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市場調査レポート
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1636610

北米のプログラマティック広告:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Programmatic Advertisement - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 99 Pages
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2~3営業日
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北米のプログラマティック広告:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 99 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のプログラマティック広告市場は予測期間中に17.18%のCAGRで推移する見込みです。

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主なハイライト

  • 広告主は、使用する広告テクノロジーにより優れたパフォーマンスと機能を期待しています。コンテンツパブリッシャーやブランドオーナーは、プログラマティック広告を活用して関連するメッセージを検索・適用し、視聴者のデジタル屋外広告体験の価値と効果を向上させることができます。
  • 北米のマーケティング専門家の10人に1人しか、プログラマティック広告を完全に理解していないです。この業界の急成長に対応するため、優秀な人材の需要は着実に高まっています。
  • 企業や代理店がニーズの変化や社内のプログラマティック広告技術に取り組む中で、スキルの不足は非常に長い間続くと思われます。例えば、プログラマティックTVは、このエキサイティングな技術的進歩の結果、より専門的な人材とトレーニングを間もなく必要とすると思われます。
  • さらに、ソーシャルネットワークやその他のオンラインストリームサービスの拡大に伴い、動画は過去数年間で着実な成長を見せています。カナダのデジタル市場では、2015年以降、動画広告が6倍以上に増加しています。ハーワード・ビジネス・レビューによると、2022年には、動画が他の伝統的なデジタル・ディスプレイ広告費を初めて上回ると予測されています。2022年末までに、デジタル広告動画の75%近くがプログラマティックに購入されると推定されています。
  • さらに、米国を拠点とするAIエンタープライズSaaS広告プラットフォームであるALFIの2021年の調査によると、リアルタイムでセグメント化されたオーディエンスにデジタル広告を購入し、表示するための自動化と機械学習技術の使用は、今後3年間で飛躍的に上昇すると予測されています。
  • プログラマティック広告は、広告キャンペーンの効果に関するリアルタイムの洞察、ターゲティング機能の強化、広告在庫の透明性の向上、予算利用の改善、効果的な広告詐欺の管理など、さまざまなメリットを提供し、これらすべてが市場の牽引役となっています。一方、プログラマティック広告費に対する理解不足が、予測期間中の業界の成長を妨げると予想されます。
  • IABの分析によると、3月にCOVID-19の第一波が襲ったとき、ブランドは一晩で最大30%の支出を削減し、4社に1社は活動を完全に停止しました。その結果、2008年の金融危機よりもはるかに深刻な事態になると多くの人が予想しました。2020年末に近づくにつれ、大半の企業が広告費を削減、場合によっては中止しています。

北米のプログラマティック広告市場動向

モバイル普及率の上昇が市場を牽引

  • デジタル広告は、特定のデジタル・プラットフォームがデータを収益化する主要な方法の1つです。世界デジタルプラットフォームは、北米を含む市場の主力としての地位を強化し続けています。
  • UNCTAD Digital Economy Report 2021によると、デジタル広告費は2022年までに全メディア広告費の60%まで増加すると予想されており、これは2013年の約2倍です。それまでには、上位5つのデジタル・プラットフォームがデジタル広告費全体の70%以上を占めるようになると予想されています。
  • 2026年までに、5Gのモバイル・データ・トラフィックは4Gや旧来の技術を上回ると予測されています。効率的なネットワーク、ハイエンドのユーザー・デバイス、リーズナブルな価格の巨大データ・パッケージにより、北米と欧州は他の地域よりも世界的にデータ消費量が多い一方で、5G技術の世界のモバイル加入率は低いです。
  • GSMA Mobile Economy Reportによると、北米では2021年の加入者普及率は84%と報告されており、2025年には85%になると予想されています。一方、2021年のスマートフォン普及率は82%と報告されており、2025年には85%になると予想されています。このようなモバイル普及率の伸びを受け、北米のプログラマティック企業の多くは、よりリーチの広いモバイル広告を採用するようになっています。

5G、AI、MLといった技術の採用が市場を拡大すると予想される

  • 機械学習AIアルゴリズムは、非AIアルゴリズムよりもプログラマティック広告のリアルタイム環境にはるかに適しています。大規模なデータセットも、AIシステムによって迅速に処理される可能性があります。これらの要素を合わせると、AIがプログラマティック広告の多くの側面にどのように影響を与えるかに影響します。
  • MediaMath、Xandrなど市場の企業は、AIが消費者データに照らして入札戦略を調整し、獲得したい広告枠の適切な入札価格を選択する際にマーケティング担当者を支援する可能性があるなど、さまざまな利点があるため、プログラマティック広告のAIに関心を示しています。これにより、ROIが向上し、広告費が削減されます。
  • オークションを最も適格な入札者に限定することで、AIは、利用可能な広告スペースに対するオファーで成功する可能性が高い広告主を特定する手助けをすることもできます。これはパブリッシャーにとって有利です。
  • GSMAモバイルエコノミーレポートによると、北米では、2G、3Gネットワークの普及率はそれぞれ3%、6%です。2021年には4Gが78%、5Gが13%を占める。2025年には5Gのシェアが63%、4Gが31%、2G、3Gが2%、4%になると予測されています。

北米のプログラマティック広告産業の概要

北米のプログラマティック広告市場は適度に断片化されており、複数の大手企業で構成されています。PubMatic、MediaMath、Google Ad Manager、Adobe Advertisement Cloud、AdRollなど、同市場で大きなシェアを持つ主要プレイヤーは、様々なテクノロジーの採用を通じて、海外における顧客基盤の拡大に注力しています。

  • 2021年10月- 米国を拠点とするPubMaticと、バイサイドとセルサイドのオーディエンスターゲティングとコンテクストターゲティングをシームレスに統合するユニファイドターゲティングで著名なSemasioは、メディアバイヤーがユーザーレベルとページレベルでオーディエンスのアドレサビリティを高めることを可能にするパートナーシップの拡大を発表。
  • 2021年11月- ニューヨークを拠点とするメディアマス社は、同社のデマンドサイドプラットフォーム(DSP)をIBMワトソン広告ウェザーターゲティングと統合し、新しいプライバシー基準に対応しながら、デジタル広告の精度と効果の向上を提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界利害関係者分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が国内プログラマティック広告市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 広告成長を牽引するデジタルメディア
    • AIとMLの採用増加がプログラマティック広告を牽引
    • スマートフォンの普及拡大
  • 市場の課題
    • プログラマティック広告のスキル不足
    • エコシステムへの理解不足など、RTBに伴うリスク個人データの処理

第6章 市場セグメンテーション

  • 取引プラットフォーム別
    • リアルタイム入札(RTB)
    • プライベートマーケットプレース保証型
    • 自動保証
    • 固定レート
  • 広告媒体別
    • デジタルディスプレイ
    • モバイルディスプレイ
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • PubMatic, Inc.
    • MediaMath
    • Google Ad Manager
    • Adobe Advertising Cloud
    • AdRoll
    • Amobee, Inc.
    • Xandr
    • The Trade Desk
    • Magnite, Inc.
    • Digital Remedy

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91404

The North America Programmatic Advertisement Market is expected to register a CAGR of 17.18% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Advertisers expect better performance and capabilities from the advertising technology they use. Content publishers and brand owners may utilize programmatic advertising to locate and apply the relevant messages to improve the value and effectiveness of a viewer's digital out-of-home advertising experience.
  • Only one in ten marketing specialists in North America fully comprehends programmatic advertising. To keep up with this industry's rapid growth, there is a steady rise in the demand for qualified talent.
  • As companies and agencies grapple with shifting needs and internal programmatic advertising technologies, there will be a skills scarcity for a very long time. For instance, programmed TV will soon require more specialist personnel and training as a result of this exciting technological advancement.
  • Further, with the expansion of social networks and other online stream services, videos have shown the steady growth over the past years. Canadian digital market has witnessed a more than six-fold increase in video ads since 2015. In 2022, video is predicted to overcome other traditional digital display spend for the first time,according to Harward Business Review . It is estimated that nearly 75% of digital ad video will be bought programmatically by the end of 2022.
  • Moreover, the use of automation and machine learning technology to purchase and show digital advertisements to segmented audiences in real-time is projected to climb drastically over the next three years, according to research conducted in 2021 from ALFI, a US based AI enterprise SaaS advertising platform.
  • Programmatic advertising provide various benefits, including real-time insights into the effectiveness of ad campaigns, enhanced targeting capabilities, increased transparency on ad inventory, improved budget usage, and effective ad fraud management, all of which help drive the market. On the other hand, a lack of understanding of programmatic advertising expenditure is expected to hamper industry growth during the projection period.
  • When the first wave of COVID-19 hit in March, according to an IAB analysis, brands cut spending by up to 30% overnight, with one in four suspending activity completely. Many expected that the consequences will be far worse than the financial crisis of 2008. As approached to the end of 2020, the majority of businesses have cut, or in some cases, ceased, their advertising expenditures.

North America Programmatic Advertisement Market Trends

Increased Mobile Penetration Drives the Market

  • Digital advertising is one of the primary ways that certain digital platforms monetise their data. Global digital platforms have kept strengthening their position as the market's main force including North America.
  • As per UNCTAD Digital Economy Report 2021, digital advertising spending is anticipated to increase to 60% of all media advertising spending by 2022, which is about twice as much as it was in 2013. By then, it's anticipated that the top five digital platforms would account for more than 70% of all digital advertising spending.
  • By 2026, it is predicted that 5G mobile data traffic would outpace that of 4G and older technologies. Due to their efficient networks, high-end user devices, and reasonably priced huge data packages, North America and Europe consume more data globally than other regions while having lower worldwide mobile subscription rates for 5G technology.
  • As per GSMA Mobile Economy Report, in North America, subscriber penetration in 2021 was reported to be 84% and is anticipated to 85% in 2025. While smartphone adoption in 2021 was reported as 82% and is anticipated to be 85% in 2025. Such kind of growth in mobile penetration leads most of the North American programmatic companies to adopt mobile advertisement to have greater reach.

Adoption of Technologies such as 5G, AI & ML are anticipated to Grow the Market

  • Machine learning AI algorithms are far more suited to the real-time environment of programmatic advertising than non-AI algorithms because they can learn from and modify their behavior in response to new patterns they detect. Large datasets may be processed swiftly by AI systems as well. Together, these elements affect how AI affects many facets of programmatic advertising.
  • Companies in the market such as MediaMath, Xandr, etc. show interest in AI for programmatic advertisement due to various benefits such as AI may assist marketers in adjusting their bid strategy in light of consumer data and helping them choose the appropriate bid price for the ad space they wish to acquire. This increases ROI and lowers ad spending.
  • By restricting the auction to the most qualified bidders, AI may also assist in identifying which advertisers are more likely to be successful with their offers for the available ad space. This is advantageous to the publishers.
  • As per GSMA Mobile Economy Reports, in North America, 2G, 3G network adoption rate shares as 3%, 6% respectively. While 4G holds major share accounted 78% and 5G as 13% in 2021. While it is anticipated that 5G contributes to 63% share followed by 4G with 31% and 2G, 3G with 2%, 4% shares in 2025.

North America Programmatic Advertisement Industry Overview

The North America Programmatic Advertisement market is moderately fragmented and consists of several major players. The major players with a prominent share in the market such as PubMatic, MediaMath, Google Ad Manager, Adobe Advertisement Cloud, AdRoll, etc., are focusing on expanding their customer base across foreign countries through the adoption of various technologies.

  • October 2021 - US-based companies PubMatic and Semasio, a prominent player in Unified Targeting which seamlessly combines audience and contextual targeting on the buy- and the sell-side, announced an expanded partnership that enables media buyers to increase audience addressability at a user- and page-level.
  • November 2021 - NewYork based MediaMath has integrated its demand-side platform (DSP) with IBM Watson Advertising Weather Targeting to offer increased digital advertising precision and effectiveness while addressing new privacy standards.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Programmatic Advertising Market in the Country

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Digital Media driving Advertisement Growth
    • 5.1.2 Increased Adoption of AI and ML drives Programmatic Advertisement
    • 5.1.3 Increased penetration of Smart Phones
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Skill in Programmatic Advertisement
    • 5.2.2 Risks involved in RTB such as Limited Understanding of Ecosystem Processing Personal Data

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Trading Platform
    • 6.1.1 Real Time Bidding (RTB)
    • 6.1.2 Private Marketplace Guaranteed
    • 6.1.3 Automated Guaranteed
    • 6.1.4 Unreserved Fixed-rate
  • 6.2 By Advertising Media
    • 6.2.1 Digital Display
    • 6.2.2 Mobile Display
  • 6.3 By Enterprise size
    • 6.3.1 SMB's
    • 6.3.2 Large Enterprises

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 PubMatic, Inc.
    • 7.1.2 MediaMath
    • 7.1.3 Google Ad Manager
    • 7.1.4 Adobe Advertising Cloud
    • 7.1.5 AdRoll
    • 7.1.6 Amobee, Inc.
    • 7.1.7 Xandr
    • 7.1.8 The Trade Desk
    • 7.1.9 Magnite, Inc.
    • 7.1.10 Digital Remedy

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET