市場調査レポート
商品コード
1438372

冷凍ベーカリー:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Frozen Bakery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 144 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.76円
冷凍ベーカリー:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

冷凍ベーカリー市場規模は2024年に330億8,000万米ドルと推定され、2029年までに414億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.60%のCAGRで成長します。

冷凍ベーカリー- マーケット

冷凍ベーカリーの成長に寄与する主な要因としては、便利な食品に対する嗜好の高まりと、特製冷凍ベーカリー製品の人気が挙げられます。業界内の競争力が高く、市場に影響を与えます。冷凍ベーカリー製品市場では、ケーキおよびペストリー部門が増加しています。プレミアムケーキやカスタマイズケーキの需要が高まるにつれ、ケーキ市場全体の需要も増加しています。大人のペースの速いライフスタイルや簡単な食事やおやつのニーズにより、健康的ですぐに摂取できる便利な食品への需要が高まっています。冷凍ベーカリー製品は、そのほとんどがすぐに調理して消費できるため、これらの利点があると考えられています。これらの要因が市場の成長を推進します。

多忙なライフスタイルのため、特に労働者階級、10代の若者、ホステルに住む人々、独身者の間で、外出先でスナックを食べることが非常に人気になっています。さらに、外出先でのおやつのコンセプトは、製品の簡単な消費と取り扱いと密接に関連しています。このように、革新的なフレーバーや材料、消費者の味の好みなど、消費の利便性が結びついて、冷凍ベーカリー製品の需要が増加しています。冷凍ベーカリー業界は、機能性原料を構成する特殊商品の需要の増加によって牽引されています。オーツ麦、豆類、ナッツ、プロバイオティクス、シリアル、強化マーガリンは、冷凍ベーカリー製品の栄養価を高めるために使用される機能性成分の一部です。ほぼすべてのベーカリー製品は、顧客のニーズや要件に応じてカスタマイズできます。したがって、柔軟性とカスタマイズの容易さにより、特殊冷凍焼き製品市場はより収益性の高いものとなっています。

冷凍ベーカリー市場動向

RTBベーカリー製品の需要の増加

ライフスタイルの変化に伴い、消費者もより健康的な生活を維持することに努めています。勤務シフトの増加に伴う多忙な日常生活のため、消費者はスライスパンなどの特定の健康的で便利な軽い食品を求めています。ベイクオフベーカリーの生産は、国内のほぼすべての工業用ベーカリーにとって重要な目標の1つとなっています。欧州。スクラッチベークは手間がかかり、長い時間がかかります。業界は従来のベーキング技術からベイクオフ技術(BOT)へ移行しつつあります。 3つの主要なBOTは、未発酵冷凍生地(UFD)、部分的に焼いた冷凍パン(PBF)、および部分的に焼いた非冷凍パン(PBUF)です。冷凍半焼き食品や調理済み商品も、食品分野、特にホテルやケータリング業界にとって重要な製品セグメントです。事前に発酵させた冷凍生地も、焼きたてのパンの便利な代替品です。パン、ロールパン、ベーグルなどのベーカリー製品は主にすぐに解凍できる製品として提供されますが、クロワッサンやペストリーはすぐに焼ける形で入手できます。カナダ農業・農業食品庁によると、2021年には 4,100トンの冷凍焼き菓子が小売で販売されると予測されています。 2020年の予測数値と比較すると、これは100トンの増加であり、2017年の予測と比較すると、ほぼ8%の増加に相当します。

欧州は最大の地域市場です

欧州は世界のベーカリー市場をリードしており、冷凍ベーカリー業界も同様です。西欧の冷凍ベーカリー製品市場は、便利な食品に対する高い需要により、特にビスケットとパンの売上を牽引している東欧の新興市場と比較して、成熟し飽和しています。欧州の冷凍ベーカリー市場は、サプライチェーン、製品配列、流通チャネル、消費者の好みの点で確立されています。ケーキ、ペストリー、クッキーなどの贅沢品カテゴリーでは、革新と新製品の開発が注目を集めています。協同組合や工業用製パン会社は、特に高品質で一貫した半焼き製品を生産できる能力により、欧州の冷凍ベーカリー市場を独占しています。

冷凍ベーカリー業界の概要

調査対象の市場は、国内および海外の両方のプレーヤーが存在するため、本質的に競争が激しいです。業界の主要企業には、Europastry SA、General Mills, Inc.、Conagra Brands, Inc.、Aryzta AG、およびRhodes International, Inc.が含まれます。主要企業は、プレミアム感を維持するための味と製品の品質の多様性、消費者のニーズを満たす製品開発と製品イノベーションに主に焦点を当てています。大手企業の中には、業界で主導的な地位を維持し確保するための重要な戦略として合併と買収を採用しているところもあります。これにより、企業は他のプレーヤーに対する優位性を維持し、市場での強力な競合を確保することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 冷凍生地
    • 冷凍パン
    • 冷凍ピザクラスト
    • 冷凍ケーキとペストリー
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー
    • フードサービスチャネル
    • インダストリアルベーカリー
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Europastry SA
    • Aryzta AG
    • General Mills, Inc.
    • Conagra Brands, Inc.
    • Rhodes International, Inc.
    • Alpha Baking Company
    • Associated British Foods PLC
    • TreeHouse Foods Inc.
    • Little Lady Foods, Inc.(Miracapo Pizza Company)
    • Lantmannen(Lantmannen Unibake International)

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 66346

The Frozen Bakery Market size is estimated at USD 33.08 billion in 2024, and is expected to reach USD 41.42 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.60% during the forecast period (2024-2029).

Frozen Bakery - Market

Key factors contributing to the growth of frozen bakeries include a rising preference for convenient food and the popularity of specialty frozen bakery products. Intra-industry competitiveness is high and affects the market. The cake and pastry segment is on the rise in the frozen bakery products market. With the growing demand for premium and customized cakes, the overall cake market witnesses increased demand. The demand for healthy and convenient food that can be consumed instantly is on the rise due to the fast-paced lifestyle and the need for quick meals or snacks among adults. Frozen bakery products are considered to provide these benefits, as most of them can be cooked quickly for consumption. These factors propel the market growth.

On-the-go snacking is becoming extremely popular, especially among the working-class , teenagers, people living in hostels, and bachelors, due to their hectic lifestyles. Moreover, the on-the-go snacking concept is closely associated with the easy consumption and handling of products. Thus, the demand for frozen bakery products is increasing due to the linked convenience of consumption, aided by innovative flavors and ingredients and the taste preference of consumers. The frozen bakery industry is driven by the increasing demand for specialty goods, constituting functional ingredients. Oats, legumes, nuts, probiotics, cereals, and fortified margarine are some of the functional ingredients used to enhance the nutritional value of frozen bakery products. Almost every bakery product can be customized per the customer's needs and requirements. Thus, the flexibility and the ease of customization make the specialty frozen baked products market more lucrative.

Frozen Bakery Market Trends

Growing Demand for Ready-to-Bake Bakery Products

In line with their changing lifestyles, consumers are also working toward maintaining a healthier life. Owing to busy routines in line with increasing working shifts, consumers are looking for certain healthy, convenient, and light food, such as slices of bread, etc. Bake-off bakery production has become one of the key targets for almost all industrial bakers in Europe. Scratch baking is labor-intensive and requires a long time. The industry is shifting from traditional baking to Bake-off technologies (BOT). Three key BOTs are unfermented frozen dough (UFD), partially-baked frozen bread (PBF), and partially-baked unfrozen bread (PBUF). Frozen semi-baked goods and ready-to-bake goods are also important product segments for the food sector, especially for hotels and the catering industry. Pre-proofed frozen dough is also a convenient alternative to fresh-baked bread. Bakery products, like bread, rolls, and bagels, are majorly served as ready-to-thaw products, while croissants and pastries are available in the ready-to-bake form. According to Agriculture and Agri-Food Canada, in 2021, 4.1 thousand metric tons of frozen baked goods were projected to be sold in retail. When compared to numbers predicted for 2020, this was an increase of 100 metric tons, and when compared to projections from 2017, it represents an increase of almost 8%.

Europe is the Largest Regional Market

Europe leads the bakery market globally, and so does its frozen bakery industry. The Western European frozen bakery products market is matured and saturated, as compared to the emerging markets of Eastern Europe, which are driving the sales of biscuits and bread, in particular, owing to the high demand for convenient food products. The European frozen bakery market is well-established in terms of the supply chain, product array, distribution channels, and consumer preferences. Innovation and new product developments are gaining prominence in the indulgence category, which includes cakes, pastries, and cookies. Co-operatives and industrial baking companies dominate the European frozen bakery market, especially due to their ability to produce high-quality and consistent part-baked products.

Frozen Bakery Industry Overview

The market studied is highly competitive in nature due to the presence of both domestic and international players. The major players in the industry include Europastry SA, General Mills, Inc., Conagra Brands, Inc., Aryzta AG, and Rhodes International, Inc. Key players are majorly focusing on product development and product innovation to meet consumers' needs by offering a variety in taste and in the product's quality to maintain premiumization. Some of the major players use mergers and acquisitions as their key strategy to sustain and secure a leading position in the industry. This will enable companies to maintain dominance over other players and ensure strong competition in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Frozen Dough
    • 5.1.2 Frozen Bread
    • 5.1.3 Frozen Pizza Crust
    • 5.1.4 Frozen Cakes and Pastries
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Foodservice Channels
    • 5.2.2 Industrial Bakery
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Europastry SA
    • 6.3.2 Aryzta AG
    • 6.3.3 General Mills, Inc.
    • 6.3.4 Conagra Brands, Inc.
    • 6.3.5 Rhodes International, Inc.
    • 6.3.6 Alpha Baking Company
    • 6.3.7 Associated British Foods PLC
    • 6.3.8 TreeHouse Foods Inc.
    • 6.3.9 Little Lady Foods, Inc. (Miracapo Pizza Company)
    • 6.3.10 Lantmannen (Lantmannen Unibake International)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS