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市場調査レポート
商品コード
1685675

北米の貨物・物流:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Freight And Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 713 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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北米の貨物・物流:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 713 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

北米の貨物・物流市場規模は2025年に1兆6,400億米ドルと推定され、2030年には2兆米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは4.02%で成長する見込みです。

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北米から輸入されるインドネシア、タイ、インドでの外国製品需要の高まりが輸送部門の成長を牽引しています。

  • 2024年10月1日から、カナダは世界のEV市場に不利な不公正貿易慣行を理由に、中国で製造された電気自動車に100%の関税を課します。また、2024年10月15日からは、中国の鉄鋼とアルミニウムの輸入に25%の関税を課します。これらの関税は、中国で生産されるハイブリッド車、トラック、バスを対象としています。カナダ政府は、中国の過剰生産と脆弱な労働・環境基準が世界のEV労働者に害を与え、カナダの将来の繁栄を脅かすと主張しています。カナダ政府は、これらの措置は国内産業を保護し、公正な競争を確保するために極めて重要だと考えています。カナダの決定は、バイデン政権が5月に発表した中国製EVへの100%関税を反映したもので、不公正な貿易慣行に対する欧米の広範な働きかけの一環です。
  • 米国は2022年、2030年までにゼロエミッショントラックの全国販売台数の30%を達成し、さらに2040年までに100%を達成することを約束しました。これに合わせて2023年、廃棄物処理と環境サービスの大手企業であるリパブリック・サービシズは、同社初の完全に統合された電気リサイクル・廃棄物収集トラックを発表しました。同社は、2023年にさらに2台の完全統合型電気リサイクル・ゴミ収集トラックのプロトタイプを導入する計画を持っていました。

米国(3,100万米ドル)、カナダ(23億米ドル)、メキシコ(440億米ドル)の政府投資による北米の貨物・物流産業の強化

  • 2023年12月までに、北米における国境を越えた貨物輸送額は、全輸送手段を通じて1,216億米ドルに達し、前年比0.1%の微減となりました。米国とカナダ間の貨物は611億米ドルで、前年同期比0.7%の増加を示し、米国とメキシコ間の貨物は604億米ドルで、前年同期比0.9%の減少となりました。貨物全体のうち、トラックが732億米ドル、鉄道が164億米ドル、船舶が110億米ドル、パイプラインが91億米ドル、航空貨物が46億米ドルでした。
  • 2022年10月、米国運輸省は貨物インフラの強化とサプライチェーンの強化に約3,100万米ドルを割り当てた。鉄道インフラの近代化に向けて、米国政府は2022年に14億米ドルを拠出することを約束しました。メキシコ政府は、国家民間部門インフラ投資協定の一環として、輸送インフラに重点を置いた2020~2024年の440億米ドルの計画を発表しました。カナダ政府は貨物輸送を強化するため、国家貿易回廊基金(National Trade Corridors Fund)に23億米ドル以上を投入しました。

北米の貨物・物流市場動向

港湾とサプライチェーンを強化するインフラ計画に後押しされ、米国がこの地域のGDPに最大限の貢献をしています。

  • 効率的で信頼性の高い輸送システムは経済にとって極めて重要です。カナダ政府は、国家貿易回廊基金(National Trade Corridors Fund)を通じて、サプライチェーンの改善、貿易障壁の削減、将来の経済機会のための事業育成に投資しています。2024年5月、運輸大臣はこの基金の下、19のデジタル・インフラ・プロジェクトに最大5,120万米ドルを拠出すると発表しました。カナダ政府は、革新的な技術でサプライチェーンを強化し、カナダ国民の迅速化とコスト削減を目指します。このイニシアティブは、輸送のボトルネックや脆弱性、港湾の混雑に効果的に対処するためのデジタル・プロジェクトについて、全国の利害関係者との協力を推進します。
  • 米国では、インフラ開発とeコマースの台頭により、輸送・保管部門の雇用が増加すると予想されています。労働統計局(BLS)によると、この部門は2022年から2032年まで毎年0.8%の成長率で成長し、その結果、その期間中に57万人近くの雇用が増加すると予測されています。宅配便・メッセンジャー産業は、倉庫・保管業とともに、この部門の予測雇用増加の約80%に大きく貢献すると予想されます。

中東における緊張の高まりが原油供給に影響を及ぼし、同地域での急激な価格上昇が予想されます。

  • 大統領選挙を控えた2024年10月までに、米国のガソリン価格は3年以上ぶりに1ガロン当たり3米ドルを下回ると予測されました。需要の減退と原油価格の下落を主因とするこの燃料価格の下落は、インフレを助長するコスト上昇に悩まされていた消費者に救いの手を差し伸べた。このような開発は、カマラ・ハリス副大統領をはじめとする民主党が、高騰するガソリン価格に関する共和党の批判に対処する際の支えになったと思われます。2024年9月現在、レギュラーガソリンの平均価格は1ガロン3.25米ドルで、前月から19セント下がり、前年同月比では58セント下がりました。
  • 2024年のカナダのオイルサンド・プラントの年次メンテナンスは通常通り行われる見込みです。しかし、労働組合の幹部は、アルバータ州の2025年のターンアラウンド・シーズンには、2つの新規産業プロジェクトによる労働力不足が発生すると警告しています。アルバータ州の生産者は毎年、オイルサンドのアップグレード工場、火力発電プロジェクト、製油所の重要なメンテナンスのために数千人の熟練労働者を雇用しています。世界第4位の産油国であるカナダは、日量490万バレルの原油の約3分の2をアルバータ州北部のオイルサンドから調達しています。この不足により、2025年には燃料価格が上昇する可能性があります。

北米の貨物・物流産業の概要

北米の貨物・物流市場は細分化されており、バークシャー・ハサウェイ・インク(BNSFレイルウェイ・カンパニーを含む)、DHLグループ、フェデックス、ユニオン・パシフィック鉄道、ユナイテッド・パーセル・サービス・オブ・アメリカ(UPS)の5社がこの市場の主要企業である。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口動態
  • 経済活動別GDP分布
  • 経済活動別GDP成長率
  • インフレ率
  • 経済パフォーマンスとプロファイル
    • eコマース産業の動向
    • 製造業の動向
  • 運輸・倉庫業のGDP
  • 輸出動向
  • 輸入動向
  • 燃料価格
  • トラック輸送コスト
  • タイプ別トラック保有台数
  • 物流実績
  • 主要トラックサプライヤー
  • モーダルシェア
  • 海上貨物輸送能力
  • 定期船の接続性
  • 寄港地とパフォーマンス
  • 運賃動向
  • 貨物トン数の動向
  • インフラ
  • 規制の枠組み(道路と鉄道)
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • 規制の枠組み(海と空)
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 農業、漁業、林業
    • 建設業
    • 製造業
    • 石油・ガス、鉱業、採石業
    • 卸売・小売業
    • その他
  • 物流機能
    • クーリエ、エクスプレス、小包(CEP)
      • 仕向地別
      • 国内
      • 国際
    • 貨物輸送
      • 輸送モード別
      • 航空
      • 海上・内水道
      • その他
    • 貨物輸送
      • 輸送手段別
      • 航空
      • パイプライン
      • 鉄道
      • 道路
      • 海上・内陸水路
    • 倉庫保管
      • 温度管理
      • 温度管理なし
      • 温度管理
    • その他のサービス
  • 国名
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
    • その他の北米

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • A.P. Moller-Maersk
    • AIT Worldwide Logistics
    • Americold
    • ArcBest
    • Arrive Logistics
    • Ascent Global Logistics
    • Berkshire Hathaway Inc.(including BNSF Railway Company)
    • Brookfield Infrastructure Partners L.P.(including Genesee & Wyoming Inc.)
    • Burris Logistics
    • C.H. Robinson
    • Canada Post Corporation(including Purolator)
    • Canadian National Railway Company
    • Canadian Pacific Kansas City Ltd.
    • Capstone Logistics LLC
    • Congebec
    • CSX Corporation
    • Deutsche Bahn AG(including DB Schenker)
    • DHL Group
    • DSV A/S(De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • Excel Group
    • Expeditors International of Washington, Inc.
    • Fastfrate Inc.
    • FedEx
    • Fomento Economico Mexicano, S.A.B. de C.V.(including Solistica)
    • GEODIS
    • Grupo Mexico
    • GXO Logistics
    • Hub Group Inc.
    • J.B. Hunt Transport, Inc.
    • Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
    • Kuehne+Nagel
    • Landstar System Inc.
    • Lineage, Inc.
    • M3 Transport LLC
    • Mactrans Logistics
    • MODE Global LLC
    • NFI Industries
    • Nippon Express Holdings
    • Norfolk Southern Railway
    • Old Dominion Freight Line
    • Omni Logistics
    • OnTrac
    • Patriot Rail Company
    • Penske Corporation(including Penske Logistics)
    • Polaris Development Corporation
    • Ryder System, Inc.
    • Schneider National, Inc.
    • SEKO Bansard
    • SF Express(KEX-SF)
    • TFI International Inc.
    • Total Quality Logistics, LLC
    • Transportation Insight Holding Company
    • Traxion
    • Uber Technologies Inc.
    • Union Pacific Railroad
    • United Parcel Service of America, Inc.(UPS)
    • Werner Enterprises Inc.
    • XPO, Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(市場促進要因、抑制要因、機会)
    • 技術の進歩
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
  • 為替レート
目次
Product Code: 46190

The North America Freight And Logistics Market size is estimated at 1.64 trillion USD in 2025, and is expected to reach 2 trillion USD by 2030, growing at a CAGR of 4.02% during the forecast period (2025-2030).

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Rising demand for foreign goods in Indonesia, Thailand, and India imported from North America is driving the growth of the transport sector

  • Starting October 01, 2024, Canada will impose a 100% tariff on electric vehicles manufactured in China, citing unfair trade practices detrimental to the global EV market. Also, a 25% tariff on imports of Chinese steel and aluminum was set to take effect on October 15, 2024. These tariffs encompass hybrid vehicles, trucks, and buses produced in China. The Canadian government argues that China's overproduction and weak labor and environmental standards harm global EV workers and threaten Canada's future prosperity. The government sees these measures as crucial to protecting domestic industries and ensuring fair competition. Canada's decision mirrors the Biden administration's May announcement of a 100% tariff on Chinese EVs, part of a broader Western push against unfair trade practices.
  • In 2022, the US committed to achieving 30% nationwide sales of zero-emission trucks by 2030, with a further goal of 100% by 2040. In line with this, in 2023, Republic Services, a leading waste disposal and environmental services firm, unveiled its first fully integrated electric recycling and waste collection truck. The company had plans to introduce two more fully integrated electric recycling and garbage truck prototypes in 2023.

Enhancing the North American freight & logistics industry through government investments from the United States (USD 31 million), Canada (USD 2.3 billion), and Mexico (USD 44 billion)

  • By December 2023, the transborder freight value in North America, across all transportation modes, reached USD 121.6 billion, marking a marginal 0.1% YoY decline. Freight between the US and Canada amounted to USD 61.1 billion, showing a 0.7% YoY increase, while freight between the US and Mexico totaled USD 60.4 billion, experiencing a 0.9% YoY dip. Of the overall freight, trucks accounted for USD 73.2 billion, railways moved USD 16.4 billion, vessels transported USD 11 billion, pipelines carried USD 9.1 billion, and air freight amounted to USD 4.6 billion.
  • In October 2022, the US Department of Transportation allocated about USD 31 million to bolster cargo infrastructure and fortify the supply chain. In a bid to modernize rail infrastructure, the US government pledged USD 1.4 billion in 2022. Mexico's government unveiled a USD 44 billion plan for 2020-2024, with a key focus on transportation infrastructure, as part of the National Private Sector Infrastructure Investment Agreement. Canada's government channeled over USD 2.3 billion into the National Trade Corridors Fund to bolster freight transportation.

North America Freight And Logistics Market Trends

The US dominates with maximum regional GDP contribution, fueled by an infrastructure program that boosts ports and supply chains

  • An efficient and reliable transportation system is crucial for the economy. Through the National Trade Corridors Fund, the Government of Canada invests in improving supply chains, reducing trade barriers, and fostering business growth for future economic opportunities. In May 2024, the Minister of Transport announced up to USD 51.2 million for 19 digital infrastructure projects under this fund. The Canadian government aims to enhance supply chains with innovative technologies to expedite and reduce costs for Canadians. This initiative will drive collaboration with stakeholders nationwide on digital projects to address transportation bottlenecks, vulnerabilities, and port congestion effectively.
  • In United States, infrastructure development and the rise of e-commerce are anticipated to boost employment in the transportation and storage sector. According to the Bureau of Labor Statistics (BLS), this sector is projected to grow at a rate of 0.8% annually from 2022 to 2032, resulting in the addition of nearly 570,000 jobs during that timeframe. The couriers and messengers industry, along with warehousing and storage, are expected to contribute significantly to about 80% of the sector's projected job growth.

Rising tensions in the Middle East are expected to affect crude oil supplies and lead to sudden price hikes in the region

  • By October 2024, just ahead of the presidential election, gasoline prices in the US were projected to dip below USD 3 a gallon for the first time in over 3 years. This decline in fuel prices, primarily driven by waning demand and decreasing oil prices, offered a reprieve to consumers who had been grappling with elevated costs contributing to inflation. Such a development could have bolstered Vice President Kamala Harris and other Democrats in addressing Republican critiques regarding soaring gas prices. As of September 2024, regular gas averaged USD 3.25 a gallon, marking a 19-cent drop from the previous month and a 58-cent YoY decrease.
  • Annual maintenance on Canada's oil sands plants in 2024 is expected to proceed normally. However, trade union officials warn of a labor shortage in Alberta's 2025 turnaround season due to two new industrial projects. Alberta producers annually hire thousands of skilled workers for essential maintenance on oil sands upgraders, thermal projects, and refineries. As the world's fourth-largest oil producer, Canada gets about two-thirds of its 4.9 million barrels per day of crude from the northern Alberta oil sands. This shortage might raise fuel prices in 2025.

North America Freight And Logistics Industry Overview

The North America Freight And Logistics Market is fragmented, with the major five players in this market being Berkshire Hathaway Inc. (including BNSF Railway Company), DHL Group, FedEx, Union Pacific Railroad and United Parcel Service of America, Inc. (UPS) (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Demographics
  • 4.2 GDP Distribution By Economic Activity
  • 4.3 GDP Growth By Economic Activity
  • 4.4 Inflation
  • 4.5 Economic Performance And Profile
    • 4.5.1 Trends in E-Commerce Industry
    • 4.5.2 Trends in Manufacturing Industry
  • 4.6 Transport And Storage Sector GDP
  • 4.7 Export Trends
  • 4.8 Import Trends
  • 4.9 Fuel Price
  • 4.10 Trucking Operational Costs
  • 4.11 Trucking Fleet Size By Type
  • 4.12 Logistics Performance
  • 4.13 Major Truck Suppliers
  • 4.14 Modal Share
  • 4.15 Maritime Fleet Load Carrying Capacity
  • 4.16 Liner Shipping Connectivity
  • 4.17 Port Calls And Performance
  • 4.18 Freight Pricing Trends
  • 4.19 Freight Tonnage Trends
  • 4.20 Infrastructure
  • 4.21 Regulatory Framework (Road and Rail)
    • 4.21.1 Canada
    • 4.21.2 Mexico
    • 4.21.3 United States
  • 4.22 Regulatory Framework (Sea and Air)
    • 4.22.1 Canada
    • 4.22.2 Mexico
    • 4.22.3 United States
  • 4.23 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes 1. Market value in USD for all segments 2. Market volume for select segments viz. freight transport, CEP (courier, express, and parcel) and warehousing & storage 3. Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Agriculture, Fishing, and Forestry
    • 5.1.2 Construction
    • 5.1.3 Manufacturing
    • 5.1.4 Oil and Gas, Mining and Quarrying
    • 5.1.5 Wholesale and Retail Trade
    • 5.1.6 Others
  • 5.2 Logistics Function
    • 5.2.1 Courier, Express, and Parcel (CEP)
      • 5.2.1.1 By Destination Type
      • 5.2.1.1.1 Domestic
      • 5.2.1.1.2 International
    • 5.2.2 Freight Forwarding
      • 5.2.2.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.2.1.1 Air
      • 5.2.2.1.2 Sea and Inland Waterways
      • 5.2.2.1.3 Others
    • 5.2.3 Freight Transport
      • 5.2.3.1 By Mode Of Transport
      • 5.2.3.1.1 Air
      • 5.2.3.1.2 Pipelines
      • 5.2.3.1.3 Rail
      • 5.2.3.1.4 Road
      • 5.2.3.1.5 Sea and Inland Waterways
    • 5.2.4 Warehousing and Storage
      • 5.2.4.1 By Temperature Control
      • 5.2.4.1.1 Non-Temperature Controlled
      • 5.2.4.1.2 Temperature Controlled
    • 5.2.5 Other Services
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 Canada
    • 5.3.2 Mexico
    • 5.3.3 United States
    • 5.3.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 A.P. Moller - Maersk
    • 6.4.2 AIT Worldwide Logistics
    • 6.4.3 Americold
    • 6.4.4 ArcBest
    • 6.4.5 Arrive Logistics
    • 6.4.6 Ascent Global Logistics
    • 6.4.7 Berkshire Hathaway Inc. (including BNSF Railway Company)
    • 6.4.8 Brookfield Infrastructure Partners L.P. (including Genesee & Wyoming Inc.)
    • 6.4.9 Burris Logistics
    • 6.4.10 C.H. Robinson
    • 6.4.11 Canada Post Corporation (including Purolator)
    • 6.4.12 Canadian National Railway Company
    • 6.4.13 Canadian Pacific Kansas City Ltd.
    • 6.4.14 Capstone Logistics LLC
    • 6.4.15 Congebec
    • 6.4.16 CSX Corporation
    • 6.4.17 Deutsche Bahn AG (including DB Schenker)
    • 6.4.18 DHL Group
    • 6.4.19 DSV A/S (De Sammensluttede Vognmaend af Air and Sea)
    • 6.4.20 Excel Group
    • 6.4.21 Expeditors International of Washington, Inc.
    • 6.4.22 Fastfrate Inc.
    • 6.4.23 FedEx
    • 6.4.24 Fomento Economico Mexicano, S.A.B. de C.V. (including Solistica)
    • 6.4.25 GEODIS
    • 6.4.26 Grupo Mexico
    • 6.4.27 GXO Logistics
    • 6.4.28 Hub Group Inc.
    • 6.4.29 J.B. Hunt Transport, Inc.
    • 6.4.30 Knight-Swift Transportation Holdings Inc.
    • 6.4.31 Kuehne+Nagel
    • 6.4.32 Landstar System Inc.
    • 6.4.33 Lineage, Inc.
    • 6.4.34 M3 Transport LLC
    • 6.4.35 Mactrans Logistics
    • 6.4.36 MODE Global LLC
    • 6.4.37 NFI Industries
    • 6.4.38 Nippon Express Holdings
    • 6.4.39 Norfolk Southern Railway
    • 6.4.40 Old Dominion Freight Line
    • 6.4.41 Omni Logistics
    • 6.4.42 OnTrac
    • 6.4.43 Patriot Rail Company
    • 6.4.44 Penske Corporation (including Penske Logistics)
    • 6.4.45 Polaris Development Corporation
    • 6.4.46 Ryder System, Inc.
    • 6.4.47 Schneider National, Inc.
    • 6.4.48 SEKO Bansard
    • 6.4.49 SF Express (KEX-SF)
    • 6.4.50 TFI International Inc.
    • 6.4.51 Total Quality Logistics, LLC
    • 6.4.52 Transportation Insight Holding Company
    • 6.4.53 Traxion
    • 6.4.54 Uber Technologies Inc.
    • 6.4.55 Union Pacific Railroad
    • 6.4.56 United Parcel Service of America, Inc. (UPS)
    • 6.4.57 Werner Enterprises Inc.
    • 6.4.58 XPO, Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR FREIGHT AND LOGISTICS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (Market Drivers, Restraints & Opportunities)
    • 8.1.5 Technological Advancements
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
  • 8.7 Currency Exchange Rate