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市場調査レポート
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1635427

ラテンアメリカのプログラマティック広告:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Latin America Programmatic Advertising - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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ラテンアメリカのプログラマティック広告:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのプログラマティック広告市場は予測期間中に8.34%のCAGRで推移する見込み。

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主要ハイライト

  • プログラマティック広告は、高度に自動化された広告形態であり、最適な活用が可能です。プログラマティック広告の利点の1つは、ユーザーが機械や製品を使用してインターネット広告ストックを売買できることであり、これが市場の成長を促進しています。
  • 消費者は、インターネットだけでなく、エンターテインメント、ニュース、メインストリームコンテンツのために、コネクテッドTV、スマートフォンなど、様々なコネクテッドプラットフォームを活用しています。消費者は目的を示すブランド向けの広告に反応するため、代理店やブランドはダイレクト広告を導入しています。
  • さらに、この地域全体でスマートフォンの普及が進んでいることも、この地域におけるプログラマティック広告の増加に大きく寄与しています。また、物事をより迅速かつ複雑にしないプログラマティックの開発は、サービスプロバイダーが知識を分析・共有するためのより合理的なアプローチを開発するのに役立つと考えられます。
  • COVID-19の流行は、ラテンアメリカのプログラマティック広告市場に好影響を及ぼしました。企業や組織は、同地域で課された世界の封鎖を受け、デジタル広告手法に切り替えつつあるからです。

ラテンアメリカのプログラマティック広告市場動向

データ活用の増加によるデジタルメディア広告の成長

  • プログラマティック広告とは、リアルタイム入札のことで、広告やメディア取引のマシンツーマシンによる自動化を利用して、広告在庫があるときはいつでも、複数の広告主が同じスポットで広告を入札することを意味します。
  • ストリーミングは、ラテンアメリカコミュニティから絶大な支持を得ているメディアです。SVOD(サブスクリプション・ビデオ・オン・デマンド)が最も人気があります。Sherlock Communicationsによると、ラテンアメリカSVOD視聴者は2019~2021年にかけて40%増加しました。
  • この地域ではeコマースの増加に伴い、ブランドや企業は適切なタイミングで適切なメッセージを顧客に届けるマーケティング戦略として、小売デジタルメディア広告を採用しています。
  • 消費者と広告主がやり取りするたびに、多くのデータが生成されます。この生成されたデータは、顧客の関心、意思決定、接触ポイント、それらのエンゲージメントの瞬間に関連する活動、認識されたニーズ、主要な人口統計学的と行動背景、多くで構成されています。このようなデータは、顧客に関する洞察を構築し、パーソナライズされたマーケティング・コンテンツを作成するための強固なプラットフォームとして機能します。
  • 広告主、メディア・エージェンシー、メディア・オーナーは、利用可能なデータとオーディエンスを活用することで、データをキャンペーンの目的に合わせ、オーディエンス・データを使ってクリエイティビティを高め、キャンペーン・データを使ってキャンペーン・パフォーマンスを最適化し、洞察を得て意思決定を行うことができます。

市場成長を牽引するモバイルプログラマティック広告

  • モバイルプログラマティック広告とは、モバイル広告を購入、販売、表示する自動化されたプロセスを指します。モバイル広告には、モバイルバナー広告、モバイル動画広告、モバイルネイティブ広告などが含まれます。
  • モバイルプログラマティックは、デマンドサイドプラットフォーム(DSP)とサプライサイドプラットフォーム(SSP)の間の協力が必要であり、モバイルプログラマティック広告を自動化します。モバイルプログラマティック広告は、ジオロケーション、オペレーションシステム、対象オーディエンスのスマートフォンのタイプなど、システムがオーディエンスをターゲティングする必要がある特性を定義します。
  • モバイルプログラマティック広告は正確なターゲティングを提供し、広告主はリアルタイムで特定のオーディエンスにリーチし、特定の指標やデモグラフィックを使用して適切なオーディエンスを指示することができます。
  • ラテンアメリカは、モバイルの普及率が世界で最も急速に伸びている地域のひとつです。GSMAによると、ラテンアメリカユニークモバイル加入者数は2021年末までに約4億5,000万人に達し、2025年には4億8,500万人に増加すると予想されています。
  • スマートフォンの普及率は着実に伸びており、この地域のプログラマティック広告の確固たる基盤となっています。ラテンアメリカでは、アルゼンチン、ブラジル、コロンビア、メキシコなどでモバイル動画の利用が増加しています。これらの国々では、人々がモバイル動画を通じて娯楽や情報、インスピレーションを見つけ、マーケティング担当者がそれを活用して視聴者とつながるため、モバイルでのオンライン動画視聴が増加しています。

ラテンアメリカのプログラマティック広告産業概要

ラテンアメリカのプログラマティック広告市場の競争は中程度です。市場は適度に集中しているようで、参入企業は合併、買収、サービス革新などの主要戦略を採用しています。市場の主要企業には、InMobi、Smartyads、Jampp、Bidmindなどがいます。最近の動向は以下の通りです。

  • 2022年7月:世界の広告ソリューション、メディア、技術企業であるEntravisionは、ホンジュラスとエルサルバドルでMetaの認定販売パートナーになったと発表しました。このラテンアメリカ内での拡大により、同社は戦略的サポート、クリエイティブな専門知識、コンテンツ開発を企業に提供できるようになります。
  • 2022年7月:AIを活用したモバイル広告プラットフォームを提供するGlobale Mediaは、プログラマティック・セルフサーブのクラウドベースプラットフォームであるGMXの提供を開始しました。GMXは、性別、ジオフェンシング、年齢、キャンペーンスケジューリング、デバイスタイプなどの先進的ターゲティングを記載しています。このツールにより、広告主は戦略を完全にコントロールできるようになり、それによって収益を上げ、魅力的な体験を創造し、視聴者とつながることができるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業利害関係者分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19がラテンアメリカのプログラマティック広告市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタルメディア広告の成長
    • プログラマティック広告におけるデータの活用
  • 市場課題
    • プログラマティック広告における熟練者の不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 取引プラットフォーム別
    • リアルタイム入札(RTB)
    • プライベート市場保証型
    • 自動保証
    • 固定レート
  • 広告媒体別
    • デジタルディスプレイ
    • モバイルディスプレイ
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • InMobi
    • Smartyads
    • Jampp
    • Bidmind
    • Google
    • Adsmovil
    • MediaMath
    • Integral Ad Science, Inc.
    • Amazon

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91753

The Latin America Programmatic Advertising Market is expected to register a CAGR of 8.34% during the forecast period.

Latin America Programmatic Advertising - Market - IMG1

Key Highlights

  • Programmatic Advertising is a highly automated form of advertising that makes the best use. One of the advantages of programmatic advertising is that it lets users buy and sell internet advertising stock by using a machine or a product, which propels the market growth.
  • Consumers have been utilizing various connected platforms such as connected TV, smartphones, and many more for entertainment, news, and mainstream content as well as the internet. Agencies and brands have been implementing direct advertising as consumers respond to ads that are for brands that show their purpose.
  • Further, the increase in the adoption of smartphones across the region is also a major contribution to the rise of programmatic advertisement across the region. Also, developments in programmatic that make things faster and less complicated will help empower service providers to develop a more streamlined approach to analyzing and sharing knowledge.
  • The Covid-19 pandemic had a positive effect on the Programmatic Advertising Market in Latin America as businesses and organizations are switching to digital advertising methods in the wake of the global lockdown imposed in the region.

Latin America Programmatic Advertising Market Trends

Growth of Digital Media Advertisement Due to Increased Use of Data

  • Programmatic advertising refers to real-time bidding, which means multiple advertisers bidding for advertising at the same spot whenever an ad inventory is available using machine-to-machine automation of advertising and media transactions.
  • Streaming is a medium that has gained the outright support of the community in Latin America. The SVOD (subscription video-on-demand) variant is the most popular kind. According to Sherlock Communications, the Latin American SVOD audience grew 40% between 2019 to 2021.
  • With the increase in e-commerce across the region, brands and companies are adopting retail digital media advertising as a marketing strategy to reach their customers with the right message at the right time.
  • With every interaction between the consumer and advertiser, there is a lot of data being generated. This generated data comprises customer interests, decisions, points of contact, activities relative to those moments of engagement, perceived needs, the key demographic and behavioral background, and many more. Such data serves as a robust platform to build insights about customers and create personalized marketing content.
  • Advertisers, media agencies and media owners can utilize the data and audiences available to match data to campaign objectives, enhance creativity using audience data, optimise campaign performance using campaign data, gain insights and make decisions.

Mobile Programmatic Advertisements to Drive the Market Growth

  • Mobile Programmatic Advertisement refers to the automated process of buying, selling, and displaying mobile ads. Mobile Ads include mobile banner ads, mobile video ads, mobile native ads, and many more.
  • Mobile Programmatic necessitates cooperation between the Demand-side platform (DSP) and supply-side platform (SSP) and automates mobile programmatic advertising. Mobile Programmatic advertising will define the characteristics according to which the system needs to target audiences, such as geolocation, operational system, type of smartphone of your target audience, and many more.
  • Mobile Programmatic Advertising provides precise targeting, which allows advertisers to reach their specific audience in real-time and dictate the right audience using certain metrics and demographics.
  • Latin America is one of the fastest growing regions in terms of mobile penetration in the world. According to the GSMA, the number of unique mobile subscribers in Latin America is expected to reach nearly 450 million by the end of 2021 and increase to 485 million by 2025.
  • The smartphone adoption rates are growing steadily, laying a firm basis for regional programmatic advertisement. Mobile video usage is rising in Latin America in countries such as Argentina, Brazil, Colombia, and Mexico. These countries have witnessed an increase in online video watching on mobile as people find entertainment, information, and inspiration through mobile video, and marketers leverage it to connect with the audience.

Latin America Programmatic Advertising Industry Overview

The Latin America Programmatic Advertising Market is moderately competitive. The market appears to be moderately concentrated, with players adopting key strategies like mergers, acquisitions, and service innovation. Some of the major players in the market are InMobi, Smartyads, Jampp, Bidmind, etc. Some of the recent developments are:

  • July 2022: Entravision, a global advertising solutions, media, and technology company, announced that it had become the Authorized Sales Partner of Meta in Honduras and El Salvador. This expansion within Latin America will enable the company to provide companies with strategic support, creative expertise, and content development.
  • July 2022: Globale Media, the AI-driven mobile advertising platform, has launched GMX - a programmatic self-serve cloud-based platform. GMX will offer advanced targeting such as gender-based, geo-fencing, age-based, campaign scheduling, device type, and many more. This tool gives advertisers complete control over their strategy and thereby helps them to generate revenue, create engaging experiences and connect with the audience.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Programmatic Advertising Market in Latin America

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of Digital Media Advertisement
    • 5.1.2 Better use of Data for Programmatic Advertising
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Skilled personel in Programmatic Advertisement

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Trading Platform
    • 6.1.1 Real Time Bidding (RTB)
    • 6.1.2 Private Marketplace Guaranteed
    • 6.1.3 Automated Guaranteed
    • 6.1.4 Unreserved Fixed-rate
  • 6.2 By Advertising Media
    • 6.2.1 Digital Display
    • 6.2.2 Mobile Display
  • 6.3 By Enterprise size
    • 6.3.1 SMB's
    • 6.3.2 Large Enterprises

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 InMobi
    • 7.1.2 Smartyads
    • 7.1.3 Jampp
    • 7.1.4 Bidmind
    • 7.1.5 Google
    • 7.1.6 Adsmovil
    • 7.1.7 MediaMath
    • 7.1.8 Integral Ad Science, Inc.
    • 7.1.9 Amazon

8 Investment Analysis

9 Future Outlook of the Market