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市場調査レポート
商品コード
1692019

中国の動物性タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

China Animal Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 217 Pages
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2~3営業日
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中国の動物性タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 217 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中国の動物性タンパク質市場規模は、2025年に9億1,000万米ドルと推計され、2030年には12億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは5.80%で成長します。

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プロテイン入り製品の需要が中国の飲食品セクターを牽引

  • 動物性タンパク質は中国の飲食品産業で主要な用途を占めています。2022年には飲料部門が市場全体の27%を占め、次いでスナック部門が20.52%のシェアを占める。飲食品セグメントは、予測期間中(2023~2029年)に予想CAGR 5.06%を記録し、数量で他の用途を上回るとみられます。こうした状況は、消費者の可処分所得の増加に起因しています。2021年には、中国の平均的な世帯がスナックや飲料の購入に1人当たり年間約98.67米ドルを費やしています。
  • スナックと飲料のサブセグメントにおけるホエイプロテインの消費の増加が、その巨大な市場シェアに寄与しています。多くの企業が市場でより大きなシェアを獲得しようと積極的に取り組んでいます。Nutritional Growth Solutions Ltd(NGS)は、成長市場を開拓するためにタンパク質入り飲料を開発しています。2020年、同社は子供向けに特別に作られたHealthy Height Whey Proteinシェイクを発売しました。2020年10月、Chinaprotein Bar Ffit8はプロテインバーで最大の販売額を記録し、274万米ドルを記録しました。同社は製品にホエイプロテイン加水分解物を添加しています。添加されたWPHは、体内でのアミノ酸の迅速な吸収を助ける。
  • サプリメントと動物飼料は、動物性タンパク質の他の主要なエンドユーザー産業であり、市場で顕著なシェアを占めています。成長という点では、パーソナルケアと化粧品分野が他の分野を上回りました。予測期間中、金額ベースのCAGRは8.59%を記録する見込みです。2020年には、同分野の市場規模は数量・金額ともに1%未満にとどまりました。特定可能な成分を含む高級美容製品への需要の高まりが市場を押し上げると予想されます。

中国の動物性タンパク質市場の動向

動物性タンパク質の消費拡大が原料部門の主要企業にチャンスをもたらす

  • グラフは、中国における一人当たりの動物性タンパク質消費量を示しています。以前は、牛乳や乳製品(乳タンパク質を含む)は子供や高齢者向けの食品と考えられていたため、中国全土の成人は主に牛乳や乳製品を無視していました。しかし、この動向は近年変わってきています。14億人近い人口を抱える中国は、今や世界第2位の乳製品消費国となりました。中国は、ニュージーランドを拠点とする酪農家からドイツの酪農家まで、さまざまな国から製品を輸入しています。中国の動物性タンパク質市場は、健康志向の高い人々の高品質なタンパク質原料に対する大きな需要を目の当たりにしてきました。一人当たりの消費量は2016年の40グラムから2021年には45.1グラムに増加します。
  • 中国では有機乳タンパク質が最も広く消費されています。オーガニック分野はダイナミックな需要を目の当たりにしており、約57%の母親がオーガニック製品を検討しています。Arla Foodsは、2021年にNutrilacシリーズの機能性タンパク質原料を使用した2つの革新的な「オーガニック子供用スナック」コンセプトを発表しました。フォンテラ社は、非常にソフトで咀嚼時間が比較的短いミルクプロテインバーSureProteinTM SoftBar 1000を発売しました。
  • 中国市場では、食品用途でのコラーゲンタンパク質の需要が急速に伸びています。この製品は欧米諸国ではすでに定着し、販売されています。中国での需要は、美容志向の栄養製品が与える影響に対する意識の高まりに後押しされています。この動向は中国では「口腔美容」または「美食」として知られています。中国はアジア太平洋で最大のホエイプロテイン市場です。ホエイプロテインは様々な体重管理や美容製品の製造に広く使用されているため、中国のパーソナルケア市場はホエイプロテイン需要の増加を目の当たりにしました。

中国の国内食肉生産は、アフリカ豚熱の発生により増加しました。

  • 牛、鶏、豚の骨付き肉、牛や山羊の生乳、牛のスキムミルク、乾燥ホエイパウダーが動物性タンパク質の生産量を占めており、グラフも同じデータです。中国人の食事指導では、1日300gの乳製品摂取を推奨しています。米国は301条関税撤廃の実施後、脱脂粉乳、チーズ、ホエイパウダーを輸出しています。中国政府はチーズ、乳清、バターなどの乳製品加工品を良質なタンパク源として奨励しています。
  • 2020年、中国の生乳生産量はCOVID-19の大流行により緩やかな伸びを示しました。これは主に輸送制限と乳製品加工活動の減少によるものです。生産量の減少は主に小規模農場で見られました。大規模農場は大手乳業メーカーとの契約酪農のため、影響は少なくなりました。流動乳を含むほとんどの乳製品の生産量は2020年に5%~11%減少しました。USDAによれば、中国の流動乳の輸入量は2021年には98万MTに増加します。中国への流動乳の主要供給国は欧州連合で、ニュージーランドがこれに続きます。
  • 中国の国内牛肉生産は、アフリカ豚熱の発生により増加しました。牛肉は中国では、サラダや加工された調理済みミールパックに入ったヘルシーなタンパク質の選択肢として宣伝されました。2022年12月、中国の全国農業農村事務会議は、同国の5ヵ年計画における豚肉の年間生産目標を、現在の生産量を約35%上回る5,500万トンとすることを決定しました。全国の牛と豚は大規模な繁殖と生産を目的としているため、コラーゲン生産に十分な原料を提供しています。

中国の動物性タンパク質産業の概要

中国の動物性タンパク質市場は断片化されており、上位5社で29.67%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Arla Foods AmbA, Darling Ingredients Inc., Fonterra Co-operative Group Limited, Glanbia PLC and Kerry Group PLC(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • エンドユーザー市場規模
    • ベビーフードおよび乳児用調製粉乳
    • ベーカリー
    • 飲料
    • 朝食用シリアル
    • 調味料/ソース
    • 菓子類
    • 乳製品および乳製品代替製品
    • 高齢者栄養・医療栄養
    • 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
    • RTE/RTC食品
    • スナック
    • スポーツ/パフォーマンス栄養
    • 動物飼料
    • パーソナルケアと化粧品
  • タンパク質消費動向
    • 動物
  • 生産動向
    • 動物
  • 規制の枠組み
    • 中国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • タンパク質タイプ
    • カゼインとカゼイネート
    • コラーゲン
    • 卵タンパク質
    • ゼラチン
    • 昆虫プロテイン
    • ミルクプロテイン
    • ホエイプロテイン
    • その他動物性タンパク質
  • エンドユーザー
    • 動物飼料
    • 食品・飲料
      • サブエンドユーザー別
      • ベーカリー
      • 飲料
      • 朝食用シリアル
      • 調味料/ソース
      • 菓子類
      • 乳製品・乳製品代替品
      • RTE/RTC食品
      • スナック
    • パーソナルケアと化粧品
    • サプリメント
      • サブエンドユーザー別
      • ベビーフードおよび乳児用調製粉乳
      • 高齢者栄養と医療栄養
      • スポーツ/パフォーマンス栄養

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Arla Foods AmbA
    • Darling Ingredients Inc.
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • FoodChem International Corporation
    • Gansu Hua'an Biotechnology Group
    • Glanbia PLC
    • Kerry Group PLC
    • Koninklijke FrieslandCampina NV
    • Linxia Huaan Biological Products Co. Ltd
    • Luohe Wulong Gelatin Co. Ltd

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90185

The China Animal Protein Market size is estimated at 0.91 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.21 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.80% during the forecast period (2025-2030).

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Protein-infused products demand lead the domination of food and beverages sector in the country

  • Animal protein has major applications in the Chinese food and beverage industry. The beverages segment accounted for a major share of the overall market, holding 27% of the volume in 2022, followed by the snacks segment, which accounted for a volume share of 20.52% in 2022. The food and beverage segment is likely to outpace other applications in terms of volume, recording an expected CAGR of 5.06% during the forecast period (2023-2029). This situation is attributed to the rising disposable incomes of consumers. In 2021, an average household in China spent approximately USD 98.67 per capita on buying snacks and beverages per year.
  • The increased consumption of whey protein in the snacks and beverages sub-segments contributed to its huge market share. Many companies are actively working to gain larger shares in the market. Nutritional Growth Solutions Ltd (NGS) is developing protein-infused beverages to tap into the growing market. In 2020, the company launched a Healthy Height Whey Protein shake, specially made for children. In October 2020, Chinaprotein Bar Ffit8 recorded the biggest sales value for its protein bars, recorded at USD 2.74 million. The company adds whey protein hydrolysate to its products. The added WPH aids in the rapid absorption of amino acids in the body.
  • Supplements and animal feed are the other major end-user industries for animal protein, holding prominent shares in the market. In terms of growth, the personal care and cosmetics segment outpaced other segments. It is expected to record a CAGR of 8.59% in terms of value during the forecast period. In 2020, the sector held less than 1% of the market volume and value. The rising demand for premium beauty products with identifiable ingredients is expected to boost the market.

China Animal Protein Market Trends

Animal protein's consumption growth fuels opportunities for key players in the ingredients segment

  • The graph given depicts the per capita consumption of animal protein in China. In the past, adults across China mainly ignored milk and dairy products (including milk protein) because they were seen as food for children or the elderly. However, this trend has changed in recent years. The nation of nearly 1,400 million people is now the second-largest consumer of dairy products in the world. China imports products from various other countries, ranging from New Zealand-based dairies to German industries. The Chinese animal protein market has witnessed a huge demand for high-quality protein ingredients from health-conscious people. The per capita consumption increased from 40 grams in 2016 to 45.1 grams in 2021.
  • Organic milk protein is most widely consumed in China. The organic segment witnesses a dynamic demand, with around 57% of mothers considering organic products. Arla Foods introduced two innovative 'organic kiddies snack' concepts by using its Nutrilac range of functional protein ingredients in 2021. Fonterra launched SureProteinTM SoftBar 1000, a milk protein bar that is exceptionally soft and has a relatively short chew time.
  • The Chinese market is witnessing rapid growth in the demand for collagen protein in food applications. This product is already well-established and marketed in Western countries. Its demand in China is being fueled by the rising awareness of the impact of beauty-oriented nutritional products. This trend is known as "oral beauty" or "beautiful eating" in China. China is the largest market for whey protein in Asia-Pacific. The Chinese personal care market witnessed an increase in the demand for whey protein as it is widely used in the production of various weight management and beauty products.

China's domestic meat production increased due to the outbreak of African Swine Fever

  • Meat from cattle, chicken, and pig with bone, raw milk from cattle and goats, skim milk of cows, and dry whey powder make up the production of animal protein, and the same data is given in the graph. The Dietary Guidance for Chinese Residents recommends a daily intake of 300 grams of dairy products. The US exports skimmed milk powder, cheese, and whey powder following the implementation of the Section 301 tariff exclusion. The Chinese government promotes processed dairy products, including cheese, whey, and butter, as good sources of protein.
  • In 2020, milk production in China witnessed moderate growth due to the COVID-19 pandemic. This was mainly due to transport restrictions and reduced dairy processing activities. The fall in production was mainly observed in small farms. Large farms were less affected due to contract farming with major dairy manufacturers. The production of most dairy products, including fluid milk, dropped by 5%-11% in 2020. China's import of fluid milk increased to 980,000 MT in 2021, as per the USDA. The European Union is the major supplier of fluid milk to China, followed by New Zealand.
  • China's domestic beef production increased due to the outbreak of African Swine Fever. Beef was promoted in China as a healthy protein option in salads or processed ready-to-eat meal packs. In December 2022, China's National Conference of Agricultural and Rural Affairs decided to set an annual pork production target of 55 million metric tons for the country's five-year plan, which is approximately 35% above the current production rate. Cattle and pigs across the country account for large-scale breeding and production purposes, thereby providing sufficient raw material for collagen production.

China Animal Protein Industry Overview

The China Animal Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 29.67%. The major players in this market are Arla Foods AmbA, Darling Ingredients Inc., Fonterra Co-operative Group Limited, Glanbia PLC and Kerry Group PLC (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 End User Market Volume
    • 3.1.1 Baby Food and Infant Formula
    • 3.1.2 Bakery
    • 3.1.3 Beverages
    • 3.1.4 Breakfast Cereals
    • 3.1.5 Condiments/Sauces
    • 3.1.6 Confectionery
    • 3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
    • 3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
    • 3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
    • 3.1.10 RTE/RTC Food Products
    • 3.1.11 Snacks
    • 3.1.12 Sport/Performance Nutrition
    • 3.1.13 Animal Feed
    • 3.1.14 Personal Care and Cosmetics
  • 3.2 Protein Consumption Trends
    • 3.2.1 Animal
  • 3.3 Production Trends
    • 3.3.1 Animal
  • 3.4 Regulatory Framework
    • 3.4.1 China
  • 3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Protein Type
    • 4.1.1 Casein and Caseinates
    • 4.1.2 Collagen
    • 4.1.3 Egg Protein
    • 4.1.4 Gelatin
    • 4.1.5 Insect Protein
    • 4.1.6 Milk Protein
    • 4.1.7 Whey Protein
    • 4.1.8 Other Animal Protein
  • 4.2 End User
    • 4.2.1 Animal Feed
    • 4.2.2 Food and Beverages
      • 4.2.2.1 By Sub End User
      • 4.2.2.1.1 Bakery
      • 4.2.2.1.2 Beverages
      • 4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
      • 4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
      • 4.2.2.1.5 Confectionery
      • 4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
      • 4.2.2.1.7 RTE/RTC Food Products
      • 4.2.2.1.8 Snacks
    • 4.2.3 Personal Care and Cosmetics
    • 4.2.4 Supplements
      • 4.2.4.1 By Sub End User
      • 4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
      • 4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
      • 4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 5.4.1 Arla Foods AmbA
    • 5.4.2 Darling Ingredients Inc.
    • 5.4.3 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 5.4.4 FoodChem International Corporation
    • 5.4.5 Gansu Hua'an Biotechnology Group
    • 5.4.6 Glanbia PLC
    • 5.4.7 Kerry Group PLC
    • 5.4.8 Koninklijke FrieslandCampina NV
    • 5.4.9 Linxia Huaan Biological Products Co. Ltd
    • 5.4.10 Luohe Wulong Gelatin Co. Ltd

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms