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市場調査レポート
商品コード
1687130

米国の貨物輸送およびロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

United States Freight and Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 389 Pages
納期
2~3営業日
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米国の貨物輸送およびロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 389 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国の貨物輸送およびロジスティクス市場規模は2025年に1兆3,800億米ドルと推計され、2030年には1兆6,700億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは3.84%で成長する見込みです。

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米国は技術革新と戦略的パートナーシップで繁栄する

  • 2024年4月、UPSはUSPSとの大規模な航空貨物契約を発表し、現在進行中のパートナーシップを深化させました。短期間の移行期間を経て、UPSはUSPSの主要な航空貨物プロバイダーとなり、USPSの全国的な航空貨物の大部分を監督することになります。さらに、2023年11月、UPSは米国の地上小包とSurePostの配達の燃料サーチャージを50ベーシスポイント引き上げ、15.25%にしました。同時に、OnTracは2024年に6.2%の運賃値上げを実施し、輸送距離が短いほど運賃が安くなる段階制を採用しました。
  • インフラ開発を強化するため、政府は超党派インフラ法(BIL)の下、高速道路構想に3,500億米ドルを割り当て、プロジェクトは2026年9月30日まで延長されました。2022年から2026年にかけて、BILは道路、橋梁、大量輸送機関、水道システム、回復力強化策、ブロードバンド・サービスなど、多様なインフラ部門への連邦投資のために5,500億米ドルを計上しました。2024年11月までに、同政権はBILの下で5,680億米ドル以上を支出し、6万6,000件以上のプロジェクトに資金を提供しました。

米国の貨物輸送およびロジスティクス市場の動向

米国はインフラとサプライチェーン投資が牽引し、地域GDPの86%に寄与してトップ

  • 2024年9月、米国運輸省傘下のFAAは、519のプロジェクトに19億米ドルの補助金を割り当てた。これらのプロジェクトは48州、グアム、プエルトリコ、その他の領土にまたがり、すべて空港改善プログラム(AIP)の一部です。さらに、2023年の追加裁量補助金として2億6,900万米ドルが、米国内の56の空港で62のプロジェクトを支援します。この競合イニシアチブは、米国の空港システムを強化するために、空港の所有者や運営者を支援するものです。これまでで最大規模となるこの第5回AIP補助金サイクルは、空港の安全性や持続可能性の向上から騒音軽減まで、多様なプロジェクトに資金が提供されます。助成金は、規模に関係なく、全米の空港を対象としています。
  • インフラ開発とeコマースブームにより、運輸・倉庫部門は雇用の急増が見込まれています。労働統計局(BLS)は、2022年から2032年までの年間成長率を0.8%と予測しており、これは約57万人の新規雇用に相当します。注目すべきは、倉庫・保管業と並んで、宅配便・メッセンジャー業がこの雇用増加の約80%を牽引すると予想されていることです。

2022年、米国は80カ国から628万B/Dの原油を輸入し、原油の純輸入国としての連鎖が続きます。

  • 大統領選挙を控えた2024年10月までに、米国のガソリン価格は3年以上ぶりに1ガロン当たり3米ドルを下回る見通しとなりました。需要の減退と原油価格の下落を主因とするこの予想される燃料価格の下落は、インフレ圧力に悩む消費者に待望の休息を提供します。2024年9月現在、レギュラーガソリンの平均価格は1ガロン3.25米ドルで、前月から19セント、昨年の同時期から58セント下落しています。
  • 米国エネルギー情報局(EIA)の発表によると、2024年の原油価格は、2023年の水準を反映して安定的に推移したが、2025年には下落が予想されます。米国は2023年に稼働可能な精製能力を増強し、その後2年間は石油製品の価格圧力が緩和されると予想されています。一方、クウェートや中東の他の地域では、国際的な精製能力を増強しており、ガソリンとディーゼルの世界の価格圧力をさらに緩和しています。さらに、2024年のクラック・スプレッドの縮小は、2024年と2025年の平均小売燃料価格の引き下げにつながる可能性があり、2024年には1ガロン当たり3.36米ドル、2025年には1ガロン当たり3.24米ドルになると予測されます。

米国の貨物輸送およびロジスティクス産業の概要

米国の貨物輸送およびロジスティクス市場は断片化されており、この市場の主要企業はC.H. Robinson, DHL Group, FedEx, J.B. Hunt Transport, Inc. and United Parcel Service of America, Inc. (UPS)の5社である(アルファベット順)。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • トラック輸送コスト
  • タイプ別トラック保有台数
  • 物流実績
  • 主要トラックサプライヤー
  • モーダルシェア
  • 海上貨物輸送能力
  • 定期船の接続性
  • 寄港地とパフォーマンス
  • 運賃動向
  • 貨物トン数の動向
  • インフラ
  • 規制の枠組み(道路と鉄道)
    • 米国
  • 規制の枠組み(海上・航空)
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 農業、漁業、林業
    • 建設業
    • 製造業
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • 卸売・小売業
    • その他
  • 物流機能
    • クーリエ、エクスプレス、パーセル(CEP)
      • 仕向地別
      • 国内
      • 国際
    • 貨物輸送
      • 輸送モード別
      • 航空
      • 海上・内水道
      • その他
    • 貨物輸送
      • 輸送手段別
      • 航空
      • パイプライン
      • 鉄道
      • 道路
      • 海上・内陸水路
    • 倉庫保管
      • 温度管理別
      • 温度管理なし
      • 温度管理
    • その他のサービス

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • C.H. Robinson
    • Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
    • DHL Group
    • DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • Expeditors International of Washington, Inc.
    • FedEx
    • GXO Logistics
    • J.B. Hunt Transport, Inc.
    • Kuehne+Nagel
    • NFI Industries
    • Penske Corporation(including Penske Logistics)
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(市場促進要因、抑制要因、機会)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
  • 為替レート
目次
Product Code: 55459

The United States Freight and Logistics Market size is estimated at 1.38 trillion USD in 2025, and is expected to reach 1.67 trillion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.84% during the forecast period (2025-2030).

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United States thrives with tech innovations and strategic partnerships

  • In April 2024, UPS announced a major air cargo contract with USPS, deepening their ongoing partnership. After a brief transition, UPS will become the primary air cargo provider for USPS, overseeing most of its air shipments nationwide. Additionally, in November 2023, UPS raised its fuel surcharge for US ground parcel and SurePost deliveries by 50 basis points, bringing it to 15.25%. At the same time, OnTrac implemented a 6.2% tariff rate increase for 2024, adopting a tiered system where shorter hauls are charged less than longer ones.
  • To bolster infrastructure development, the government allocated USD 350 billion for highway initiatives under the Bipartisan Infrastructure Law (BIL), with projects extending until September 30, 2026. Spanning from 2022 to 2026, BIL earmarked a substantial USD 550 billion for federal investments in diverse infrastructure sectors, including roads, bridges, mass transit, water systems, resilience efforts, and broadband services. By November 2024, the administration had disbursed over USD 568 billion under the BIL, funding more than 66,000 projects and awards.

United States Freight and Logistics Market Trends

United States leads regional GDP with 86% contribution, driven by infrastructure and supply chain investments

  • In September 2024, the FAA, under the US Department of Transportation, allocated USD 1.9 billion in grants for 519 projects. These projects span 48 states, Guam, Puerto Rico, and other territories, all part of the Airport Improvement Program (AIP). Additionally, USD 269 million in Supplemental Discretionary Grants for 2023 will back 62 projects at 56 U.S. airports. This competitive initiative aids airport owners and operators in enhancing the U.S. airport system. Marking its largest round yet, this fifth AIP grant cycle funds diverse projects, from airport safety and sustainability upgrades to noise reduction. The grants cater to airports nationwide, regardless of size.
  • With infrastructure development and the e-commerce boom, the transportation and storage sector is set for a job surge. The Bureau of Labor Statistics (BLS) projects a 0.8% annual growth rate from 2022 to 2032, translating to nearly 570,000 new jobs. Notably, the couriers and messengers industry, alongside warehousing and storage, is expected to drive about 80% of this job growth.

In 2022, the U.S. imported 6.28 million bpd of crude oil from 80 countries, continuing its streak as a net crude oil importer

  • By October 2024, just ahead of the presidential election, U.S. gasoline prices were poised to dip below USD 3 a gallon for the first time in over three years. This anticipated drop in fuel prices, primarily driven by waning demand and declining oil prices, offers a much-needed respite to consumers grappling with inflationary pressures. As of September 2024, regular gas averaged USD 3.25 a gallon, marking a 19-cent decrease from the previous month and a 58-cent drop from the same time last year.
  • Crude oil prices, as per the U.S. Energy Information Administration (EIA), remained stable in 2024, mirroring 2023 levels, before expected downturn in 2025. The U.S. bolstered its operable refining capacity in 2023, a move expected to ease price pressures on oil products in the subsequent two years. Meanwhile, Kuwait and other parts of the Middle East are ramping up international refining capacities, further alleviating global price pressures on gasoline and diesel. Additionally, narrowing crack spreads in 2024 could translate to reduced average retail fuel prices in both 2024 and 2025, with projections of USD 3.36/gal in 2024 and USD 3.24/gal in 2025.

United States Freight and Logistics Industry Overview

The United States Freight and Logistics Market is fragmented, with the major five players in this market being C.H. Robinson, DHL Group, FedEx, J.B. Hunt Transport, Inc. and United Parcel Service of America, Inc. (UPS) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Logistics Performance
  • 4.13 Major Truck Suppliers
  • 4.14 Modal Share
  • 4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
  • 4.16 Liner Shipping Connectivity
  • 4.17 Port Calls And Performance
  • 4.18 Freight Pricing Trends
  • 4.19 Freight Tonnage Trends
  • 4.20 Infrastructure
  • 4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
    • 4.21.1 United States
  • 4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
    • 4.22.1 United States
  • 4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3. Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Logistics Function
    • 5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
      • 5.2.1.1 By Destination Type
      • 5.2.1.1.1 Domestic
      • 5.2.1.1.2 International
    • 5.2.2 Freight Forwarding
      • 5.2.2.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.2.1.1 Air
      • 5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
      • 5.2.2.1.3 Others
    • 5.2.3 Freight Transport
      • 5.2.3.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.3.1.1 Air
      • 5.2.3.1.2 Pipelines
      • 5.2.3.1.3 Rail
      • 5.2.3.1.4 Road
      • 5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
    • 5.2.4 Warehousing and Storage
      • 5.2.4.1 By Temperature Control
      • 5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
      • 5.2.4.1.2 Temperature Controlled
    • 5.2.5 Other Services

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 C.H. Robinson
    • 6.4.2 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
    • 6.4.3 DHL Group
    • 6.4.4 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • 6.4.5 Expeditors International of Washington, Inc.
    • 6.4.6 FedEx
    • 6.4.7 GXO Logistics
    • 6.4.8 J.B. Hunt Transport, Inc.
    • 6.4.9 Kuehne+Nagel
    • 6.4.10 NFI Industries
    • 6.4.11 Penske Corporation (including Penske Logistics)
    • 6.4.12 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FREIGHT AND LOGISTICS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate