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市場調査レポート
商品コード
1784667
北米のマジパン市場の分析(2021~2031年):市場範囲・区分・動向・競合分析North America Marzipan Market Report 2021-2031 by Scope, Segmentation, Dynamics, and Competitive Analysis |
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北米のマジパン市場の分析(2021~2031年):市場範囲・区分・動向・競合分析 |
出版日: 2025年07月10日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 87 Pages
納期: 即納可能
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北米のマジパンの市場規模は、2023年の2億9,710万米ドルから2031年には4億1,677万米ドルに達すると予測されています。2023年から2031年までのCAGRは4.3%を記録すると推定されます。
エグゼクティブサマリー - 北米のマジパン市場の分析
マジパン市場は、北米地域におけるベーカリーおよび菓子類の生産と需要の増加により、大きな成長を遂げています。マジパンは、フルーツケーキ、フルーツブレッド、カップケーキ、キャンディーなど様々なベーカリーや菓子類を製造するための材料として広く使用されており、アイシングシュガーとしても使用されています。米国、カナダ、メキシコでは、さまざまなベーカリー・菓子類の需要が急増しています。米国農務省によると、2023年に米国はカナダに4億4,700万米ドル、メキシコに8,700万米ドルの菓子類を輸出しました。ベーカリーおよび菓子類の生産と需要の急増は、予測期間中、北米市場における原材料としてのマジパン需要を促進すると予想されます。さらに、祝祭シーズンやその他の特別な機会にマジパン製品に対する需要が増加することも、北米のマジパン市場の成長に寄与しています。
北米のマジパン市場 - セグメント別分析:
マジパン市場の分析に寄与した主要セグメントは、特性、カテゴリー、エンドユーザーです。
特性別では、北米のマジパン市場はオーガニックと従来型に二分されます。2023年には従来型が大きなシェアを占めています。
カテゴリー別では、北米のマジパン市場は低/無糖とレギュラーに二分されます。2023年の市場シェアはレギュラーの方が大きいです。
エンドユーザー別では、北米のマジパン市場はフードサービス、食品小売、食品加工に区分されます。2023年の市場シェアは食品加工セグメントが最も大きいです。
北米のマジパン市場 - 展望
マジパンは伝統的に祝い事やお祭り行事に関連しています。豊かな風味、汎用性、さまざまな形に成形できることから、菓子類やホームベーカリーの人気商品となっています。ケーキのフィリングとして、ペストリーのコーティングとして、あるいは装飾的な形に成形できる素材として、マジパンはホリデー・スイーツ、ウェディング・ケーキ、その他のユニークなデザートによく登場します。ソーシャルメディアの普及により、視覚に訴えるデザートや菓子が注目されるようになり、その装飾性の高さからマジパンの人気がさらに高まっています。このため、個人消費者や、顧客のためにユニークでカスタマイズされた商品を作ろうとするプロのパン職人や菓子類メーカーの需要が急増しています。さらに、休日や特別な日にお菓子やデザートを贈る動向も、マジパン市場の成長に寄与しています。マジパンは、装飾用の箱やギフトセットなどに包装されて販売されることが多いです。クリスマス、イースター、結婚式などの季節的な需要の高まりは、市場を定期的に活性化させます。消費者は特別な日のために、高品質で職人技が光る、美的感覚に優れた菓子を求め続けているため、マジパンの需要は今後も増え続けると思われます。
北米のマジパン市場 - 国別考察
国別に見ると、北米のマジパン市場は米国、カナダ、メキシコで構成されています。2023年には米国が最大のシェアを占めています。
米国のマジパン市場は、ケーキ、クッキー、ビスケットなどのベーカリーや菓子類の生産増加により、拡大が見込まれています。マジパンはクッキーやビスケットの材料として、またケーキのアイシングとして使用されます。米国はベーカリーや菓子類の最大生産国のひとつであり、国際貿易活動にも積極的に関与しています。米国は、オーストラリア、EU、ベトナム、カナダ、メキシコなど世界各地に菓子類を大量に輸出しています。米国農務省によると、同国は2023年にオーストラリアに2,000万米ドル相当の菓子類を、カナダに28億米ドル相当の焼き菓子を輸出しました。このように、菓子類製造事業は米国でマジパンの膨大な需要を生み出しています。さらに、米国は世界最大のアーモンド生産国です。米国農務省によると、2023年のアーモンド生産量は118万トンで、世界のアーモンド生産量の78%を占めています。原料の入手が容易であることが、米国の北米のマジパン市場の成長に寄与しています。
北米のマジパン市場 - 企業プロファイル
同市場で事業を展開する主要企業には、Andre Prost, Inc.、Barry Callebaut AG、British Bakels(RF Renshaw)、Edde Almond Paste, Inc.、Niedereggerなどがあります。これらの企業は、消費者に革新的な製品を提供し、市場シェアを拡大するために、事業拡大、製品革新、M&Aなど様々な戦略を採用しています。
北米のマジパン市場 - 分析手法:
当レポートで紹介するデータの収集と分析には、以下の調査手法を採用しています:
二次調査の調査プロセスは、各市場の質的・量的データを収集するために、社内外の情報源を活用した包括的な二次調査から始まります。一般的に参照される二次調査情報源は以下の通りですが、これらに限定されるものではありません:
企業のウェブサイト、年次報告書、財務諸表、ブローカーの分析、投資家のプレゼンテーション。業界専門誌、その他関連、出版物、政府文書、統計データベース、市場レポートニュース記事、プレスリリース、ウェブキャスト。ただし、企業プロファイルに含まれる財務データはすべて米ドルに統一されています。他の通貨で報告されている企業の数値は、該当年の関連為替レートを使用して米ドルに換算されています。
一次調査:インサイト・パートナーズでは、データ分析を検証し、貴重な知見を得るために、毎年、業界利害関係者や専門家に相当数の1次インタビューを実施しています。これらの調査は、以下を目的としています:
二次調査の結果を検証し、改良します。分析チームの専門知識と市場理解を深めます。市場規模、動向、成長パターン、競合力学、将来の見通しに関する考察を得ます。1次調査は、様々な市場、カテゴリー、セグメント、サブセグメントを対象とし、Eメールでのやり取りや電話インタビューで実施します。参加者は通常以下の通りです:
業界の利害関係者(副社長、事業開発マネージャー、マーケット・インテリジェンス・マネージャー、国内営業マネージャー)、業界固有の専門知識を持つ外部専門家(評価専門家、リサーチアナリスト、国内営業マネージャー、主要オピニオンリーダー)
The North America marzipan market size is expected to reach US$ 416.77 million by 2031 from US$ 297.10 million in 2023. The market is estimated to record a CAGR of 4.3% from 2023 to 2031.
Executive Summary and North America Marzipan market Analysis:
The marzipan market is witnessing significant growth in North America due to the increased production and demand for bakery and confectionery products in the region. Marzipan is widely used as an ingredient to produce various bakery and confectionery items, such as fruit cakes, fruit breads, cupcakes, candies, and used as icing sugar. The US, Canada, and Mexico have witnessed a surge in demand for various bakery and confectionery products. According to the US Department of Agriculture, in 2023, the US exported confectionery products worth US$ 447 million to Canada and US$ 87 million to Mexico. An upsurge in the production and demand for bakery and confectionery products is expected to propel the demand for marzipan as an ingredient in the North American market over the forecast period. Additionally, the increased demand for marzipan products during the festive season and other special occasions contributes to the growth of the North America marzipan market in North America.
North America Marzipan Market Segmentation Analysis:
Key segments that contributed to the derivation of the marzipan market analysis are nature, category, and end user.
Based on nature, the North America marzipan market is bifurcated into organic and conventional. The conventional held a larger share of the market in 2023.
By category, the North America marzipan market is bifurcated into low/no sugar and regular. The regular segment held a larger share of the market in 2023.
By end user, the North America marzipan market is segmented into foodservice, food retail, and food processing. The food processing segment held the largest share of the market in 2023.
North America Marzipan Market Outlook
Marzipan is traditionally associated with celebrations and festive events. Its rich flavor, versatility, and ability to be molded into various shapes make it a popular choice for confectioneries and home bakers. Whether as a filling for cakes, a coating for pastries, or a material that can be sculpted into decorative shapes, marzipan often features in holiday treats, wedding cakes, and other unique desserts. The extensive reach of social media has further led to an increased focus on visually appealing desserts and confections, further adding to the popularity of marzipan due to its decorative potential. This has led to a surge in demand from individual consumers and professional bakers and confectionery manufacturers looking to create unique, customized offerings for their customers. Moreover, the trend of gifting sweets and desserts during holidays and special occasions is contributing to the growth of the marzipan market. It is often packaged and sold in decorative boxes or gift sets for holiday gifting. Seasonal spikes in demand, such as during Christmas, Easter, and weddings, provide periodic boosts to the market. As consumers continue to seek high-quality, artisanal, and aesthetically pleasing confections for special occasions, the demand for marzipan would continue to increase in the future.
North America Marzipan Market Country Insights
Based on country, the North America marzipan market comprises the US, Canada, and Mexico. The US held the largest share in 2023.
The US marzipan market is expected to proliferate owing to the increased production of bakery and confectionery products such as cakes, cookies, biscuits and others. Marzipan is used as an ingredient in the cookies and biscuits and as an icing on cakes. The country is one of the largest producers of bakery and confectionery goods with a prominent engagement in international trade activities. The US exports bulk confectionery products to various parts of the world, including Australia, the European Union, Vietnam, Canada, and Mexico. According to the US Department of Agriculture, the country exported confectionery products worth US$ 20 million to Australia and US$ 2.8 billion of baked goods to Canada in 2023. Thus, confectionery production businesses generate an immense demand for marzipan in the US. Additionally, the country is the largest producer of almonds in the world. According to the US Department of Agriculture, it contributed 78% to global almond production with 1.18 million tons of yield in 2023. The easy availability of the raw material contributes to the growth of the North America marzipan market in the US.
North America Marzipan Market Company Profiles
Some of the key players operating in the market include Andre Prost, Inc.; Barry Callebaut AG; British Bakels (RF Renshaw); Edde Almond Paste, Inc.; and Niederegger among others. These players are adopting various strategies such as expansion, product innovation, and mergers and acquisitions to provide innovative products to their consumers and increase their market share.
North America Marzipan Market Research Methodology :
The following methodology has been followed for the collection and analysis of data presented in this report:
Secondary Research The research process begins with comprehensive secondary research, utilizing both internal and external sources to gather qualitative and quantitative data for each market. Commonly referenced secondary research sources include, but are not limited to:
Company websites , annual reports, financial statements, broker analyses, and investor presentations. Industry trade journals and other relevant publications. Government documents , statistical databases, and market reports. News articles , press releases, and webcasts specific to companies operating in the market. Note: All financial data included in the Company Profiles section has been standardized to USD. For companies reporting in other currencies, figures have been converted to USD using the relevant exchange rates for the corresponding year.
Primary Research The Insight Partners' conducts a significant number of primary interviews each year with industry stakeholders and experts to validate its data analysis, and gain valuable insights. These research interviews are designed to:
Validate and refine findings from secondary research. Enhance the expertise and market understanding of the analysis team. Gain insights into market size, trends, growth patterns, competitive dynamics, and future prospects. Primary research is conducted via email interactions and telephone interviews, encompassing various markets, categories, segments, and sub-segments across different regions. Participants typically include:
Industry stakeholders : Vice Presidents, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers External experts : Valuation specialists, research analysts, and key opinion leaders with industry-specific expertise