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市場調査レポート
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1440437

フェムテック:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Femtech - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 114 Pages | 納期: 2~3営業日

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フェムテック:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

フェムテック市場規模は2024年に74億8,000万米ドルと推定され、2029年までに146億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に14.42%のCAGRで成長します。

フェムテック-市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックの発生は、調査対象の市場に大きな影響を与えました。パンデミック中、女性は生活習慣の変化、メンタルヘルスの問題、メタボリックシンドロームやその他の慢性疾患の発症リスクの増加により、いくつかの健康状態に直面しました。 2022年3月にWHOが発表した記事によると、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミック発生後、女性と女児は、経済的不確実性のリスクの増大、主要な支援や医療サービスへのアクセスの減少、社会的ストレスの増大を目の当たりにしています。これは特に低所得および中所得世帯のコミュニティで見られます。

さらに、上記の情報筋によると、COVID-19は女性と女児に深刻な経済的ダメージを与え、さらに多くの女性人口を極度の貧困に追い込む恐れがあるといいます。また、同関係者は、女性人口の貧困率が2021年に前年比12.5%に上昇し、2030年末までにパンデミック前の水準に戻ると予想されていると述べた。こうした要因が不安、うつ病、うつ病を引き起こしました。女性のホルモンバランスの乱れ。このため、ファミリーテクノロジー業界の主要企業は、世界中の遠隔地にソリューションを提供することを目的として、革新的なソフトウェア、サービス、製品の開発に一層注力するようになりました。これはパンデミック中に調査対象の市場にかなり良い影響を与え、市場は予測期間中この成長傾向が続くと予想されます。

デジタルヘルスソリューションの採用の増加、人工知能と仮想支援の進歩、フェムテック業界における投資と資金の増加などの要因が、調査対象市場の成長に大きく寄与すると予想されます。

女性の健康と幸福に関連するソリューションに資金を提供することに投資家の関心が高まっています。これにより市場の成長が促進されると予想されます。 2022年11月、女性の健康に焦点を当てた遠隔療法スタートアップのMaven Clinicは、Intermountain Ventures、Sequoia Capital、CVS Health Venturesの追加参加を得て、General Catalystが主導する2022年最大のフェムテックラウンドのシリーズE資金で9,000万米ドルを調達しました。同社によると、Mavenは総額 3億米ドルを超える資金を調達しました。このような投資は、調査対象市場の成長を促進すると予測されています。

したがって、リプロダクティブヘルスに対する需要の増加、デジタルヘルスソリューションに対する全体的な需要の増加、製品イノベーションなどの要因により、フェムテック市場は予測期間中に成長すると予想されます。ただし、発展途上国におけるフェムテック製品とアプリケーション、および関連するサイバーセキュリティとプライバシーの懸念についての認識の欠如は、調査対象の市場に悪影響を与える可能性のあるいくつかの要因です。

フェムテック市場の動向

リプロダクティブヘルス分野は市場でかなりのシェアを握ると予想される

現在、女性はキャリア重視や晩婚化により、高齢で妊娠する傾向にあります。女性の高齢化や環境要因などの多くの要因により、妊娠前、妊娠中、妊娠後に問題を経験する女性の数が増加しているため、リプロダクティブヘルスのためのフェムテック・ソリューションの需要が高まることが予想されます。

CDCが2021年4月にレビューした生殖の健康と不妊に関するよくある質問によると、世界では毎年約35%のカップルが不妊に苦しんでいます。さらに、2022年11月にフィリピン政府が更新したデータによると、15~49歳のフィリピン人女性の合計特殊出生率(TFR)は、2022年に都市部の女性1人当たり子ども1.7人、農村女性1人あたり子ども2.2人に低下しました。過去10年。したがって、フィリピンはすでに、女性1人当たりの子供の数2.1人の代替出生水準を下回っています。男性と女性の不妊症の発生率により、エンドユーザーの間でフェムテックのサービス、製品、およびアプリケーションに対する需要が増加しています。したがって、予測期間中にセグメントの成長を促進すると予想されます。

さらに、リプロダクティブヘルス関連のアプリやデバイスへの投資の増加、および世界中の主要政府による取り組みも、この分野の成長を促進すると予想されます。例えば、2022年6月に日本の企業は女性従業員の健康に配慮した「フェムテック」あるいは「フィメール・テクノロジー」を導入しました。この取り組みは日本の経済産業省によって実施されました。このような取り組みは、部門別の成長を促進すると予想されます。したがって、女性の不妊症の増加や製品開発などの要因により、このセグメントは分析期間中に成長すると予測されています。

調査対象市場でかなりのシェアを握ると予想される北米

北米は、女性の慢性疾患の有病率の上昇、不妊症の増加、地域の対象人口におけるフェムテック製品とサービスに対する意識の高まりにより、予測期間にわたって大きなシェアを占めると予想されています。

女性のがん罹患率の高さ、生活習慣関連障害の発生率の上昇、先端技術製品の普及率の高さなどにより、フェムテック市場は米国をはじめとする地域諸国で成長しています。 CDCが2022年1月に調査した女性の健康データによると、米国では現在18歳以上の女性の12.7%がタバコを喫煙し、20歳以上の女性の41.8%が肥満、45.2%が高血圧です。これらの要因は女性の不妊症と相関しているため、この地域の人口のほとんどは現在、不妊症を克服するためにフェムテック製品やサービスを利用する傾向にあります。したがって、この国の市場の成長を促進すると予想されています。

より良いヘルスケアインフラの存在、女性の健康障害に対する意識の高まり、労働力への女性の参加の増加は、地域市場の成長にプラスの影響を与える態勢が整っています。北米地域に拠点を置くフェムテック企業間の投資の増加は、この地域の市場成長を促進するのに役立つでしょう。たとえば、2022年8月、米国に本拠を置くフェムテック新興企業は、女性を身体的および生理周期のホルモン段階に結びつけることを目的としたフィットネスとウェルネスのピッチでティール・キャピタル主導のラウンドでシード資金として320万米ドルを獲得しました。感情的な利益。さらに、2022年 4月には、フェムテックのスタートアップであるConceiveが、結果重視の不妊治療ソリューションに使用される370万米ドルの資金を受け取りました。このような投資は、この地域の市場需要の促進に役立つでしょう。

したがって、慢性疾患の発生率の上昇と主要企業の存在により、北米ではフェムテック製品とサービスの需要が増加しており、この地域は分析期間中に大きな市場シェアを保持すると予想されます。

フェムテック業界の概要

フェムテック市場には、市場の成長に大きく貢献している企業が多数存在します。主要なプレーヤーには、Nuvo Cares、Elvie、HeraMED、Flo Health, Inc.、Natural Cycles USA Corp、iSono Health、Sera Prognostics、Athena Feminine Technologies、NUROKOR LIMITED、Canopieなどがあります。新製品の開発、新しいアプリケーション、買収は、市場での存在感を強化するためにこれらの企業が実施している戦略の一部です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • デジタルヘルスソリューションの採用の増加
    • 人工知能と仮想支援の進歩
    • フェムテック業界への投資と資金調達の増加
  • 市場の拘束
    • 発展途上国におけるフェムテック製品とアプリケーションに関する認識の欠如
    • サイバーセキュリティとプライバシーの問題
  • ポーター・ファイブ・フォース
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • デバイス
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 用途別
    • リプロダクティブヘルス
    • 妊娠・看護
    • 骨盤と子宮のヘルスケア
    • 一般的なヘルスケアとウェルネス
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 病院
    • 不妊クリニック
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Nuvo Cares
    • Elvie
    • HeraMED
    • Flo Health, Inc.
    • Natural Cycles USA Corp
    • iSono Health
    • Sera Prognostics
    • Athena Feminine Technologies
    • NUROKOR LIMITED
    • Canopie

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 91455

The Femtech Market size is estimated at USD 7.48 billion in 2024, and is expected to reach USD 14.67 billion by 2029, growing at a CAGR of 14.42% during the forecast period (2024-2029).

Femtech - Market

The onset of the COVID-19 pandemic had a significant impact on the market studied. During the pandemic, women faced several health conditions due to changed lifestyle habits, mental health issues, and increased risk of developing metabolic syndrome and other chronic diseases. As per an article published by WHO in March 2022, after the onset of the COVID-19 pandemic, women and girls are witnessing an increasing risk of economic uncertainties, a decrease in access to key support and health services, and an increase in stress in households. This is especially seen in low- and middle-income communities.

In addition, according to the source above, COVID-19 also inflicted deep economic damage on women and girls and is poised to push more female populations into extreme poverty. Also, the source mentioned that poverty rates among the female population rose to 12.5% in 2021 from previous years, and it is expected to come back to the pre-pandemic levels by the end of 2030. Such factors led to anxiety, depression, and hormonal imbalance among women. Thus, the family technology industry's major players increased their focus on developing innovative software, services, and products with the aim of providing solutions in remote areas across the world. This impacted the studied market considerably in a positive manner during the pandemic, and the market is expected to continue this growth trend over the forecast period.

Factors such as a rise in the adoption of digital health solutions, advancement in artificial intelligence and virtual assistance, and growth in investments and funding in the Femtech industry are expected to contribute largely to the growth of the studied market.

There is an increase in the focus of investors to provide funding for solutions related to women's health and well-being. This is expected to boost the market's growth. In November 2022, Maven Clinic, a teletherapy startup focused on women's health, raised USD 90 million in Series E funding in 2022's largest Femtech round, led by General Catalyst, with additional participation from Intermountain Ventures, Sequoia Capital, and CVS Health Ventures. As per the company, Maven has raised more than USD 300 million in total funding. Such investments are predicted to fuel the growth of the studied market.

Therefore, due to factors such as increased demand for reproductive health, overall increasing demand for digital health solutions, and product innovations, the Femtech market is expected to witness growth over the forecast period. However, lack of awareness about Femtech products and applications in developing nations and related cybersecurity and privacy concerns are a few factors that may have an adverse impact on the market studied.

Femtech Market Trends

Reproductive Health Segment is Expected to Hold a Significant Share of the Market

There is a current trend among women to become pregnant at a later age owing to an increased focus on careers and late marriage. Many factors, such as the older age of women and environmental factors, contribute to an increase in the number of women experiencing trouble before, during, or after pregnancy, and therefore the demand for femtech solutions for reproductive health is expected to grow.

The reproduction health and infertility FAQs reviewed in April 2021 by CDC, globally, about 35% of couples suffer from infertility yearly. In addition, according to the data updated by the Government of the Philippines in November 2022, the total fertility rate (TFR) of Filipino women aged 15 to 49 years declined to 1.7 children per urban woman and 2.2 children in rural women in 2022 from the past decade. Hence, the Philippines is already below the replacement fertility level of 2.1 children per woman. These incidences of infertility among men and women are increasing the demand for Femtech services, products, and applications among end users is increasing. Hence, it is expected to propel the segment growth during the forecast period.

Furthermore, the increase in investment toward reproductive health-related apps and devices and initiatives taken by major governments worldwide is also expected to propel the segment growth. For instance, in June 2022, companies in Japan introduced 'Femtech' or 'Female technology,' under which attention is being paid to the health of female employees. This initiative was undertaken by the Ministry of Economy, Trade, and Industry in Japan. Such initiatives are expected to drive segmental growth. Thus, owing to the factors such as increasing infertility among women and product developments, the segment is predicted to witness growth during the analysis period.

North America Expected to Hold Significant Share of the Market Studied

North America is anticipated to hold a significant share over the forecast period owing to the rising prevalence of chronic diseases among women, increasing infertility, and growing awareness about femtech products and services among the target population in the region.

Due to the high prevalence of cancer among women, rising incidence of lifestyle-related disorders, and high adoption of technologically advanced products, the market for femtech is growing in the United States, among other countries in the region. The Women's health data reviewed in January 2022 by CDC shows that in the United States, 12.7% of women of age 18 or more currently smoke a cigarette, 41.8% of women of age 20 and over are obese, and 45.2% have hypertension. As these factors are correlated with female infertility, most of the population in the region is now inclined toward femtech products and services to overcome infertility. Hence, it is expected to drive the market's growth in the country.

The presence of better healthcare infrastructure, growing awareness about women's health disorders, and increased participation by women in the workforce are poised to positively influence the regional market's growth. The increase in the investments among femtech companies based in the North American region will help to boost the market growth in the region. For instance, in August 2022, a United States-based femtech startup scored USD 3.2 million in seed funding in a round led by Thiel Capital with a fitness and wellness pitch that aims to connect women to the hormonal phases of their menstrual cycle for physical and emotional gain. In addition, in April 2022, a femtech startup, Conceive, received USD 3.7 million in funding that would be used for its outcomes-oriented fertility solution. Such investments would help to propel the market demand in the region.

Thus, the rising incidence of chronic diseases and the presence of key players are increasing the demand for femtech products and services in North America, and the region is expected to hold a significant market share during the analysis period.

Femtech Industry Overview

The femtech market has a large number of companies that are significantly contributing to the market growth. Some major players are Nuvo Cares, Elvie, HeraMED, Flo Health, Inc., Natural Cycles USA Corp, iSono Health, Sera Prognostics, Athena Feminine Technologies, NUROKOR LIMITED, and Canopie, among others. New product developments, New applications, and acquisitions are some of the strategies being undertaken by these companies to strengthen their market presence.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rise in Adoption of Digital Health Solution
    • 4.2.2 Advancement in Artificial Intelligence and Virtual Assistance
    • 4.2.3 Growth in Investments and Funding in Femtech Industry
  • 4.3 Market Restaints
    • 4.3.1 Lack of Awareness About Femtech Products and Applications in Developing Nations
    • 4.3.2 Cybersecurity and Privacy Concerns
  • 4.4 Porter Five Forces
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Devices
    • 5.1.2 Software
    • 5.1.3 Services
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Reproductive Health
    • 5.2.2 Pregnancy & Nursing care
    • 5.2.3 Pelvic & Uterine Healthcare
    • 5.2.4 General Healthcare & Wellness
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Hospitals
    • 5.3.2 Fertility Clinics
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia Pacific
    • 5.4.4 Middle East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Nuvo Cares
    • 6.1.2 Elvie
    • 6.1.3 HeraMED
    • 6.1.4 Flo Health, Inc.
    • 6.1.5 Natural Cycles USA Corp
    • 6.1.6 iSono Health
    • 6.1.7 Sera Prognostics
    • 6.1.8 Athena Feminine Technologies
    • 6.1.9 NUROKOR LIMITED
    • 6.1.10 Canopie

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS