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市場調査レポート
商品コード
1693715

中東の民間航空機用機内エンターテイメントシステム:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)

Middle East Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 105 Pages
納期
2~3営業日
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中東の民間航空機用機内エンターテイメントシステム:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東の民間航空機用機内エンターテイメントシステム市場規模は2025年に1億9,180万米ドルと推定され、2030年には2億5,060万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.49%で成長すると予測されます。

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中東では、ワイドボディ機の人気が高まり、乗客の快適さとエンターテイメントを優先する航空会社が増えた結果、民間航空機用機内エンターテイメントシステムの需要が急増すると予想されます。

  • 近年、機内エンターテイメントは客室インテリアに不可欠な要素となっており、乗客のフライト体験全体を決定づける重要な役割を果たすようになっています。この地域、特にサウジアラビアとアラブ首長国連邦での納入機数はワイドボディセグメントが圧倒的に多く、2017~2022年の全体シェアは52%を占めました。ナローボディとワイドボディを含む旅客機カテゴリー全体では、2020年に30%の減少が見られました。これは、大陸間と国際路線での移動が制限されたためです。また、航空会社による新機材の増備の遅れにより、新機材の調達も影響を受けました。
  • 2022年には、同地域で納入されたすべてのナローボディ型航空機のIFEシステム全体のうち、キャビンクラス、エコノミー、プレミアムエコノミーが約90%を占めます。中東の多くの航空会社で長距離路線へのナローボディ機の採用が増加しており、それによってIFEシステムの導入が増加しています。同地域の主要航空会社であるEmiratesは、IFEシステムセグメントでビジネスクラスの座席数を増やし、顧客体験を向上させることに注力しています。
  • 2023~2030年の間に、サウジアラビア、カタール、アラブ首長国連邦などの主要市場を中心に、この地域で約543機のナローボディ機と401機のワイドボディ機が納入される予定です。同地域における航空機保有機数の拡大計画は、ナローボディ機とワイドボディ機の両方の調達を促進すると予想されます。これらの要因は、予測期間中の民間航空機IFEシステムの成長を促進すると考えられます。

アラブ首長国連邦は、同国の航空会社が大量の航空機を発注していることから、同地域でより高い成長が見込まれています。

  • 航空会社にとって、顧客体験は常に最優先事項です。乗客は旅行するたびにポジティブな体験をしなければならないです。最高の体験を提供するため、地域の航空会社は、旅行中の完全な乗客体験を定義する上でますます重要な役割を果たす最新のIFEシステムの提供に注力しています。
  • 中東市場では、タレス、サフラン、パナソニックがIFEシステムを提供する主要企業です。エミレーツ航空、カタール航空、サウディア・アラビア航空、エティハド航空、イラン航空、フライドバイ航空などの大手航空会社は、A320、A330、A380、Boeing777、Boeing737 MAX 8、Boeing787ドリームライナーなど、新しく納入された航空機の全キャビンクラスに上記のOEMのIFEシステムを採用しています。さらに、これらの航空会社は、4KスクリーンやOLEDディスプレイの採用を重視し、既存のサービスを向上させ、新規顧客を引き付けるためにIFEシステムの可用性を高めています。
  • 中東における民間航空機用機内エンターテイメントシステムの需要は、さまざまな航空会社が機材更新の一環として出している航空機の発注と、長距離を運航する燃費の良い航空機の必要性に基づいています。エア・アラビア、エミレーツ航空、エティハド航空といったこの地域の大手航空会社は、391機のナローボディ機と413機のワイドボディ機を発注しています。このうち、エミレーツ航空、エティハド航空、フライドバイといったアラブ首長国連邦の大手航空会社は361機を発注しています。アラブ首長国連邦は、これらの巨大な受注により、より高い成長が見込まれています。Boeingによると、中東では今後20年間で、急増する旅客数に対応するために3,400機のジェット機が必要になるといいます。技術革新と顧客嗜好の高まりが、予測期間中の市場を牽引すると予想されます。

中東の民間航空機用機内エンターテイメントシステム市場動向

市場成長の主因は、中東諸国における航空機保有機数の拡大と旅客航空需要の増加

  • 中東の航空産業は、その他の中東・アフリカよりも早く、強力にCOVID-19パンデミックから回復しました。2021年には中東の航空旅客数は3億200万人に達し、2020年比で249%、2019年比で25%の伸びを示しました。航空旅客数の増加は、最終的に航空機の新規調達を促進し、同地域の客室内装品市場を押し上げる可能性があります。大手航空会社は機材拡大戦略を採用しています。
  • 2017~2022年にかけて、この地域では合計498機の航空機が新たに納入されました。2023~2030年には、この地域で約1,058機の航空機が新たに納入される見込みです。予測期間中、航空機の大半はナローボディになると予想されます。また、小型で経済的な航空機の人気、格安航空会社の成功、航続距離の長いナローボディの登場などが、この動向に拍車をかけています。サウジアラビアとアラブ首長国連邦が、航空機納入数の多くを占める主要国です。
  • この地域のさまざまな航空会社が、LEDキャビンライト、ワイヤレス軽量IFES、快適で軽量なシート、その他のキャビン製品など、先進的な航空機システムやコンポーネントを選択しているため、新しい航空機の納入や受注残は、客室内装品の需要を生み出すと予想されます。2022年11月現在、エミレーツ航空、カタール航空、サウディア・アラビア航空、エティハド航空、フライドバイ航空などの大手航空会社は、合わせて1,013機以上の航空機を発注済みであり、そのうち589機がナローボディ・ジェットであると予想されています。このような要因が、予測期間中、客室内装品市場をプラスに牽引すると予想されます。

一貫した航空旅行の成長が中東の航空旅客輸送量の原動力

  • 国際的な旅行者や貿易の中継地として人気の高い中東は、ビジネス客やレジャー客の出発地や目的地としても成長しています。2020年、中東の航空旅客輸送量は、COVID-19パンデミックによる渡航制限のため64%減少しました。しかし2022年には、ワクチン接種率の上昇とホリデーシーズンの旺盛な需要により、同地域の航空旅客輸送量は3億4,950万人に達し、2021年比で16%の伸びを示したが、2019年比では45%の伸びでした。アラブ首長国連邦やサウジアラビアなどの主要国が航空旅客輸送量全体の42%を占め、他の中東諸国と比較して新型機に対する高い需要を生み出しました。
  • 2022年の旅客輸送能力は2021年比で73.8%増加し、旅客搭乗率は24.6%増の75.8%となりました。同地域の航空旅行回復は引き続き勢いを増しており、航空旅客輸送量は今後20年以内に倍増すると予想されています。バーレーン、クウェート、オマーン、サウジアラビア、アラブ首長国連邦、イラク、イラン、ヨルダン、イエメン、カタールの中東主要国際路線地域の多くは、すでにCOVID-19以前の水準を上回っています。こうしたことは、航空旅行が回復し、勢いを増し続けていることを示しています。中東内でも、多くの主要国際路線がすでにCOVID-19以前の水準を上回っています。観光と旅行意欲の高さが、中東・アフリカにおける航空産業の回復を引き続き後押ししています。航空旅客輸送量は、2022年と比較して2030年には34%増加すると予想されています。

中東の民間航空機用機内エンターテイメントシステム産業概要

中東の民間航空機用機内エンターテイメントシステム市場はかなり統合されており、上位5社で75.46%を占めています。この市場の主要企業は、Burrana、IMAGIK International Corp.、Latecoere、Panasonic Avionics Corporation、Thales Groupなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 航空旅客輸送量
  • 新規航空機納入数
  • 一人当たりGDP(現行価格)
  • 航空機メーカーの売上高
  • 航空機受注残
  • 受注総額
  • 空港建設支出(継続中)
  • 航空会社の燃料費
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 航空機タイプ
    • ナローボディ
    • ワイドボディ
  • 国名
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Burrana
    • IMAGIK International Corp.
    • Latecoere
    • Panasonic Avionics Corporation
    • Thales Group

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93611

The Middle East Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market size is estimated at 191.8 million USD in 2025, and is expected to reach 250.6 million USD by 2030, growing at a CAGR of 5.49% during the forecast period (2025-2030).

Middle East Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System - Market - IMG1

The Middle East is expected to experience a surge in demand for commercial aircraft in-flight entertainment systems as a result of the increasing popularity of widebody aircraft and airlines that prioritize passenger comfort and entertainment

  • In-flight entertainment has become an integral component of cabin interiors over recent years, playing an increasingly crucial part in defining a passenger's entire flight experience. The widebody segment dominated the deliveries in the region, especially the deliveries across Saudi Arabia and the United Arab Emirates, accounting for an overall share of 52% during 2017-2022. The overall passenger aircraft category, including narrowbody and widebody aircraft, witnessed a decline of 30% in 2020. This was due to the restrictions on travel across intercontinental and international routes. The procurement of new aircraft was also affected due to delays by airline companies in adding new aircraft to their fleet sizes.
  • In 2022, cabin class, economy, and premium economy accounted for around 90% of the overall IFE systems of all narrowbody aircraft delivered in the region. The adoption of narrowbody aircraft in long-haul routes of many Middle Eastern airlines has increased, thereby increasing the deployment of IFE systems. Emirates, the major airline in the region, is focused on increasing the number of its business-class seats and improving customer experience in the IFE systems segment.
  • It is expected that around 543 narrowbody aircraft and 401 widebody aircraft are scheduled to be delivered in the region with major markets such as Saudi Arabia, Qatar, and the United Arab Emirates during 2023-2030. The fleet expansion plans in the region are expected to aid the procurement of both narrowbody and widebody aircraft. These factors will drive the growth of commercial aircraft IFE systems during the forecast period.

The UAE is expected to witness higher growth in the region due to huge aircraft orders placed by the country's airlines

  • Customer experience is always a top priority for airlines. Passengers must have a positive experience every time they travel. To provide the best experience, regional airlines are focusing on providing the latest IFE systems that play an increasingly important role in defining the complete passenger experience during their travel.
  • Thales, Safran, and Panasonic are the major players in providing IFE systems in the Middle Eastern market. Major airlines, such as Emirates, Qatar Airways, Saudia Arabia Airlines, Etihad Airways, Iran Air, and FlyDubai Airlines are some of the carriers that have opted for the abovementioned OEMs' IFE systems in their newly delivered aircraft, such as A320, A330s, A380s, Boeing 777s, Boeing 737 MAX 8, and Boeing 787 Dreamliner in all cabin classes. Additionally, these airlines are emphasizing the adoption of 4K screens and OLED displays and increasing the availability of IFE systems to improve their existing services and attract new customers.
  • The demand for commercial aircraft in-flight entertainment systems in the Middle East is based on the aircraft orders that different airlines are putting out as part of their fleet renewal and the need for fuel-efficient aircraft over long distances. Some of the biggest airlines in the region, like Air Arabia, Emirates, and Etihad, have ordered 391 narrowbody planes and 413 widebody planes. Out of this, UAE's leading airlines like Emirates, Etihad, and Flydubai have ordered 361 planes. The UAE is expected to see higher growth due to these huge orders. According to Boeing, the Middle East will need a fleet of 3,400 jets over the next two decades to keep up with the fast-growing passenger numbers. Innovations and rising customer preferences are expected to drive the market during the forecast period.

Middle East Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market Trends

The main reasons for market growth are the expansion of the fleet and the increased demand for passenger air travel in Middle Eastern countries

  • The aviation industry in the Middle East recovered from the COVID-19 pandemic faster and stronger than the rest of the world. In 2021, air passenger traffic in the Middle East reached 302 million, a growth of 249% compared to 2020 and 25% compared to 2019. The increase in air passenger traffic may eventually drive new aircraft procurements, boosting the cabin interior market in the region. Major airlines have adopted fleet expansion strategies.
  • A total of 498 new aircraft were delivered in the region between 2017 and 2022. During 2023-2030, around 1,058 new aircraft are expected to be delivered in the region. During the forecast period, the majority of aircraft are expected to be narrowbody. In addition, the popularity of small and economical aircraft, the success of low-cost carriers, and the advent of narrowbodies with long ranges have contributed to this trend. Saudi Arabia and the United Arab Emirates are the major countries accounting for a significant number of aircraft deliveries.
  • New aircraft deliveries and backlogs are expected to generate demand for cabin interiors, as various airlines in the region are opting for advanced aircraft systems and components such as LED cabin lights, wireless lightweight IFES, comfortable, lightweight seats, and other cabin products. As of November 2022, major airlines, such as Emirates, Qatar Airways, Saudia Arabia Airlines, Etihad Airways, and FlyDubai Airlines, together had a backlog of over 1,013 aircraft, of which 589 were expected to be narrowbody jets. Factors such as these are expected to drive the cabin interior market positively during the forecast period.

Consistent growth in air travel is the driving factor for air passenger traffic in the Middle East

  • The Middle East, a popular connection point for international travelers and trade, is also growing as a starting point and destination for business and leisure passengers. In 2020, air passenger traffic in the Middle East dropped by 64% due to travel restrictions caused by the COVID-19 pandemic. However, in 2022, due to the rising vaccination rates and strong demand over the holiday season, air passenger traffic in the region reached 349.5 million, a growth of 16% compared to 2021, while the growth was at 45% compared to 2019. Major countries, such as the United Arab Emirates and Saudi Arabia, accounted for 42% of the total air passenger traffic, generating higher demand for new aircraft compared to other Middle Eastern countries.
  • In 2022, passenger capacity increased by 73.8%, and passenger load factor grew by 24.6% to 75.8% compared to 2021. Air travel recovery in the region continues to gather momentum, and air passenger traffic is expected to double within the next 20 years. Many major Middle Eastern international route areas in Bahrain, Kuwait, Oman, Saudi Arabia, the United Arab Emirates, Iraq, Iran, Jordan, Yemen, and Qatar are already exceeding pre-COVID-19 levels. Such factors indicate that air travel has recovered and continues to gather momentum. Many major international routes, even within the Middle East, are already exceeding pre-COVID-19 levels. Tourism and the high willingness to travel continue to foster the industry's recovery in the Middle East & Africa. The air passenger traffic levels are expected to grow by 34% in 2030 compared to 2022.

Middle East Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Industry Overview

The Middle East Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 75.46%. The major players in this market are Burrana, IMAGIK International Corp., Latecoere, Panasonic Avionics Corporation and Thales Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
  • 4.3 GDP Per Capita (current Price)
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Narrowbody
    • 5.1.2 Widebody
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 Saudi Arabia
    • 5.2.2 United Arab Emirates
    • 5.2.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Burrana
    • 6.4.2 IMAGIK International Corp.
    • 6.4.3 Latecoere
    • 6.4.4 Panasonic Avionics Corporation
    • 6.4.5 Thales Group

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms