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市場調査レポート
商品コード
1687105

インドネシアの貨物輸送およびロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Indonesia Freight and Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 472 Pages
納期
2~3営業日
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インドネシアの貨物輸送およびロジスティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 472 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドネシアの貨物輸送およびロジスティクス市場規模は2025年に1,312億米ドルと推定され、2030年には1,781億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは6.29%で成長する見込みです。

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インドネシアのインフラへの政府投資が市場の成長を牽引

  • 2024年10月、フェデックスはインドネシアのバリ島デンパサールに新たなゲートウェイ施設を開設しました。この施設は輸送プロセスの合理化、輸送時間の短縮、デンパサーの輸出業者のニーズに合わせたサービスの提供を目的としている。フェデックスは、従来のジャカルタ経由の輸出ルートを迂回し、デンパサールからシンガポールへ直接輸出できるようになったことで、顧客はより迅速で信頼性の高い輸送サービスを期待できると強調しています。さらに、この施設では固形ドライアイスや麻酔作用のある品目を含むクラス9の危険物に対する包括的なロジスティクスサービスも提供しています。
  • 2025会計年度について、公共事業・住宅(PUPR)省高速道路総局は21億米ドルの予算上限を割り当てた。一方、2025年度国家予算案(RAPBN)は、PUPR省に対して総額49億1,000万米ドルの予算枠を提案しています。この配分の中で、高速道路総局は道路インフラに6億6,000万米ドル、橋梁インフラに3億4,000万米ドル、国道と橋梁の保全と維持に5億8,000万米ドルを指定しています。

インドネシアの貨物輸送およびロジスティクス市場動向

運輸・倉庫セクターは、インフラ・プロジェクトの増加に後押しされ、GDP貢献の増加が見込まれる

  • 2024年5月、日本政府はインドネシアのジャカルタにおける高速鉄道建設に約1,407億円(9億米ドル)の融資を実行しました。総延長84.1kmに及ぶこの東西鉄道プロジェクトは、2026年から2031年までの2期に分けて実施されます。この鉄道路線には、列車と信号システムの両方に日本の先進技術が導入されます。これらの構想は、輸送・貯蔵部門からのGDP貢献を強化する態勢を整えています。
  • 輸送は、国のインフラ拡大努力の最前線にあります。この分野では、現在進行中および今後予定されているイニシアチブの総額の29%が道路プロジェクトに、22%が鉄道プロジェクトに、23%が港湾インフラに割り当てられています。これらのプロジェクトは、連結性を強化し、経済成長を後押しするために極めて重要です。インドネシアで重要な事業は、135kmに及ぶロクスマウェ~ランサ有料道路です。この野心的なプロジェクトは2024年初頭に開始され、交通渋滞の緩和と移動時間の短縮を目標に、2027年後半までに完成する予定です。この有料道路は、物流を最適化し、輸送・貯蔵部門のGDPへの寄与を高めるのに役立つと思われます。

インドネシアは2022年、原油価格の高騰と補助金圧力の中で財政課題に直面したが、税率は2024年まで据え置かれました。

  • 2024年11月、インドネシアは燃料補助金制度を改革しました。新大統領は、2023年に政府支出の約16%を占めていた補助金の削減を目指しています。LPGの補助金は据え置かれるが、政府は燃料と電力の補助金の調整を決定中です。インドネシアのエネルギー補助金はインフレを抑えるのに役立っているが、世界の原油価格の変動にさらされています。政府は、これらの補助金を貧困家庭への現金給付で置き換えることを計画しており、より的を絞った支援によって約129億9,000万米ドルの節約を目指しています。
  • 2024年6月の時点で、インドネシア・エネルギー鉱物資源省(ESDM)は、グリーン水素産業の成長を促進するため、グリーン水素開発業者に対するインセンティブと減税を提供するための規制を起草していました。ESDMは、2060年までに年間990万トンの水素を生産し、産業(3.9 Mtpa)、輸送(1.1 Mtpa)、電力(4.6 Mtpa)、家庭用ガスネットワーク(0.28 Mtpa)のニーズを満たすことを目指しています。これらの分野は輸出商品にもなりうる。

インドネシアの貨物輸送およびロジスティクス産業の概要

インドネシアの貨物・ロジスティクス市場は断片化されており、J&Tエクスプレス、Ninja Van(Ninjaエクスプレスを含む)、日本郵船、PT Jalur Nugraha Ekakurir(JNEエクスプレス)、PT Samudera Indonesia Tangguh(アルファベット順)の5社が主要企業です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • トラック輸送コスト
  • タイプ別トラック保有台数
  • 物流実績
  • 主要トラックサプライヤー
  • モーダルシェア
  • 海上貨物輸送能力
  • 定期船の接続性
  • 寄港地とパフォーマンス
  • 運賃動向
  • 貨物トン数の動向
  • インフラ
  • 規制の枠組み(道路と鉄道)
    • インドネシア
  • 規制の枠組み(海上・航空)
    • インドネシア
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 農業、漁業、林業
    • 建設業
    • 製造業
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • 卸売・小売業
    • その他
  • 物流機能
    • クーリエ、エクスプレス、パーセル(CEP)
      • 仕向地別
      • 国内
      • 国際
    • 貨物輸送
      • 輸送モード別
      • 航空
      • 海上・内水道
      • その他
    • 貨物輸送
      • 輸送手段別
      • 航空
      • パイプライン
      • 鉄道
      • 道路
      • 海上・内陸水路
    • 倉庫保管
      • 温度管理別
      • 温度管理なし
      • 温度管理
    • その他のサービス

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
    • DHL Group
    • DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • Expeditors International of Washington, Inc.
    • FedEx
    • J&T Express
    • Kuehne+Nagel
    • Linfox Pty Ltd.
    • LOGWIN
    • Ninja Van(including Ninja Express)
    • NYK(Nippon Yusen Kaisha)Line
    • Pancaran Group
    • PT ABM Investama TBK(including CKB Logistics)
    • PT Bina Sinar Amity(BSA Logistics Indonesia)
    • PT Cardig International
    • PT Citrabati Logistik International
    • PT Dunia Express Transindo
    • PT Jalur Nugraha Ekakurir(JNE Express)
    • PT Kamadjaja Logistics
    • PT Lautan Luas TBK
    • PT Pandu Siwi Group(Pandu Logistics)
    • PT Perusahaan Perdagangan Indonesia(including BGR Indonesia)
    • PT Pos Indonesia(Persero)
    • PT Repex Wahana(RPX)
    • PT Samudera Indonesia Tangguh
    • PT Satria Antaran Prima TBK(SAPX Express)
    • PT Siba Surya
    • PT Soechi Lines Tbk
    • Puninar Logistics
    • SF Express(KEX-SF)
    • SINOTRANS
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(市場促進要因、抑制要因、機会)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
  • 為替レート
目次
Product Code: 55113

The Indonesia Freight and Logistics Market size is estimated at 131.2 billion USD in 2025, and is expected to reach 178.1 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 6.29% during the forecast period (2025-2030).

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Government investments in Indonesia's infrastructure are set to drive the market's growth

  • In October 2024, FedEx inaugurated a new gateway facility in Denpasar, Bali, Indonesia. This move aims to streamline shipping processes, enhance delivery times, and provide services tailored to the distinct needs of Denpasar's exporters. FedEx highlighted that customers can expect quicker and more dependable shipping services, with exports now being routed directly from Denpasar to Singapore, bypassing the previous route through Jakarta. Additionally, the facility provides comprehensive logistics services for Class 9 dangerous goods, including solid dry ice and items with anesthetic properties.
  • For Fiscal Year (FY) 2025, the Highways Directorate General of the Public Works and Housing (PUPR) Ministry allocated a budget ceiling of USD 2.10 billion. Meanwhile, the 2025 Draft State Budget (RAPBN) proposes a total budget ceiling of USD 4.91 billion for the PUPR Ministry. Within this allocation, the Highways Directorate General designates USD 0.66 billion for road infrastructure, USD 0.34 billion for bridge infrastructure, and USD 0.58 billion for the preservation and maintenance of national roads and bridges

Indonesia Freight and Logistics Market Trends

The transportation and storage sector expected to witness boost in GDP contributions, fueled by rising infrastructure projects

  • In May 2024, the Japanese government extended a loan of approximately JPY140.7 billion (USD 900 million) for the construction of a high-speed rail line in Jakarta, Indonesia. Spanning 84.1 km, the East-West rail project will be executed in two phases, commencing in 2026 and concluding by 2031. The rail line will incorporate advanced Japanese technology for both trains and signaling systems. These initiatives are poised to enhance the GDP contribution from the transport and storage sector.
  • Transportation is at the forefront of the nation's infrastructure expansion efforts. In this domain, ongoing and upcoming initiatives allocate 29% of their overall value to road projects, 22% to rail, and 23% to port infrastructure. These projects are crucial for enhancing connectivity and boosting economic growth. A significant undertaking in Indonesia is the Lhokseumawe to Langsa Toll Road, spanning 135 km. Commencing in early 2024, this ambitious project is slated for completion by late 2027, with the goal of alleviating traffic congestion and shortening travel times. This toll road will be instrumental in optimizing logistics and boosting the transport and storage sector's contribution to GDP.

Indonesia faced fiscal challenges amid surging crude oil prices and subsidy pressures in 2022, however the rates remained unchanged till 2024

  • In November 2024, Indonesia reformed its fuel subsidy system. The new president is targeting a reduction in subsidies, which constituted roughly 16% of government spending in 2023. While the subsidy for LPG will stay the same, the government is still determining adjustments for fuel and electricity subsidies. Indonesia's energy subsidies help keep inflation low but expose the nation to global oil price swings. The government plans to replace these subsidies with cash transfers for needy families, aiming to save about USD 12.99 billion through more targeted support.
  • As of June 2024, the Indonesian Ministry of Energy and Mineral Resources (ESDM) was drafting regulations to provide incentives and tax relief for green hydrogen developers to boost the industry's growth. ESDM aimed to produce 9.9 million tons of hydrogen per year by 2060 to meet the needs of industry (3.9 Mtpa), transportation (1.1 Mtpa), electricity (4.6 Mtpa), and household gas networks (0.28 Mtpa). These sectors could also become export commodities.

Indonesia Freight and Logistics Industry Overview

The Indonesia Freight and Logistics Market is fragmented, with the major five players in this market being J&T Express, Ninja Van (including Ninja Express), NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line, PT Jalur Nugraha Ekakurir (JNE Express) and PT Samudera Indonesia Tangguh (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Logistics Performance
  • 4.13 Major Truck Suppliers
  • 4.14 Modal Share
  • 4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
  • 4.16 Liner Shipping Connectivity
  • 4.17 Port Calls And Performance
  • 4.18 Freight Pricing Trends
  • 4.19 Freight Tonnage Trends
  • 4.20 Infrastructure
  • 4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
    • 4.21.1 Indonesia
  • 4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
    • 4.22.1 Indonesia
  • 4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3. Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Logistics Function
    • 5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
      • 5.2.1.1 By Destination Type
      • 5.2.1.1.1 Domestic
      • 5.2.1.1.2 International
    • 5.2.2 Freight Forwarding
      • 5.2.2.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.2.1.1 Air
      • 5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
      • 5.2.2.1.3 Others
    • 5.2.3 Freight Transport
      • 5.2.3.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.3.1.1 Air
      • 5.2.3.1.2 Pipelines
      • 5.2.3.1.3 Rail
      • 5.2.3.1.4 Road
      • 5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
    • 5.2.4 Warehousing and Storage
      • 5.2.4.1 By Temperature Control
      • 5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
      • 5.2.4.1.2 Temperature Controlled
    • 5.2.5 Other Services

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
    • 6.4.2 DHL Group
    • 6.4.3 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • 6.4.4 Expeditors International of Washington, Inc.
    • 6.4.5 FedEx
    • 6.4.6 J&T Express
    • 6.4.7 Kuehne+Nagel
    • 6.4.8 Linfox Pty Ltd.
    • 6.4.9 LOGWIN
    • 6.4.10 Ninja Van (including Ninja Express)
    • 6.4.11 NYK (Nippon Yusen Kaisha) Line
    • 6.4.12 Pancaran Group
    • 6.4.13 PT ABM Investama TBK (including CKB Logistics)
    • 6.4.14 PT Bina Sinar Amity (BSA Logistics Indonesia)
    • 6.4.15 PT Cardig International
    • 6.4.16 PT Citrabati Logistik International
    • 6.4.17 PT Dunia Express Transindo
    • 6.4.18 PT Jalur Nugraha Ekakurir (JNE Express)
    • 6.4.19 PT Kamadjaja Logistics
    • 6.4.20 PT Lautan Luas TBK
    • 6.4.21 PT Pandu Siwi Group (Pandu Logistics)
    • 6.4.22 PT Perusahaan Perdagangan Indonesia (including BGR Indonesia)
    • 6.4.23 PT Pos Indonesia (Persero)
    • 6.4.24 PT Repex Wahana (RPX)
    • 6.4.25 PT Samudera Indonesia Tangguh
    • 6.4.26 PT Satria Antaran Prima TBK (SAPX Express)
    • 6.4.27 PT Siba Surya
    • 6.4.28 PT Soechi Lines Tbk
    • 6.4.29 Puninar Logistics
    • 6.4.30 SF Express (KEX-SF)
    • 6.4.31 SINOTRANS
    • 6.4.32 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FREIGHT AND LOGISTICS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate