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市場調査レポート
商品コード
1692060

インドの食肉代替品市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

India Meat Substitutes - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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ページ情報
英文 176 Pages
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2~3営業日
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インドの食肉代替品市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 176 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドの食肉代替品市場規模は2025年に4億790万米ドルと推定され、2030年には7億3,720万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは12.57%で成長する見込みです。

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  • テクスチャード・ベジタブル・プロテインはインドで消費される主要な食肉代替品です。2018年から2021年にかけて、金額ベースで35.38%の成長を記録しました。インドの消費者は、タンパク質のために大豆や豆類を消費してきた長い歴史があり、TVP食肉代替品は非常に革新的でトレンディーかつ健康的な製品であると見なしています。インドでは大豆ベースの食品メーカーが増加しており、ビジネスチャンスの拡大を目の当たりにし、大豆タンパク質製品の品揃えを拡大する計画を立てています。
  • テンペはインドの食肉代替品市場で最も急成長している種類です。予測期間には金額ベースで16.19%の成長が見込まれます。テンペは機能性食品のカテゴリーに適合する発酵食品であり、健康的な生活と食事に対する消費者の関心が急速に高まっていることに対応しています。テンペ・トゥデイのコンセプトは今後数年でインド全土に展開されます。2025年までに少なくとも100の小型発酵ユニット(SFU)を稼働させたい考えです。テンペ・トゥデイは、最終的に年間1万トンのテンペを生産し、インドの食生活に健康的で持続可能なたんぱく質の後押しをしたいと考えています。
  • インドの食肉代替品市場は急成長しており、2019~20年には8つの食肉代替品新興企業が立ち上がり、2020~21年には国内外の5つの企業がこの分野に進出しました。インドは世界最大の消費者層として浮上しており、インド人の63%が植物由来の肉を毎日購入する可能性が「非常に高い」または「非常に高い」と回答しています。さらに、厚生省がEat Right Indiaを設立するなど、肉代替食品加工部門を支援するための主な取り組みが政府によって行われています。これは、気候変動と闘うために、人々が健康的な選択を展開し、植物性代替食品を活用した持続可能な食生活を実践できるよう支援することを目的としています。

インドの食肉代替品市場動向

  • インドにおけるテンペの平均価格は調査期間中に0.72%の伸びを示しました。価格は2018年の7.53米ドル/kgから2020年には7.64米ドル/kgに上昇しました。この価格上昇の主な理由の1つは、大豆価格の上昇です。インドは大豆生産の大部分を自給自足しており、ほとんどが国産作物に依存しています。2019-20年、インドは1,134万ヘクタール(2,802万エーカー)の面積で1,122万トンの大豆を生産しました。主な大豆生産州は、マディヤ・プラデシュ州、マハラシュトラ州、ラジャスタン州、カルナータカ州、テランガナ州です。大豆価格は州によって異なり、最高価格はマハラシュトラ州で記録され、2021年 8月には1キンタル当たり122米ドルでした。2021年の最低価格はテランガナ州で記録され、大豆価格は1キンタル当たり74.65米ドルでした。
  • 植物由来の食肉代替品市場の成長を支えるため、インドは近年大豆を輸入する必要もありました。インドが2018年に輸入した大豆種子はわずか242トンでした。しかし、翌年には10,641.64トンの大豆種子が輸入され、4,297%の増加を記録しました。この需要は翌年も続き、2020年の輸入量は10,137.85トンに達します。
  • インドにおけるテンペの価格は、2028年までに1kgあたり8.08米ドルに達すると予測されています。テンペの需要は、植物ベースの食生活に移行する人が増えるにつれて、この地域で増加すると予想されます。インドにはすでにベジタリアンの人口が多いです。テンペは、広く消費されている食材であるパニールの代替品としても適していると考えられています。テンペは、100gあたり20gのタンパク質とわずか193キロカロリーを含むため、栄養的に非常に優れています。

インドの食肉代替品産業概要

インドの食肉代替品市場は断片化されており、上位5社で9.56%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Ahimsa Food, Beyond Meat Inc., GoodDot Enterprises Private Limited, Imagine Foods Pvt. Ltd and Impossible Foods Inc.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • 価格動向
    • テンペ
    • テクスチャード・ベジタブル・プロテイン
    • 豆腐
  • 規制の枠組み
    • インド
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • テンペ
    • テクスチャード・ベジタブル・プロテイン
    • 豆腐
    • その他の食肉代替食品
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンラインチャネル
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他
    • オン・トレード

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Ahimsa Food
    • Ai'Premium Tofu Mfg Co. LLC
    • Beyond Meat Inc.
    • GoodDot Enterprises Private Limited
    • Imagine Foods Pvt. Ltd
    • Impossible Foods Inc.
    • Morinaga Milk Industry Co. Ltd
    • Vezlay Foods Private Limited

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90358

The India Meat Substitutes Market size is estimated at 407.9 million USD in 2025, and is expected to reach 737.2 million USD by 2030, growing at a CAGR of 12.57% during the forecast period (2025-2030).

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  • Textured vegetable protein is the major type of meat substitute consumed in India. It registered a growth of 35.38%, by value, from 2018 to 2021. Consumers in India have a long history of consuming soybeans and pulses for protein and view TVP meat substitutes as highly innovative, trendy, and healthy products. There is an increasing number of soy-based food producers in the nation who are witnessing increased opportunities and plan to expand their selection of soy protein products.
  • Tempeh is the fastest-growing type in the Indian meat substitute market. It is projected to register a growth of 16.19%, by value, in the forecast period. Tempeh is a fermented food product that fits the functional food category and caters to the rapidly growing consumer interest in healthy living and eating. The Tempeh Today concept will be rolled out across India in the coming years. It hopes to have at least 100 Small Fermentation Units (SFUs) in operation by 2025. Tempeh Today hopes to eventually produce a total of 10,000 ton of tempeh a year to give the Indian diet a healthy and sustainable protein boost.
  • The Indian meat substitute market is growing rapidly, eight alternate meat startups were launched during 2019-20, and five international and domestic players forayed into this segment during 2020-21. India has emerged as the largest consumer base in the world, with 63% of Indians either "very" or "extremely likely" to buy plant-based meat daily. Moreover, key initiatives have been taken by the government to support the meat substitute food processing sector, such as the Ministry of Health and Family Welfare's establishment of Eat Right India, which aims to help people in developing healthy choices and implement a sustainable diet utilizing plant-based substitutes to fight climate change.

India Meat Substitutes Market Trends

  • The average price for tempeh in India saw a 0.72% growth during the period studied. The price rose from USD 7.53/ kg in 2018 to USD 7.64/ kg in 2020. One of the primary reasons for this price increase was the increasing price of soybean. India is largely self-sufficient in soybean production and mostly relies on domestically produced crops. In 2019-20, India produced 11.22 million ton of soybeans over an area of 11.34 million hectares (28.02 million acres). The major soybean-growing states are Madhya Pradesh, Maharashtra, Rajasthan, Karnataka, and Telangana. Soybean prices vary from state to state, with the highest price recorded in Maharashtra, which was USD 122 per quintal in August 2021. The lowest price in 2021 was recorded in Telangana, where the soybean price was USD 74.65 per quintal.
  • To support the plant-based meat substitutes market's growth, India has also had to import soybean in recent years. India imported only 242 ton of soybean seeds in 2018. However, the following year, 10,641.64 ton of soybean seeds were imported into the country, registering a 4,297% increase. This demand continued into the next year, with imports amounting to 10,137.85 ton in 2020.
  • The price for tempeh in India is projected to reach USD 8.08 per kg by 2028. The demand for tempeh is expected to increase in the region as more people shift to plant-based diets. India already has a large population of vegetarians. Tempeh is also considered a suitable alternative to the widely-consumed food ingredient, paneer. Tempeh has a very good nutritional profile as it contains 20 g of protein and only 193 calories per 100 g.

India Meat Substitutes Industry Overview

The India Meat Substitutes Market is fragmented, with the top five companies occupying 9.56%. The major players in this market are Ahimsa Food, Beyond Meat Inc., GoodDot Enterprises Private Limited, Imagine Foods Pvt. Ltd and Impossible Foods Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 Price Trends
    • 3.1.1 Tempeh
    • 3.1.2 Textured Vegetable Protein
    • 3.1.3 Tofu
  • 3.2 Regulatory Framework
    • 3.2.1 India
  • 3.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Type
    • 4.1.1 Tempeh
    • 4.1.2 Textured Vegetable Protein
    • 4.1.3 Tofu
    • 4.1.4 Other Meat Substitutes
  • 4.2 Distribution Channel
    • 4.2.1 Off-Trade
      • 4.2.1.1 Convenience Stores
      • 4.2.1.2 Online Channel
      • 4.2.1.3 Supermarkets and Hypermarkets
      • 4.2.1.4 Others
    • 4.2.2 On-Trade

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global level Overview, Market level overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and analysis of Recent Developments)
    • 5.4.1 Ahimsa Food
    • 5.4.2 Ai' Premium Tofu Mfg Co. LLC
    • 5.4.3 Beyond Meat Inc.
    • 5.4.4 GoodDot Enterprises Private Limited
    • 5.4.5 Imagine Foods Pvt. Ltd
    • 5.4.6 Impossible Foods Inc.
    • 5.4.7 Morinaga Milk Industry Co. Ltd
    • 5.4.8 Vezlay Foods Private Limited

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR MEAT SUBSTITUTES INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms