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市場調査レポート
商品コード
1684100
リカーチョコレート:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Liquor Chocolate - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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リカーチョコレート:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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リカーチョコレート市場規模は2025年に10億2,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは6.97%で、2030年には14億2,000万米ドルに達すると予測されます。
ユニークな菓子類への需要の大幅な高まりとアルコール依存症の動向により、酒類用チョコレートの需要は世界的に拡大しています。欧州諸国は、一人当たりのチョコレート消費量の平均が著しく高いです。World Population Reviewによると、スイスは2023年の時点で一人当たり年間約19.4ポンドのチョコレートを消費しています。オーストリアの年間消費量は約17.8ポンド、ドイツは同17.4ポンドです。これとは別に、特に北米では、高級で贅沢な食品を求める傾向が高まっており、消費者は特別な日の贅沢なお菓子として、高級蒸留酒を混ぜ込んだ高品質のチョコレートにより高いお金を払うことを望んでいます。スーパーマーケットとハイパーマーケットは、魅力的な製品のユニークな多様性、すぐに使えるパッケージ、店頭でのプロモーション、安定したチョコレートの品質により、酒類用チョコレートの最も採用されているチャネルです。さらに、いくつかのプライベート・ブランドのチョコレート・メーカーは、プレミアム・リカーチョコレート・カテゴリーの消費者の需要を満たすために、職人的で専門的な製品を発売しています。例えば、2023年、マース・インコーポレーテッドのブランドEthel Mは、2つの新しい限定プレミアムチョコレートを含むバレンタインデーの商品を発売しました。このチョコレートには、ダークチョコレートのブラッドオレンジサテンクリームとミルクチョコレートのバナナフォスタートリュフが含まれ、魅惑的なフレーバーで手作りされています。
リカーチョコレートは、クラフト・チョコレート市場の中でも比較的急成長している分野です。クラフトチョコレートは長い間、愛と愛情の象徴であり、その甘く贅沢な性質から特別な日の贈り物として人気があります。現在では、リカーチョコレートとその贅沢な性質が、愛情を表現するための人気商品となっています。シンプルな板チョコから手の込んだトリュフまで、さまざまな味、食感、形があります。高級チョコレート・ブランドは美的感覚に気を配っているため、リカーチョコレートは美しくパッケージされていることが多く、贈答用として視覚に訴えます。さらに、メーカーは特別な日のために作られた製品を提供しています。例えば、2023年にAnthon BergはWorld of Sweetsと提携し、英国の顧客基盤を拡大し、バレンタイン、母の日、父の日、クリスマスなど、人気のギフト・シーズンに一年中贈れる商品として位置づけた。
チョコレート加工・製造企業の連合体であるSyndicat du Chocolatによると、英国は2022年に一人当たりの平均消費量が年間約8.1kgとなり、欧州でトップクラスのチョコレート消費国に浮上しました。英国におけるチョコレートの売上は、イースターやクリスマスなどの特別な行事の際に急増します。例えば、英国のオンライン・ニュース・プラットフォームであるThe Mirrorが発表したデータによると、2022年のクリスマス・シーズンには、消費者は2億900万個以上のチョコレートを消費しました。これは、同国で特別な日に酒チョコレートなどの菓子類を贈る文化が盛んなことと関連しています。さらに、チョコレートはスペイン料理の伝統に深く根ざしており、チョコレートを使ったさまざまなデザートや菓子、酒入りチョコレートなどがスペイン全土で消費されています。スイスチョコレート製造業者協会によると、2023年のスペインの一人当たりチョコレート消費量は年間約3.2kgです。さらに、フェアトレードやオーガニックを含む付加価値商品の動向の高まりは、革新的な製品を発売する主要企業に有利な成長機会を提供すると予想されます。
世界のリカーチョコレート市場は競合が激しく、複数の地域および世界のプレーヤーが市場シェアを争っています。市場の著名なプレーヤーには、Mars Incorporated、Oy Karl Fazer Ab、Ferrero International S.A.、Chocoladefabriken Lindt &Sprungli AG、Savencia Fromage &Dairy Suisse SAが含まれます。各プレイヤーは、製品発売、合併、買収、事業拡大などの戦略を駆使し、市場において確固たる消費者基盤と尊敬される地位を確立しています。さらに、評判の良いブランドと提携することで信頼性が高まり、顧客はお墨付きの製品やサービスを信用しやすくなります。したがって、プレーヤーはまた、新しい市場で強力な足場を獲得し、ライバル企業と競争するために市場シェアを獲得するためにパートナーシップに関与しています。
The Liquor Chocolate Market size is estimated at USD 1.02 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.42 billion by 2030, at a CAGR of 6.97% during the forecast period (2025-2030).
Due to a significant rise in the demand for unique confectionery products and the trend of alcoholism, the demand for liquor chocolate is expanding globally. European countries show significantly higher averages in per capita chocolate consumption. According to the World Population Review, Switzerland consumed around 19.4 pounds of chocolate per person annually as of 2023. The Austrian population consumed around 17.8 pounds, while the Germans consumed around 17.4 pounds annually in the same year. Apart from this, with the rising trend toward premium and indulgent food products, especially in North America, consumers are willing to pay more for high-quality chocolates infused with premium spirits as luxurious treats for special occasions. Supermarkets and hypermarkets are the most adopted channels for liquor chocolates owing to the unique variety of attractive products, ready packaging, in-store promotions, and consistent chocolate quality. Moreover, several private-label chocolatiers are launching artisanal and specialized products to meet consumer demand in the premium liquor chocolate category. For instance, in 2023, Mars, Incorporated brand Ethel M launched Valentine's Day offerings, including two new limited-edition premium chocolates. The chocolates include Dark Chocolate Blood Orange Satin Creme and Milk Chocolate Bananas Foster Truffle, handcrafted with decadent flavors.
Liquor chocolate is a relatively fast-growing segment of the craft chocolate market. Craft chocolate has long been a symbol of love and affection, and its sweet and indulgent nature makes it a popular gift for special occasions. Nowadays, liquor chocolate and its luxurious nature make it a popular choice for expressing affection. It comes in various flavors, textures, and forms, ranging from simple bars to elaborate truffles. Liquor chocolates are often beautifully packaged, as luxury chocolate brands pay attention to aesthetics, making them visually appealing for gift-giving. Moreover, manufacturers are offering products made for special occasions. For instance, in 2023, Anthon Berg partnered with the World of Sweets to expand its United Kingdom customer base and position its products as an all-year-round gifting option during popular gifting seasons, including Valentine's, Mother's Day, Father's Day, and Christmas.
The United Kingdom emerged as one of the top chocolate-consuming countries in Europe, with an average per capita consumption of about 8.1 kg per year in 2022, according to the Syndicat du Chocolat, an alliance of chocolate processing and manufacturing companies. Chocolate sales in the United Kingdom surge during special occasions like Easter and Christmas. For instance, according to the data published by The Mirror, United Kingdom's online news platform, in 2022, consumers consumed more than 209 million chocolates during the Christmas season in the country. This can be associated with the popular gifting culture of confectionery items, such as liquor chocolates, on special occasions in the country. Moreover, chocolate is deeply rooted in Spanish culinary traditions, with various chocolate-based desserts and confections, including liquor-filled consumed throughout the country. According to the Association of Swiss Chocolate Manufacturers, Spain's per capita chocolate consumption was around 3.2 kg annually in 2023. Furthermore, The rising trend of value-added variants, including fair-trade and organic, is anticipated to offer lucrative growth opportunities for key players to launch innovative products.
The global liquor chocolate market is competitive, with several regional and global players competing for market share. The prominent players in the market include Mars Incorporated, Oy Karl Fazer Ab, Ferrero International S.A., Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG, and Savencia Fromage & Dairy Suisse SA. The players are indulging in strategies, such as product launches, mergers, acquisitions, and expansions, to establish a solid consumer base and esteemed position in the market. Additionally, associating with a reputable brand enhances credibility, and customers are more likely to trust products or services endorsed. Hence, players are also involved in partnerships to gain a strong foothold in the new market and gain market shares to compete with rival firms.