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市場調査レポート
商品コード
1693707

アジア太平洋の民間航空機用機内エンターテインメントシステム- 市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 117 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋の民間航空機用機内エンターテインメントシステム- 市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の民間航空機用機内エンターテインメントシステム市場規模は、2025年には3億7,460万米ドルと推定され、2030年には5億8,900万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは9.48%で成長すると予測されます。

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アジア太平洋の航空会社による長距離路線へのナローボディ機の採用が増加

  • 納入実績では、ナローボディ機がアジア太平洋市場を席巻し、2017~2022年の間に80%以上を占めました。2020年、ナローボディとワイドボディを含む旅客機カテゴリー全体では、同地域で33%の減少が見られました。渡航制限とは別に、航空会社による新機材追加の遅れにより、新機材調達も影響を受けました。客室クラス別では、エコノミークラスとプレミアムエコノミークラスの合計が、2022年に同地域で納入されたナローボディ機全体の約90%を占めました。
  • アジア太平洋の航空会社による長距離路線へのナローボディ機の導入は増加しており、その結果、これらの航空機へのIFEシステムの導入が促進されています。中国南方航空、海南航空、全日本空輸(ANA)など、この地域の大手航空会社は、新型のナローボディ機にIFEシステムを搭載しています。
  • 機内エンターテインメントは客室のインテリアに不可欠であり、乗客のフライト体験全体を決定づけるものです。航空会社による長距離路線へのナローボディ機の採用が増加し、ナローボディ機へのIFEシステムの配備を後押ししています。ヴィスタラやシンガポール航空などの航空会社は、ビジネスクラスの座席を改善し、IFEシステムを通じて顧客体験を高めることに注力しています。
  • 2017~2022年にかけて、中国南方航空とANAは、この地域の新型ナローボディ機にIFEシステムを提供する主要航空会社でした。2022~2030年にかけて、この地域では5,000機以上のナローボディ機が納入される見込みです。ナローボディ機とワイドボディ機の両方に対する巨額の航空機発注を通じて、これらの航空会社が予測期間中の民間航空機IFEシステム市場の成長を牽引する可能性があります。

中国が最も高い成長が見込まれる

  • アジア太平洋は、予測期間中に最も急成長する市場のひとつになると予想されます。COVID-19パンデミックがアジア太平洋の航空産業に与えた影響にもかかわらず、国内旅客輸送量は2021年に徐々に成長を示しました。2021年には、この地域は世界の航空旅客輸送量の27.5%を占めます。
  • 経済インフラ開発の進展による人口1人当たり所得の増加が航空旅客数の伸びを後押しし、国内航空会社や地域航空会社の機材拡大計画を支えています。
  • 過去数年間、中国、インド、日本といったこの地域の主要国は、旅客輸送量の急激な増加を目の当たりにし、その結果、この地域で運航する航空会社から新型航空機の大量発注を受けました。中国はこの地域の民間航空セグメントを牽引しており、世界最大の航空市場です。同国は国産航空機COMAC C919を開発しました。
  • 新型民間旅客機の納入数の増加は、この地域の民間航空機客室座席市場の成長を積極的に牽引しました。2021年、Boeingはアジア太平洋で91機を納入し、Airbusは納入機の30%をアジア太平洋で納入しました。
  • タレスとパナソニックは、この地域でIFEシステムを提供する主要企業です。タレスのAVANT IFE用Optiqディスプレイは、SamsungQLED技術で強化された4Kハイダイナミックレンジ(HDR)ディスプレイを提供しています。パナソニックのAstrovaは厚さ7mmで、フレームが薄くなっています。この薄型フレームにより、13.3インチの画面は12インチの画面と同じスペースに収まる。このように、新型航空機の納入増加に伴い、このセグメントは予測期間中に高い成長を達成すると考えられます。

アジア太平洋民間航空機用機内エンターテインメントシステム市場動向

長距離ナローボディ機の導入がアジア太平洋の主要市場の促進要因

  • アジア太平洋の新規航空機納入数は、予測期間中にCAGR 11%を記録する見込み。航空会社は増大する航空需要に対応するため機体規模の拡大を図っており、同地域では新型機に対する大きな需要が発生する可能性があります。中国は、アジア太平洋の総航空旅客輸送量の37%を占めています。したがって、同国は他のアジア太平洋諸国と比較して、新型航空機に対する最も高い需要を生み出すと予想されます。
  • 2017~2022年にかけて、この地域では合計2,469機の新造航空機が納入されました。さらに、2023~2030年の間に、この地域に6,000機の新型ジェット機が納入される見込みです。過去に同地域で納入された航空機は、世界の民間航空機納入総数の42%を占めました。経済的で小型の航空機が好まれること、LCCの成功、長距離ナローボディ機の導入など、いくつかの要因により、予測期間中により多くの納入が見込まれます。
  • エアインディア、シンガポール航空、中国南方航空、Qantas Airways Limited、ヴィスタラ航空、韓国航空など、この地域の大手航空会社は、ナローボディとワイドボディの両方のジェット機を含め、3,500機以上の航空機を発注済みです。これらの航空会社は、COVID-19パンデミックの間、利益を維持するために、古い機種の一部を退役させ、燃費効率の良い新機種を購入することを選択しました。航空各社はより若い機体を維持しようとする可能性があるため、アジア太平洋諸国では今後3年間、新型機の大量発注が予想されます。

COVID-19パンデミック後の国際旅客輸送量の増加が市場の需要を牽引しています。

  • COVID-19パンデミック後の2022年に国境を越えた旅行が徐々に回復するにつれて、アジア太平洋の航空会社は、人々の旅行願望と2年間の隔離期間に蓄積された貯蓄の現金化に刺激され、殺到する需要に応えるために増便を急いです。その結果、2022年には、同地域の航空旅客輸送量は他の地域よりも急速にパンデミックから回復しました。例えば、2022年のアジア太平洋全体の航空旅客数は19億人を記録し、2021年比で6%、2020年比で151%の伸びとなりました。この地域の航空会社は、主要国における航空旅客輸送量の増加に対応するため、機材の拡大計画を実施しています。中国、インド、日本、インドネシアは同地域の航空旅客輸送量全体の70%を占めており、他のアジア太平洋諸国と比較して新造航空機に対する高い需要を生み出しています。
  • アジア太平洋の航空会社はまた、世界的に経済状況が厳しさを増しているにもかかわらず、旅行需要が成長を促進し続けたため、国際航空旅客市場の順調な回復を目の当たりにしました。例えば、2022年8月の国際線旅客数は1,310万人を記録し、140万人であった2021年8月と比較すると836%の伸びとなりました。年初来の8ヵ月間における国際線旅客数の健全な伸びは、ビジネスとレジャー消費者からの強い旅行需要を示しています。同地域における航空旅客輸送量の急増は、今後の航空輸送産業を牽引するものと期待されます。

アジア太平洋の民間航空機用機内エンターテインメントシステム産業概要

アジア太平洋の民間航空機用機内エンターテインメントシステム市場はかなり統合されており、上位5社で74.87%を占めています。この市場の主要企業は、Burrana、IMAGIK International Corp.、Latecoere、Panasonic Avionics Corporation、Thales Groupなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 航空旅客輸送量
  • 新規航空機納入数
  • 一人当たりGDP(現行価格)
  • 航空機メーカーの売上高
  • 航空機受注残
  • 受注総額
  • 空港建設支出(継続中)
  • 航空会社の燃料費
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 航空機タイプ
    • ナローボディ
    • ワイドボディ
  • 国名
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • シンガポール
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Burrana
    • Donica Aviation Engineering Co., Ltd
    • IMAGIK International Corp.
    • Latecoere
    • Panasonic Avionics Corporation
    • Thales Group

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93603

The Asia-Pacific Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market size is estimated at 374.6 million USD in 2025, and is expected to reach 589 million USD by 2030, growing at a CAGR of 9.48% during the forecast period (2025-2030).

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The adoption of narrowbody aircraft for longer-haul routes by airlines in Asia-Pacific has increased

  • In terms of deliveries, narrowbody aircraft dominated the Asia-Pacific market, with over 80% of the deliveries during 2017-2022. In 2020, the overall passenger aircraft category, including narrowbody and widebody, witnessed a decline of 33% in the region. Apart from travel restrictions, new aircraft procurement was also impacted due to delays by airline companies in adding new aircraft to their fleets. In terms of cabin class, economy and premium economy together accounted for around 90% of the overall narrowbody aircraft delivered in the region in 2022.
  • The adoption of narrowbody aircraft on long-haul routes by airlines in Asia-Pacific has increased, thus aiding the deployment of IFE systems in these aircraft. Major carriers in the region, such as China Southern Airlines, Hainan Airlines, and All Nippon Airways (ANA), are providing IFE systems on their new narrowbody aircraft fleet.
  • In-flight entertainment is integral to cabin interiors and defines a passenger's entire flight experience. The adoption of narrowbody aircraft for long-haul routes by airlines has increased, aiding the deployment of IFE systems in narrowbody aircraft. Airlines such as Vistara and Singapore Airlines are focusing on improving their business-class seats and enhancing the customer experience through IFE systems.
  • During 2017-2022, China Southern and ANA were the major airlines offering IFE systems in their new narrowbody fleets in the region. Over 5,000 narrowbody aircraft are expected to be delivered in the region from 2022 to 2030. Through their huge aircraft orders for both narrowbody and widebody aircraft, these airlines may drive the growth of the commercial aircraft IFE system market during the forecast period.

China is expected to witness the highest growth

  • Asia-Pacific is expected to be one of the fastest-growing markets during the forecast period. Despite the impact of the COVID-19 pandemic on the Asia-Pacific aviation industry, domestic passenger traffic gradually witnessed growth in 2021. In 2021, the region accounted for 27.5% of the global air passenger traffic.
  • The rise in the per capita income of the population due to increased economic and infrastructure development has aided the growth of the number of air passengers and supported the fleet expansion plans of domestic and regional airlines.
  • During the past few years, major countries in the region, like China, India, and Japan, have witnessed a rapid increase in their passenger traffic, resulting in large orders for new aircraft from airlines operating in the region. China is driving the commercial aviation space in this region and is the largest aviation market globally. The country has developed the indigenous aircraft COMAC C919.
  • The growing number of deliveries of new commercial passenger aircraft positively drove the growth of the region's commercial aircraft cabin seating market. In 2021, Boeing delivered 91 aircraft in Asia-Pacific, while 30% of the aircraft deliveries of Airbus were in Asia-Pacific.
  • Thales and Panasonic are the major players that provide IFE systems in the region. Optiq displays for its AVANT IFE from Thales offer 4K high dynamic range (HDR) displays enhanced with Samsung QLED technology. Panasonic's Astrova is 7 mm thick, with a thinner frame. Due to the reduced frame, the 13.3-inch screen will be able to fit into the same space as a 12-inch screen. Thus, with the growth in deliveries of new aircraft, this segment will achieve higher growth during the forecast period.

Asia-Pacific Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market Trends

The introduction of long-range narrowbody aircraft is the key market driver in Asia-Pacific

  • New aircraft deliveries in Asia-Pacific are expected to register a CAGR of 11% during the forecast period. Airlines are looking to expand their fleet sizes to cater to the growing demand for air travel, which may generate significant demand for new aircraft in the region. China accounted for 37% of the total air passenger traffic in Asia-Pacific. Hence, the country is anticipated to generate the highest demand for new aircraft compared to other Asia-Pacific countries.
  • During 2017-2022, a total of 2,469 new aircraft were delivered in the region. In addition, 6,000 new jets are expected to be delivered to the region between 2023 and 2030. The aircraft deliveries in the region during the historic period accounted for 42% of the total commercial aircraft deliveries worldwide. More deliveries are anticipated during the forecast period due to several factors, such as the preference for economical and smaller aircraft, the success of LCCs, and the introduction of long-range narrowbody aircraft.
  • Some major airlines in the region, such as Air India, Singapore Airlines, China Southern Airlines, Qantas, Vistara, and Korea Airlines, have a backlog of over 3,500 aircraft, including a mix of both narrowbody and widebody jets. These airlines, in order to stay profitable during the COVID-19 pandemic, opted to retire some of the old aircraft models and purchase new aircraft that are fuel-efficient. As the airlines may try to maintain a younger fleet, large orders for new aircraft are expected over the next three years across Asia-Pacific countries.

An increase in international passenger traffic post the COVID-19 pandemic is driving market demand

  • As cross-border travel was progressively restored in 2022 post the COVID-19 pandemic, the carriers in Asia-Pacific raced to increase their flights to meet runaway demand, stimulated by people's desire to travel and cash in on savings accumulated in the two years of isolation. As a result, in 2022, the air passenger traffic in the region recovered more rapidly from the pandemic than in the other regions. For instance, in 2022, air passenger traffic in the whole of Asia-Pacific was recorded at 1.9 billion, a growth of 6% compared to 2021 and 151% compared to 2020. Airline companies in the region are implementing fleet expansion plans to cater to the growing air passenger traffic in the major countries. China, India, Japan, and Indonesia accounted for 70% of the total air passenger traffic in the region, generating higher demand for new aircraft compared to other Asia-Pacific countries.
  • Airlines in Asia-Pacific also witnessed a good recovery in international air passenger markets as travel demand continued to fuel growth despite increasingly challenging global economic conditions. For instance, in August 2022, the region recorded 13.1 million international air passenger traffic, an 836% increase compared to August 2021, when it was recorded at 1.4 million. The healthy growth in international passenger traffic in the first eight months of the year showed strong travel demand from business and leisure consumers. The rapid increase in air passenger traffic in the region is expected to drive the air transport industry in the future.

Asia-Pacific Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Industry Overview

The Asia-Pacific Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 74.87%. The major players in this market are Burrana, IMAGIK International Corp., Latecoere, Panasonic Avionics Corporation and Thales Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
  • 4.3 GDP Per Capita (current Price)
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Narrowbody
    • 5.1.2 Widebody
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 China
    • 5.2.2 India
    • 5.2.3 Indonesia
    • 5.2.4 Japan
    • 5.2.5 Singapore
    • 5.2.6 South Korea
    • 5.2.7 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Burrana
    • 6.4.2 Donica Aviation Engineering Co., Ltd
    • 6.4.3 IMAGIK International Corp.
    • 6.4.4 Latecoere
    • 6.4.5 Panasonic Avionics Corporation
    • 6.4.6 Thales Group

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms