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市場調査レポート
商品コード
1686635

北米のシーズニングおよびスパイス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

North American Seasonings And Spices - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 115 Pages
納期
2~3営業日
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北米のシーズニングおよびスパイス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のシーズニングおよびスパイス市場規模は2025年に46億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは4.79%で、2030年には59億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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北米のシーズニングおよびスパイス市場は、いくつかの重要な要因により急速な成長を遂げています。顧客の嗜好がより美味しく健康的な食品選択にシフトするにつれ、様々な料理用途における調味料とスパイスの需要が大幅に増加しています。消費者がますます天然素材やオーガニック素材を優先するようになり、クリーン・ラベルやプレミアム・スパイス製品に対する需要が高まっています。さらに、北米の人口がますます多様化していることから、エスニックや外国の味に対する欲求が高まっていることも市場を牽引しています。さらに、カフェ、レストラン、ファーストフードチェーンなどの外食産業が、競合他社との差別化を図り、イノベーションに努める中、シーズニングおよびスパイス市場は拡大を続けています。

タイ料理、インド料理、中華料理、ベトナム料理などのアジア料理は、料理の味を引き立てるために使われるスパイスやハーブの種類が多様なため、北米で人気があります。アメリカの消費者の家庭料理の増加は、胡椒や生姜などのスパイスの売上増につながっています。さらに、多くの企業がメディア機関と協力し、広告に投資して製品の販売促進を行っています。例えば、ハーブ、スパイス、調味料ミックスの最大手であるマコーミック・アンド・カンパニー社は2023年、電通Xをメディア・エージェンシーに指名しました。電通Xは、マコーミックのスパイス・調味料ブランド全般を対象としたフルファネル・メディア戦略とプランを提供します。

北米シーズニングおよびスパイス市場動向

食品業界におけるブレンドスパイスの需要増加

ブレンドスパイスはその多彩な風味から、香ばしいスナックや惣菜など様々な用途で高い人気を集めています。エキゾチックでエスニックな料理の人気の高まり、便利な食品オプションへの需要の増加、健康的でオーガニックなブレンドスパイスへの嗜好の高まりといった要因が、市場の成長に寄与しています。

さらに北米の料理では、ターメリック、コリアンダー、温褐色スパイスなど、中東や地中海のスパイスを含むブレンドに大きな関心が寄せられています。北アフリカのハリッサやエチオピアのベルベレのような調味料が主流に受け入れられるようになったことが、スパイス・ブレンドの新たな需要に道を開いた。これは、砕いたピーナッツと、ショウガ、カイエン、ニンニク、タマネギなどのスパイスをブレンドしたもので、アメリカ人の間で人気を博しています。

米国が市場を独占

アメリカ人が世界各国の料理を探求し続けるにつれ、世界各地のスパイスや調味ハーブの需要が高まっています。ターメリック、クミン、コリアンダーなどのスパイスや、バジル、コリアンダー、レモングラスなどのハーブは、多様な風味を好む傾向が強まったことを反映して、ますます人気が高まっています。多忙なライフスタイルは、便利ですぐに使えるブレンドスパイスへの需要を高めています。特定の料理や調理スタイルに対応する混合済み調味料ブレンドは、家庭料理人の時間を節約し、食事の準備を簡素化します。

さらに、ベーカリー、菓子類、香ばしいスナック菓子に対する消費者の傾向が高いことも、米国の市場成長を後押ししています。スパイスは、焼き菓子やお菓子に深みと複雑さを与え、風味を高める。シナモン、ナツメグ、カルダモンは、ケーキ、クッキー、パイなどの焼き菓子の風味に深みと複雑さを加えるためによく使われます。また、スパイスケーキは、クリスマス、感謝祭、新年などのホリデーシーズンに国内で広く消費されるデザートのひとつであり、スパイスの売上を牽引しています。挽いたシナモン、ジンジャー、ナツメグ、クローブは、米国の自家製スパイスケーキのレシピでよく使われるスパイスです。また、Betty Crocker、Namaste、Duncan Hinesなどのブランドがスパイスケーキミックスを市場に提供しています。

北米のシーズニングおよびスパイス産業の概要

北米のシーズニングおよびスパイス市場は、McCormick &Company Inc.、Kerry Group PLC、Dohler GmbH、味の素株式会社などの企業が支配しています。強力な流通網と流通企業の買収は、小売店のプレゼンスを拡大するためにプレーヤーが用いる主要な戦略です。マコーミックは、特にサプライチェーンを維持し、無傷であり続けるために策定された別個のユニットにより、高度に最適化されたサプライチェーンを有しています。世界なダイバーシティとインクルージョンは、マコーミックの中核的価値観であり、戦略的事業優先事項であり続けています。大手企業は競争力を高めるために生産施設を拡張してきました。また、ポートフォリオを拡大し、市場での地位を固めるため、新製品の革新にも注力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • クリーンラベル製品に対する需要の高まり
    • エスニック料理の人気の高まり
  • 市場抑制要因
    • スパイスの過剰摂取による悪影響
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 塩と塩代替品
    • ハーブとシーズニング
      • タイム
      • バジル
      • オレガノ
      • パセリ
      • その他のハーブとシーズニング
    • スパイス
      • ペッパー
      • カルダモン
      • シナモン
      • クローブ
      • ナツメグ
      • ターメリック
      • その他スパイス
  • 用途別
    • ベーカリー・菓子類
    • スープ、麺、パスタ
    • 肉・シーフード
    • ソース、サラダ、ドレッシング
    • スナック菓子
    • その他の用途
  • 地域別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
    • その他北米地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場ポジショニング分析
  • 企業プロファイル
    • McCormick & Company Incorporated
    • Olam International
    • Kerry Group PLC
    • Dohler Group
    • All Seasonings Ingredients Inc.
    • Ajinomoto Co. Inc.
    • Cargill Incorporated
    • Associated British Foods PLC
    • Horton Spice Mills Limited(Canada)
    • Newly Weds Foods Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 53469

The North American Seasonings And Spices Market size is estimated at USD 4.69 billion in 2025, and is expected to reach USD 5.93 billion by 2030, at a CAGR of 4.79% during the forecast period (2025-2030).

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The North American seasonings and spices market is experiencing rapid growth due to several significant factors. The demand for seasonings and spices in various culinary applications has increased significantly as customers' preferences shift toward tastier and healthier food choices. There is a high demand for clean-label and premium spice products as consumers increasingly prioritize natural and organic ingredients. Additionally, the market is being driven by the growing desire for ethnic and foreign flavors, resulting from North America's increasingly diverse population. Moreover, as foodservice establishments such as cafes, restaurants, and fast-food chains strive to innovate and differentiate themselves from competitors, the market for seasonings and spices continues to expand.

Asian cuisines like Thai, Indian, Chinese, and Vietnamese are popular in North America due to the diverse range of spices and herbs used to enhance the flavors of dishes. The rise in home cooking among American consumers leads to increased sales of spices such as pepper and ginger. Additionally, many companies collaborate with media agencies and invest in advertising to promote their products. For instance, in 2023, McCormick & Company Inc., one of the largest producers of herbs, spices, and seasoning mixes, named Dentsu X as a media agency. Dentsu X will deliver a full-funnel media strategy and plan for the complete range of McCormick spices and seasonings brands.

North American Seasonings & Spices Market Trends

Increased Demand for Spice Blends in the Food Industry

Due to their versatile flavors, blended spices are highly sought after in various applications, such as savory snacks and ready meals. Factors such as the rising popularity of exotic and ethnic cuisines, the increasing demand for convenient food options, and the growing preference for healthy and organic spice blends have contributed to the market's growth.

Moreover, there has been a significant interest in North American cuisines for blends containing Middle Eastern and Mediterranean spices, such as turmeric, coriander, and warm brown spices. Greater mainstream acceptance of seasonings, like North Africa's harissa and Ethiopia's berbere, have paved the way for the emerging demand for the spice blend. It is a blend of crushed ground peanuts and spices, like ginger, cayenne, garlic, and onion, gaining popularity among the American population.

The United States Dominates the Market

As Americans continue to explore international cuisines, there has been a rising demand for spices and seasoning herbs from various parts of the world. Spices like turmeric, cumin, coriander, and herbs like basil, cilantro, and lemongrass have become increasingly popular, reflecting a growing appreciation for diverse flavor profiles. Busy lifestyles have increased demand for convenient and ready-to-use spice blends. Pre-mixed seasoning blends that cater to specific dishes or cooking styles save time for home cooks and simplify meal preparation.

Further, the high consumer inclination toward bakery, confectionery, and savory snacks drives the market growth in the United States. Spices add depth and complexity to baked goods and confections, enhancing flavor profiles. Cinnamon, nutmeg, and cardamom are often used to add depth and complexity to the flavor of baked goods, such as cakes, cookies, and pies. Also, spice cakes are one of the widely consumed desserts in the country during the holiday seasons, such as Christmas, Thanksgiving, and New Year, driving the sales of spices. Ground cinnamon, ginger, nutmeg, and cloves are commonly used spices in homemade spice cake recipes in the United States. Additionally, brands such as Betty Crocker, Namaste, and Duncan Hines offer spice cake mixes in the market.

North American Seasonings & Spices Industry Overview

The North American seasonings and spices market is dominated by players like McCormick & Company Inc., Kerry Group PLC, Dohler GmbH, and Ajinomoto Co. Inc. The strong distribution networks and acquisition of distribution companies are major strategies used by players to expand their retail presence. McCormick has a highly optimized supply chain with a separate unit formulated especially to keep the supply chain in place and intact. Global diversity and inclusion remain a core value for and strategic business priority of McCormick. The major players have expanded their production facilities to gain a competitive edge. They also have been focusing on innovating new products to expand their portfolio and consolidate their market position.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for Clean Label Products
    • 4.1.2 The Rising Popularity of Ethnic Cuisines
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Adverse Effects of Excess Spices Consumption
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Salt and Salt Substitutes
    • 5.1.2 Herbs and Seasonings
      • 5.1.2.1 Thyme
      • 5.1.2.2 Basil
      • 5.1.2.3 Oregano
      • 5.1.2.4 Parsley
      • 5.1.2.5 Other Herbs and Seasonings
    • 5.1.3 Spices
      • 5.1.3.1 Pepper
      • 5.1.3.2 Cardamom
      • 5.1.3.3 Cinnamon
      • 5.1.3.4 Clove
      • 5.1.3.5 Nutmeg
      • 5.1.3.6 Turmeric
      • 5.1.3.7 Other Spices
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Bakery and Confectionery
    • 5.2.2 Soup, Noodles, and Pasta
    • 5.2.3 Meat and Seafood
    • 5.2.4 Sauces, Salads, and Dressing
    • 5.2.5 Savory Snacks
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 United States
    • 5.3.2 Canada
    • 5.3.3 Mexico
    • 5.3.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Positioning Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 McCormick & Company Incorporated
    • 6.3.2 Olam International
    • 6.3.3 Kerry Group PLC
    • 6.3.4 Dohler Group
    • 6.3.5 All Seasonings Ingredients Inc.
    • 6.3.6 Ajinomoto Co. Inc.
    • 6.3.7 Cargill Incorporated
    • 6.3.8 Associated British Foods PLC
    • 6.3.9 Horton Spice Mills Limited (Canada)
    • 6.3.10 Newly Weds Foods Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS