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市場調査レポート
商品コード
1690984

ドイツのたんぱく質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Germany Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 284 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ドイツのたんぱく質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 284 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ドイツのたんぱく質市場規模は2025年に8億6,000万米ドルと推定され、2030年には10億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは4.63%で成長します。

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統治機関による戦略的投資が、特に飲食料品と動物飼料におけるたんぱく質の用途を促進しました。

  • 用途別では、飲食品(F&B)分野がドイツのたんぱく質市場をリードしています。2022年のシェアは数量ベースで55.4%、次いで動物飼料が39.9%です。しかし、ドイツ人は炭酸飲料水やフルーツジュース、飲料、ネクターにたんぱく質を添加したものを好むことで知られているため、飲料サブセグメントは予測期間中、数量ベースで7.22%のCAGRで推移すると予想されます。
  • F&B分野では、肉/鶏肉/シーフードおよび肉代替製品サブセグメントが2020年に数量ベースで主要シェアを占め、乳製品および乳製品代替製品サブセグメントがそれに続きます。食肉代替品が需要増を記録する中、ドイツ政府は2018年、大豆およびエンドウ豆たんぱく質の使用によりヴィーガン食肉の食感をより「現実的」にすることを目的とした「大豆およびエンドウ豆たんぱく質の湿式押出におけるテクスチャリングメカニズム」などの研究プロジェクトに約78万米ドルを投資しました。
  • 市場成長の主な原動力は、ヴィーガンやフレキシタリアン志向の消費者が増加し、動物性食品を使用しない製品に依存したり、それを受け入れたりする傾向が強まっていることです。2020年の時点で、ドイツの菜食主義者の数は130万人から260万人に倍増し、人口の3.2%を占めています。
  • スポーツ/パフォーマンス栄養補助食品のサブセグメントは、予測期間2023-2029年のCAGR値が6.28%で、最も急成長するエンドユーザー用途になると予測されています。例えば、世界の健康・フィットネス協会IHRSAによると、2016年以降、ドイツのフィットネスクラブ会員数は14%増加し、2019年には6,476万人に達しました。2021年には、ノルトライン=ヴェストファーレン州がドイツの州の中で最も多くのスポーツクラブを有し、その数は約18,000、次いでバイエルン州の11,725、バーデン=ヴュルテンベルク州の11,274となっています。

ドイツのたんぱく質市場動向

動物性たんぱく質消費の成長が、原料部門の主要企業にチャンスをもたらす

  • ドイツには420万頭の牛を飼養する巨大な酪農産業があり、その規模は140億米ドルに達します。IOP Publishingによると、一人当たりの消費量は一日平均約104g、一人当たり年間6.1kgのたんぱく質-Nを摂取しています。ドイツの乳製品は大部分が輸出されており(輸出全体の約15%)、フランス、ニュージーランド、オランダ、ベルギー、米国、デンマークがこれに続きます。自由貿易政策はドイツに大きな利益をもたらし、輸出を容易にしました。余計な関税をかけないという措置により、世界最大の輸出国となっています。
  • 高度に成熟した飲食品業界は、健康志向の高い人々から高品質の蛋白質原料の大量需要を目の当たりにしました。同国ではパーソナルケアやスポーツ栄養製品の人気が高まり、一人当たりの動物性たんぱく質消費量は2016年の47gから2021年には51.8gに増加します。消費者がイノベーションの背後にある科学的研究を求めるようになっているため、イノベーションに対する強い要求がプライベート・ラベルの市場成長を妨げています。しかし、脱脂粉乳は主に乾燥エキス含量やたんぱく質含量を標準化するために使用され、再構成乳をベースにした様々な製品に様々な用途で使用されています。
  • ドイツは欧州最大のフィットネス市場で、1,000万人以上がジムに通っています。人々は、身体の栄養要求を満たすために、ホエイたんぱく質、カゼイン、カゼイネート、乳製品たんぱく質のようなサプリメントを好んで摂取しています。ホエイたんぱく質の中では、分離ホエイたんぱく質が市場を独占しており、たんぱく質含有量の90%以上を占めています。カゼインは消化が遅いたんぱく質であるため、カゼインとカゼイン酸塩はアスリートに好まれています。

食肉と牛乳の生産は、植物性たんぱく質原料メーカーの原料として大きく貢献しています。

  • ドイツはEUにおける生乳の主要生産国であり、2020年にはEUにおける生乳出荷量の21%以上を占める。ドイツでは畜産農家数が減少しているが、平均的な畜産規模は増加しています。生乳生産量の増加は、牛1頭当たりの生乳生産量の増加に起因しています。長年にわたり、牛乳生産はドイツ北西部と南部の草原地帯に集中しています。
  • 赤身肉の主な生産品目は鶏肉であり、次いで豚肉、牛肉です。ドイツの牛肉生産は専門的な体制を整えています。繁殖、農業経営における人工授精、家畜の飼育、食肉処理、加工、そして性能と品質のチェックはすべて、非常に高い基準に従って行われます。約64,500の農業関連企業、合計350万頭の牛が、肉と乳の性能試験の対象となっています。2022年、ドイツでは13万3,000の企業で1,100万頭の牛が飼われていました。これにより、ドイツは欧州で2番目の牛肉生産国となりました。
  • 2022年、ドイツでは約4,700万頭の豚が屠殺され、450万トンの豚肉が生産されました。したがって、ドイツは欧州最大の豚肉生産国です。国際的には、ドイツは中国、米国に次いで第3位です。豚の在庫は主にドイツ北西部に集中しています。豚の飼養頭数の約30%を占めるニーダーザクセン州は、ドイツで最も重要な生産地であり、ノルトライン=ヴェストファーレン州とバイエルン州が僅差でこれに続きます。

ドイツのたんぱく質産業概要

ドイツのたんぱく質市場は断片化されており、上位5社で21.33%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Archer Daniels Midland Company, Arla Foods AmbA, Darling Ingredients Inc., Kerry Group PLC and Royal FrieslandCampina N.V(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • エンドユーザー市場規模
    • ベビーフードおよび乳児用調製乳
    • ベーカリー
    • 飲料
    • 朝食用シリアル
    • 調味料/ソース
    • 菓子類
    • 乳製品および乳製品代替製品
    • 高齢者栄養・医療栄養
    • 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
    • RTE/RTC食品
    • スナック
    • スポーツ/パフォーマンス栄養
    • 動物飼料
    • パーソナルケアと化粧品
  • たんぱく質消費動向
    • 動物性
    • 植物
  • 生産動向
    • 動物
    • 植物
  • 規制の枠組み
    • ドイツ
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 原料
    • 動物
      • たんぱく質タイプ別
      • カゼインとカゼイネート
      • コラーゲン
      • 卵たんぱく質
      • ゼラチン
      • 昆虫たんぱく質
      • 乳たんぱく質
      • ホエイたんぱく質
      • その他の動物性たんぱく質
    • 微生物
      • たんぱく質タイプ別
      • 藻類たんぱく質
      • マイコたんぱく質
    • 植物性
      • たんぱく質タイプ別
      • ヘンプ・たんぱく質
      • エンドウ豆たんぱく質
      • ジャガイモ・たんぱく質
      • 米たんぱく質
      • 大豆たんぱく質
      • 小麦たんぱく質
      • その他の植物性たんぱく質
  • エンドユーザー
    • 動物飼料
    • 飲食品
      • サブエンドユーザー別
      • ベーカリー
      • 飲料
      • 朝食用シリアル
      • 調味料/ソース
      • 菓子類
      • 乳製品・乳製品代替品
      • 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
      • RTE/RTC食品
      • スナック
    • パーソナルケアと化粧品
    • サプリメント
      • サブエンドユーザー別
      • ベビーフードおよび乳児用調製乳
      • 高齢者栄養と医療栄養
      • スポーツ/パフォーマンス栄養

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Agrial Enterprise
    • Archer Daniels Midland Company
    • Arla Foods AmbA
    • Darling Ingredients Inc.
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • Kerry Group PLC
    • Lactoprot Deutschland GmbH
    • Lantmannen
    • MEGGLE GmbH & Co. KG
    • Roquette Frere
    • Royal FrieslandCampina N.V
    • Tessenderlo Group
    • Ynsect

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90145

The Germany Protein Market size is estimated at 0.86 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.08 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.63% during the forecast period (2025-2030).

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Strategic investment by governing bodies drove the application of protein especially in F&B and animal feed

  • By application, the food and beverage (F&B) segment is leading the German protein market. It accounted for a major share of 55.4% by volume, followed by animal feed holding a 39.9% share in 2022. However, the beverage sub-segment is anticipated to record the fastest CAGR of 7.22%, by volume, during the forecast period, as Germans are known for their preference for fizzy drinking water and fruit juices, drinks, and nectars with added proteins.
  • In the F&B segment, the meat/poultry/seafood and meat alternative products sub-segment accounted for the major share by volume in 2020, followed by the dairy and dairy alternative products sub-segment. As meat alternatives record increased demand, the German government invested around USD 780,000 in 2018 in research projects such as 'Texturing Mechanisms in the Wet Extrusion of Soy and Pea Protein,' aimed at making the texture of vegan meat more 'realistic' with the use of soy and pea proteins.
  • The market growth is primarily driven by the rising number of vegan and flexitarian consumers increasingly relying on or being open-to animal-free product offerings. As of 2020, the number of vegans in Germany had doubled from 1.3 million to 2.6 million, representing 3.2% of the population.
  • The sports/performance nutrition supplement sub-segment is projected to be the fastest-growing end-user application with a CAGR value of 6.28% during the forecast period 2023-2029. For instance, according to the global health and fitness association IHRSA, since 2016, the number of fitness club members in Germany increased by 14% to reach 64.76 million in 2019. In 2021, North Rhine-Westphalia had the most sports clubs among German states, numbering around 18,000, followed by Bavaria with 11,725 and Baden-Wurttemberg with 11,274.

Germany Protein Market Trends

The growth of animal protein consumption fuels opportunities for key players in the ingredients segment

  • Germany has a huge dairy farming industry containing 4.2 million cows, valued at USD 14 billion. According to the IOP Publishing, per capita consumption is associated with an average daily protein intake of around 104 g per capita daily or 6.1 kg protein-N per capita a year. Germany's dairy products are largely exported (around 15% of all its exports), followed by France, New Zealand, the Netherlands, Belgium, the United States, and Denmark. The free trade policy hugely benefited Germany, providing easy exports. The country's measure of no extra tariffs makes it the largest exporter in the world.
  • The highly matured food and beverage industry witnessed a massive demand for high-quality protein ingredients from the health-conscious population. The popularity of personal care and sports nutrition products increased in the country, increasing the per capita consumption of animal protein from 47 g in 2016 to 51.8 g in 2021. The strong demand for innovation prevents private labels from growing in the market, as consumers are increasingly looking for scientific studies behind the innovation. However, skimmed milk powder is used mainly to standardize dry extract content or protein content, and it is used in various applications in various products based on reconstituted milk.
  • Germany is Europe's largest fitness market, with over 10 million people attending the gym. People prefer taking supplements like whey proteins, casein and caseinates, and dairy proteins to fulfill the body's nutrition demands. Among whey proteins, isolated whey protein dominates the market, containing more than 90% of the protein content. Casein and caseinates are highly preferred by athletes as casein is a slow-digesting protein.

Meat and milk production contributes majorly as raw material for plant protein ingredients manufacturers

  • The graph given depicts the production data for raw materials such as meat of cattle, pigs, and chicken (with bone, fresh or chilled), raw milk from cattle and goats, skim milk from cows, and dry whey powder. Germany is the leading producer of milk in the European Union, accounting for more than 21% of milk deliveries in the European Union in 2020. Although the country has been observing a decline in the count of cattle farms, the average size of the farms is witnessing an upsurge. The rise in milk production is attributed to the escalated volume of milk production per cow. Over the years, milk production has been concentrated in the grassland regions of northwestern and southern Germany.
  • Chicken meat is a largely produced type of red meat, followed by pig meat and cattle meat. Beef production in Germany has a professional setup. Breeding, insemination in agricultural businesses, animal keeping, slaughtering, processing, and performance and quality checks are all subject to very high standards. Some 64,500 agrarian companies with a total of 3.5 million cows are subject to meat and milk performance tests. In 2022, in Germany, 11 million cows were kept in 133,000 businesses. This made Germany the second biggest producer of cattle meat in Europe.
  • In 2022, almost 47 million pigs were slaughtered in Germany to produce 4.5 million tonnes of pork. Germany, therefore, is the largest pork producer in Europe. Internationally, Germany is third behind China and the United States. The stock of pigs is mainly concentrated in the North West of Germany. With around 30% of the stock of pigs, Lower Saxony is the most essential production location in Germany, closely followed by North Rhine-Westphalia and Bavaria.

Germany Protein Industry Overview

The Germany Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 21.33%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, Arla Foods AmbA, Darling Ingredients Inc., Kerry Group PLC and Royal FrieslandCampina N.V (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 End User Market Volume
    • 3.1.1 Baby Food and Infant Formula
    • 3.1.2 Bakery
    • 3.1.3 Beverages
    • 3.1.4 Breakfast Cereals
    • 3.1.5 Condiments/Sauces
    • 3.1.6 Confectionery
    • 3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
    • 3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
    • 3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
    • 3.1.10 RTE/RTC Food Products
    • 3.1.11 Snacks
    • 3.1.12 Sport/Performance Nutrition
    • 3.1.13 Animal Feed
    • 3.1.14 Personal Care and Cosmetics
  • 3.2 Protein Consumption Trends
    • 3.2.1 Animal
    • 3.2.2 Plant
  • 3.3 Production Trends
    • 3.3.1 Animal
    • 3.3.2 Plant
  • 3.4 Regulatory Framework
    • 3.4.1 Germany
  • 3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Source
    • 4.1.1 Animal
      • 4.1.1.1 By Protein Type
      • 4.1.1.1.1 Casein and Caseinates
      • 4.1.1.1.2 Collagen
      • 4.1.1.1.3 Egg Protein
      • 4.1.1.1.4 Gelatin
      • 4.1.1.1.5 Insect Protein
      • 4.1.1.1.6 Milk Protein
      • 4.1.1.1.7 Whey Protein
      • 4.1.1.1.8 Other Animal Protein
    • 4.1.2 Microbial
      • 4.1.2.1 By Protein Type
      • 4.1.2.1.1 Algae Protein
      • 4.1.2.1.2 Mycoprotein
    • 4.1.3 Plant
      • 4.1.3.1 By Protein Type
      • 4.1.3.1.1 Hemp Protein
      • 4.1.3.1.2 Pea Protein
      • 4.1.3.1.3 Potato Protein
      • 4.1.3.1.4 Rice Protein
      • 4.1.3.1.5 Soy Protein
      • 4.1.3.1.6 Wheat Protein
      • 4.1.3.1.7 Other Plant Protein
  • 4.2 End User
    • 4.2.1 Animal Feed
    • 4.2.2 Food and Beverages
      • 4.2.2.1 By Sub End User
      • 4.2.2.1.1 Bakery
      • 4.2.2.1.2 Beverages
      • 4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
      • 4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
      • 4.2.2.1.5 Confectionery
      • 4.2.2.1.6 Dairy and Dairy Alternative Products
      • 4.2.2.1.7 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
      • 4.2.2.1.8 RTE/RTC Food Products
      • 4.2.2.1.9 Snacks
    • 4.2.3 Personal Care and Cosmetics
    • 4.2.4 Supplements
      • 4.2.4.1 By Sub End User
      • 4.2.4.1.1 Baby Food and Infant Formula
      • 4.2.4.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
      • 4.2.4.1.3 Sport/Performance Nutrition

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 5.4.1 Agrial Enterprise
    • 5.4.2 Archer Daniels Midland Company
    • 5.4.3 Arla Foods AmbA
    • 5.4.4 Darling Ingredients Inc.
    • 5.4.5 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 5.4.6 Kerry Group PLC
    • 5.4.7 Lactoprot Deutschland GmbH
    • 5.4.8 Lantmannen
    • 5.4.9 MEGGLE GmbH & Co. KG
    • 5.4.10 Roquette Frere
    • 5.4.11 Royal FrieslandCampina N.V
    • 5.4.12 Tessenderlo Group
    • 5.4.13 Ynsect

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms