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市場調査レポート
商品コード
1686244

アジア太平洋のペット用栄養補助食品市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Pet Nutraceuticals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 255 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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アジア太平洋のペット用栄養補助食品市場:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 255 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋のペット用栄養補助食品市場規模は、2025年に11億2,000万米ドルと推定され、2030年には16億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは8.57%で成長する見込みです。

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ペット用予防ヘルスケアソリューションの需要増加と国内のペット人口の増加が市場成長を牽引しています。

  • 栄養補助食品は、ペットの健康と福祉を向上させるため、ペットに必要不可欠な栄養を提供する上で重要な役割を果たします。2022年、ペットの栄養補助食品はアジア太平洋のペットフード市場の2.9%を占めました。栄養補助食品は2017年から2022年にかけて33.2%増加したが、これは主に栄養補助食品の潜在的なメリットとペットの予防医療の重要性に関するペットオーナーの意識の高まりが要因です。
  • ペットの中では犬がアジア太平洋のペット用栄養補助食品市場で大きなシェアを占めており、2022年の市場規模は4億9,450万米ドルでした。犬セグメントのシェアが高いのは、この地域の犬人口が多いためで、2022年にはペット人口の34.4%を占めました。このセグメントは2017年から2022年にかけて33.0%成長したが、これは栄養補助食品を使用して犬の健康と幸福を向上させる方法を求めるペットオーナーの増加によるものです。
  • 猫セグメントは、予測期間中のCAGRが11%で、この地域で最も急成長すると予測されています。この成長の主因は、2017年から2022年にかけて28.5%増加した猫人口の増加と、メンテナンスの手間が少なく費用対効果が高いことからペットとしての猫の人気が高まっていることです。
  • その他の動物には、鳥類、小型哺乳類、げっ歯類などが含まれます。これらの動物もまた、潜在的な健康問題を予防するために栄養補助食品に対する大きな要求を持っています。その結果、その他の動物の栄養補助食品市場は2022年に9,480万米ドルと評価されました。
  • この地域では、ペットの飼い主の意識の高まりとペット人口の増加が、予測期間中のペット用栄養補助食品市場を牽引すると予想されます。

ペットの健康への関心の高まりとウェルネス志向の高まり、都市化動向が同地域のペット用栄養補助食品市場を牽引する

  • アジア太平洋は、世界最大のペット用栄養補助食品市場の一つです。同市場は著しい成長を遂げており、市販ペットフード製品の使用増加、ペットの人間化、プレミアム化により、予測期間中もこの傾向が続くと予想されます。
  • 中国が市場を独占し、2022年の市場規模は2億5,920万米ドルでした。中国の優位性は主に国内のペット人口の多さによるもので、2022年のペット数は2億7,570万匹で、この地域の53.9%を占めました。同国には確立されたペットフード産業があり、流通網も拡大しています。都市化が進み、ペットを飼うミレニアル世代やZ世代が増加しているため、市販のペットフードの利用が増加しています。
  • 日本とオーストラリアは、この地域で栄養補助食品の市場価値が高い他の国であり、2022年にはそれぞれ1億6,590万米ドルと1億880万米ドルに達します。これは主に、これらの国々ではペット人口が多く、栄養補助食品を含む市販ペットフードの普及率が高いためです。例えば、2022年の日本のペット人口は2,260万人、オーストラリアは2,870万人です。
  • しかし、ベトナムとマレーシアのペット用栄養補助食品市場は、予測期間中にそれぞれ12.7%と12.4%のCAGRを記録し、この地域でより速い成長が見込まれます。これは、ペット人口の増加と、ペットの健康と幸福を維持するためにペット用栄養補助食品を使用することに関連する利点に対する意識の高まりによるものです。
  • プレミアム化の進展、ペットの人間化、ペット人口の増加は、予測期間中の同地域のペット用栄養補助食品市場の成長に役立つ要因になると予想されます。

アジア太平洋のペット用栄養補助食品市場動向

同地域では、ペットカフェやペットショップが多種多様なキャットフード製品やサービスを通じて動物の世話をするための購買を支援するなど、新たな購買エコシステムが発展しており、猫人口を牽引しています。

  • アジア太平洋では、猫は犬に比べシェアが低いです。2022年のペット人口の26.1%を占めています。中国、インド、オーストラリアなどの国々では、リラックスしてストレスが軽減されるといった健康上の利点や、ペットを伴侶と考えることから、ペットの飼育が増加しています。そのため、ペットとしての猫人口は2017年から2022年の間に0.28%増加しました。
  • インドネシアやマレーシアなどの国では、猫の親は犬の親よりも高いです。インドネシアとマレーシアでは、2021年にはそれぞれ47%と34%を占める。これらの国の宗教文化により、彼らは犬よりも猫をペットとして飼うことを好みます。このため、これらの国ではドッグフードよりもキャットフードに投資する企業が増えると予想されます。中国では、都市部で猫を含むペットの数が増加し、猫を含むペット人口も増加しました。このペット数は2018年から2020年にかけて10.2%増加し、2020年には都市部におけるペット人口は1億80万人に達します。猫人口は、パンデミック時の同伴者の増加により、2020年の7,440万匹から2022年には8,250万匹に増加。猫の寿命は20年以上であるため、長期的な影響を及ぼす可能性が高いです。
  • この地域には、ペットカフェやペットショップがあり、多種多様なペットフード製品やサービスを通じて、動物の購入から世話までを支援しているため、ペットの採用と購入に関する新たなエコシステムが発展しつつあります。例えばベトナムでは、ザ・ニャー・ハウス・バイ・アール・ハウスがベジタリアンやビーガン向けの食事を提供する猫カフェであり、猫の家となっています。健康上の利点による猫の飼育の増加、アジア太平洋の文化、ペット生態系の変化といった要因が、この地域での猫の飼育を促進しています。

予防医療に対するペットの意識の高まりによる高品質で特殊な食事への需要の高まりが、ペットへの支出を増加させています。

  • アジア太平洋では、ペットの人間化が進み、市販のペットフードを与えるようになったこと、さまざまな種類のペットフードが入手可能になったこと、ペットの親がプレミアム価格を支払うことを厭わず、高品質のプレミアムペットフードを好むようになったことなどの要因により、ペットへの支出が増加しています。犬の飼い主は高品質のペットフードを与えるため、2022年のペット支出に占める犬の支出シェアは39.6%と高いです。他のペットに比べ、犬のフード消費量は多いです。例えば、オーストラリアでは犬の人気が最も高く、2022年には約40%の世帯がペットの犬を飼っており、予防ケアの需要と特殊な食事の需要が高まっています。
  • 中国、インド、韓国は、ペットの支出が伸びていることから、この地域の主要なペット市場となっています。これらの国々では、特にパンデミックの後、ペットの健康のために必要な栄養をより意識するようになったため、良質なプレミアム・ペットフードを与えるペットの数が多くなりました。例えば、香港のキャットフード市場では、2022年のペットフード売上高の75%をプレミアムペットフードセグメントが占めています。ペットフードのオンライン販売、特に中国では、ウェブサイト上で膨大な数の商品が入手でき、注文も簡単なため、高い売上があります。例えば、2022年、中国のオンライン・チャネルによるペット栄養補助食品の売上は、ペットショップ・チャネルの貢献が28.1%であるのに対し、58.3%です。
  • ペットフードに対する需要の高まりと、ペットのための良質なフードに対する意識の高まりが、調査期間中にこの地域のペットの親によるペットへの支出を増加させています。

アジア太平洋のペット用栄養補助食品産業の概要

アジア太平洋のペット用栄養補助食品市場は断片化されており、上位5社で23.30%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 Alltech, EBOS Group Limited, Mars Incorporated, Nestle(Purina)and Vetoquinol(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
    • その他のペット
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • サブプロダクト
    • ミルクバイオアクティブ
    • オメガ3脂肪酸
    • プロバイオティクス
    • タンパク質とペプチド
    • ビタミンとミネラル
    • その他の栄養補助食品
  • ペット
    • その他のペット
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンライン・チャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル
  • 国名
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • インドネシア
    • 日本
    • マレーシア
    • フィリピン
    • 台湾
    • タイ
    • ベトナム
    • その他のアジア太平洋

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Alltech
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • EBOS Group Limited
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • Nutramax Laboratories Inc.
    • Vafo Praha, s.r.o.
    • Vetoquinol
    • Virbac

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 51041

The Asia-Pacific Pet Nutraceuticals Market size is estimated at 1.12 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.69 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 8.57% during the forecast period (2025-2030).

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The increase in the demand for preventive healthcare solutions for pets and the increasing pet population in the country are driving the market's growth

  • Nutraceuticals play an important role in providing essential nutrition to pets as they improve the health and well-being of pets. In 2022, pet nutraceuticals accounted for 2.9% of the Asia-Pacific pet food market. Nutraceuticals increased by 33.2% between 2017 to 2022, primarily driven by the increasing awareness among pet owners about the potential benefits of nutraceuticals and the importance of preventive healthcare for their pets.
  • Among pets, dogs held a major share of the Asia-Pacific pet nutraceutical market, with a value of USD 494.5 million in 2022. The higher share of the dog segment is due to the region's higher dog population, which accounted for 34.4% of the pet population in 2022. The segment grew by 33.0% between 2017 and 2022, driven by a rising number of pet owners who are seeking ways to improve the health and well-being of their dogs using nutraceutical products.
  • The cats segment is projected to be the fastest-growing in the region, with a CAGR of 11% during the forecast period. This growth is primarily driven by the increasing cat population, which grew by 28.5% between 2017 and 2022, and the growing popularity of cats as pets due to their low maintenance and cost-effectiveness.
  • The other animals include birds, small mammals, rodents, and others. These animals also have significant requirements for nutraceuticals to prevent potential health problems. As a result, the other animal nutraceuticals market was valued at USD 94.8 million in 2022.
  • The increasing awareness among pet owners and the growing population of pets in the region is expected to drive the pet nutraceuticals market during the forecast period.

Growing focus on pet health and rising wellness and urbanization trends are driving the pet nutraceuticals market in the region

  • Asia-Pacific has one of the largest pet nutraceutical markets globally. The market has witnessed significant growth and is expected to continue this trend during the forecast period due to the increased use of commercial pet food products, humanization of pets, and premiumization.
  • China dominated the market, and it accounted for a market value of USD 259.2 million in 2022. The dominance of China was mainly due to its higher pet population in the country, with 275.7 million pets in 2022, which accounted for 53.9% of the region. The country has a well-established pet food industry and a growing distribution network. The growing urbanization and increasing number of millennials and Gen Z individuals adopting pets increased the usage of commercial pet foods.
  • Japan and Australia are the other countries with higher market value for nutraceuticals in the region, amounting to USD 165.9 million and USD 108.8 million, respectively, in 2022. This is mainly due to the higher pet population and higher penetration of commercial pet food, including nutraceuticals, in these countries. For instance, the population of pets in Japan amounted to 22.6 million and 28.7 million in Australia in 2022.
  • However, Vietnam and Malaysia's pet nutraceuticals market are expected to grow faster in the region, registering CAGRs of 12.7% and 12.4%, respectively, during the forecast period. It will be due to an increase in the pet population and increased awareness of the benefits associated with the usage of pet nutraceuticals in maintaining pets' health and well-being.
  • The growing premiumization, pet humanization, and growing pet population are anticipated to be factors helpful in the growth of the pet nutraceuticals market in the region during the forecast period.

Asia-Pacific Pet Nutraceuticals Market Trends

A new purchase ecosystem is evolving in the region, such as pet cafes and pet stores assisting in purchasing to take care of the animals through a wide variety of cat food products and services, driving the population of cats

  • In Asia-Pacific, cats have a lower share compared to dogs. They accounted for 26.1% of the pet population in 2022. Countries such as China, India, and Australia witnessed an increase in pet ownership due to health benefits such as feeling relaxed and less stressed and considering them as their companions. Therefore, the cat population as a pet increased by 0.28% between 2017 and 2022.
  • Cat parents are higher than dog parents in countries such as Indonesia and Malaysia. In Indonesia and Malaysia, they accounted for 47% and 34%, respectively, in 2021. Due to the religious culture of these countries, they prefer to adopt cats as pets than dogs. This is expected to help the companies to invest more in cat food in these countries than dog food. In China, there was an increase in the number of pets, including cats, in urban areas and the pet population, including cats. This number of pets increased by 10.2% between 2018 and 2020 to reach a pet population of 100.8 million in urban areas in 2020. The cat population increased from 74.4 million in 2020 to 82.5 million in 2022 because of a rise in companionship during the pandemic. It is likely to have long-term effects as the life span of cats is more than 20 years.
  • A new pet adoption and purchase ecosystem is evolving in the region as there are pet cafes and pet stores providing assistance from purchasing to taking care of the animals through a wide variety of pet food products and services. For instance, in Vietnam, The Meow House by R House is a cat cafe that serves vegetarian and vegan food and is a home for cats. Factors such as the rise in the adoption of cats due to health benefits, the culture of the Asia-Pacific, and changes in the pet ecosystem are helping to enhance cat adoption in the region.

Increased demand for high-quality and specialized diets due to growing awareness among pets about preventive health care is increasing pet expenditure

  • In Asia-Pacific, there has been a rise in pet expenditure because of factors such as an increase in pet humanization leading to the feeding of pets with commercial pet food, availability of different types of pet diets, and pet parents preferring good quality premium pet food as they are willing to pay premium prices. Pet dogs have a higher expenditure share as they accounted for 39.6% of the pet expenditure in 2022 because dog owners feed them high-quality pet food. There is a higher consumption of food by dogs compared to other pets. For instance, in Australia, dogs are most popular in Australia, and about 40% of households had a pet dog in 2022, which increased the demand for preventive care and demand for specialized diets.
  • China, India, and South Korea are the major pet markets in the region, as there has been growth in pet expenditure. These countries witnessed a high number of pets being fed good quality premium pet food, especially after the pandemic, as they were more aware of the nutritional requirement for their pet's good health. For instance, in Hong Kong's cat food market, the premium pet food segment accounted for 75% of the pet food sales in 2022. There are high online sales of pet food, especially in China, due to the vast number of products available on the website, and they are easy to order. For instance, in 2022, China's pet nutraceutical sales from online channels were 58.3% compared to the pet stores channel's contribution of 28.1%.
  • The rising demand for pet food and growing awareness about good quality food for their pets has increased the pet expenditure by pet parents in the region during the study period.

Asia-Pacific Pet Nutraceuticals Industry Overview

The Asia-Pacific Pet Nutraceuticals Market is fragmented, with the top five companies occupying 23.30%. The major players in this market are Alltech, EBOS Group Limited, Mars Incorporated, Nestle (Purina) and Vetoquinol (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Product
    • 5.1.1 Milk Bioactives
    • 5.1.2 Omega-3 Fatty Acids
    • 5.1.3 Probiotics
    • 5.1.4 Proteins and Peptides
    • 5.1.5 Vitamins and Minerals
    • 5.1.6 Other Nutraceuticals
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels
  • 5.4 Country
    • 5.4.1 Australia
    • 5.4.2 China
    • 5.4.3 India
    • 5.4.4 Indonesia
    • 5.4.5 Japan
    • 5.4.6 Malaysia
    • 5.4.7 Philippines
    • 5.4.8 Taiwan
    • 5.4.9 Thailand
    • 5.4.10 Vietnam
    • 5.4.11 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Alltech
    • 6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.4 EBOS Group Limited
    • 6.4.5 Mars Incorporated
    • 6.4.6 Nestle (Purina)
    • 6.4.7 Nutramax Laboratories Inc.
    • 6.4.8 Vafo Praha, s.r.o.
    • 6.4.9 Vetoquinol
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms