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市場調査レポート
商品コード
1784674
欧州のマジパン市場の分析(2021~2031年):市場範囲・区分・動向・競合分析Europe Marzipan Market Report 2021-2031 by Scope, Segmentation, Dynamics, and Competitive Analysis |
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欧州のマジパン市場の分析(2021~2031年):市場範囲・区分・動向・競合分析 |
出版日: 2025年07月10日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即納可能
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欧州のマジパンの市場規模は、2023年の5億381万米ドルから2031年には6億5,812万米ドルに達すると予測されています。2023年から2031年までのCAGRは3.4%を記録すると推定されます。
エグゼクティブサマリー - 欧州のマジパン市場の分析
欧州は世界最大のマジパン生産国であり、マジパン市場で最大のシェアを占めています。ドイツ、イタリア、スペインがこの地域の市場成長に最も大きく貢献しています。マジパンは、この地域の食品加工および食品サービス事業において何世紀にもわたって使用されてきました。マジパンは欧州の伝統的なペストリーの主原料として使われており、特にクリスマスなどの伝統的なホリデー・デザートとして人気を博しています。同地域の消費者は、クリスマス・クッキーやケーキ、その他の甘いお菓子の材料としてマジパンを広く使用しています。このため、同地域では、特にホリデーシーズンにベーカリー・菓子類の需要が増加します。さらに、欧州諸国の中には、マジパンの主原料であるアーモンドの世界最大の生産国のひとつである国もあります。例えば、EUは2023年に世界のアーモンド生産量の10%、すなわち14万7,700トンを占めています。スペイン、イタリア、ギリシャ、ドイツは、この地域の著名なアーモンド生産者の一部です。マジパンを製造する原料としてアーモンドを容易に入手できることは、この地域のマジパン市場の進展に有利です。
欧州のマジパン市場 - セグメント別分析:
マジパン市場の分析に寄与した主要セグメントは、特性、カテゴリー、エンドユーザーです。
特性別では、欧州のマジパン市場はオーガニックと従来型に二分されます。2023年には従来型が大きなシェアを占めています。
カテゴリー別では、欧州のマジパン市場は低糖/無糖とレギュラーに二分されます。2023年の市場シェアはレギュラーの方が大きいです。
エンドユーザー別では、欧州のマジパン市場はフードサービス、食品小売、食品加工に区分されます。2023年の市場シェアは食品加工セグメントが最も大きいです。
欧州のマジパン市場 - 展望
オーガニックや低糖質のフルーツフィリングの需要は、より健康的で環境に配慮した食品選択への嗜好の高まりに起因しています。健康的で自然な素材への注目が高まる中、消費者は便利で栄養価の高い選択肢を求めています。オーガニックのマジパンは、無農薬栽培による原材料を使用しているため、製品の完全性が保たれている点が魅力です。世界有機農業協会(World Organic Agriculture)によると、欧州の消費者は2020年に1人当たり63.6ユーロを有機食品に費やします。低糖質マジパンの需要は、高糖質スイーツよりもグリセミック指数が低い健康的なスイーツに対する需要の急増に起因しています。Dawn Bakery Trends Survey 2022によると、英国では消費者の2人に1人(つまり~50%)がより健康的で低糖質の焼き菓子を求めています。加えて、低糖マジパンの需要は、消費者層と嗜好の変化に起因しています。若い世代、特にミレニアル世代とZ世代は、環境の持続可能性、動物福祉、製品の全体的な透明性など、倫理的配慮に基づいて購買決定を下す傾向が強いです。こうした消費者は、オーガニックや砂糖不使用の選択肢を、ホリスティックで意識の高いライフスタイルの一部と認識し、購入する傾向が強いです。そのため、オーガニックや低糖質のマジパンは、マジパン市場の重要な動向として浮上しています。
欧州のマジパン市場 - 国別考察
国別に見ると、欧州のマジパン市場はドイツ、フランス、イタリア、英国、スペイン、その他欧州で構成されます。その他欧州が2023年に最大のシェアを占める。
スイス、ベルギー、キプロス、ギリシャ、ハンガリー、アイルランド、ロシア、スロバキア、デンマークがその他欧州の主要国です。これらの国々で行われているいくつかの伝統的な慣習が、特に休日や祝祭シーズンにマジパンの需要を牽引しています。例えば、スイスのジュネーブでは、1602年の戦いを記念したL'Escaladeの年中行事の際に、マジパンの果実をチョコレートの釜に詰めます。
欧州のマジパン市場 - 企業プロファイル
市場で事業を展開する主要企業には、Alfrus Srl、Atlanta Poland SA、Barry Callebaut AG、British Bakels(RF Renshaw)、E. Botham &Sons Ltd、Fun Cakes、KELMY PRODUCTS, S.A.、Kondima Engelhardt GmbH &Co.KG;Lubecker Marzipan-Fabrik v. Minden &Bruhns GmbH &Co.KG、Moll Marzipan GmbH、Niederegger、PA Food Limitedなどがあります。これらの企業は、消費者に革新的な製品を提供し、市場シェアを拡大するために、事業拡大、製品革新、M&Aなど様々な戦略を採用しています。
欧州のマジパン市場 - 分析手法:
当レポートで紹介するデータの収集と分析には、以下の調査手法を採用しています:
二次調査の調査プロセスは、各市場の質的・量的データを収集するために、社内外の情報源を活用した包括的な二次調査から始まります。一般的に参照される二次調査情報源は以下の通りですが、これらに限定されるものではありません:
企業のウェブサイト、年次報告書、財務諸表、ブローカーの分析、投資家のプレゼンテーション。業界専門誌、その他関連、出版物、政府文書、統計データベース、市場レポートニュース記事、プレスリリース、ウェブキャスト。ただし、企業プロファイルに含まれる財務データはすべて米ドルに統一されています。他の通貨で報告されている企業の数値は、該当年の関連為替レートを使用して米ドルに換算されています。
一次調査:インサイト・パートナーズでは、データ分析を検証し、貴重な知見を得るために、毎年、業界利害関係者や専門家に相当数の1次インタビューを実施しています。これらの調査は、以下を目的としています:
二次調査の結果を検証し、改良します。分析チームの専門知識と市場理解を深めます。市場規模、動向、成長パターン、競合力学、将来の見通しに関する考察を得ます。1次調査は、様々な市場、カテゴリー、セグメント、サブセグメントを対象とし、Eメールでのやり取りや電話インタビューで実施します。参加者は通常以下の通りです:
業界の利害関係者(副社長、事業開発マネージャー、マーケット・インテリジェンス・マネージャー、国内営業マネージャー)、業界固有の専門知識を持つ外部専門家(評価専門家、リサーチアナリスト、国内営業マネージャー、主要オピニオンリーダー)
The Europe marzipan market size is expected to reach US$ 658.12 million by 2031 from US$ 503.81 million in 2023. The market is estimated to record a CAGR of 3.4% from 2023 to 2031.
Executive Summary and Europe Marzipan Market Analysis:
Europe holds the largest share of the marzipan market as the region is the largest producer of this product across the world. Germany, Italy, and Spain are among the most significant contributors to the regional market growth. Marzipan has been used for centuries in the food processing and food service business in the region. It is incorporated as a key ingredient in traditional European pastries, which have gained popularity as a traditional holiday dessert, especially during Christmas. Consumers in the region widely use marzipan as an ingredient to prepare Christmas cookies, cakes, and other sweet treats. This leads to an increased demand for bakery and confectionery products in the region, particularly during the holiday seasons. Moreover, some European countries are among the largest producers of almonds in the world, which is the main ingredient used to produce marzipan. For instance, the European Union accounted for 10% of the global almond production, i.e., 147,700 metric tons of almonds, in 2023. Spain, Italy, Greece, and Germany are a few of the prominent almond producers in the region. The easy availability of almonds as a raw material to produce marzipan favors the marzipan market progress in the region.
Europe Marzipan Market Segmentation Analysis:
Key segments that contributed to the derivation of the marzipan market analysis are nature, category, and end user.
Based on nature, the Europe marzipan market is bifurcated into organic and conventional. The conventional held a larger share of the market in 2023.
By category, the Europe marzipan market is bifurcated into low/no sugar and regular. The regular segment held a larger share of the market in 2023.
By end user, the Europe marzipan market is segmented into foodservice, food retail, and food processing. The food processing segment held the largest share of the market in 2023.
Europe Marzipan Market Outlook
The demand for organic and low-sugar fruit fillings is attributed to the growing preference for healthier and environmentally conscious food choices. With an increasing focus on wholesome, natural ingredients, consumers are seeking convenient as well as nutritious options. Organic marzipans are appealing due to the raw material sourced from pesticide-free cultivation methods, preserving the integrity of products. According to the World Organic Agriculture, European consumers spent ~63.6 euros per person on organic food in 2020. The demand for low-sugar marzipan is attributed to the surging demand for healthier sweets with lower glycemic indices than their high-sugar counterparts. According to the Dawn Bakery Trends Survey 2022, one in two consumers (i.e., ~50%) in the UK seek healthier, low-sugar baked goods options. In addition, the demand for low-sugar marzipan is attributed to the changing consumer demographics and preferences. The young generation, particularly millennials and Gen Z, are more inclined to make purchasing decisions based on ethical considerations, including environmental sustainability, animal welfare, and overall product transparency. These consumers are more likely to buy organic and sugar-free options as they perceive them as part of a holistic, conscious lifestyle. Thus, organic and low-sugar marzipan varieties are emerging as significant marzipan market trends.
Europe Marzipan Market Country Insights
Based on country, the Europe marzipan market comprises Germany, France, Italy, the UK, Spain, and the Rest of Europe. The Rest of Europe held the largest share in 2023.
Switzerland, Belgium, Cyprus, Greece, Hungary, Ireland, Russia, Slovakia, and Denmark are the prominent countries in the Rest of Europe. Several traditional practices that take place in these countries drive the demand for marzipan, especially during holidays and festive seasons. For instance, in Geneva, Switzerland, marzipan fruits are filled with chocolate cauldron during the yearly celebration of L'Escalade, commemorating the battle of 1602.
Europe Marzipan Market Company Profiles
Some of the key players operating in the market include Alfrus Srl; Atlanta Poland SA; Barry Callebaut AG; British Bakels (RF Renshaw); E. Botham & Sons Ltd; Fun Cakes; KELMY PRODUCTS, S.A.; Kondima Engelhardt GmbH & Co. KG; Lubecker Marzipan-Fabrik v. Minden & Bruhns GmbH & Co. KG; Moll Marzipan GmbH; Niederegger; and PA Food Limited among others. These players are adopting various strategies such as expansion, product innovation, and mergers and acquisitions to provide innovative products to their consumers and increase their market share.
Europe Marzipan Market Research Methodology :
The following methodology has been followed for the collection and analysis of data presented in this report:
Secondary Research The research process begins with comprehensive secondary research, utilizing both internal and external sources to gather qualitative and quantitative data for each market. Commonly referenced secondary research sources include, but are not limited to:
Company websites , annual reports, financial statements, broker analyses, and investor presentations. Industry trade journals and other relevant publications. Government documents , statistical databases, and market reports. News articles , press releases, and webcasts specific to companies operating in the market. Note: All financial data included in the Company Profiles section has been standardized to USD. For companies reporting in other currencies, figures have been converted to USD using the relevant exchange rates for the corresponding year.
Primary Research The Insight Partners' conducts a significant number of primary interviews each year with industry stakeholders and experts to validate its data analysis, and gain valuable insights. These research interviews are designed to:
Validate and refine findings from secondary research. Enhance the expertise and market understanding of the analysis team. Gain insights into market size, trends, growth patterns, competitive dynamics, and future prospects. Primary research is conducted via email interactions and telephone interviews, encompassing various markets, categories, segments, and sub-segments across different regions. Participants typically include:
Industry stakeholders : Vice Presidents, business development managers, market intelligence managers, and national sales managers External experts : Valuation specialists, research analysts, and key opinion leaders with industry-specific expertise