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市場調査レポート
商品コード
1686183

民間航空機用機内エンターテイメントシステム- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 183 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
民間航空機用機内エンターテイメントシステム- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

民間航空機用機内エンターテインメントシステム市場規模は、2025年に9億1,000万米ドルと推定され、2030年には12億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは6.66%で成長します。

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ナローボディ機の需要増と乗客の総合的な旅行体験を重視する航空会社により、世界的にIEFの需要が促進される見通し

  • 民間航空機用機内エンターテインメントは、機内インテリアの不可欠な構成要素であり、近年、乗客のフライト体験全体を決定付ける上でますます重要な役割を果たしています。IFEの需要は、世界中のさまざまな航空会社が調達する新型航空機が牽引しています。2017年から2022年の間に納入された新造航空機では、世界の様々な航空会社によって合計6,451機の航空機が調達されました。納入機数はナローボディ機が圧倒的に多く、2017~2022年に納入された機数の83%を占めました。ナローボディ機とワイドボディ機を含む旅客機カテゴリー全体では、2022年には2021年比で23%の成長が見られました。
  • 国内航空需要の増加に伴い、ナローボディ機の市場はワイドボディ機よりも早く回復すると予想されます。737MAXが2020年後半に運航を再開することが、ナローボディ市場の拡大を後押しします。世界の航空会社による長距離路線へのナローボディ機の採用が増加し、ナローボディ機へのIFEシステムの導入を後押ししています。エミレーツ航空などの大手航空会社は、IFEシステム分野でビジネスクラスの座席数を増やし、顧客体験を向上させることに注力しています。
  • 2023年から2030年にかけて、約13,812機の航空機が納入される見込みです。様々な世界の航空会社の機材拡大計画は、旅客機の調達を助けると予想されます。これが予測期間中の民間航空機客室IFE市場の成長を促進し、収益は2030年に13億米ドルに達すると予想されます。

航空機の更新計画の一環として世界的に様々な航空会社による巨大な航空機の発注が増加していること、および航空会社が乗客の旅行体験の向上に注力していることが、IFEに対する市場の需要を促進しています。

  • 航空会社にとって、顧客体験は常に最優先事項です。旅客は、旅行するたびにポジティブな体験をしなければならないです。最高の体験を提供するために、航空会社は、旅程全体を通じてより美しい環境を提供するための統合IFESを含む新しい近代化された客室インテリアの提供に注力しています。
  • 航空機のIFEに対する需要は、世界中の様々な航空会社が発注している様々な航空機によって牽引されています。2022年12月、ボーイングはユナイテッド航空が787-9ssを100機発注したと発表しました。この取引はボーイング史上最大の787ドリームライナーの発注です。ユナイテッド航空は737 MAXを100機購入する予定。2023年2月、エア・インディアはB737 MAX 190機、A320neo 140機、A321neo 70機、A350 34機、777X 10機、787-9 20機の計464機を発注しました。これらの航空機はすべて、専用のIFEシステムを装備しています。バックログにある膨大な航空機もまた、市場の成長を促進すると予想されます。2023年8月末までに、エアバスは7,967機の受注残を計上し、うち85%はA320ceo/neoファミリーのナローボディ機でした。ボーイングは5,579機の受注残を計上し、うち78%が737 MAXのナローボディ機でした。
  • 2023年から2030年にかけて、約13,812機が納入される予定です。世界の様々な航空会社の機体拡大計画は、旅客機の調達を促進すると予想されます。民間航空機用IFE市場は予測期間中に成長し、2030年には13億米ドルに達すると予想されます。

世界の民間航空機用機内エンターテインメントシステム市場の動向

アフリカ諸国における航空需要の高まりが、新規航空機納入の需要を促進

  • 航空旅客輸送量の増加は、航空会社が様々な国内路線や国際路線からの需要を満たすために新しい航空機を調達する原動力として重要な役割を果たしています。2021年、アフリカの航空旅客数は1億400万人に達し、2020年比で191%、2019年比で3%の伸びを示しました。航空会社は増大する航空需要に対応するため機体規模の拡大を図っており、アフリカ諸国全体で新型機に対する大きな需要を生み出しています。南アフリカ、エジプト、アルジェリアなどの主要国は、この地域の総旅客輸送量の40%を占めており、アフリカの他の国々と比べて新造航空機に対する高い需要を生み出しています。
  • 2017年から2022年の間にアフリカ諸国全体で合計36機の新造航空機が納入され、歴史的期間中に同地域で納入された新造ジェット機は、世界の旅客機納入総数の1%未満でした。航空旅客輸送が生み出す需要は、最終的に航空機調達の増加につながる可能性があります。アフリカの主要航空会社には、エチオピア航空、エジプト航空、ロイヤル・エア・モロッコ、エア・アルジェリー、ケニア航空などがあります。2022年9月現在、他の航空会社の中には86機以上の航空機を滞留させているところもあります。86機のうち、52機はナローボディ機となる見込みです。燃費の良い長距離機の採用が増加していることと、格安航空会社の成功が拡大していることが、ナローボディ部門を牽引する主な要因です。こうした要因は、予測期間においてアフリカの客室内装品市場を押し上げる可能性があります。

COVID-19パンデミック後の国際旅客輸送量の増加が市場需要を牽引しています。

  • COVID-19パンデミック後の2022年に国境を越えた旅行が徐々に回復するにつれて、アジア太平洋の航空会社は、人々の旅行願望と2年間の隔離期間に蓄積された貯蓄の現金化に刺激されて、暴走する需要に対応するために増便を急いです。その結果、2022年には、同地域の航空旅客輸送量は他の地域よりも急速にパンデミックから回復しました。例えば、2022年のアジア太平洋全体の航空旅客数は19億人を記録し、2021年比で6%、2020年比で151%の伸びとなりました。この地域の航空会社は、主要国における航空旅客輸送量の増加に対応するため、機材の拡張計画を実施しています。中国、インド、日本、インドネシアは同地域の航空旅客輸送量全体の70%を占めており、他のアジア太平洋諸国と比較して新造航空機に対する高い需要を生み出しています。
  • アジア太平洋地域の航空会社はまた、世界的に経済状況が厳しさを増しているにもかかわらず、旅行需要が成長を促進し続けたため、国際航空旅客市場の順調な回復を目の当たりにしました。例えば、2022年8月の国際線旅客数は1,310万人を記録し、140万人であった2021年8月と比較すると836%の伸びとなりました。年初来の8ヵ月間における国際線旅客数の健全な伸びは、ビジネスおよびレジャー消費者からの強い旅行需要を示しています。同地域における航空旅客輸送量の急増は、今後の航空輸送業界を牽引するものと期待されます。

民間航空機用機内エンターテイメントシステム産業概要

民間航空機用機内エンターテインメントシステム市場はかなり統合されており、上位5社で81.30%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Burrana, Latecoere, Northern Avionics srl, Panasonic Avionics Corporation and Thales Group(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 航空旅客輸送量
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
  • 新規航空機納入数
    • アフリカ
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
    • 南米
  • 一人当たりGDP(現在価格)
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
  • 航空機メーカーの収入
  • 航空機受注残
  • 受注総額
  • 空港建設支出(継続中)
  • 航空会社の燃料費
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 航空機タイプ
    • ナローボディ
    • ワイドボディ
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 国別
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • シンガポール
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 欧州
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他の欧州
    • 中東
      • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東
    • 北米
      • 国別
      • カナダ
      • 米国
      • 北米のその他
    • 世界のその他の地域

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Burrana
    • Donica Aviation Engineering Co., Ltd
    • IMAGIK International Corp.
    • Latecoere
    • Northern Avionics srl
    • Panasonic Avionics Corporation
    • Thales Group

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50154

The Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market size is estimated at 0.91 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.26 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.66% during the forecast period (2025-2030).

Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System - Market - IMG1

Rising demand for narrowbody aircraft and airlines focusing on passengers' overall travel experience are expected to drive the demand for IEF globally

  • Commercial aircraft cabin in-flight entertainment has been an integral component of the cabin interior, playing an increasingly crucial part in defining a passenger's entire flight experience in recent years. The demand for IFE is driven by new aircraft procured by various airlines globally. In terms of new aircraft deliveries during 2017-2022, a total of 6,451 aircraft were procured by various airlines globally. The narrowbody aircraft segment dominated the number of deliveries, with 83% of the deliveries taking place during 2017-2022. The overall passenger aircraft category, including narrowbody and widebody aircraft, witnessed a growth of 23% in 2022 compared to 2021.
  • With the increasing demand for domestic aviation, the market for narrowbody aircraft is anticipated to rebound quicker than for widebody aircraft. The 737 MAX's return to service in late 2020 will support the expansion of the narrowbody market. The adoption of narrowbody aircraft in the longer haul routes by airlines globally has increased, aiding the deployment of IFE systems in narrowbody aircraft. Major airlines such as Emirates have focused on increasing their number of business class seats and improving the customer experience in the IFE systems segment.
  • Around 13,812 aircraft are expected to be delivered during 2023-2030. The fleet expansion plans of various global airlines are expected to aid the procurement of passenger aircraft. This is expected to drive the growth of the commercial aircraft cabin IFE market during the forecast period, with the revenue reaching USD 1.3 billion in 2030.

Increasing huge aircraft orders by various airlines globally as part of fleet renewal plans and airlines focusing on enhancing passengers' travel experiences are driving the market demand for IFE

  • Customer experience is always at the top of the priority list for airlines. Passengers must have a positive experience every time they travel. To provide the best experience, airline companies are focusing on delivering new modernized cabin interiors that include integrated IFES for a more aesthetically pleasing environment throughout the journey.
  • The demand for aircraft IFE is driven by various aircraft orders that are being placed by various airlines globally. In December 2022, Boeing announced that United Airlines placed an order for 100 787-9ss, with the option to purchase 100 more. The transaction is the largest 787 Dreamliner order in Boeing's history. United Airlines plans to purchase 100 737 MAX. In February 2023, Air India ordered 464 aircraft that comprised 190 B737 Max, 140 A320neo, 70 A321neo, 34 A350s, 10 777X, and 20 787-9. All of these aircraft are being fitted with a dedicated IFE system. The huge aircraft in backlog is also expected to drive market growth. By the end of August 2023, Airbus reported a backlog of 7,967 jets, of which 85% were the A320ceo/neo family of narrowbodies. Boeing reported a backlog of 5,579 aircraft, of which 78% were 737 MAX narrowbody jets.
  • Around 13,812 aircraft are expected to be delivered during 2023-2030. The fleet expansion plans of various global airlines are expected to aid the procurement of passenger aircraft. The commercial aircraft IFE market is expected to grow during the forecast period, reaching USD 1.3 billion in 2030.

Global Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market Trends

Growing demand for air travel in African countries is driving the demand for new aircraft deliveries

  • Rising air passenger traffic plays a vital role in driving airlines to procure new aircraft to meet the demand from various domestic and international routes. In 2021, air passenger traffic in Africa reached 104 million, a growth of 191% compared to 2020 and 3% compared to 2019. Airlines are looking to expand their fleet sizes to cater to the growing demand for air travel, which is generating significant demand for new aircraft across African nations. Major countries, such as South Africa, Egypt, and Algeria, accounted for 40% of the total air passenger traffic in the region, generating higher demand for new aircraft compared to other countries across Africa.
  • A total of 36 new aircraft were delivered across African countries between the years of 2017 and 2022, and the new jet deliveries in the region during the historic period accounted for less than 1% of the total worldwide passenger aircraft deliveries. The demand generated by air passenger traffic may eventually lead to an increase in aircraft procurements. Some of the major airlines in Africa are Ethiopian Airlines, Egyptair, Royal Air Maroc, Air Algerie, and Kenya Airways. As of September 2022, some other airlines had a backlog of over 86 aircraft. Of the 86 jets, 52 are expected to be narrowbody aircraft. The increasing adoption of fuel-efficient, long-range aircraft and the growing success of low-cost carriers are the major factors driving the narrowbody segment. Such factors may boost the African cabin interior market in the forecast period.

An increase in international passenger traffic post the COVID-19 pandemic is driving market demand

  • As cross-border travel was progressively restored in 2022 post the COVID-19 pandemic, the carriers in Asia-Pacific raced to increase their flights to meet runaway demand, stimulated by people's desire to travel and cash in on savings accumulated in the two years of isolation. As a result, in 2022, the air passenger traffic in the region recovered more rapidly from the pandemic than in the other regions. For instance, in 2022, air passenger traffic in the whole of Asia-Pacific was recorded at 1.9 billion, a growth of 6% compared to 2021 and 151% compared to 2020. Airline companies in the region are implementing fleet expansion plans to cater to the growing air passenger traffic in the major countries. China, India, Japan, and Indonesia accounted for 70% of the total air passenger traffic in the region, generating higher demand for new aircraft compared to other Asia-Pacific countries.
  • Airlines in Asia-Pacific also witnessed a good recovery in international air passenger markets as travel demand continued to fuel growth despite increasingly challenging global economic conditions. For instance, in August 2022, the region recorded 13.1 million international air passenger traffic, an 836% increase compared to August 2021, when it was recorded at 1.4 million. The healthy growth in international passenger traffic in the first eight months of the year showed strong travel demand from business and leisure consumers. The rapid increase in air passenger traffic in the region is expected to drive the air transport industry in the future.

Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Industry Overview

The Commercial Aircraft In-Flight Entertainment System Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 81.30%. The major players in this market are Burrana, Latecoere, Northern Avionics srl, Panasonic Avionics Corporation and Thales Group (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Air Passenger Traffic
    • 4.1.1 Asia-Pacific
    • 4.1.2 Europe
    • 4.1.3 Middle East
    • 4.1.4 North America
  • 4.2 New Aircraft Deliveries
    • 4.2.1 Africa
    • 4.2.2 Asia-Pacific
    • 4.2.3 Europe
    • 4.2.4 Middle East
    • 4.2.5 North America
    • 4.2.6 South America
  • 4.3 GDP Per Capita (current Price)
    • 4.3.1 Asia-Pacific
    • 4.3.2 Europe
    • 4.3.3 Middle East
    • 4.3.4 North America
  • 4.4 Revenue Of Aircraft Manufacturers
  • 4.5 Aircraft Backlog
  • 4.6 Gross Orders
  • 4.7 Expenditure On Airport Construction Projects (ongoing)
  • 4.8 Expenditure Of Airlines On Fuel
  • 4.9 Regulatory Framework
  • 4.10 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Aircraft Type
    • 5.1.1 Narrowbody
    • 5.1.2 Widebody
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Asia-Pacific
      • 5.2.1.1 By Country
      • 5.2.1.1.1 China
      • 5.2.1.1.2 India
      • 5.2.1.1.3 Indonesia
      • 5.2.1.1.4 Japan
      • 5.2.1.1.5 Singapore
      • 5.2.1.1.6 South Korea
      • 5.2.1.1.7 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 By Country
      • 5.2.2.1.1 France
      • 5.2.2.1.2 Germany
      • 5.2.2.1.3 Spain
      • 5.2.2.1.4 Turkey
      • 5.2.2.1.5 United Kingdom
      • 5.2.2.1.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Middle East
      • 5.2.3.1 By Country
      • 5.2.3.1.1 Saudi Arabia
      • 5.2.3.1.2 United Arab Emirates
      • 5.2.3.1.3 Rest of Middle East
    • 5.2.4 North America
      • 5.2.4.1 By Country
      • 5.2.4.1.1 Canada
      • 5.2.4.1.2 United States
      • 5.2.4.1.3 Rest of North America
    • 5.2.5 Rest of World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Burrana
    • 6.4.2 Donica Aviation Engineering Co., Ltd
    • 6.4.3 IMAGIK International Corp.
    • 6.4.4 Latecoere
    • 6.4.5 Northern Avionics srl
    • 6.4.6 Panasonic Avionics Corporation
    • 6.4.7 Thales Group

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR COMMERCIAL AIRCRAFT CABIN INTERIOR CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms