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市場調査レポート
商品コード
1438295

電子書籍:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

E-book - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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電子書籍:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

電子書籍市場規模は2024年に172億米ドルと推定され、2029年までに217億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.78%のCAGRで成長します。

電子書籍- マーケット

実際の本を読むのと同様の体験を提供する読書デバイスの技術開発と洗練が、世界の電子書籍市場を推進する重要な要因です。スマートフォンの普及の増加や電子書籍の多言語機能などの利点が、電子書籍の世界の需要を促進すると予想されます。

主なハイライト

  • アプリケーションやオンラインサービスを通じてさまざまな電子書籍ライブラリに簡単にアクセスできるようになり、インターネット経由で利用できるようになり、従来の配信方法に代わる低コストの手段として浮上しています。これらの電子書籍で利用できる電子貸し出しなどのサービスにより、電子書籍の世界の普及が促進されています。
  • さらに、世界中の政府による環境保護キャンペーン、特に紙の使用量を減らすために樹木を節約するキャンペーンも、電子書籍の需要を増加させています。
  • コンテンツプロバイダーによる知的財産権侵害訴訟にさらされているパブリッシャーは、市場の成長を抑制しています。たとえば、2020年 6月、大手書籍出版社4社が、オープンライブラリプロジェクトに関連した著作権侵害を理由に、インターネットアーカイブに対して訴訟を起こしました。 Hachette、Penguin Random House、Wiley、HarperCollinsなど、さまざまな出版社がInternet Archiveに対して訴訟を起こしています。
  • パンデミック中に全体的な読者エンゲージメントの増加が観察されました。世界のロックダウン期間中、人々は娯楽のために電子書籍に切り替えました。書店の閉店やオンライン小売業者の配送遅延により、当初はハードコピーが売れなくなったが、電子書籍の売り上げは急増し、読者は便利な即時配送に目を向けました。
  • 2020年のCOVID-19の蔓延とその後のロックダウン制限の導入により、物理的な書籍への依存が試されました。その結果、図書館員、出版社、学生の誰もが予想していなかった形で、電子書籍の利用が劇的に増加しました。残念な結果は、すでに重大な懸念となっていた問題が、金融圧力の完璧な嵐、市場の崩壊、需要の増大によってさらに悪化したということでした。その結果、#ebooksosキャンペーンが開始されました。

電子書籍市場の動向

電子機器の使用の増加

  • スマートフォンやタブレットなどのポータブルで読み取り可能なデバイスの数の増加が、世界の電子書籍市場の主な成長要因になると予想されます。消費者は、ハードコピーは壊れやすいこと、適切な手入れが必要なこと、コストが高いことなどの理由から、物理的な書籍よりも電子書籍を好みます。
  • 書籍のデジタル化とインターネット経由での書籍へのアクセスにより、読者にリアルタイムの体験を提供する革新的な環境が生まれることが期待されています。さらに、マーベルやDCなどの有名な出版社によるコミック本のデジタル教材への変換により、人々が電子書籍を読むことも可能になることが期待されています。アメリカ図書館協会(ALA)は、無駄を減らすために、すべての雄鶏の本が遅くともデジタル形式で利用可能になると発表しました。
  • テクノロジーの影響力の増大と、主にミレニアル世代やZ世代の多くの人々によるデジタル化への傾向が相まって、電子書籍市場の成長にプラスの影響を与える可能性があります。
  • デジタル教育や没入型学習などのシステムも市場の成長を促進すると予想されています。最新のハードウェア、ソフトウェア、教育コンテンツのイントロダクション、読者にリアルタイムの体験を提供する没入型環境が構築されることが期待されています。
  • これは、従来の配布方法に代わる低コストの代替手段としても機能し、アプリケーションやサービスを通じてさまざまな電子書籍ライブラリに簡単にアクセスできるようになります。さらに、電子書籍の貸し出しなど、電子書籍に利用できるリソースも電子書籍市場の成長を促進しました。

北米が市場を独占

  • 北米では、迅速なアクセスと携帯性を求める消費者にとって、電子書籍は紙の書籍に代わる自然かつ永続的な選択肢として早くから導入されました。出版社もまた、本の新しい概念を常に再定義し拡張することで、消費者による新しい読書デバイスの急速な受け入れに迅速に対応してきました。
  • さらに、ホリデーシーズンには、タブレットコンピューターや初期のKindleなどの電子書籍リーダーを所有する人の数が増加します。コンテンツのモビリティの向上により、アクセシビリティが向上し、より幅広いターゲットのエンドユーザーに書籍が配布されるため、コスト削減につながりました。さらに、この地域の産業はデジタル化された漫画本の需要の高まりによって牽引されると予想されているため、DC EntertainmentやMARVELなどの漫画会社は、この傾向に追いつくために製品ラインを拡大しています。

電子書籍業界の概要

電子書籍市場は細分化されており、多くの独立した著者や出版社が存在する一方、特定のプレーヤーが市場の大部分のシェアを占めています。 AmazonのKDPとAppleのiBooks Authorが電子書籍市場を独占しています。市場の主要企業は、より高い市場シェアを獲得するために、合弁事業や小規模および地域の出版社とのパートナーシップなどの戦略を採用しています。

  • 2022年 3月、英国の教育技術企業Perlegoによってシリーズ B資金調達ラウンドが開催され、教科書購読サービスの国際展開のために3,820万米ドルが調達されました。
  • 2022年9月、Book.ioは、数百万のタイトルと数万の出版社にアクセスできる世界最大の書籍流通業者の1つであるIngram Content Group(「イングラム」)とのシード投資ラウンドを完了したと報告しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19感染症が業界に与える影響の評価
  • 市場促進要因
    • モバイルデバイスの普及率の向上
    • 電子書籍のコスト削減
  • 市場抑制要因
    • 電子販売者と書籍作家の間のプライバシーと著作権の問題

第4章 市場セグメンテーション

  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州(スウェーデン、デンマーク)
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域(オーストラリア、韓国、シンガポール)
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第5章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon.com Inc.
    • Rakuten Kobo Inc.
    • Apple Inc.
    • Barnes and Noble LLC
    • Smashwords Inc.
    • Blurb Inc.
    • BookBaby(DIY Media Group Inc.)
    • Lulu Press Inc.
    • Macmillan Publishers Ltd
    • Scribd Inc.

第6章 投資分析

第7章 市場の将来

目次
Product Code: 65226

The E-book Market size is estimated at USD 17.20 billion in 2024, and is expected to reach USD 21.73 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.78% during the forecast period (2024-2029).

E-book - Market

Technical development and sophistication of reading devices that provide a similar experience to reading an actual book are the key factors driving the global e-book market. Advantages, like the increasing adoption of smartphones and the multilingual feature of e-books, are expected to drive the global demand for e-books.

Key Highlights

  • The easy access to a wide range of e-book libraries through an application or online services is being consumed over the internet, thus emerging as a low-cost alternative to the traditional delivery method. Services available for these e-books, such as e-lending, encourage the worldwide adoption of e-books.
  • Furthermore, environmental protection campaigns from governments across the globe, especially for saving trees to reduce the use of paper, also increase the demand for e-books.
  • Publishers being subjected to IP infringement cases by content providers restrain market growth. For instance, in June 2020, four major book publishers filed suits against the Internet Archive owing to copyright violations relating to their open library project. Various publishers, such as Hachette, Penguin Random House, Wiley, and HarperCollins, have filed a suit against the Internet Archive.
  • An increase in overall reader engagement was observed during the pandemic. People switched to e-books for entertainment during the period of global lockdown. As hard copies became sidelined initially due to closed bookstores and shipping delays from online retailers, e-book sales surged, with readers turning to convenient and immediate delivery.
  • The reliance on physical books was tested with the spread of Covid-19 in 2020 and the subsequent implementation of lockdown restrictions . As a result, the use of e-books increased dramatically in a way that neither librarians, publishers, nor students had anticipated. The regrettable outcome was the problems, which were already a significant worry, were made worse by a perfect storm of financial pressures, a broken market, and increasing demand. As a result, the #ebooksos campaign was launched.

Ebook Market Trends

Increased Use of Electronic Devices

  • The rise in the number of portable, readable devices, such as smartphones and tablets, is anticipated to be the primary growth factor for the global e-book market. Consumers prefer e-books over physical books due to the fragility of hard copies, the need for adequate care, and the high cost.
  • The digitization of books and their accessibility over the internet are expected to create an innovative environment to offer a real-time experience for readers. Furthermore, the conversion of comic books into digital materials by famous publishers, such as Marvel and DC, is also expected to allow people to explore e-reading. The American Library Association (ALA) announced that every book of their rooster would be made available in a digital format at the latest to reduce wastage.
  • The increasing influence of technology coupled with the inclination toward digitization by a substantial populace, mainly among the millennial and generation Z category, may positively influence the growth of the e-book market.
  • Systems, such as digital education and immersive learning, are also expected to drive market growth. The introduction of the latest hardware, software, and educational content is expected to create an immersive environment to provide readers with a real-time experience.
  • This also acts as a low-cost alternative to the traditional distribution method and enables easy access to various e-book libraries through applications or services. In addition, the resources available for the e-books, such as lending electronically, have also increased the growth of the e-book market.

North America Dominates the Market

  • E-books in North America came early as a natural and permanent choice over printed books for consumers as they wanted speedy access and portability. Publishers have also rapidly responded to the consumers' fast-growing acceptance of new reading devices by constantly redefining and expanding new concepts of books.
  • Additionally, the holiday season observes an increase in the number of people who own tablet computers and e-book readers like the early Kindles. The improving content mobility has led to cost-cutting through better accessibility and distribution of books to wider target end-users. Further, since the region's industry is expected to be driven by the rising demand for digitalized comic books, comic book companies, like DC Entertainment and MARVEL, are expanding their product lines to keep up with the trend.

Ebook Industry Overview

The e-book market is fragmented, with many independent authors and publishers, while certain players account for a majority share of the market. Amazon's KDP and Apple's iBooks Author dominate the e-books market. Key players in the market adopt strategies, such as joint ventures and partnerships with small and regional publishers, to gain higher market shares.

  • In March 2022, a Series B financing round was held by the British edtech company Perlego to generate USD 38.2 million for the international expansion of its textbook subscription service.
  • In September 2022, Book.io reported that it had finalized a seed investment round with Ingram Content Group ("Ingram"), one of the largest book distributors in the world, with access to millions of titles and tens of thousands of publishers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 MARKET DYNAMICS

  • 3.1 Market Overview
  • 3.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 3.2.1 Threat of New Entrants
    • 3.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 3.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 3.2.4 Threat of Substitutes
    • 3.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 3.3 Industry Value Chain Analysis
  • 3.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry
  • 3.5 Market Drivers
    • 3.5.1 Increasing Penetration of Mobile Devices
    • 3.5.2 Decreasing Cost of E-books
  • 3.6 Market Restraints
    • 3.6.1 Privacy and Copyright Issues among E-sellers and Book Writers

4 MARKET SEGMENTATION

  • 4.1 By Geography
    • 4.1.1 North America
      • 4.1.1.1 United States
      • 4.1.1.2 Canada
    • 4.1.2 Europe
      • 4.1.2.1 Spain
      • 4.1.2.2 United Kingdom
      • 4.1.2.3 Germany
      • 4.1.2.4 France
      • 4.1.2.5 Italy
      • 4.1.2.6 Rest of Europe (Sweden, Denmark)
    • 4.1.3 Asia-Pacific
      • 4.1.3.1 China
      • 4.1.3.2 India
      • 4.1.3.3 Japan
      • 4.1.3.4 Rest of Asia-Pacific (Australia, South Korea, Singapore)
    • 4.1.4 Latin America
    • 4.1.5 Middle East and Africa

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Company Profiles
    • 5.1.1 Amazon.com Inc.
    • 5.1.2 Rakuten Kobo Inc.
    • 5.1.3 Apple Inc.
    • 5.1.4 Barnes and Noble LLC
    • 5.1.5 Smashwords Inc.
    • 5.1.6 Blurb Inc.
    • 5.1.7 BookBaby (DIY Media Group Inc.)
    • 5.1.8 Lulu Press Inc.
    • 5.1.9 Macmillan Publishers Ltd
    • 5.1.10 Scribd Inc.

6 INVESTMENT ANALYSIS

7 FUTURE OF THE MARKET