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市場調査レポート
商品コード
1686636

欧州の貨物・ロジスティクス-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Freight And Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 451 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
欧州の貨物・ロジスティクス-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 451 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の貨物・ロジスティクス市場規模は2024年に1兆2,700億米ドルと推定され、2030年には1兆5,500億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2030年)のCAGRは3.37%で成長します。

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ドイツ政府による150億米ドルを含む投資の増加が市場を開拓しています。

  • 2022年、アマゾンは配送車両に5台の電気大型貨物車(HGV)を導入し、年間走行距離10万マイルをカバーし、170トン以上の二酸化炭素排出量を削減しました。ドイツは、2050年までに運輸部門を脱炭素化する努力の一環として、長距離電気トラックに電力を供給するための全国的な架線網の設置に取り組んでいます。
  • 2020年、ドイツは交通インフラに約351億2,000万米ドルの大規模な投資を行い、その大部分(86.6%)は交通路の建設とメンテナンスに割り当てられました。ドイツ連邦政府による交通インフラへの支出は、2022年には2021年に比べて顕著に増加しました。特に重要なのは、2021年に連邦鉄道に124億5,000万米ドルが割り当てられたことで、これは2016年に割り当てられた金額の2倍以上です。2022年の予算では、連邦高速道路に135億8,000万米ドル以上、水路に19億2,000万米ドルが割り当てられました。
  • フランス政府は2028年までのインフラ支出計画の概要を発表し、高速道路に大きな重点を置き、51億ユーロ(54億4,000万米ドル)相当の投資を予定しています。野心的なフランス2030投資計画の一環として、政府は2030年までに約200万台の電気自動車とハイブリッド車の生産を強化するため、25億ユーロ(26億6,000万米ドル)を拠出しています。また2022年には、電気自動車用の高出力充電ステーションの配備を促進するプロジェクトの募集も開始しました。フランス政府によるこうした戦略的な動きは、同国における近距離トラック輸送の成長を後押しする構えです。

国境を越えたeコマースは成長を促進し、欧州の貨物・ロジスティクスを変革します。

  • ドイツ政府は、同国の15の主要空港におけるサプライチェーン事業を強化するため、6億2,600万米ドルの財政支援パッケージを割り当てた。このうち4億2,600万米ドルは小規模空港向けで、特に航空ナビゲーション・サービスと交通管制インフラに充てられます。2045年までに気候変動による排出量を正味ゼロにするという目標を掲げるドイツは、現在、国の排出量の約20%を占める運輸部門の脱炭素化の重要性を認識しています。この持続可能性重視の姿勢は、民間航空における環境、セキュリティ、安全、人事に関する事項を監督するドイツの国家機関であるLBA(Luftfahrt-Bundesamt)によって、業界の意識の高まりによってさらに強調されています。
  • 2023年、英国を拠点とする鉄道会社コラス・レールは、最近鉄道免許を取得した新子会社コラス・レール・トラクションを立ち上げ、フランス市場に進出しました。パリの西に位置するルーヴシエンヌに本社を置くこの子会社は、140人の従業員を雇用する予定です。コラス・レール・トラクションの主要業務は機械、作業列車、貨物の輸送で、鉄道の設計、建設、保守を専門とする既存の子会社コラス・レール・フランスを補完します。
  • 英国のCEP(クーリエ、エクスプレス、小包)業界は著しい急成長を遂げ、企業数は2012年の12,550社から2021年には39,165社に増加し、年間成長率は13.48%という驚異的な数字を記録しました。eコマースの普及率は2025年までに90%に達すると予測されており、CEP企業は拡大するオンライン消費者市場を活用する態勢を整えています。特に、衣料品とガジェットは、英国の消費者がオンライン注文を好む製品の上位を占めています。

欧州の貨物・ロジスティクス市場の動向

欧州連合(EU)、景気回復を後押しする135の輸送プロジェクトに57億6,000万米ドルを割り当て

  • 輸送・倉庫部門は、さまざまな業界の業務をサポートする上で重要な役割を担っており、ドイツがフランスや英国を抑えてトップとなっています。世界的に見ても、ドイツは商品の輸出入ともに第3位です。ドイツ連邦政府は交通インフラへの投資を拡大する意向を表明し、2022年に連邦高速道路に120億ユーロ(128億米ドル)以上、水路に約17億ユーロ(18億1,000万米ドル)を割り当て、交通網の改善へのコミットメントを示しました。
  • ドイツ政府は、道路網よりも鉄道網に投資する意向です。2022年には、ドイツ鉄道、連邦政府、地方政府が鉄道インフラにおよそ136億ユーロ(145億1,000万米ドル)を投資します。ニーダーザクセン州、ハンブルク州、ブレーメン州、メクレンブルク=西ポメラニア州、シュレースヴィヒ=ホルシュタイン州はDBと提携し、2030年までに鉄道網の近代化に投資します。
  • 2022年、欧州連合(EU)は約135の交通インフラプロジェクトへの助成金54億ユーロを承認しました。これらのプロジェクトは、EU加盟国の大洪水後の経済回復を支援し、交通網を強化し、持続可能な輸送を促進し、安全性を高め、雇用機会を創出することを目的としています。支援されるプロジェクトはすべて欧州横断交通ネットワークの一部であり、EU加盟国を結び、2030年までにTEN-Tコアネットワークを、2050年までに包括的ネットワークを完成させるというEUの目標に沿うものです。

2023年2月以降、ロシアからの輸入が禁止されたため、中東、アジア、北米からのディーゼル輸入が増加しています。

  • フランスでは、SP95-E10の価格が1リットル当たり1.96米ドル、ディーゼルが1.93米ドルで2023年が終了しました。TotalEnergies(フランスの大手石油会社)は、2024年を通じてフランスの燃料価格に1リットル当たり1.99ユーロの上限を設けると発表しました。さらに、2023年のドイツのガス消費量は2022年比で5%減少しました。2018年から2021年の平均消費量と比較すると、ドイツのガス需要は17.5%減少しました。さらに、英国のガソリンスタンドの平均ガソリン価格は2023年に入ってから1リットル150ペソ(1.80米ドル)を突破し、ディーゼルは1リットル152.41ペソ(1.83米ドル)に上昇しました。2023年1月のスペインの燃料価格は、英国よりもガソリンでリッターあたり約20セント、ディーゼルで40セント低くなりました。
  • ロシアは欧州最大のディーゼル供給国です。2023年、ディーゼル価格は欧州で下落しました。欧州連合(EU)がロシアからの石油製品輸入禁止を実施した2023年2月以降、ロシアから欧州へのディーゼル輸出は平均で日量2万4,000バレル(b/d)となり、ロシアから欧州への2022年の63万b/dから96%減少しました。2月から5月までの欧州向けディーゼル輸出は、中東から51%(16万b/d)、アジアから97%(14万7,000b/d)、北米から65%(4万7,000b/d)増加しました。
  • デンマークはガソリン価格が最も高く、フィンランドはディーゼル価格が最も高いです。オーストリアはガソリンが最も安く、スペインはディーゼルが最も安いです。さらにドイツは、2027年のEU排出権取引から燃料価格が跳ね上がると予想しています。2026年に比べ、2027年初頭にはガソリンが1リットル当たり38セント、天然ガスが1キロワット時当たり約3セント上昇します。

欧州の貨物・ロジスティクス産業の概要

欧州の貨物・ロジスティクス市場は細分化されており、上位5社で10.02%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 A.P. Moller-Maersk, DB Schenker, DHL Group, DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)and Kuehne+Nagel(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • トラック輸送コスト
  • タイプ別トラック保有台数
  • 物流実績
  • 主要トラックサプライヤー
  • モーダルシェア
  • 海上貨物輸送能力
  • 定期船の接続性
  • 寄港地とパフォーマンス
  • 運賃動向
  • 貨物トン数の動向
  • インフラ
  • 規制の枠組み(道路と鉄道)
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • オランダ
    • 北欧
    • ロシア
    • スペイン
    • 英国
  • 規制の枠組み(海上および航空)
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • オランダ
    • 北欧
    • ロシア
    • スペイン
    • 英国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 農業、漁業、林業
    • 建設業
    • 製造業
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • 卸売・小売業
    • その他
  • 物流機能
    • クーリエ、エクスプレス、小包(CEP)
      • 仕向地別
      • 国内
      • 国際
    • 貨物輸送
      • 輸送モード別
      • 航空
      • 海上・内水道
      • その他
    • 貨物輸送
      • 輸送手段別
      • 航空
      • パイプライン
      • 鉄道
      • 道路
      • 海上・内陸水路
    • 倉庫保管
      • 温度管理
      • 温度管理なし
      • 温度管理
    • その他のサービス
  • 国名
    • デンマーク
    • フィンランド
    • フランス
    • ドイツ
    • アイスランド
    • イタリア
    • オランダ
    • ノルウェー
    • ロシア
    • スペイン
    • スウェーデン
    • 英国
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • A.P. Moller-Maersk
    • C.H. Robinson
    • Dachser
    • DB Schenker
    • DHL Group
    • DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • Expeditors International of Washington, Inc.
    • FedEx
    • Hapag-Lloyd
    • Kuehne+Nagel
    • Mainfreight
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(市場促進要因、抑制要因、機会)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
  • 為替レート
目次
Product Code: 53496

The Europe Freight And Logistics Market size is estimated at 1.27 trillion USD in 2024, and is expected to reach 1.55 trillion USD by 2030, growing at a CAGR of 3.37% during the forecast period (2024-2030).

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Rising investments, including USD 15 billion, from the German government are developing the market

  • In 2022, Amazon launched 5 electric heavy goods vehicles (HGVs) in its delivery fleet, covering 100,000 annual road miles to cut down over 170 tonnes of carbon emissions. The country is working toward installing a nationwide network of overhead wires to power long-distance electric trucks as part of efforts to decarbonize the transportation sector by 2050.
  • In 2020, Germany witnessed a significant investment of nearly USD 35.12 billion in its transport infrastructure, with a major chunk, 86.6%, allocated to the construction and maintenance of traffic routes. The German federal government's spending on transport infrastructure saw a notable uptick in 2022 compared to 2021. Of particular significance was the allocation of USD 12.45 billion to federal railroads in 2021, more than double the amount allocated in 2016. In 2022, the budget allocated over USD 13.58 billion for federal highways and USD 1.92 billion for waterways.
  • The French government has outlined its infrastructure spending plans until 2028, with a significant focus on highways, earmarking investments worth EUR 5.1 billion (USD 5.44 billion). As part of the ambitious France 2030 investment plan, the government has committed EUR 2.5 billion (USD 2.66 billion) to bolster the production of nearly two million electric and hybrid vehicles by 2030. In 2022, the government also initiated a call for projects to facilitate the deployment of high-power charging stations for electric vehicles. These strategic moves by the French government are poised to bolster the growth of short-haul trucking in the country.

Cross-border e-commerce is driving growth and transforming freight and logistics in Europe

  • The German government has allocated a financial support package of USD 626 million to bolster the supply chain operations in the country's 15 key airports. Out of this, USD 426 million is earmarked for smaller airports, specifically for air navigation services and traffic control infrastructure. With a target of achieving net-zero climate emissions by 2045, Germany recognizes the significance of decarbonizing its transportation sector, which currently accounts for about 20% of the nation's emissions. This focus on sustainability is further underscored by heightened industry awareness, with the Luftfahrt-Bundesamt (LBA) serving as Germany's national authority overseeing environmental, security, safety, and personnel matters in civil aviation.
  • In 2023, UK-based rail company Colas Rail made its foray into the French market by launching a new subsidiary, Colas Rail Traction, which recently obtained its rail license. Headquartered in Louveciennes, west of Paris, the subsidiary is set to employ a workforce of 140. Colas Rail Traction's core operations will revolve around the transportation of machinery, work trains, and freight, complementing its existing subsidiary, Colas Rail France, which specializes in rail design, construction, and maintenance.
  • The UK's CEP (Courier, Express, and Parcel) industry witnessed a significant surge, with the number of enterprises rising from 12,550 in 2012 to 39,165 in 2021, marking an impressive annual growth rate of 13.48%. With e-commerce projected to reach a penetration rate of 90% by 2025, CEP companies are poised to capitalize on the expanding online consumer market. Notably, clothing and gadgets are among the top products UK consumers prefer to order online.

Europe Freight And Logistics Market Trends

European Union allocated USD 5.76 billion to 135 transportation projects to boost economic recovery

  • The transportation and warehouse sector plays a crucial role in supporting operations across various industries, with Germany leading as the dominant player, surpassing France and the United Kingdom. Globally, Germany ranks third in both imports and exports of goods. The German federal government expressed its intention to increase investments in transportation infrastructure, allocating over EUR 12 billion (USD 12.80 billion) for federal highways and around EUR 1.7 billion (USD 1.81 billion) for waterways in 2022, thereby demonstrating its commitment to improving transportation networks.
  • The German government intends to invest more in rail than road network. In 2022, Deutsche Bahn, the federal government, and the local and regional governments invested roughly EUR 13.6 billion (USD 14.51 billion) in rail infrastructure. Lower Saxony, Hamburg, Bremen, Mecklenburg-Western Pomerania, and Schleswig-Holstein are partnering with DB to invest in modernizing their rail network by 2030.
  • In 2022, the European Union approved EUR 5.4 billion through grants for approximately 135 transport infrastructural projects. These projects aim to aid post-pandemic economic recovery in the EU Member States, enhance transport links, promote sustainable transportation, boost safety, and create job opportunities. All supported projects are part of the Trans-European Transport Network, which connects EU Member States and aligns with the European Union's goal of completing the TEN-T core network by 2030 and the comprehensive network by 2050, all while aligning with climate objectives outlined in the European Green Deal.

Since February 2023, diesel imports from the Middle East, Asia, and North America have increased due to the ban on imports from Russia

  • In France, 2023 ended with a litre of SP95-E10 priced at USD 1.96 and diesel at USD 1.93. TotalEnergies (the French oil company giant) announced that it will keep a 1.99 euro per liter cap on French fuel prices throughout 2024. Moreover, in 2023, gas consumption in Germany dropped by 5% compared to 2022. While compared to the average consumption in the period 2018 to 2021, gas demand in Germany fell by 17.5%. Furthermore, the average cost of petrol at UK forecourts has risen to break 150p a liter (USD 1.80) since the start of 2023, and diesel has risen to 152.41p a liter (USD 1.83). Spanish fuel prices were lower than in the United Kingdom by about 20 cents per liter for petrol and 40 cents per liter for diesel in January 2023.
  • Russia has been Europe's largest supplier of diesel. In 2023, diesel prices declined in Europe. Since February 2023, when the European Union implemented the ban on petroleum product imports from Russia, diesel exports from Russia to Europe have averaged 24,000 barrels per day (b/d), down by 96% from the 630,000 b/d Russia sent to Europe in 2022. From February through May, diesel exports to Europe increased by 51% (160,000 b/d) from the Middle East, by 97% (147,000 b/d) from Asia, and by 65% (47,000 b/d) from North America.
  • Denmark is the most expensive country for petrol, and Finland is the most expensive for diesel. Austria has the cheapest petrol, and Spain is the cheapest for diesel. Moreover, Germany anticipates a fuel price jump from 2027 EU emissions trading. An increase of 38 cents per liter of petrol and around 3 cents per kilowatt hour of natural gas at the beginning of 2027 compared to 2026.

Europe Freight And Logistics Industry Overview

The Europe Freight And Logistics Market is fragmented, with the top five companies occupying 10.02%. The major players in this market are A.P. Moller - Maersk, DB Schenker, DHL Group, DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea) and Kuehne + Nagel (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Logistics Performance
  • 4.13 Major Truck Suppliers
  • 4.14 Modal Share
  • 4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
  • 4.16 Liner Shipping Connectivity
  • 4.17 Port Calls And Performance
  • 4.18 Freight Pricing Trends
  • 4.19 Freight Tonnage Trends
  • 4.20 Infrastructure
  • 4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
    • 4.21.1 France
    • 4.21.2 Germany
    • 4.21.3 Italy
    • 4.21.4 Netherlands
    • 4.21.5 Nordics
    • 4.21.6 Russia
    • 4.21.7 Spain
    • 4.21.8 United Kingdom
  • 4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
    • 4.22.1 France
    • 4.22.2 Germany
    • 4.22.3 Italy
    • 4.22.4 Netherlands
    • 4.22.5 Nordics
    • 4.22.6 Russia
    • 4.22.7 Spain
    • 4.22.8 United Kingdom
  • 4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3.Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Logistics Function
    • 5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
      • 5.2.1.1 By Destination Type
      • 5.2.1.1.1 Domestic
      • 5.2.1.1.2 International
    • 5.2.2 Freight Forwarding
      • 5.2.2.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.2.1.1 Air
      • 5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
      • 5.2.2.1.3 Others
    • 5.2.3 Freight Transport
      • 5.2.3.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.3.1.1 Air
      • 5.2.3.1.2 Pipelines
      • 5.2.3.1.3 Rail
      • 5.2.3.1.4 Road
      • 5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
    • 5.2.4 Warehousing and Storage
      • 5.2.4.1 By Temperature Control
      • 5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
      • 5.2.4.1.2 Temperature Controlled
    • 5.2.5 Other Services
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 Denmark
    • 5.3.2 Finland
    • 5.3.3 France
    • 5.3.4 Germany
    • 5.3.5 Iceland
    • 5.3.6 Italy
    • 5.3.7 Netherlands
    • 5.3.8 Norway
    • 5.3.9 Russia
    • 5.3.10 Spain
    • 5.3.11 Sweden
    • 5.3.12 United Kingdom
    • 5.3.13 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 A.P. Moller - Maersk
    • 6.4.2 C.H. Robinson
    • 6.4.3 Dachser
    • 6.4.4 DB Schenker
    • 6.4.5 DHL Group
    • 6.4.6 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • 6.4.7 Expeditors International of Washington, Inc.
    • 6.4.8 FedEx
    • 6.4.9 Hapag-Lloyd
    • 6.4.10 Kuehne + Nagel
    • 6.4.11 Mainfreight
    • 6.4.12 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FREIGHT AND LOGISTICS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate