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市場調査レポート
商品コード
1686260

ペット向けニュートラシューティカルズ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Pet Nutraceuticals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 379 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
ペット向けニュートラシューティカルズ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 379 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ペット向けニュートラシューティカルズの市場規模は2025年に58億4,000万米ドルと推定・予測され、2030年には82億6,000万米ドルに達し、予測期間(2025~2030年)のCAGRは7.19%で成長すると予測されます。

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関節の問題、皮膚アレルギー、消化器系の問題など、健康上の問題が広く蔓延しているため、犬が市場を独占しています。

  • ペット向けニュートラシューティカルズはペットに栄養と治療効果を提供するもので、基本的な栄養以上の健康効果をもたらす食品源に由来します。これらの製品は、サプリメント、咀嚼剤、粉末、液体など様々な形態で販売されています。ペット向けニュートラシューティカルズは、2022年の世界のペットフード市場の2.9%を占めています。栄養補助食品のシェアが低いのは、コストが高いことと、栄養補助食品の使い方や取り扱いに関する認識が低いためです。
  • ペット向けニュートラシューティカルズの世界市場では犬が大きなシェアを占めており、2022年には27億米ドルを占めました。ペット向けニュートラシューティカルズ市場における犬のシェアが高いのは、2022年のペット人口の39%という犬の人口の多さに関連しています。犬は、関節の問題、皮膚アレルギー、消化器系の問題など、より幅広い健康問題に悩まされるため、栄養補助食品の需要が増加しています。犬のペット向けニュートラシューティカルズ市場は2017年から2021年にかけて19.7%増加しました。
  • 猫も市場最大のペットセグメントの1つで、2022年には14億米ドルに達します。世界的に採用されている最大のペットの一つであり、2022年にはペット人口の26%を占める。栄養補助食品を利用して飼い猫の健康と福祉を向上させる方法を模索するペットオーナーが増加していることから、猫用栄養補助食品市場は予測期間中CAGR 7.9%で牽引すると予測されます。
  • その他のペットは、これらの動物の成長、エネルギー生産、健康をサポートするため、2022年には世界のペット向けニュートラシューティカルズ市場の12.3%を占めました。
  • ペット人口の増加とペットの健康懸念の高まりは、予測期間中にCAGR 7.1%でペット向けニュートラシューティカルズ市場を牽引すると予測される要因です。

予防ヘルスケアの重要性に対する飼い主の意識が高いため、北米が圧倒的な市場シェアを維持

  • ペット向けニュートラシューティカルズは、ペットに必要な必須栄養素を供給するためにペットに与えられる追加的な栄養補助食品であり、通常のフードの消費では摂取できないです。栄養補助食品市場は2022年に世界のペットフード市場の2.9%を占めました。ペット向けニュートラシューティカルズのシェアが限られているのは、価格が高いことと、その取り扱いや給餌の必要条件に関するペットの親たちの認識が限られているためです。
  • 2022年には、北米がペット向けニュートラシューティカルズ市場で大きなシェアを占め、21億米ドルを占めました。この高いシェアは、同年に世界のペット人口の22.2%を占めたペット人口、予防医療の重要性に関する飼い主の高い意識、米国とカナダにおける栄養補助食品への支出意欲によるものです。
  • ペット向けニュートラシューティカルズの世界市場では、北米に次いで欧州とアジア太平洋が主要地域で、2022年にはそれぞれ15億米ドルと8億6,200万米ドルを占める。欧州はペット用サプリメントの利用が高度に発達している地域で、昆虫タンパク質、大豆、エンドウ豆、キヌアなどの植物性・動物性サプリメントの需要が高いです。
  • しかし、アフリカとアジア太平洋では、ペットの飼育頭数の増加とペットの親たちの可処分所得の増加により、プレミアムサプリメントの使用が促進されると推定され、世界のペット向けニュートラシューティカルズ市場で最も急成長している地域となっており、市場推計・予測期間中にそれぞれ11%と8.7%のCAGRを記録しています。
  • ペットの健康への関心の高まり、プレミアム化の傾向の高まり、栄養補助食品の使用に関する意識の高まりは、予測期間中にCAGR 7.1%で世界のペット向けニュートラシューティカルズ市場を牽引すると予測されています。

世界のペット向けニュートラシューティカルズ市場の動向

猫は、コンパニオンとしての猫の採用の増加や猫を飼うことの利点に関する意識の高まりにより、世界第2位の採用ペットとなっており、猫市場を牽引しています。

  • 世界的に、猫の飼育数は犬よりも少ないです。2022年、猫の人口は世界のペット人口の24.8%を占め、2017年から2022年の間に19.2%の人口増加を示しました。猫は幸運の象徴と考えられているため、欧州では猫のシェアが高いです。また、歴史的にもロシアはペットとしての猫の人口が多い主要国です。世界的に猫の人口が高い伸びを示しているのは、ペットの人間化が進んでいること、犬に比べ居住スペースが狭いこと、猫の世話をする人間がいない間、家庭で一匹で長く留まることが求められているためです。例えば、2017年から2022年の間に、ロシアと米国の猫の親を含むペットの親の70%以上が、猫を家族、友人、または子供のように考えています。
  • パンデミックの際には、人々が屋内で過ごさなければならなかったため、猫の里親が大幅に増加しました。また、猫は室内に閉じこもることなく過ごすことができ、犬に比べ物静かな動物です。米国では、パンデミックの間、在宅勤務の文化があったため、ペットとして猫を飼う人が増え、交友関係の需要が高まり、ペットを飼う人の多くがミレニアル世代になりました。例えば2022年には、米国ではミレニアル世代がペットを飼う人の33%を占めるようになりました。パンデミック時の猫の採用率の上昇は、ペットフード市場の成長に長期にわたって好影響を与えると予想されます。猫の採用や購入の増加、ペットの人間化の増加といった要因が、ペットの猫人口の増加を後押しし、予測期間中のペットフード市場を牽引すると予想されます。

プレミアム化が進み、さまざまな流通チャネルを通じて多数のペット用品が入手できるようになったことが、世界のペット支出の増加に寄与しています。

  • 世界のペット支出は増加傾向にあります。2017年から2022年にかけてペット支出は37.9%増加したが、これはプレミアム化の進展と健康への関心の高まりが原因です。ペット支出に占める犬のシェアは高く、2022年には39.7%を占める。これはペットフードの消費量が多く、プレミアムペットフードを与えられているためです。
  • ペットの親は、ペットの健康を気遣うため、ペットフードにペット支出で最も高いシェアを投じています。ペットのグルーミング、ペットのデイケア、他のペットとのより良い社会化のためのペットの散歩などの他のサービスを提供することが増加しています。この動向は北米、欧州、アジア太平洋などの地域で見られます。例えば、米国では2022年にペットフードがペット費用の42.4%(1億3,680万米ドル)を占めました。人々はペットに高品質のフードを摂取させたいと考え、プレミアム価格を支払うことを厭わないため、プレミアムペットフードを購入しています。米国では、2022年にペットの親の約40%がプレミアム・ペットフードを購入し、香港のキャットフード市場では、2022年にプレミアム・ペットフード部門がペットフード売上の75%を占める。
  • 特にCOVID-19の大流行後、ウェブサイトを通じて多くのペット用品が購入できるようになったため、ペット向けニュートラシューティカルズの購入がオフライン店舗からオンライン店舗へと変化しています。しかし、オランダのように、製品の品質の高さからペットショップでの購入を好む国もあります。例えば米国では、オンライン・ペットケア売上は2020年の32%から2022年には40%に増加します。プレミアム化と健康への関心の高まりは、予測期間中のペット支出増加に寄与すると予想される要因です。

ペット向けニュートラシューティカルズ産業の概要

ペット向けニュートラシューティカルズ市場は適度に統合されており、上位5社で42.36%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。ADM, Alltech, Mars Incorporated, Nestle(Purina)and Vetoquinol(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
    • その他のペット
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • サブ製品
    • ミルクバイオアクティブ
    • オメガ3脂肪酸
    • プロバイオティクス
    • タンパク質とペプチド
    • ビタミンとミネラル
    • その他の栄養補助食品
  • ペット
    • その他のペット
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンライン・チャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル
  • 地域
    • アフリカ
      • 国別
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • フィリピン
      • 台湾
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 北米
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米地域
    • 南米
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Alltech
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • Dechra Pharmaceuticals PLC
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • Nutramax Laboratories Inc.
    • Vafo Praha, s.r.o.
    • Vetoquinol
    • Virbac

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 51264

The Pet Nutraceuticals Market size is estimated at 5.84 billion USD in 2025, and is expected to reach 8.26 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 7.19% during the forecast period (2025-2030).

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Dogs dominate the market due to the wider spread of health issues such as joint problems, skin allergies, and digestive issues

  • Pet nutraceuticals provide nutritional and therapeutic benefits to pets, which are derived from food sources that provide health benefits beyond basic nutrition. These products are available in various forms, such as supplements, chews, powders, and liquids. Pet nutraceuticals accounted for 2.9% of the global pet food market in 2022. The lower share of nutraceuticals was because of their higher cost and lack of awareness about the usage and handling of nutraceuticals.
  • Dogs held the major share of the global pet nutraceuticals market, which accounted for USD 2.7 billion in 2022. The higher share of dogs in the pet nutraceuticals market was associated with their higher population in 2022, which was 39% of the pet population. Dogs suffer from a wider range of health issues, such as joint problems, skin allergies, and digestive issues, which has led to increased demand for nutraceuticals. The pet nutraceuticals market of dogs increased by 19.7% between 2017 and 2021.
  • Cats are also one of the largest pet segments in the market, amounting to USD 1.4 billion in 2022. They are one of the largest pets adopted globally, accounting for 26% of the pet population in 2022. The growing number of pet owners who are seeking ways to improve the health and well-being of their cats using nutraceutical products is estimated to drive the nutraceutical market for cats at a CAGR of 7.9% during the forecast period.
  • Other pets accounted for 12.3% of the global pet nutraceuticals market in 2022 because they support the growth, energy production, and well-being of these animals.
  • The increasing pet population and rising pet health concerns are factors anticipated to drive the pet nutraceuticals market at a CAGR of 7.1% during the forecast period.

North America held a dominant market share due to the higher awareness among pet owners about the importance of preventive healthcare

  • Pet nutraceuticals are additional nutritional supplements given to pets to supply essential nutrients required for pets that are not available through the consumption of regular food. The nutraceuticals market accounted for 2.9% of the global pet food market in 2022. The limited share of pet nutraceuticals was because of their higher price and limited awareness among pet parents concerning their handling and feeding requirements.
  • In 2022, North America held a significant share of the pet nutraceuticals market, accounting for USD 2.1 billion. The higher share was because of the pet population, which was 22.2% of the global pet population in the same year, the higher awareness among pet owners about the importance of preventive healthcare, and their willingness to spend on nutraceuticals in the United States and Canada.
  • Europe and Asia-Pacific were the major regions after North America in the global pet nutraceuticals market, accounting for USD 1.5 billion and USD 862 million in 2022, respectively. Europe is a highly developed region in terms of the usage of pet supplements, where plant and animal-based supplements, such as insect-protein, soybeans, peas, and quinoa, are in high demand.
  • However, the growing pet adoption and increasing disposable incomes of pet parents in Africa and Asia-Pacific are estimated to drive them to use premium supplements, making them the fastest-growing regions in the global pet nutraceuticals market, registering CAGRs of 11% and 8.7%, respectively, during the forecast period.
  • The increasing pet health concerns, growing premiumization trend, and increasing awareness about nutraceuticals usage are projected to drive the global pet nutraceuticals market with a CAGR of 7.1% during the forecast period.

Global Pet Nutraceuticals Market Trends

Cats are the second-largest adopted pets globally due to the growing adoption of cats as companions and increasing awareness about the benefits of owning a cat, thus driving the cat market

  • Globally, cats are being adopted less than dogs. In 2022, the cat population accounted for 24.8% of the global pet population, and it witnessed an increase in the population by 19.2% between 2017 and 2022. The share of cats is higher in Europe as cats are considered the symbol of luck or fortune. Also, historically, Russia has been a major country with a high population of cats as pets. The high growth of the cat population globally is because of the rise in pet humanization, the requirement for less space to live compared to dogs, and staying alone in a home for a longer time while no human is available to take care of the cat. For instance, between 2017 and 2022, more than 70% of pet parents, including cat parents in Russia and the United States, consider cats as family members, friends, or children.
  • There was a significant increase in cat adoption during the pandemic as people had to stay indoors. Cats may also stay indoors without being cooped up and are silent animals compared to dogs. The United States witnessed higher adoption of cats as pets during the pandemic because of the work-from-home culture, leading to a demand for companionship and a higher number of pet owners being millennials. For instance, in 2022, millennials were 33% of pet parents in the United States. The higher adoption of cats during the pandemic is expected to have a positive impact on the pet food market's growth for a longer period. Factors such as an increase in the adoption and purchase of cats and an increase in pet humanization are expected to boost the growth of the pet cat population, thus driving the pet food market during the forecast period.

The rise in premiumization and availability of a large number of pet products through various distribution channels contribute to the increase in pet expenditure globally

  • There is a trend of increase in pet expenditure globally. Pet expenditure rose by 37.9% between 2017 and 2022 because of the rise in premiumization and growing health concerns. Dogs have a higher share of pet expenditure, accounting for a 39.7% share in 2022. This is due to their higher consumption of pet foods and being fed premium pet foods.
  • Pet parents invest the highest share of the pet expenditure on pet food as they are concerned about their pets' well-being. There has been a rise in providing other services such as pet grooming, pet daycare, and pet walking for better socialization with other pets. This trend has been witnessed in regions such as North America, Europe, and Asia-Pacific. For instance, pet food accounted for 42.4% of pet expenses in the United States (USD 136.8 million) in 2022. People are purchasing premium pet food as they want their pets to consume high-quality food and are willing to pay premium prices. In the United States, about 40% of pet parents purchased premium pet food in 2022, and in Hong Kong's cat food market, the premium pet food segment accounted for 75% of pet food sales in 2022.
  • There has been a change in the purchase of pet nutraceuticals from offline stores to online stores, especially after the COVID-19 pandemic, because of the large number of pet products available through websites. However, there are countries such as the Netherlands where pet parents prefer purchasing from pet stores due to the quality of the products they offer. For instance, in the United States, online pet care sales increased from 32% in 2020 to 40% in 2022. Premiumization and growing concerns about health are factors expected to contribute to the increase in pet expenditure during the forecast period.

Pet Nutraceuticals Industry Overview

The Pet Nutraceuticals Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 42.36%. The major players in this market are ADM, Alltech, Mars Incorporated, Nestle (Purina) and Vetoquinol (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Product
    • 5.1.1 Milk Bioactives
    • 5.1.2 Omega-3 Fatty Acids
    • 5.1.3 Probiotics
    • 5.1.4 Proteins and Peptides
    • 5.1.5 Vitamins and Minerals
    • 5.1.6 Other Nutraceuticals
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels
  • 5.4 Region
    • 5.4.1 Africa
      • 5.4.1.1 By Country
      • 5.4.1.1.1 South Africa
      • 5.4.1.1.2 Rest of Africa
    • 5.4.2 Asia-Pacific
      • 5.4.2.1 By Country
      • 5.4.2.1.1 Australia
      • 5.4.2.1.2 China
      • 5.4.2.1.3 India
      • 5.4.2.1.4 Indonesia
      • 5.4.2.1.5 Japan
      • 5.4.2.1.6 Malaysia
      • 5.4.2.1.7 Philippines
      • 5.4.2.1.8 Taiwan
      • 5.4.2.1.9 Thailand
      • 5.4.2.1.10 Vietnam
      • 5.4.2.1.11 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 By Country
      • 5.4.3.1.1 France
      • 5.4.3.1.2 Germany
      • 5.4.3.1.3 Italy
      • 5.4.3.1.4 Netherlands
      • 5.4.3.1.5 Poland
      • 5.4.3.1.6 Russia
      • 5.4.3.1.7 Spain
      • 5.4.3.1.8 United Kingdom
      • 5.4.3.1.9 Rest of Europe
    • 5.4.4 North America
      • 5.4.4.1 By Country
      • 5.4.4.1.1 Canada
      • 5.4.4.1.2 Mexico
      • 5.4.4.1.3 United States
      • 5.4.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 By Country
      • 5.4.5.1.1 Argentina
      • 5.4.5.1.2 Brazil
      • 5.4.5.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Alltech
    • 6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.4 Dechra Pharmaceuticals PLC
    • 6.4.5 Mars Incorporated
    • 6.4.6 Nestle (Purina)
    • 6.4.7 Nutramax Laboratories Inc.
    • 6.4.8 Vafo Praha, s.r.o.
    • 6.4.9 Vetoquinol
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms