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市場調査レポート
商品コード
1644862

北米の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

North America Food Platform-to-Consumer Delivery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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北米の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場規模は2025年に379億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは7.72%で、2030年には549億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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北米の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場は、主に米国でのユーザー普及率が高いことから、高い成長率が見込まれます。北米は国際的なオンライン食品デリバリーの最大市場のひとつであり、現在世界最大のオンライン食品デリバリー市場を形成しています。北米のオンライン食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場を牽引している要因はいくつかあります。都市人口の多さ、多忙なライフスタイル、インターネットとスマートフォンの普及率の向上は、この地域におけるオンライン食品宅配の成長を牽引している主要な要因の一部です。

主要ハイライト

  • さらに、顧客基盤の大半を占める米国の若年人口の多さが、この成長をさらに促進しています。さまざまなオンライン食品デリバリーサービスプロバイダーが、自動運転車、ドローン、ロボットを使った革新的な食品デリバリー方法を試みており、それによって市場成長にプラスの影響を与えています。個人の高い生活水準が、この地域におけるオンライン食品デリバリー包装サービスの需要を引き続き促進しています。
  • オンラインフードデリバリープラットフォームは選択肢と利便性を拡大し、顧客は携帯電話をワンタップするだけでさまざまなレストランに注文できるようになっています。
  • COVID-19の大流行中、可処分所得が増加し、電子決済の信頼性が高まり、インターネットサービスの拡大とともに供給業者タイプと配送ネットワークの規模が拡大するにつれて、消費者のオンラインサービスの利用がますます増えています。
  • この世界のパンデミックにおいては、オンラインフードデリバリーサービスに不利な影響も多いが、世界中で、オンラインフードデリバリーの台頭が、多くの消費者と食品供給業者の関わり方を変えました。この変化が持続可能性に及ぼす影響(経済、社会、環境の3つの柱によって定義される)は、まだ包括的に評価されていないです。

北米の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場の動向

北米におけるモバイル普及率の上昇

  • 北米では食品をオンラインで注文する傾向が強まっています。同地域ではスマートフォンとインターネット接続の普及率が上昇しており、非常に便利かつ迅速に食品をデリバリーしてもらう機会を提供していることが大きな促進要因のひとつであると考えられます。オンラインフードデリバリーは、消費者のスマートフォンに幅広い食品を提供し、玄関先まで届けてくれる利便性を記載しています。
  • さらに、オンラインフードデリバリー会社は、フードサービスプロバイダーに数多くのメリットを提供しています。オンラインフードデリバリーのメリットのひとつは、必要な労働力が少ないことです。省力化とともに、フードサービス業者にとってのオンラインフードデリバリーのその他の利用方法には、客の利便性の向上、オンライン注文の正確さ、注文処理の簡素化などがあります。
  • オンラインフードオーダーは、外食サービス業者に主要な顧客情報と洞察力を提供し、これは閑散期の需要を喚起するよう設計された的を絞った販促、特定の顧客層を対象にした特別企画、クーポン戦略などの販促戦略を立てるのに役立ちます。
  • インターネットの普及率の上昇とスマートフォンユーザーの急増は、北米市場を牽引する主要要因です。これに加えて、労働人口の拡大を背景とした調理済み食品(RTE)の需要の高まりも、成長を促す主要要因です。さらに、最近のコロナウイルス感染症(COVID-19)の流行の中で、北米地域全体で厳格な戸締まり規制と社会的距離を置く規範があるため、オンライン食品宅配サービスの採用が広がっています。これに伴い、多忙なライフスタイル、急速な都市化、家事手伝いの不足により、特に若年層の間でオンライン食品宅配への傾斜が強まっており、オンライン食品宅配オプションの需要が増大しています。
  • さらに、いくつかの主要企業は、利便性、安全性、費用対効果を高めるために、自動運転車、ドローン、ロボットを含む革新的な食品デリバリー方法を採用しています。これとともに、オンライン食品デリバリープラットフォームをモノのインターネット(IoT)、人工知能(AI)、よりパーソナライズされた体験を提供するための予測とビッグデータ分析と統合するなどの最近の技術的進歩が、市場の成長を触媒しています。クラウドキッチンの人気の高まり、生活水準の向上、消費者の支出能力の増加、デリバリープラットフォームでの魅力的な割引やオファーの利用可能性など、その他の要因も市場の成長を後押ししています。

地域全体でのインターネット利用の急増

  • 戸締まり規制が緩和され、多くのレストランがダイニングイン体験を提供するようになったにもかかわらず、消費者は2021年もフードデリバリーアプリを通じて注文する習慣を維持しており、米国市場では世界的に売上が新たな高みに達すると予測されています。Adjustのデータはこれを反映しており、飲食デリバリーアプリの成長は一貫して上昇傾向にあり、減速の兆しはないです。世界のインストール数は2019年と比較して2020年に25%増加し、2021年にはさらに21%増加します。米国では、2020年の増加率は30%に達し、2021年にはさらに10%増加します。
  • 最も成功しているフードデリバリーアプリは、最適なユーザー体験を保証するために、モバイルアプリと一体で使用できるウェブサイトを顧客に提供しています。ユーザーはデスクトップからもアプリ内からもログインでき、自分に合った方法でサービスを利用できます。例えば、Uber EatsとJustEatは、ランディングページに大きなパネルでモバイルアプリを宣伝しており、Just Eatは、ユーザーに「より迅速な注文と、よりパーソナライズされた推薦のために」アプリをダウンロードするよう勧めています。
  • Eメールマーケティングは、米国で成功しているマーケティング手法で、ユーザーとのつながりを深めることができます。HubSpotによると、「米国の回答者の50%以上が、1日に10回以上Eメールアカウントをチェックしており、ブランドの最新情報を受け取る手段として好んで利用している」といわれています。Eメールマーケティングは、ユーザーがオプトインし、積極的にブランドアプリに関連するEメールの受信に興味を示す必要があるため、顧客にうまくアプローチすることができます。ブランドはEメールマーケティングを利用することで、ユーザーにお得なキャンペーン情報を提供し、ブランドロイヤリティを高め、ユーザーが再び自社のアプリを利用する動機付けとすることができます。フードデリバリーブランドは、加入者にニュースレターの最新情報を送ることもでき、ブログコンテンツを共有し、ソーシャルメディアチャネルでのフォローをユーザーに促すもう一つの方法となります。
  • ロイヤルティプログラムの開発、クーポンやデジタルスタンプカードの提供、ゲーミフィケーションへの投資などは、フードデリバリーアプリセグメントでユーザー獲得・維持戦略を成功させるために活用できる追加的な方法です。フードデリバリーアプリは、パンデミック後の世界で市場が形成されるにつれて成長し、進化し続けています。アプリが成功するためには、ユーザーのニーズに最も適したレストランやベンダーと提携し、このかつてないほど競争の激しい空間で継続的な利用を促す巧みな方法を見つけなければならないです。

北米の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー産業概要

北米の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場には競合が多く、10~14の有力参入企業が存在します。北米の主要企業には、Doordash、Uber Eats、Postmates、GrubHub-Seamless、Caviarなどがあり、新製品開発、世界展開、買収、投資など、オンライン食品宅配市場を開拓する戦略を採っています。

  • 2020年7月-Uber Technologies Inc.は、フードデリバリーの市場シェアを拡大するため、Postmates Inc.を26億5,000万米ドルで買収しました。Uberは、両社の取締役会がこの買収を承認したと発表しました。Uberは、Postmatesの最終評価額24億米ドルに対して約10%のプレミアムを提示しました。株価は5%高の32.24米ドル。
  • 2020年2月-同社はオランダを拠点とするフードデリバリープラットフォームのJust Eat Takeawayに買収されました。グラブハブは、JustEat Takeawayが所有する、アメリカを拠点とする大手オンラインモバイル食品注文・デリバリープラットフォームの一つです。2020年、同社はオランダを拠点とするフードデリバリープラットフォーム、JustEat Takeawayに買収されました。
  • 2020年2月、JustEatはJust Eatの親会社であるJust Eat Takeaway.comに合併。2020年、ジャストイートはファストフード大手のマクドナルドと提携し、米国でフードデリバリーを開始。Just Eat'は欧州、北米、ラテンアメリカ、イスラエル、オーストラレーシアの10カ国以上で機能しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 北米の食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー市場の市場規模(GMV)・推定
    • 市場名称はタイトルにより変更
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 北米におけるモバイル普及率の増加
  • インターネット普及率の急上昇
  • 市場課題
  • オンライン取引に伴うデータセキュリティとリスク
  • 市場機会
  • 食品PTC(Platform-to-Consumer)デリバリー産業における主要規制と基準
  • 市場成長が外食市場に与える影響分析
  • 電話注文からオンライン注文へのパラダイムシフトに関する解説

第6章 市場セグメンテーション

  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Uber Technologies Inc.(UberEats)
    • Grubhub Inc.
    • DoorDash, Inc.
    • Seamless North America LLC
    • goBrands, Inc.(goPuff Delivery)
    • Munchery Inc.
    • ChowNow
    • Caviar, Inc

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 91522

The North America Food Platform-to-Consumer Delivery Market size is estimated at USD 37.91 billion in 2025, and is expected to reach USD 54.98 billion by 2030, at a CAGR of 7.72% during the forecast period (2025-2030).

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The North American Food Platform-to-Consumer Delivery market is expected to grow at a higher rate, mainly due to strong user penetration rates in the United States. North America is one of the largest markets for international online food delivery; it currently represents the world's biggest online food delivery market. Several factors are now driving North America's online food platform-to-consumer delivery market. Significant urban population, busy lifestyles, and increasing penetration of the internet and smartphones are some of the key drivers that have driven the growth of online food delivery in the region.

Key Highlights

  • Moreover, the United States' large youthful population, which comprises most of the customer base, has further facilitated this growth. Various online food delivery service providers are experimenting with innovative food delivery methods via self-driving cars, drones, and robots, thereby positively influencing the market growth. Individuals' high living standards continue to spur the demand for online food delivery packaging services in the region.
  • Online food-delivery platforms are expanding choice and convenience, allowing customers to order from a wide array of restaurants with a single tap of their mobile phone.
  • During the COVID-19 pandemic, consumers increasingly use online services as their disposable income increases, electronic payments become more trustworthy, and the range of suppliers and the size of their delivery networks expand alongside the expansion of internet service.
  • Although there are many impacts, which are not in favor of online food delivery services, in this worldwide pandemic, all around the world, the rise of online Food Delivery has changed the way that many consumers and food suppliers interact. This change's sustainability impacts (defined by the three pillars of economic, social, and environmental) have yet to be comprehensively assessed.

North America Food Platform-to-Consumer Delivery Market Trends

Rise of Mobile Penetration in North America

  • The trend of online food ordering has been increasing in North America. One of the major driving factors would be the rising penetration of smartphones and internet connections in the region, which provide the opportunity to get food delivered very conveniently and quickly. Online food delivery offers consumers a wide range of food items on their smartphones and the convenience of getting them delivered at their doorsteps.
  • Moreover, online food delivery companies provide numerous benefits to food service providers, one of the advantages of online food delivery is low labor requirements. Along with labor savings, other uses of online food delivery for foodservice providers include the increased convenience for the guest, accuracy of online orders, and simpler order processing.
  • Online food ordering provides food service providers with key customer information and insights that can be useful for making promotional strategies, such as targeted promotions designed to create off-peak demand, specials targeted at particular customer segments, and couponing strategies.
  • The rising penetration of the internet and the surging number of smartphone users represent the primary factors driving the market in North America. Besides this, the escalating demand for ready-to-eat (RTE) foods on account of the expanding working population is another major growth-inducing factor. Additionally, there has been widespread adoption of online food delivery services amid the recent coronavirus disease (COVID-19) outbreak due to stringent lockdown regulations and social distancing norms across the North American region. In line with this, owing to busy lifestyles, rapid urbanization, and lack of domestic help, the shifting inclination toward online food delivery, especially among the young population, has augmented the demand for online food delivery options.
  • Furthermore, several key players are adopting innovative food delivery methods, including self-driving cars, drones, and robots, for enhanced convenience, safety, and cost-effectiveness. Along with this, recent technological advancements, such as integrating online food delivery platforms with the internet of things (IoT), artificial intelligence (AI), and predictive and big data analytics to offer a more personalized experience, have catalyzed the market growth. Other factors, including the rising popularity of cloud kitchens, elevating living standards, inflating consumer expenditure capacities, and availability of attractive discounts and offers on delivery platforms, are also a positive thrust to the market growth.

Surge in Use of Internet Across the Region

  • Despite relaxed lockdown restrictions and many restaurants opening up for the dine-in experience, consumers have maintained the habit of placing orders through food delivery apps in 2021, with revenue projected to reach new heights in United States markets globally. Adjust's data reflects this, showing a consistent upward trend in growth for food and drink delivery apps, with no signs of slowing down. Global installs increased by 25% in 2020 compared to 2019 and are up by a further 21% in 2021. In the United States, the 2020 boost hit 30% and is up another 10% in 2021.
  • The most successful food delivery apps offer customers a website that can be used in unison with their mobile app to ensure an optimal user experience. Users can log in via their desktop and in-app, enabling them to use your services in whichever way best suits them. For example, Uber Eats and JustEat both advertise their mobile apps with large panels on their landing page, with Just Eat suggesting that users download their app 'for faster ordering and more personalized recommendations.'
  • Email marketing is a successful marketing method in the US that can help you connect with users. According to HubSpot, "more than 50 percent of US respondents check their email account more than ten times a day, and it is their preferred way to receive brand updates". Email marketing successfully reaches out to customers because users have to opt-in and actively show interest in receiving emails related to the brand app. Brands can use email marketing to reward users with promotional deals, building brand loyalty and incentivizing users to return to the company's app. Food Delivery brands can also send subscribers newsletter updates which is another way to share blog content and encourage users to follow them across their social media channels.
  • Developing loyalty programs, offering coupons or digital stamp cards, or investing in gamification are a few additional methods that can be leveraged into successful user acquisition and retention strategies in the food delivery app vertical. The food delivery app vertical continues growing and evolving as markets take shape in a post-pandemic world. To thrive, apps must partner with the restaurants and vendors that best suit their users' needs and find clever ways to incentivize continued use in this more competitive-than-ever space.

North America Food Platform-to-Consumer Delivery Industry Overview

North America Food Platform-to-Consumer Delivery Market has many competitors, with 10 to 14 prominent players. Some of the major players in North America, including Doordash, Uber Eats, Postmates, GrubHub -Seamless, and Caviar, are adopting strategies for developing the online food delivery market like new product development global expansion, acquisitions, and investments.

  • July 2020 - Uber Technologies Inc acquired Postmates Inc for USD 2.65 billion to expand its food delivery market share and significantly increased the business of supplying everyday goods when the coronavirus has pummeled its core ride-hailing service. Uber said both companies' boards had approved the deal, which Uber expects to issue some 84 million shares of common stock. Uber offered a premium of about 10% on Postmates' last valuation of $2.4 billion. Its shares were up 5% at USD 32.24.
  • February 2020 - the company was acquired by Just Eat Takeaway, a food delivery platform based in the Netherlands. Grubhub is one of the leading online and mobile food-ordering and delivery platforms based in America, which Just Eat Takeaway owns. In 2020, the company was acquired by JustEat Takeaway, a food delivery platform based in the Netherlands.
  • February 2020 - JustEat the companies merged into Just Eat Takeaway.com, Just Eat's parent company. In 2020, Just Eat partnered with fast-food giant McDonald's to deliver food in the United States. Just Eat functions in over ten countries across Europe, North America, Latin America, Israel, and Australasia.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Sizing (GMV) and Estimates of North America Food Platform-to-Consumer Delivery Market
    • 4.2.1 MARKET NAME TO BE CHANGED AS PER TITLES
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
  • 5.2 Increasing Mobile Penetration in North America
  • 5.3 Surge in Internet Penetration
  • 5.4 Market Challenges
  • 5.5 Data Security and Risk Associated with Online Transaction
  • 5.6 Market Opportunities
  • 5.7 Key Regulations and Standards in the Food Platform-to-Consumer Delivery Industry
  • 5.8 Analysis of the impact of market growth on the Foodservice Market
  • 5.9 Commentary on the paradigm shift to online ordering from phone ordering

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Country
    • 6.1.1 United States
    • 6.1.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Uber Technologies Inc. (UberEats)
    • 7.1.2 Grubhub Inc.
    • 7.1.3 DoorDash, Inc.
    • 7.1.4 Seamless North America LLC
    • 7.1.5 goBrands, Inc. (goPuff Delivery)
    • 7.1.6 Munchery Inc.
    • 7.1.7 ChowNow
    • 7.1.8 Caviar, Inc

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET