    • 6.1.1 Real Time Bidding (RTB)
    • 6.1.2 Private Marketplace Guaranteed
    • 6.1.3 Automated Guaranteed
    • 6.1.4 Unreserved Fixed-rate
  • 6.2 By Advertising Media
    • 6.2.1 Digital Display
    • 6.2.2 Mobile Display
  • 6.3 By Enterprise size
    • 6.3.1 SMB's
    • 6.3.2 Large Enterprises

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Yieldbird Sp. z o.o.
    • 7.1.2 MediaMath
    • 7.1.3 The ADEX
    • 7.1.4 Adform
    • 7.1.5 Amobee, Inc.
    • 7.1.6 IPONWEB Limited.
    • 7.1.7 Eskimi DSP
    • 7.1.8 PubMatic, Inc.
    • 7.1.9 Teads SA.
    • 7.1.10 Digital East GmbH

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market