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市場調査レポート
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1693994

英国のペット用栄養補助食品:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

UK Pet Nutraceuticals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 197 Pages
納期
2~3営業日
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英国のペット用栄養補助食品:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 197 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

英国のペット用栄養補助食品市場規模は2025年に2億7,980万米ドルと推定され、2030年には4億4,600万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは9.77%で成長する見込みです。

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英国のペット用栄養補助食品市場は、人口の多さから犬が圧倒的なシェアを占める

  • 栄養補助食品はペットに必要な栄養を供給する上で重要な役割を果たします。2022年には、栄養補助食品はペットフード市場の3.0%を占めたが、これは主に従来のペットフードに比べて比較的高価なためです。しかし、栄養補助食品の潜在的な利点に関するペットの飼い主の意識の高まりは、CAGR 9.6%と予測され、予測期間中に最も速い速度で市場を牽引すると推定されます。
  • 英国のペット用栄養補助食品市場では、犬用栄養補助食品セグメントが大きなシェアを占めており、2022年の市場規模は1億1,750万米ドルです。犬セグメントのシェアが高いのは、同国の犬人口が多いためで、2022年にはペット人口の33.8%を占めました。このセグメントは2017~2021年にかけて32.3%成長したが、これは栄養補助食品製品の使用を通じて愛犬の健康と幸福を改善する方法を模索するペットオーナーの増加によるものです。
  • 猫の栄養補助食品セグメントは、予測期間中のCAGRが10.6%で、国内で最も急成長している市場になると予測されています。この成長の主要因は、2017~2022年にかけて60.8%増加した猫の人口増加と、メンテナンスが容易で費用対効果が高いことからペットとしての猫の人気が高まっていることです。
  • その他の動物には、鳥類、小型哺乳類、げっ歯類が含まれます。これらの動物もまた、潜在的な健康問題を予防するために、栄養補助食品に対する大きな要求を持っています。その結果、その他の動物の栄養補助食品市場は、2022年には2,000万米ドルと評価されました。
  • ペットの飼い主の意識の高まりと国内のペット人口の増加が、ペット用栄養補助食品市場を牽引すると予想されます。

英国のペット用栄養補助食品市場の動向

都市部では猫を飼う人が増加し、猫を飼うのに必要なスペースが少なく、価格も手ごろで、メンテナンスの必要性が低いため。

  • 英国では過去5年間、ペットとしての猫の飼育が増加しており、同国におけるペットとしての猫の飼育数の増加は、パンデミック時の交友関係の必要性の増加、都市化の進展、閉所感を感じることなく室内で飼えることなどに起因しています。これらの利点により、猫の人口は2019~2022年の間に69.3%増加しました。
  • 英国では、ペットとしての猫の人口が犬よりも多い地域は1つしかないです。例えば2022年、ロンドンではペットを飼う人の61%を猫が占め、猫の所有率が国内で最も高いことが目の当たりにされました。ロンドンが猫を飼う割合が全国で最も高いのは、手頃な価格でメンテナンスの必要性が低いからです。狭いアパートや一軒家に住む人が増えており、犬よりも猫の方が適しています。国内で飼われている猫の大半は、都市部で暮らしていることがわかる。都市部で猫を飼う人が多いのは、犬よりも場所をとらず、散歩の必要がないためで、ロンドンのような賑やかな都市では難しいです。猫は比較的静かな生き物であり、アパート暮らしではそれが要求されるため、ペットを飼う人に好まれています。
  • 国内の都市部には25万匹の野良猫がおり、今後数年でペットの親に飼われる可能性があります。都市化の進展による猫人口の増加、維持費の低減、将来的に猫の養子縁組が増加する可能性などが、同国のペットフード市場の成長に貢献すると予想されます。

ペットの人間化の進展と飼い主の予防医療支出の増加が市場を押し上げる

  • 英国では、ペットオーナーの各種ペット用品への支出が一貫して増加傾向にあります。2019~2022年にかけて、ペットの支出は約13.3%の大幅な増加が見られました。この成長は、2019年の2,150万人から2022年には3,840万人に増加した同国のペット人口の拡大に起因しています。ペットの人間化の動向は、天然ペットフードやグレインフリーペットフードを含むプレミアム製品への需要の高まりをもたらしました。
  • ペット用栄養補助食品への支出は、2022年のペット1匹当たりの平均ペットフード支出の約14.1%を占めています。同国のペット1匹当たりの栄養補助食品支出は、2017年の176米ドルから2022年には243.9米ドルに増加しました。この増加は主に、ペットの人間化の進展、予防医療に費やす飼い主の増加、ペット用栄養補助食品に関連する様々な健康上の利点によるものです。ペット動物の中では、犬に対するペット用栄養補助食品の支出が最も高く、2022年には犬1頭当たり91.6米ドルと評価されました。次いで猫86.2米ドル、犬66.1米ドルです。
  • ペットショップ、動物病院、スーパーマーケットといったオフラインの小売チャネルは、国内でペットフード製品を購入する際に好まれる流通チャネルです。しかし、eコマースは、特にCOVID-19の大流行により、近年人気を博しています。ペッツ・アット・ホームは国内有数のペットフード小売業者で、452以上の店舗を運営しています。高品質のペット用栄養補助食品の利点に対する意識の高まりと、ペット用品のプレミアム化の進行は、今後も同国のペット支出を促進すると予測されます。

英国のペット用栄養補助食品産業概要

英国のペット用栄養補助食品市場は適度に統合されており、上位5社で47.62%を占めています。この市場の主要企業は、ADM、Mars Incorporated、Nestle(Purina)、Vetoquinol、Virbacです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
    • その他
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • サブ製品
    • ミルクバイオアクティブ
    • オメガ3脂肪酸
    • プロバイオティクス
    • タンパク質とペプチド
    • ビタミンとミネラル
    • その他の栄養補助食品
  • ペット
    • その他
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンラインチャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Alltech
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • Dechra Pharmaceuticals PLC
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • Nutramax Laboratories Inc.
    • Vafo Praha, s.r.o.
    • Vetoquinol
    • Virbac

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50001477

The UK Pet Nutraceuticals Market size is estimated at 279.8 million USD in 2025, and is expected to reach 446 million USD by 2030, growing at a CAGR of 9.77% during the forecast period (2025-2030).

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Dogs dominate the pet nutraceuticals market in the United Kingdom owing to its high population

  • Nutraceuticals play an important role in providing essential nutrition to pets. In 2022, nutraceuticals accounted for 3.0% of the pet food market, primarily due to their relatively higher cost compared to traditional pet food. However, the increasing awareness among pet owners about the potential benefits of nutraceuticals is estimated to drive the market at the fastest rate during the forecast period, with a projected CAGR of 9.6%.
  • The dog nutraceutical segment holds a major share of the United Kingdom's pet nutraceutical market, with a value of USD 117.5 million in 2022. The higher share of the dogs segment is due to the country's high dog population, which accounted for 33.8% of the pet population in 2022. The segment grew by 32.3% between 2017 and 2021, driven by a rising number of pet owners who are seeking ways to improve the health and well-being of their dogs through the use of nutraceutical products.
  • The cat nutraceuticals segment is projected to be the fastest-growing market in the country, with a CAGR of 10.6% during the forecast period. This growth is primarily driven by the increasing cat population, which grew by 60.8% from 2017 to 2022, and the growing popularity of cats as pets due to their low maintenance and cost-effectiveness.
  • Other animals include birds, small mammals, and rodents. These animals also have significant requirements for nutraceuticals to prevent potential health problems. As a result, the other animal nutraceuticals market was valued at USD 20.0 million in 2022.
  • The increasing awareness among pet owners and the growing population of pets in the country are expected to drive the pet nutraceuticals market.

UK Pet Nutraceuticals Market Trends

Increased preference of people to adopt cats in urban areas as they require less space, affordability, and lower maintenance requirements

  • Adoption of cats as pets has been increasing in the United Kingdom for the past five years, and the increase in the number of cats as pets in the country can be attributed to an increase in the need for companionship during the pandemic, increasing urbanization, and can be kept indoors without feeling cooped up. These benefits helped the cat population to increase by 69.3% between 2019 and 2022.
  • In the United Kingdom, only one region has more population of cats as pets than dogs. For instance, in 2022, London witnessed that cat ownership was the highest in the country as it accounted for 61% of the pet parents in London. London has the highest national share of cats adopted because of their affordability and lower maintenance requirements. Increasingly, people are living in small apartments and houses, which are better suited for cats than for dogs. The majority of the cats adopted in the country are found to be living in urban areas. The preference of people to adopt cats in urban areas is because they require less space than dogs and do not need to be taken on walks, which is difficult in busy cities such as London. Cats are relatively quiet creatures, which is required while living in flats, making them a preferred choice for pet parents.
  • There is a high potential for the growth of the cat population in the country, with 250,000 stray cats in the urban areas of the country, which can be adopted by pet parents in the coming years. The rising cat population due to increasing urbanization, lower maintenance, and the potential of adoption of cats increasing in the future are anticipated to help in the growth of the pet food market in the country.

Growing pet humanization and rising pet owners' spending on preventive health care boosted the market

  • In the United Kingdom, there has been a consistent upward trend in pet owners' spending on various pet products. Between 2019 and 2022, there was a substantial increase of about 13.3% in pet expenditure. This growth can be attributed to the expanding pet population in the country, which rose from 21.5 million in 2019 to 38.4 million in 2022. The growing trend of pet humanization has resulted in a higher demand for premium products, including natural and grain-free pet foods.
  • Expenditure on pet nutraceuticals accounted for about 14.1% of the average pet food expenditure per pet in 2022. The pet nutraceutical expenditure per pet in the country increased from USD 176.0 in 2017 to USD 243.9 in 2022. This increase is mainly attributed to the growing pet humanization, the increased pet owners spending on preventive care, and the various health benefits associated with pet nutraceuticals. Among pet animals, the pet nutraceutical expenditure on dogs is the highest, which was valued at USD 91.6 per dog in 2022. This is followed by cats and dogs, which are valued at USD 86.2 and USD 66.1 in the same year.
  • Offline retail channels such as pet shops, vet clinics, and supermarkets are the preferred distribution channels for purchasing pet food products in the country. However, e-commerce has gained popularity in recent years, particularly due to the COVID-19 pandemic. Pets at Home is one of the leading pet food retailers in the country and operates more than 452 stores. Growing awareness of the benefits of high-quality pet nutraceuticals and the increasing premiumization of pet products are projected to continue driving pet expenditure in the country.

UK Pet Nutraceuticals Industry Overview

The UK Pet Nutraceuticals Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 47.62%. The major players in this market are ADM, Mars Incorporated, Nestle (Purina), Vetoquinol and Virbac (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Product
    • 5.1.1 Milk Bioactives
    • 5.1.2 Omega-3 Fatty Acids
    • 5.1.3 Probiotics
    • 5.1.4 Proteins and Peptides
    • 5.1.5 Vitamins and Minerals
    • 5.1.6 Other Nutraceuticals
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Alltech
    • 6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.4 Dechra Pharmaceuticals PLC
    • 6.4.5 Mars Incorporated
    • 6.4.6 Nestle (Purina)
    • 6.4.7 Nutramax Laboratories Inc.
    • 6.4.8 Vafo Praha, s.r.o.
    • 6.4.9 Vetoquinol
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms